Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Har sett en del skryt av Soucek i West Ham også, uten at jeg aner om United potensielt kan være interesserte (eller om han er god nok).
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sakte men sikkert har United sakket akterut siste 10 åra.
Før kunne man forventa at var der ein topp topp spiller, so var United interessert.

Men no er vi heilt akterutseilt.
Eg føler at vi ikkje handler på andrehylle ein gang.
Når sist var united reelt interessert i ein topp topp spiller, og ikkje minst, når sist blei ein slik kjøpt?
Avdanka spillere på ned som Falcao og Cavani teller ikkje.

Siste er vel DiMaria i 2014 og Pogba i 2016.

Kvar gang eg ser Braut Haaland rykte so må eg flire. Med Uniteds ambisjoner so kjem han ALDRI hit.
Han blir for dyr for oss.
Andre lag som kan kjøpe han er Real Madrid, Liverpool, Barcelona, PSG, City, Chelsea, Bayern M, Atletico M..
Litt av ei liste som er foran oss..

Enten so må vi stille krav til meir slagkraft på overgangsmarkedet, ellers so må vi slutte å kalle oss verden største klubb.

Mod Edit: Redigerte slik at det første innlegget ble fjernet. Står det samme bortsett fra avsnittet med Braut Haaland. - messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Otac wrote: 08 Feb 2021, 13:54 Sakte men sikkert har United sakket akterut siste 10 åra.
Før kunne man forventa at var der ein topp topp spiller, so var United interessert.

Men no er vi heilt akterutseilt.
Eg føler at vi ikkje handler på andrehylle ein gang.
Når sist var united reelt interessert i ein topp topp spiller, og ikkje minst, når sist blei ein slik kjøpt?
Avdanka spillere på ned som Falcao og Cavani teller ikkje.

Siste er vel DiMaria i 2014 og Pogba i 2016.

Kvar gang eg ser Braut Haaland rykte so må eg flire. Med Uniteds ambisjoner so kjem han ALDRI hit.
Han blir for dyr for oss.
Andre lag som kan kjøpe han er Real Madrid, Liverpool, Barcelona, PSG, City, Chelsea, Bayern M, Atletico M..
Litt av ei liste som er foran oss..

Enten so må vi stille krav til meir slagkraft på overgangsmarkedet, ellers so må vi slutte å kalle oss verden største klubb.
United har vel strengt tatt ikke lyktes noe særlig med å hente spillere som Di Maria og Pogba. Altså såkalte toppspillere, vi kan vel trygt si at hverken Di Maria eller Pogba har vært noen suksesshistorier. En signering som Fred har for eksempel vært milevis foran, og han var ikke regnet som verdensklasse selv om at blant annet City var interesserte i han tilbake når vi hentet han.

Videre kan man vel si at tiårets signering for United har vært Bruno. Det var en del som var usikre på han også, få som trodde at han skulle være på et såpass høyt nivå i det minste. Var ikke regnet som en toppspiller i Sporting, men han har virkelig vært suksess. Reddet fjoråret fra å bli en komplett fiasko etter min mening. Viser at det er ikke nødvendigvis slik at dyre overgangssummer, høye lønninger og agenthonorarer som bestemmer hvorvidt en spiller blir suksessfull eller ikke.

Ellers viste United handlekraft når vi hentet Van de Beek i sommer. Han var linket sterkt til Real Madrid blant annet. Nå har ikke jeg tenkt til å bedømme hvorvidt han er mislykket eller ei allerede, men poenget er uansett at vi fortsatt er konkurransedyktige på overgangsmarkedet.

Angående de spanske klubbene du nevner her, er det en del rapporter om problemer med svært høye gjeldsgraden. Barcelona har visst ganske alvorlige økonomiske problemer som følge av et lønnsnivå ut av denne verden og manglende inntekter som følge av pandemien.

