Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Sender heller Lingard til Spurs ;-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

Send begge til Spurs
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Ser at det ryktes at City leder i kampen om Kane. Det er som fryktet det egentlig. Min første tanke når ryktene der oppsto var at Kane ønsker seg til City. Jeg klarer ikke helt se hvorfor han skulle velge United dersom han får valget. United mangler fortsatt 3-4 spillere i førsteelleveren for å konkurrere om PL tittelen. I City kommer han dekket bord med x-antall servitører. Dersom han skulle gå til City så krysses alle fingre og tær for at skadeproblemene fortsetter i enda større grad, ellers vinner City alt. Men Pep har vel en plan der også, og vil nok hente en god backup for å avlaste.

Samtidig så sitter jeg med en følelse av at dette kan bli en saga litt lignende den vi hadde med Wayne Rooney. Spurs vil uansett gjøre alt i sin makt for å beholde Kane.

Utover det så ser jeg også at det er en del som spekulerer i at Lingard kan brukes i en byttehandel. Det jeg ikke forstår er hva Spurs skal med Lingard? De har allerede lignende spillertyper i Dele Alli og Ndombele, og Lingard passer best til lag som baserer seg på kontringsfotball, jeg tror Spurs har høyere ambisjoner enn som så og vil nok gå tilbake til en stil med større fokus på ballbesittelse fremover.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Kane har kontrakt frem til 2024, så fremdeles er det Tottenham og Levy som sitter med alle kortene. Han er en så god spiller at de kan kreve £130-150m for han når det er såpass lenge igjen av kontrakten.

Jeg er usikker på hvor aktuell kandidat City er.

Ja de bruker vanvittig mye penger, og ja de trenger en spiss. Men samtidig så vil Kane koste veldig mye mer enn de noen gang har betalt for en enkeltspiller. City sin strategi har vært å kjøpe flere spillere mellom £30-60m, hvilket har vært med på å gi dem den vanvittige bredden de har i dag. Å bruke latterlige summer på en enkelt spiller, det er sånt Real Madrid, Barcelona, PSG, Juventus og (dessverre litt) vi som driver med.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

red wrote: 19 May 2021, 15:44 City sin strategi har vært å kjøpe flere spillere mellom £30-60m,
Veldig enig i refleksjonene du kommer med her og jeg ville under normale omstendigheter ikke fryktet City i dette tilfellet, men etter SL-fadesen er jeg mer usikker. Ser sjeiken allerede har gått ut og sagt at han vil dekke utgiftene til fansen som får billetter til CL-finalen, så "operasjon kjøpe-seg-goodwill" virker å være på gang. Når de i tillegg egentlig "kun" trenger 1 ny spiss for å fortsette å være enormt slagkraftige neste sesong tror jeg kanskje de er villige til å bruke litt ekstra midler på en "smøre-signering" for fansen.

Det faktum at han er engelsk, noe de er kraftig i beita for i stallen, gjør meg mer usikker på om de velger å forholde seg til sin vante strategi eller ikke til sommeren..

Blir selvfølgelig bare synsing dette her, men jeg tror de er villige til å gå all in for å få (siste rest av) fansen til å glemme..

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg er for å selge De Beek i sommar.
Har igrunn ikkje vist nok. Og United kan ikkje bruke 2-3 år på å få spillere gode nok. Sånn utenom talenter da. De Beek er ikkje talentfull nok.

Håper dog eg må spise ordene mine ein eller anna gang. For eg liker typen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Slik som jeg ser det så er det for tidlig å selge Van de Beek allerede i sommer. Er ikke uvanlig at spillere trenger en sesong for å tilpasse seg Premier League. Tror uansett at United vil få veldig lite igjen for han slik markedet er nå. Da er det bedre å vente til neste sommer. United har uansett flere andre spillere som bør ryddes vekk før Van de Beek. Pereira, Jones, Chong, Lingard muligens Dalot i tillegg til et drøss av keepere.

Men neste sesong blir en "make it or break it" sesong for Van De Beek. Dersom han ikke forbedrer seg kraftig vil det bli vanskelig å ikke kalle han for en flopp neste sommer.
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@messilingard
Det er akkurat det «forbedre seg kraftig» eg ikkje heilt ser at han klarer å få til. Og då trur eg det er betre å gjere plass til nokon som kan klare å ta steget.

Men ja enig i at det er andre også som bør prioriteres.
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Mener heller ikke vi bør selge van de Beek allerede nå, men samtidig er jeg bekymret over hvor dårlig han har tatt nivået etter nå en hel sesong. Okay, han har ikke fått kjempemange sjanser fra start, men han har faktisk spilt ganske mye.

Angående Jones, så lurer jeg virkelig på hva som har skjedd der. Jeg har ikke lest noe, så dette er spekulasjon, litt med Lingard-situasjonen i bakhodet... jeg mistenker at det er noe utenomsportslig, kanskje mentalt. Det er ikke naturlig at en spiller er ute i en hel sesong med mindre det er snakk om alvorlig skade som Vidic/van Dijk fikk, og vi har ikke hørt noe i den retningen. Litt det samme med ny kontrakt. Tipper faktisk klubben ville støtte ham med ny kontrakt, for å se om han får livet på rett kjøl.

