Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 28 May 2021, 19:01
messilingard wrote: 28 May 2021, 11:36 Er ikke akkurat vanlig med klausuler i arbeidslivet om at man ikke kan ha prosjekter på siden
neida, men jeg ønsker at United krever fokus på fotballspilling, fyren er jo utbrent i ung alder.
Eg er heilt enig med deg. Trenerteamet burde ta tak i dette.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

4 spillere inn leser man at OGS ønsker, og så leser man 2 eller 3...Håper på 4, det trengs, keeper, stopper, MB og angriper.
post liked by: Buchan, Otac
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

RB Leipzig -stopper Konaté klar for Liverpool.

Grealish ender i City?

Pau Torres til oss? Er greit for min del, Varane eller han, blir en av de to trur eg.
post liked by: Otac
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Akkurat Konaté har tidligere slitt mye med skader. Høyt potensiale, men skadehistorikken gjør at jeg ikke ville signert han. For høy risiko etter min mening.

Dersom Sancho signerer for oss så er det greit for min del dersom Grealish ender i City. Jeg tror likevel at Grealish blir i Aston Villa. Den prisen de kommer til å kreve er høyere enn hva City vanligvis liker å betale for spillere.

Jeg tar samtidig også heller Varane enn Pau Torres. Dersom vi signerer Varane slipper vi å flytte Maguire over på høyre stopperplass.

Basert på erfaring så er det kanskje for mye å håpe på. Men United burde virkelig ha signeringene sine klare før EM. Forhåpentligvis så blir det jobbet mer effektivt med ny sportslig ledelse. Murtough og Fletcher har nok å henge fingrene i, vi må ha på plass ny trener på kvinnesiden også. Jeg frykter likevel at vi kommer til å bli skuffet nok engang.
post liked by: Blodfink, Otac, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Etter SL fiaskoen so trur eg at Glazers innser at de må grave bittelitt djupare i Uniteds lommer i sommar. Enn eg tidlegare, før SL, tippa.

No trur eg det handles inn Sancho og Torres, og nokre talent. MÅ vel ut med omlag 150mill pund. Og selger for omlag 80-90?

Tipper Sancho inn tidleg og Torres inn seint. Taktisk for å minimere protester.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Otac wrote: 30 May 2021, 19:05 Tipper Sancho inn tidleg og Torres inn seint. Taktisk for å minimere protester.
Skal jeg tippe så vil vel det store flertallet av supportere være mer fornøyd dersom vi blir ferdig med handlingen tidlig. Jeg tror stemningen blant supportere vil bli dårligere dersom handlene blir utsatt til siste liten.
post liked by: Otac, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final
Det trur eg også, der og då.
Men so bygger det seg opp forventninger vidare i vindauge. Husker du når vi kjøpte Shaw og Herrera tidleg? Veldig fornøgde var vi. Men so gjekk supportere nesten av skaftet på slutten av sommaren når det ikkje blei handla meir, nesten.
post liked by: Pink Final, messilingard
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Keeper bør stå på blokka også, liker ryktet om de Gea tilbake til Atl. M og Oblak i retur.

4 inn minst... Ellers så håper jeg at Garner får muligheten faktisk, vi trenger utfordrere i alle lagdeler. Og at Elanga og Mejbri er med i alle tropper.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

@Otac
Lurer på om du forvekslet meg med @messilingard over her? 😉
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



Tom Heaton blir antakelig vår nye tredjekeeper. Dvs. Romero sin kontrakt går ut. Også er spørsmålet om de forlenger 1 år til med Lee Grant som en slags fjerdekeeper / delvis som endel av trenerapparatet?

Med ny kontrakt til Cavani og Lingard tilbake, har vi dermed signert 3 av 4 spillere denne sommeren ;)
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Spørsmålet er kanskje heller hvem som blir andrekeeper, fordi både DDG og Henderson kommer ikke til å forbli i klubben slik jeg ser det. Enten satser vi på DDG og Henderson forsvinner, i det minste på lån, eller så satser vi på Henderson og DDG blir solgt. DDG kommer ikke til å fortsette i klubben som andrekeeper. Det er han altfor god til, og det er strengt tatt Henderson også. Jeg er faktisk litt usikker på begge to, men ser ikke helt for meg at United kjøper ny førstekeeper heller. Ikke nå.

