Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Tipper vi innen nokre dager ser nokon fra United gå ut med meldinger om at vi må være forsiktige i overgangsvindauge i år. Pga Corona bla bla.

Ed kanskje?

Deleted User 430

Det er EM i år, så om signeringene skjer før eller etter kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Det viktigste er at de skjer.
Vi er vel stort sett linket til spillere som skal delta i turneringen, så de vil normalt sett ikke være tilgjengelige før 3 uker etter at de er slått ut av turneringen. Regner ikke med at arbeidskontraktene deres har blitt forandret siden forrige turnering, men de har jo krav på 3 uker ferie etter endt sesong. Om de signerer 1/6 eller 12/7 har fint lite å si på oppkjøringen til neste sesong.

Tar man høyde for at Spania, Frankrike og England kommer til minst kvartfinale så er ikke Torres/Varane/Sancho, etter tidligere regler, tilgjengelige før tidligst 24/7. Spiller det da noen rolle om de signerer før den tid?

Leste at Liverpool starter oppkjøringen sin 12/7, dagen etter EM-finalen, men har ikke lest noe om United sine planer. Noen som har lest noe konkret om start-dato for dem?

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Steinar Stenseth
Det betyr ingenting i praksis.

Men eg stoler ikkje på Uniteds evne til å lande kontrakter, andre enn f.eks kontrakter med nudelleverandører i fra Singapore.

Derfor ønsker eg signeringer tidleg.
Det hadde vært hyggeleg om vi hadde jobba oss fram til eit viktige signeringer før vindauge åpna.

Eg har aldri skjønt problemet med å jobbe med fleire spillere i slenger. Å skifte fokus fra ein spiller fra ein anna, etter tre veker med forhandlinger.

No er ikkje det sikkert er det er sant. Men det virker i hvertfall slik.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Tenker det kan ha en praktisk betydning.

Om f.eks. Sancho gjør det vanvittig bra under EM, vil det kunne få Dortmund til å kreve mer, og det kan invitere andre lag i kampen om signaturen hans. Det samme gjelder også andre aktuelle kandidater.

Deleted User 430

Otac wrote: 31 May 2021, 18:44 Derfor ønsker eg signeringer tidleg.
Er enig i at det hadde vært det beste, men veldig mye avhenger nok av summen på overgangen.

Gikk gjennom sommervinduene fra og med 2015 til og med 2020 på transfermarkt og tallene var ganske interessante.
På de 6 sommervinduene har det blitt gjennomført 66 overganger til en verdi av £40mill eller mer. Kun 30 av disse ble gjennomført i første halvdel av vinduet, om man tar det engelske overgangsviduet på 12 uker som utgangspunkt.
Av disse 66 overgangene hadde 40 en verdi på over £50mill. Av disse 40 ble kun 15 gjennomført i første halvdel.

Ser man på sommerkjøpene United har gjort til over £40mill har 3 av 8 kommer i første halvdel av vinduet. Vi avviker, med andre ord, ikke fra "normalen".

Tok disse summene som eksempel da det, stort sett, er spillere fra £40mill og oppover vi linkes til (og ønsker oss.. :D)

Så... Skal man prøve å skape litt optimisme inn mot sommeren så kommer det nok signeringer av ønsket kaliber. Det skjer kanskje bare ikke "i går eller i morgen", men etter EM. :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
red wrote: 31 May 2021, 22:22 Om f.eks. Sancho gjør det vanvittig bra under EM, vil det kunne få Dortmund til å kreve mer, og det kan invitere andre lag i kampen om signaturen hans. Det samme gjelder også andre aktuelle kandidater
Jeg tror nok dette var mer reelt tidligere. Nå er spillerne såpass "gjennomspeidet", gjerne over flere år, at et godt mesterskap ikke spiller så stor rolle.
Da er det nok mer reelt for de litt mindre kjente som viser at de kan levere på den store scenen.

Dortmund har vel allerede vært ute og sagt at de har en "gentleman agreement" med Sancho om at han skal få gå i sommer om det kommer et akseptabelt bud, så jeg vil tro de overholder det. De lever jo, tross alt, av å lokke til seg unge talenter for å selge videre..
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja. Det er et godt poeng; at når det er snakk om kontrakter og overganger verdt så mye penger vil det ta tid.

Sancho skiller seg ut der da, mtp at vi (ifølge ryktene) allerede er enige med han personlig, og det uten tvil ble forhandlet mye i fjor sommer. Så sånn sett mener jeg det vil være svakt av United å ikke klare å dra i land akkurat denne overgangen før EM. (Og ikke minst så vil det gjøre det enda litt artigere å følge England i sommer, som substitutt for at Norge aldri klarer å kvalifisere seg).

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Steinar Stenseth
30 av 66 og 15 av 40 gir ingen spesiell overvekt av seine kjøp. Når man da også drar ut United sine notorisk uplanlagte, tilfeldige og sedvanlig seine kjøp, so har vi ein liten overvekt av kjøp av dyrere spillere i første halvdel.