Greit nok å være kritisk til eiere, MEN når det kommer til overgangsstrategi så er jeg helt enig i den linjen som klubben har lagt seg på nå. Vi er villige til å bruke penger, typ Maguire, men tiden hvor vi hentet spillere som var motiverte av penger er forbi. Og det er i alle fall jeg glad for.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 08 Feb 2021, 14:52

United har vel strengt tatt ikke lyktes noe særlig med å hente spillere som Di Maria og Pogba. Altså såkalte toppspillere, vi kan vel trygt si at hverken Di Maria eller Pogba har vært noen suksesshistorier. En signering som Fred har for eksempel vært milevis foran, og han var ikke regnet som verdensklasse selv om at blant annet City var interesserte i han tilbake når vi hentet han.

Videre kan man vel si at tiårets signering for United har vært Bruno. Det var en del som var usikre på han også, få som trodde at han skulle være på et såpass høyt nivå i det minste. Var ikke regnet som en toppspiller i Sporting, men han har virkelig vært suksess. Reddet fjoråret fra å bli en komplett fiasko etter min mening. Viser at det er ikke nødvendigvis slik at dyre overgangssummer, høye lønninger og agenthonorarer som bestemmer hvorvidt en spiller blir suksessfull eller ikke.

Ellers viste United handlekraft når vi hentet Van de Beek i sommer. Han var linket sterkt til Real Madrid blant annet. Nå har ikke jeg tenkt til å bedømme hvorvidt han er mislykket eller ei allerede, men poenget er uansett at vi fortsatt er konkurransedyktige på overgangsmarkedet.

Angående de spanske klubbene du nevner her, er det en del rapporter om problemer med svært høye gjeldsgraden. Barcelona har visst ganske alvorlige økonomiske problemer som følge av et lønnsnivå ut av denne verden og manglende inntekter som følge av pandemien.

Greit nok å være kritisk til eiere, MEN når det kommer til overgangsstrategi så er jeg helt enig i den linjen som klubben har lagt seg på nå. Vi er villige til å bruke penger, typ Maguire, men tiden hvor vi hentet spillere som var motiverte av penger er forbi. Og det er i alle fall jeg glad for.
Det at vi synest at De Beek var eit toppkjøp sier vel litt om kor lavt lista ligger. Enten so var det eit bomkjøp eller so var det ingen toppkjøp.

Eg meiner at den lave lista er ein stor del av problemet. Glazers og Ed er i United kun av en ting, og det er penger. So lenge supportere er villig til å bruke penger, masse penger, uten å få noe (særlig) tilbake. Bruk av penger versus tjening av penger henger ikkje sammen, og de ligger på vippen av kva supportere tåler, av lite bruk av penger.

Forventninger/krav av kva som skal brukes settes, i hvertfall delvis, av kva forventninger vi supportere har.

No er ikkje vi supportere en samlet gjeng som kan samarbeide. Men vi kan begynne med oss sjølv, og påvirke andre.
Om United fortsetter å handle fra hylle tre so kjem vi aldri til å kunne kalle oss ein toppklubb igjen.
Sett krav. Vær misførnøyd.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Otac wrote: 08 Feb 2021, 15:13 Det at vi synest at De Beek var eit toppkjøp sier vel litt om kor lavt lista ligger. Enten so var det eit bomkjøp eller so var det ingen toppkjøp.

Eg meiner at den lave lista er ein stor del av problemet. Glazers og Ed er i United kun av en ting, og det er penger. So lenge supportere er villig til å bruke penger, masse penger, uten å få noe (særlig) tilbake. Bruk av penger versus tjening av penger henger ikkje sammen, og de ligger på vippen av kva supportere tåler, av lite bruk av penger.

Forventninger/krav av kva som skal brukes settes, i hvertfall delvis, av kva forventninger vi supportere har.

No er ikkje vi supportere en samlet gjeng som kan samarbeide. Men vi kan begynne med oss sjølv, og påvirke andre.
Om United fortsetter å handle fra hylle tre so kjem vi aldri til å kunne kalle oss ein toppklubb igjen.
Sett krav. Vær misførnøyd.
Angående Van de Beek så er jeg helt uenig at vi allerede nå skal avgjøre hvorvidt han er et bomkjøp eller suksess. For det trenger man mer enn et halvt år. Når den nærmeste konkurrenten var Real Madrid så mener jeg at lista ligger den bør ligge.