Så kan selvsagt ALT dette vært total skivebom, og begge knærne hans stikker feil vei eller noe slikt, men synes det er en veldig rar situasjon, at han er ute så lenge, vi hører aldri noe som helst konkret, samtidig som han fikk ny kontrakt relativt nylig.

Og jeg mener selvsagt ikke noe ille her. Hvis det er mentale problemer av en eller annen grunn, så er det alvorlig og noe man bør få støtte til å komme seg gjennom, og jeg tror nok det er mange innen fotballen som kan få slikt, siden det er så stor konkurranse, og alvorlige konsekvenser hvis man ikke lykkes. Langt fra alle tjenes 100 000 pund++ i uka.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Pangaea wrote: 19 May 2021, 19:47 han fikk ny kontrakt relativt nylig.
Phil Jones fikk ny kontrakt i februar 2019. I fotballverdenen så er jo faktisk to år en liten stund. Jeg vet ikke helt konkret hva som feiler Phil Jones, men han har blitt operert i kneet/knærne. Så virker som om det er reelt.

Angående Van de Beek så må jeg innrømme at jeg også er skuffet. Jeg trodde virkelig at han skulle ta noen steg i løpet av sesongen, men han har mer eller mindre blitt gradvis dårligere. Samtidig så husker jeg hvordan han så ut i CL for Ajax. Da var han helt fantastisk. Spørsmålet er om han klarer å tilpasse seg tempoet og fysikken i PL. Jeg la merke til at han mot slutten av denne sesongen har begynt å vende opp fremfor å spille støtte på førstetouchet. Små ting som gjør at han blir mer fremoverettet. Slik jeg ser det så har United lite å tape på å beholde han et år til og mye og tape ved å selge han nå. Ikke tror jeg vi ville fått særlig mye for han heller per dags dato, det kan være annerledes neste sesong.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Jeg føler Lingard har mer å bidra med enn Donny van de Beek neste sesong. Nå er det mer sannsynlig at Lingard blir solgt og ikke van de Beek, men det sier bare litt om hvor skuffende van de Beek har vært. Noen fremtid som 10'er har han i alle fall ikke hos oss.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Leser rykter om at vi prøver å sikre oss Danny Ings, så det er nok en slik type spiss-signering vi kommer til å gå for.. nå som Cavani har forlenget. Pengene blir nok brukt på en høyrekant, en midtbanespiller og/eller midtstopper.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Ser ikke poenget med å hente Danny Ings. Med Cavani, Martial og Greenwood trenger vi egentlig ikke mer kvantitet, vi trenger kvalitet. Da kan vi heller gi de minuttene som blir til overs til Hugill/McNeil.

Kan vel ta min ønskeliste i prioritert rekkefølge.
1. Sancho
2. Varane
3. Marcos Llorente
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Helt enig, @messilingard. Ser ikke poenget med å hente mer benkefyll på akkurat den posisjonen. Riktignok mangler vi en klar 9er bortsett fra Cavani, men jeg vil heller gi spilletid til Greenwood på topp enn en litt avdanket spiller vi kjøper inn billig. Og bakfra kommer (kanskje) Hugill og McNeill. Noen år til de kan bidra på førstelaget selvsagt, og alltid vanskelig å vite hvem som kan ta steget helt opp, men begge to ser per nå veldig lovende ut.

Ang. akademiet så er jeg mer spent på om Mejbri og Shoretire blir mer involvert i førstelaget neste sesong. Fysisk mener jeg Mejbri er klar, så er spent på om klubben vil ha han på lån først, eller om han kan ta steget direkte opp neste år. De aller største talentene bruker å "hoppe over" utlån. Mulig Shoretire og Mejbri passer i den kategorien, slik som Greenwood og Rashford før dem.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

@Pangaea

Du glemte og nevne Martial som en nr 9 også. Han vil nok bokføre en del minutter neste sesong han også. Cavani spiller selvsagt ikke alt, og bak han har vi allerede Greenwood som bør få minutter på topp dersom Solskjær planlegger at Greenwood skal spille spiss om et par år. Hugill og McNeil er selvsagt ikke klare, men skal jeg tippe så får minimum en av de to debuten sin i løpet av neste sesong.

Mejbri føler jeg vi burde beholde i klubben. Rett og slett for å holde et øye med han. Han er fortsatt ganske umoden på banen og vil nok ha behov for videre oppfølging før han evt drar på et utlån om et års tid. Jeg tror han fort vil slite i Championship og jeg tror ikke det er en god løsning for han å forlate England.

Shoretire kan fort havne i en squeeze på kanten. Dersom vi henter Sancho vil kantene være veldig godt fylt. Rashford, Sancho, Greenwood, James og Amad vil alle være foran han i køen, i alle fall på kort sikt. Og med Elanga og Pellestri vil Shoretire møte hard konkurranse. Mulig et utlån vil være løsningen for å se om flere brikker faller på plass. Evt et salg med en tilbakekjøpsklausul.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

Liker Arambarri i Getafe, ballvinner og godt tempo. ser ut som en bra DM og box til box.
LUHG!
Post Reply