Deleted User 430

red wrote: 31 May 2021, 22:55 Så sånn sett mener jeg det vil være svakt av United å ikke klare å dra i land akkurat denne overgangen før EM
Det kan jo være at det ikke har vært rom i budsjettet på denne siden av juli, men at de ser at de har det for neste års budsjett, om Dortmund har krevd en for høy førstegangsbetaling?
Leser dog i dag at Sport1, som har blitt en "tier 2" kilde, melder om at det snart kommer et bud og at alle parter ønsker å få det i land før EM starter så det er mulig forhandlingene har ført frem. Er fortsatt 10 dager igjen, så mye kan skje..
Jeg tenker dog motsatt som deg når det gjelder å se på England i EM. Jeg kommer til å se på Sancho og bare glede meg til vi får oppleve det i rød drakt til høsten :D

---------

@Otac Hvilke uplanlagte, tilfeldige og sene kjøp av United, over £40-£50mill tenker du på her for å få tallene til å bikke den andre veien?

Skal du trekke ut United sine overganger så kan man jo heller trekke ut sommeren 2019, som faktisk er sommeren som avvek fra normen i de årene jeg refererer til. Da sitter vi igjen med 14 av 44 overganger over £40mill, og 11 av 31 over £50mill, som ble gjennomført i første halvdel. Da blir tallene enda skjevere..

Tallene jeg ga tilsier uansett at over 54,55% av alle overganger over £40mill, og 62,25% av alle overganger fra £50mill og oppover, de 6 somrene skjedde i andre halvdel av vinduet. Det er, med andre ord, større sannsynlighet for at store overganger skjer i andre halvdel av vinduet og kun gitt som et lite hint om at det kan være verdt å ha i tankene om frustrasjonen over manglende kjøp tar overhånd..

En annen ting som er verdt å nevne for å sette ting i perspektiv er at både Chelsea og City, som ofte får mye skryt for å handle raskt og konkret kanskje ikke er så mye bedre enn United når prisen blir høy. Chelsea har fått i land 3 av sine 7 kjøp over £40mill, de 6 nevnte somrene, i første halvdel, mens City har fått i land 4 av 14 kjøp over £40mill..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kane og Grealish til City? Da blir de i hvert fall ikke dårligere enn denne sesongen...

Leser både her og der at Sterling er ferdig i City btw.
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Skal ein tru rya (som er m.a. gjengitt på transfermarkt) er Torres og Sancho dei mest aktuelle. Deretter følgjer Rice og Ings.
Kan lett sjå for meg at dei tre første er mest ønskelege for min del, då dei styrker og gjev konkurranse i posisjonar som er viktige. Ings reknar eg som eit laust ry utan nokon base i anna enn at han er Engelsk.
Håper for all del også at Ein spelar som Garner og også Williams både får sjansen og tek steg i neste sesong! Garner har jo vore tonegivande i Forrest og at ein såpass ung spelar i ein sentral posisjon er relativt sentral i ein ganske god klubb på høgt nivå er lovande!

Sist vindauge "sikla" eg litt på Kulusevski etter at han var ein av bjelkane i Parma, men han sit vel komfortabelt i Juve for tida, men meiner framleis det hadde vore eit svært godt alternativ. Ønska også Hakimi til klubben som ein anvendelig vingback, men dette skulle ikkje handle om mi ønskjeliste.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Steinar Stenseth
Eg setter pris på at du tar deg anledning til å lage statistikker på det. Eg har ikkje tid til det akkurat no.

Men eg tør påsta at dersom ein del av Uniteds seine panikkjøp, var rimeleg planlagte, i stedet for at de var panikkjøp, so gir det endå større grunn til bekymring.

For å snu litt på flisa. Synest du at United pengebruk står i stil med sportslig suksess post SAF?
Svaret der viser vel grad av planlagtheit.
Og eg ser få grunner til å vente med godt planlagte kjøp til slutten av vindauge.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Litt suppe på spiker her, men i følge meir eller mindre pålitelege kjelder skal Goncalves vere aktuell for United (og ein annan rival klubb). Speler offansive midtbane, men har riktig nok spelt på høgrekanten også. Er det verdt å nemne eller som sagt berre suppe?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Verdt å nevne Goncalves, har lest litt rykter om han og skrevet om det tidligere her inne, ser jo bra ut, med en god del målpoeng.
Men Sancho blir nok spilleren av den typen som hentes.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Portugal og Sporting har vi hatt suksess med tidligere. Pedro Gonçalves er vel den neste derfra dersom jeg skal tippe, i alle fall av offensive spillere. João Palhinha, DM i Sporting, er kanskje heller en jeg tror United kunne trengt. Han har blitt linket ganske kraftig Leicester blant annet. Han har i alle fall fysikken til å spille i PL, vinner mye dueller. Som portugisere flest så håndterer han ballen bra også.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Urgh det var sillyseason. Har bevist valgt denne sommeren å holde meg unna alt at overgangsrykter.
Har vært så mye rykter de siste årene, men lite som har skjedd føler vi har vært altfor trege på mange overganger.
Heller ikke handlet inn det jeg håper på, så har gjerne signeringene kommet på slutten.

Håper uansett på litt bedre transfervindu nå, men EM rundt hjørnet, Covid pandemien så blir det vel ikke noe overganger før uti Juli en gang?
post liked by: Blodfink, Pangaea
Post Reply