Skjønner egentlig ikke helt hvorvidt man skal bedømme klubben ettersom hvor mye penger de bruker i stedet for hvordan de bruker pengene. Vi kunne selvfølgelig ha sprengt banken og hentet en spiller som Dybala sommeren 2019. Ville han vært en suksess? Jeg er skeptisk, og er uansett veldig fornøyd med at det ble Bruno Fernandes i stedet. Poenget er uansett det at det hjelper lite å bruke store summer på feil kjøp. Di Maria var vel en dyr lærepenge i den forstand.

Denne oversikten her viser at klubben stort sett er "net spenders". Hvor mye penger har vi sløst på "Big Names" som Pogba, Sanchez, Lukaku, Di Maria etc?

Jeg har ikke noe problem med å kritisere klubben og Glazers for manglende drift. For eksempel mener jeg at manglende vedlikehold av Old Trafford er en skandale i seg selv. Men akkurat når det kommer til overgangsmarkedet så er jeg veldig fornøyd med linjen som OGS har lagt. Klubben skal ikke hente dyre spillere som ikke er motiverte av andre ting enn penger.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 08 Feb 2021, 15:38
Angående Van de Beek så er jeg helt uenig at vi allerede nå skal avgjøre hvorvidt han er et bomkjøp eller suksess. For det trenger man mer enn et halvt år. Når den nærmeste konkurrenten var Real Madrid så mener jeg at lista ligger den bør ligge.

Skjønner egentlig ikke helt hvorvidt man skal bedømme klubben ettersom hvor mye penger de bruker i stedet for hvordan de bruker pengene. Vi kunne selvfølgelig ha sprengt banken og hentet en spiller som Dybala sommeren 2019. Ville han vært en suksess? Jeg er skeptisk, og er uansett veldig fornøyd med at det ble Bruno Fernandes i stedet. Poenget er uansett det at det hjelper lite å bruke store summer på feil kjøp. Di Maria var vel en dyr lærepenge i den forstand.

Denne oversikten her viser at klubben stort sett er "net spenders". Hvor mye penger har vi sløst på "Big Names" som Pogba, Sanchez, Lukaku, Di Maria etc?

Jeg har ikke noe problem med å kritisere klubben og Glazers for manglende drift. For eksempel mener jeg at manglende vedlikehold av Old Trafford er en skandale i seg selv. Men akkurat når det kommer til overgangsmarkedet så er jeg veldig fornøyd med linjen som OGS har lagt. Klubben skal ikke hente dyre spillere som ikke er motiverte av andre ting enn penger.
De Beek er eit talent, ingen toppspiller. Gjerne eit topp talent. Og det er da gjerne RM også interessert i.

Eg er heilt enig i at å bruke store penger på feil kjøp er ein dyr lærepenge, men skal man da legge seg ned å gje opp?
Det finnes mange toppspillere med gode haldninger også. Uten tvil.

At vi som verdens beste klubb spiller med Lindeløv som midtforsvarer, eller at vi spiller uten en reell høgre ving/midtbane er ingenting mindre enn ein skandale.
Vi var ikkje med å gje Liverpool konkurranse om ein av verdens beste midtforsvarer ein gang, da vi hadde skrikande behov for det.

Og Sancho hadde vi ikkje råd til.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Otac wrote: 08 Feb 2021, 15:58 De Beek er eit talent, ingen toppspiller. Gjerne eit topp talent. Og det er da gjerne RM også interessert i.

Eg er heilt enig i at å bruke store penger på feil kjøp er ein dyr lærepenge, men skal man da legge seg ned å gje opp?
Det finnes mange toppspillere med gode haldninger også. Uten tvil.

At vi som verdens beste klubb spiller med Lindeløv som midtforsvarer, eller at vi spiller uten en reell høgre ving/midtbane er ingenting mindre enn ein skandale.
Vi var ikkje med å gje Liverpool konkurranse om ein av verdens beste midtforsvarer ein gang, da vi hadde skrikande behov for det.