Egentlig det eneste jeg tør å håpe på nå er at Sancho kommer inn. Etter det aner jeg ikke. Nye "rykter" hver eneste dag, og kan ikke stole på en dritt av de. Samme gamle journalist-leken med å koble spillere til ulike klubber hver eneste dag. Må jo generere artikler! (tenk barneleker med to grupper ord, og streker mellom dem, nye streker hver dag)

Helt ærlig, så er jeg litt drittlei av alt dette spillet rundt klubben nå. Så lenge vampyrene fortsetter å suge livsblodet ut av klubben, kommer vi ALDRI tilbake til nivået vi var på under Sir Alex uansett. Så lenge det vedvarer, kan vi bare glemme å konsistent vinne titler, eller kjempe om de store titlene.

Sporten har også endret seg til i en mindre grad være en reell sport, og til å handle om å kjøpe seg suksess med falsk økonomi. I land etter land er det finansdopede klubber som vinner titler, og i år var det jo to av "klubbene" i CL-finalen. Nok en gang en understreking av at "sporten" er gjennomkorrumpert. Det er sikkert ikke en vei tilbake heller, det er det som er så trist.

Klubben vår står derfor overfor ganske unike utfordringer, både internt og eksternt -- og jeg klarer ikke å se hvordan vi dermed skal kunne konkurrere om de større titlene så lenge den situasjonen vedvarer. FFP er jo også dødt, så PSG, City og Chelsea m.fl. trenger ikke en gang å late som de har genuine sponsoravtaler lenger. Trenger egentlig ikke å koke bøkene heller. De kommer sikkert til å gjøre det likevel, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

Så er det selvsagt flott at vi har en manager som reelt bryr seg om klubben og prøver å gjøre det beste for å gjenvinne sjelen vår, og bringe klubben tilbake til å kjempe om trofeer. Men gitt de nesten umulige utfordringen internt og eksternt, ser jeg ikke for meg hvordan han skal klare det. Førstelaget er ikke helt godt nok, troppen er langtfra god nok, og vi konkurrerer mot stater og fond med hundrevis av milliarder de kan kaste dit de vil. Vi har bare sett starten på denne galskapen, denne totaldominansen, med mindre det skjer endringer med rammebetingelsene både nasjonalt og internasjonalt.

Har aldri lest magasinet, og det har vært dødt en stund nå, men kanskje Red Issue gjorde rett i å legge ned med uttalelsen og grunngivingen:
We can't stand the stench of modern football any longer
post liked by: Otac
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Problemet er at vi ikke vil klare å kvitte oss med DDG.

Lønnen hans er på utrolige £375k i uka. Det er så mye at kun KdB (såvidt) tjener mer i PL, og det er f.eks. nesten det dobbelte av hva spillere som Salah, Kane og Rashford tjener.

Ser derfor på det som sannsynlig at han vil finne seg i en til sesong der han konkurrerer med Henderson. For alternativet er at han må si seg villig til å gå ned i lønn, da ingen andre klubber vil være i nærheten av å tilby han så mye som vi gjør nå.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

DDG blir nok, med den super lønna så er det ikke noen som har penger til å kjøpe han. Men MU kan få et stort problem med Pogba, vist han ikke skriver ny kontrakt skal dem da la han spille til kontrakten går ut eller skal dem selge han, er vel ikke så mange som kan gi han samme lønn som han har og + betale ganske mye i overgangs penger, så det blir en inntresant sommer for oss MU fans.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Ja, det er nok tvilsomt at David de Gea blir solgt. Eneste aktuelle løsningen hvor han kunne gått ned i lønn ville vært en overgang til Spania. På grunn av familiesituasjonen. Ellers kan man hive en ball i luften allerede og det er Paris. Selv om at jeg tror de er fornøyde med Navas.

Angående Pogba, så blir det nok "Worst-Case" scenario. Blir ganske kraftig ryktet til Juventus, og de er jo kjent for å hente spillere med utgåtte kontrakter. Ideelt sett hadde han blitt solgt denne sommeren. 28 år, presterer ustabilt, skadeutsatt og med fotballens største kreftsvulst som agent. Raiola mener sikkert at Pogba skal matche lønna til Messi, noe som ingen klubber i verden vil være villig til å gjøre. United burde i alle fall holde seg unna.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote: 30 May 2021, 23:04 We can't stand the stench of modern football any longer
Godt sagt av Red Issue
LUHG!
Post Reply