Og Sancho hadde vi ikkje råd til.
Ja det finnes spillere på toppnivå som har gode holdninger. De fleste er vel ganske så sterke mentalt vil jeg tro. Spørsmålet er vel i like stor grad hvorvidt disse er tilgjengelige. Jeg tror for eksempel at Real Madrid fint kunne ha sluppet en spiller som Modric. Mener jeg at vi burde hente han av den grunn? Svaret er nei for min del, selv om at han er en toppspiller. Spillere som Varane, Mbappe, De Jong er nok ikke særlig aktuelle heller. Rett og slett fordi at de største klubbene ikke slipper sine beste spillere. I alle fall ikke før de har passert 30 år. Det handler ikke om å gi opp eller å ha lave ambisjoner. Men snarere å innse realiteten at selv ikke United har uendelige med ressurser tilgjengelig for å hente spillere, i alle fall ikke de som allerede er i toppklubber fra før av.

Da blir spørsmålet hvem som er tilgjengelig. For eksempel er den neste store midtstopperen Upamecano. Mener jeg at klubben bør være med å konkurrere, vel ja selvfølgelig. Men han er samtidig ikke en verdensklasse stopper for øyeblikket, det så vi mot United i gruppespillet i CL. Dersom vi klarer å hente han til sommeren så er jeg ikke overbevist om at han kommer til å bli en umiddelbar suksess. Sancho er en annen spiller, og jeg mener det var en riktig avgjørelse av klubben å ikke hente han for en totalsum nærmere 200 millioner slik situasjonen var i sommer med fallende inntekter. I alle fall ikke når Dortmund i følge rapportene skulle ha nærmere 100 millioner utbetalt med engang. Spesielt med tanke på at situasjonen med tidsrammer i forhold til når vi får supportere tilbake på tribunen var såpass usikkert. Klubben har fortsatt store utgifter til for eksempel spillerlønninger som krever temmelig god likviditet.

Angående Van Djik, så var ikke han verdens beste midtstopper i Southampton. Han kan fint sammenlignes med Bruno Fernandes hvor nivået økte drastisk etter klubbskifte. Og jeg mener forøvrig at slik ståa er per dags dato så er det ikke Lindelöf som er vår svakeste stopper.

Jeg tror ikke at ambisjonsnivået til klubben er særlig svekket. Til og med Ed Woodward skjønner nok at klubben vil tjene store summer på å dra inn trofeer. Og klubben er nok fortsatt villig til å bruke penger for å komme dit. Problemet har jo ikke vært pengebruken, snarere tvert i mot. Problemet har stort sett hvert at vi har hatt en manglende rød tråd med tanke på managere. Forskjellene mellom Moyes, Van Gaal, Mourinho og Solskjær har vært for store og klubben har hentet for mange spillere som ikke har passet inn.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 08 Feb 2021, 16:23
Ja det finnes spillere på toppnivå som har gode holdninger. De fleste er vel ganske så sterke mentalt vil jeg tro. Spørsmålet er vel i like stor grad hvorvidt disse er tilgjengelige. Jeg tror for eksempel at Real Madrid fint kunne ha sluppet en spiller som Modric. Mener jeg at vi burde hente han av den grunn? Svaret er nei for min del, selv om at han er en toppspiller. Spillere som Varane, Mbappe, De Jong er nok ikke særlig aktuelle heller. Rett og slett fordi at de største klubbene ikke slipper sine beste spillere. I alle fall ikke før de har passert 30 år. Det handler ikke om å gi opp eller å ha lave ambisjoner. Men snarere å innse realiteten at selv ikke United har uendelige med ressurser tilgjengelig for å hente spillere, i alle fall ikke de som allerede er i toppklubber fra før av.

Da blir spørsmålet hvem som er tilgjengelig. For eksempel er den neste store midtstopperen Upamecano. Mener jeg at klubben bør være med å konkurrere, vel ja selvfølgelig. Men han er samtidig ikke en verdensklasse stopper for øyeblikket, det så vi mot United i gruppespillet i CL. Dersom vi klarer å hente han til sommeren så er jeg ikke overbevist om at han kommer til å bli en umiddelbar suksess. Sancho er en annen spiller, og jeg mener det var en riktig avgjørelse av klubben å ikke hente han for en totalsum nærmere 200 millioner slik situasjonen var i sommer med fallende inntekter. I alle fall ikke når Dortmund i følge rapportene skulle ha nærmere 100 millioner utbetalt med engang. Spesielt med tanke på at situasjonen med tidsrammer i forhold til når vi får supportere tilbake på tribunen var såpass usikkert. Klubben har fortsatt store utgifter til for eksempel spillerlønninger som krever temmelig god likviditet.

Angående Van Djik, så var ikke han verdens beste midtstopper i Southampton. Han kan fint sammenlignes med Bruno Fernandes hvor nivået økte drastisk etter klubbskifte. Og jeg mener forøvrig at slik ståa er per dags dato så er det ikke Lindelöf som er vår svakeste stopper.

Jeg tror ikke at ambisjonsnivået til klubben er særlig svekket. Til og med Ed Woodward skjønner nok at klubben vil tjene store summer på å dra inn trofeer. Og klubben er nok fortsatt villig til å bruke penger for å komme dit. Problemet har jo ikke vært pengebruken, snarere tvert i mot. Problemet har stort sett hvert at vi har hatt en manglende rød tråd med tanke på managere. Forskjellene mellom Moyes, Van Gaal, Mourinho og Solskjær har vært for store og klubben har hentet for mange spillere som ikke har passet inn.
Det koker ned til ein ting, og det er at vi stort sett har akkurat samme arbeidsforhold som alle andre klubber. Sett bort i fra rike onkler.
Medan United ikkje har vunnet noko som helst på 7-8 år, har de andre store klubbane, vel, vært store klubber..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

De fleste av oss kunne tenke oss andre eiere.
Glazer’s er trolig ikke supportere av klubben.
De er kyniske eiere, som kjøpte klubben for å tjene penger.
De har påført klubben store utgifter.
Parallelt har de økt omsetningen og utnyttet markedet maksimalt.
Enorm omsetning, men stadig skrumpende overskudd.

I perioder har de brukt mye penger på overganger.
Spesielt mellom 2014-2017.
Sommeren 2018 var stusselig.
Se på denne lista:

2005/06
Edwin van der Sar
Park Ji-sung
Ben Foster
Nemanja Vidic
Pat Evra

2006/07
Michael Carrick

2007/08
Owen Hargreaves
Nani
Anderson
Tomasz Kuszczak

2008/09
Fabio da Silva
Rafael da Silva
Dimitar Berbatov
Zoran Tosic

2009/10
Antonio Valencia
Michael Owen
Gabriel Obertan
Mame Biram Diouf

2010/11
Chris Smalling
Javier Hernandez
Bebe
Anders Lindegaard

2011/12
Phil Jones
Ashley Young
David de Gea

2012/13
Shinji Kagawa
Nick Powell
Robin van Persie
Alexander Büttner
Wilfried Zaha

2013/14
Marouane Fellaini
Juan Mata

2014/15
Ander Herrera
Luke Shaw
Marcos Rojo
Angel di Maria
Danny Blind
Timothy Fosu-Mensah
Victor Valdes

2015/16
Memphis Depay
Matteo Darmian
Morgan Schneiderlin
Bastian Schweinsteiger
Sergio Romero
Anthony Martial

2016/17
Eric Bailly
Henrikh Mkhitaryan
Zlatan Ibrahimovic
Paul Pogba

2017/18
Victor Lindelöf
Romelu Lukaku
Nemanja Matic
Alexis Sanchez

2018/19
Diogo Dalot
Fred
Lee Grant

2019/20
Daniel James
Aaron Wan-Bissaka
Harry Maguire
Bruno Fernandes

2020/21
Donny van de Beek
Alex Telles
Facundo Pellistri
Edinson Cavani
Amad Diallo

Har ikke satt opp kjøpesummer - delte meninger om eksakt kjøpesum.
Det har vært flere kjøpt, spillere som Manucho m.fl mindre profilerte.
Pluss flere lån.
Ikke minst Carlos Tevez, han kostet mye.

Så har det også vært salg.
Ronaldo, di Maria og Lukaku de mest innbringende.

Pengekrana er delvis skrudd igjen de seneste årene på kjøp.
Husk imidlertid at United bruker enorme beløp på lønninger.
Med Sanchez som skrekkeksempelet.

Mitt største ankepunkt mot eierne er mangel på strategi.
Som sagt over - fra van Gaal til Mourinho.
Finnes det større trenerkontraster?
Sommeren 2018 er det helt tydelig at Woodward og Glazer’s ikke ville støtte Mourinho mer.
Først nå under Solskjær begynner vi å se en rød strategisk tråd.
Og en mer sunn måte å drive klubben på.

Hadde nærmest blitt sjokkert om klubben hadde brukt £100m i dagens situasjon.
Det vil være gambling med hele klubben.

Inntektene stuper.
Mufc forlenget sponsoravtalen med General Motors til 31-12-21.
6 måneders forlengelse.
Der intervallene på innbetalte avdrag er justert, til betingelsene G-M satte.
Hva forteller det?
Det forteller om et tregere sponsormarked.
Verdens økonomi er usikker.
Da kan ikke Mufc drive med gambling.
Inntektsgrunnlaget er svært usikkert framover.

Liker ikke Glazer’s, men det skal de ha.
De gjør ikke som Peter Ridsdale i sin tid gjorde i Leeds.
Kjøpe dyrt uten å være sikker på inntektsgrunnlaget.

Nå er vi forresten i feil tråd igjen.
Dette burde vært i Glazer tråden.
post liked by: Belfastboy, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Sier mye fornuftig der @Pink Final.
Jeg personlig liker ikke de som eiere, og liker ikke den eierformen som har overtatt dagens fotball.

De har jo støttet klubben økonomisk, og gitt penger det er det ingen tvil om.
Men som du er inne på, det mangler er rød tråd, og en klar og tydelig strategi. Det tror jeg skyldes ene og alene for at de ikke er fotballfolk.
De er dog business folk, og det skal de ha. De tenker penger, de tenker proffit og det har vært med på å hjelpe United med å få ut potensialet hva gjelder økonomi.(Potensialet med United er STORT, globalt varemerke).
Men på den andre siden, så gjør ikke de dette for Uniteds del, de gjør det for sin egen del.

Artig at du legger opp den her overgangshistorikken.
Særlig legger jeg merke til 2005/06 og 06/07.

Viser at det ikke er alltid nødvendig å hente inn mange spillere men heller treffe på overganger.
WDS et av de beste kjøpene vi noensinne har gjort, med tanke på pris og hva vi fikk.
Park var fantastisk.
Vidic og Evra ve de siste brikkene i forsvaret.
Samtidig hadde du Rooney, Ronaldo osv som var på vei opp til å bli store spillere.
Bland det med rutinen til Giggs, Scholes og Neville.

Det vi gjør på overgangsmarkedet nå minner mer om hva SAF gjorde. Han var flink til å treffe på spillere.
Jeg tror dette laget trenger et par signeringer til.
En Park, En Vidic og en Carrick så kan vi slåss om ligagull. Men ikke enda, ikke i år.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

offside wrote: 09 Feb 2021, 11:56 De har jo støttet klubben økonomisk, og gitt penger det er det ingen tvil om.
Men som du er inne på, det mangler er rød tråd, og en klar og tydelig strategi. Det tror jeg skyldes ene og alene for at de ikke er fotballfolk.
De er dog business folk, og det skal de ha. De tenker penger, de tenker proffit og det har vært med på å hjelpe United med å få ut potensialet hva gjelder økonomi.
Ganske ufattelig at du kan meine det du skriver her.
Støttet klubben økonomisk og gitt penger til klubben?
Manchester United?

Eg er dessuten 100% overbevisst om at Glazers IKKJE har fått ut det økonomisk potensialet.
I forhold til andre lag, so sakker United sikkert og visst nedover, samtidig som stallen, resultatene, tilstanden til Old Trafford forringes kraftig.

Eit resultat av dette, som eg synest er skummelt, er at antallet nye supportere, relativt, går nedover.
Konsekvensen av dette ser vi allerede, og vil vi sjå meir av framover.
Spesielt no når kontrakten med hovedsponsoren skal fornyast.

MOD EDIT: Vet ikke helt hvorfor dette skjer, men det blir det postet et nytt innlegg i form av et sitat ved noen av innleggene dine @Otac. Redigerer dette tilbake til original tekst slik at det blir lettere å holde oversikten.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

offside wrote: 09 Feb 2021, 11:56 De har jo støttet klubben økonomisk, og gitt penger det er det ingen tvil om.
Nei, det har de ikke. Det er akkurat det som er problemet. De har ikke støttet klubben med EN krone. Ikke en. De har derimot tatt ut spinnville summer i milliardklassen, og bekostet oss langt mer gjennom årenes løp.

De har tillat at klubben kan bruke NOE av pengene klubben selv tjener, til å kjøpe nye spillere. Og de har nektet klubben å bruke penger på andre spillere vi trengte. Slik at de kunne ta ut store summer i utbytte osv.

De er finanskjeltringer av verste sort. Og klubben i våre hjerter blør som et resultat av disse virusene som det ikke finnes en vaksine mot.

Jeg blir trist og oppgitt :tear:
post liked by: messilingard, Otac, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Pangaea ikke gitt klubben 1 krone? :)
Hvem tror du betaler for spillerkjøp, lønninger?
Ja de har tatt ut summer for å dekke over gjelden, men de har samtidig også investert og tenkt business.

United har brukt nærmere 900 millioner pund siden Fergie gav seg.
Hvor kom de pengene fra? Løse luften?

Det Glazer gjør med klubben er selvsagt ikke bra, men en kan ikke påstå at de ikke har gitt klubben en krone det stemmer ikke.
Glazer har gitt penger de, og en god del også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 09 Feb 2021, 12:34 Ganske ufattelig at du kan meine det du skriver her.
Støttet klubben økonomisk og gitt penger til klubben?
Manchester United?
Ja riktig! Uniteds inntekter har økt betraktelig, gode sponsoravtaler, Glazer har satt klubben på børs. De folka tenker business. Det at de tar en del penger er en annen sak. Men det spørs om United hadde tjent så mye uten Glazer. Bakteppe er jo at mye går til å dekke gjeld. Men samtidig har de også gitt klubben penger.

Uniteds downperiode skyldes ikke Glazer, men enkelt å greit at det var umulig å fylle skoene til Fergie og David Gill. Klubben hadde ikke en god strategi. Mye penger har blitt brukt og United har feilet dessverre.

United har gått oppover med penger, utenom 2020 som er forståelig nok med tanke på Covid, alle lag sliter.
At antall nye supportere går nedover er forståelig nok, det skyldes mangel på suksess på banen.
Hvis United skulle vinne ligaen neste år, så endres det fort. Fotball er ferskvare.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

offside wrote: 09 Feb 2021, 14:25 @Pangaea ikke gitt klubben 1 krone? :)
Hvem tror du betaler for spillerkjøp, lønninger?
Ja de har tatt ut summer for å dekke over gjelden, men de har samtidig også investert og tenkt business.

United har brukt nærmere 900 millioner pund siden Fergie gav seg.
Hvor kom de pengene fra? Løse luften?

Det Glazer gjør med klubben er selvsagt ikke bra, men en kan ikke påstå at de ikke har gitt klubben en krone det stemmer ikke.
Glazer har gitt penger de, og en god del også.
Glazers har aldri investert så mye som et eneste pund til drift av klubben. Med investert så menes det at de har gjennomført kapitalinnskudd fra egne midler. Det er klubben som har finansiert driften gjennom midler generert fra kommersielle inntekter, inntekter fra kampdag og TV-inntekter. Det er altså klubben som betaler for overganger, spillerlønninger, vedlikehold av stadion samt renter og avdrag på gjelden som står i klubbens navn.

Dersom man ser på kontantstrømmene mellom Glazer og klubben er de utelukkende i form av utbytte.
Så påstanden om at Glazers ikke har investert av egen midler stemmer relativt bra. Det eneste var vel at en del av finansieringen i forbindelse av oppkjøpet av klubben var finansiert med egne midler. Men meste parten var finansiert i form av dyre lån som i tiden etter oppkjøpet ble overført til klubben.

Dersom du er interessert i å lese mer om regnskapene til klubben så finner du disse her
post liked by: Otac, Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

offside wrote: 09 Feb 2021, 11:56 Sier mye fornuftig der @Pink Final.
Jeg personlig liker ikke de som eiere, og liker ikke den eierformen som har overtatt dagens fotball.

De har jo støttet klubben økonomisk, og gitt penger det er det ingen tvil om.
Men som du er inne på, det mangler er rød tråd, og en klar og tydelig strategi. Det tror jeg skyldes ene og alene for at de ikke er fotballfolk.
De er dog business folk, og det skal de ha. De tenker penger, de tenker proffit og det har vært med på å hjelpe United med å få ut potensialet hva gjelder økonomi.(Potensialet med United er STORT, globalt varemerke).
Men på den andre siden, så gjør ikke de dette for Uniteds del, de gjør det for sin egen del.

Det vi gjør på overgangsmarkedet nå minner mer om hva SAF gjorde. Han var flink til å treffe på spillere.
Jeg tror dette laget trenger et par signeringer til.
En Park, En Vidic og en Carrick så kan vi slåss om ligagull. Men ikke enda, ikke i år.
Takk for det @offside.
Ja, det har helt klart manglet en rød tråd.
Jeg liker også utviklingen nå.
Håper klubben er ferdig med NAVN som Schweinsteiger og Sanchez.
Sannsynligvis hentet av Woodward for at de var kjente ‘merkevarer’.
Ingen av dem tilførte så mye sportslig.

Når det gjelder penger brukt er det tidvis brukt mye på transfers.
Og det er brukt mye på lønn hele veien - for mye.

Mulig du og vi andre snakker forbi hverandre?
For Glazer’s har ikke brukt av egne midler.
Pengene brukt er generert av klubben selv.
Men, Glazer’s har jo godkjent at pengene kunne brukes.

De tar utbytte 2x pr år.
I januar og juni.
Målet er £23m pr regnskapsår.
Selv i regnskapsåret 01.07-19 ~ 30.06.20 da inntektene falt med £118.1m tok de utbytte.

Min subjektive konklusjon:

De er ikke fans av klubben, eierskapet har kun økonomisk interesse for dem.
Griske folk rett og slett.
De har påført klubben enorm gjeld, noe som hindrer klubben økonomisk.
De har ingen helhetlig sportslig strategi.
Deres vasall Woodward var en novise, men har trolig lært underveis.
Tidligere ble klubben reddet av Ferguson og Gill.
Deres enorme erfaring gjorde United til vinnere - tross eierne.

På den ‘gode’ siden har de utnyttet markedet fullt ut.
Inntektene skøyt i været fra 2005 til for ca 2-3 år siden.
Nå har det stagnert?
Markedets metningspunkt er nådd?
Vil også legge til på den ‘gode’ siden at de ikke handler dyrt på overgangsmarkedet nå under covid-19.
Det vil være hasardiøs gambling.

——————————————————————————-
Enig i mye av hva du skriver om eierne @Otac.
Men, forstår ikke at du mener klubben skal ta sjansen på å bruke mye penger .
Nå som alt er så økonomisk usikkert.
Klubben kan jo bli veldig skadelidende av å ta stor økonomisk risiko.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply