Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 430

Da blir vel denne Lindgaarden vår værende og ingen nye kjøp på tampen. Imponerende at vi klarte å prise oss ut av en overgang for en spiller med ett år igjen av kontrakten..

post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tja, både Vlasic og Zouma kostet minst like mye som United angivelig krevde for Lingard.

Merkelig, egentlig, så god han var for dem i fjor. Mulig lønna var problemet, men de kom vel aldri så langt som å diskutere kontrakt…
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

Ryder wrote:29 Aug 2021, 21:45 Mulig lønna var problemet, men de kom vel aldri så langt som å diskutere kontrakt…
Det er nettopp dette som er problemet de i salgsavdelingen må ta inn over seg. United må faktisk godta litt mindre penger siden spillerne er for godt vant lønnsmessig. De må gi kjøpende klubb muligheten til å bruke samme totalsum som ved å kjøpe og lønne andre spillere.
Kan hende totalpakken uansett er rimeligere for Vlasic enn den ville vært for en Lingard til £3-5mill mindre i overgangsum, for alt jeg vet, men ja..
Er stor tilhenger av den hardere forhandlingslinjen de virker å ha lagt seg på, men mener at for spillere på utgående kontrakt må de fire litt på kravene for å kunne sitte igjen med noe i det hele tatt..
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Beklager feil tråd, får skylde på at jeg skrev på mobilen og uten briller😇
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@RedTrafford

Det går fint. Har flyttet innlegget for deg over i kamptråden.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Daniel James på vei til Leeds. Har aldri helt lyktes i United, teknikken hans faller ofte igjennom i de avgjørende øyeblikkene. Likevel en spiller som absolutt kan få en god PL karriere videre, litt mer spilletid og tillit kan sikkert gjøre James godt.

Ønsker han absolutt lykke til videre, virker som en sympatisk fyr, vanskelig å mislike sånn sett. Blir dog neppe savnet, Rashford, Sancho, Greenwood og Lingard er alle bedre kantspillere enn James og Pellestri, Diallo og Elanga er større talenter. I tillegg til dette så har vi Martial, Ronaldo, Pogba og Cavani som alle vil ta en offensiv plass.

Litt spesielt at han går til Leeds. Selv om at rivaliseringen mot Yorkshire-laget ikke er det samme som tidligere. Kanskje det er noe den "eldre" generasjon føler mer på enn vi som vokste opp på 90- og 2000 tallet.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Faktisk ganske imponert over prisen vi ser ut til å få for han.



post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Oi, mister en genial squadplayer i James, og virker jo (som det blir nevnt) som en sympatisk fyr. Må bare ønske han lykke til i Leeds.
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:30 Aug 2021, 21:29genial squadplayer
Helt enig. Syns det er trist og det virker som dette skjer mot Solskjærs ønske. Skjønner at noen må ut for å balansere bøkene litt, men hadde James ganske langt nede på listen over utgående overganger nettopp pga. spisskompetansene hans som rollespiller.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 30 Aug 2021, 21:29 Oi, mister en genial squadplayer i James, og virker jo (som det blir nevnt) som en sympatisk fyr. Må bare ønske han lykke til i Leeds.
Jepp! Det er nesten litt trist å ta farvel med James, men samtidig veldig rett at han blir solgt, for det betyr bare at laget er på rett vei. Jeg liker spillere som gir 100 % når de spiller og det gjorde James i hver eneste match. Dessverre skorter det litt på teknikk og det taktiske, noe som ble veldig synlig på siste tredjedel.. og her kan man ofte skille klinten fra hveten. Det verste er jo at han passer helt ekstremt bra i måten Leeds spiller fotball på og derfor håper jeg han lykkes.

jeg har hele tiden tenkt at Lingard blir solgt på overgangsvinduet siste dag, men nå som James er dratt til Leeds er jeg jammen meg ikke sikker. Da kan det virke som Jesse blir værende og kanskje Martial også? Det er stor konkurranse om plassene offensivt nå. Hvis Jesse blir værende så håper jeg han får prøve seg litt på kanten også, hvis ikke blir det veldig lite spilletid. Under Mourinho spilte han mye ute til høyre og fungerte faktisk veldig bra i den rollen hvor han hele tiden vandret innover i banen, mens under Solskjær har han så vidt spilt en eneste kamp ute på høyresiden. Han har vel noen få matcher på venstresiden etter at Bruno kom, men spilte hele tiden i 10'er-rollen før Bruno kom til klubben. Jeg føler nesten at Lingard eller Martial må dra for at dette skal løse seg, med mindre Pogba går ned sentralt i banen igjen.. og det må han sikkert nå som Rashford snart er klar igjen.
post liked by: Blodfink, Torquemada
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg er litt i motsetning til de over her ganske fornøyd med salget av James. Vi hadde, spesielt på kantene, en alt for bred tropp. At vi klarer å få 30 millioner for James syntes jeg er veldig bra business. Selv om at James var anvendelig, hardtarbeidende og innehar ekstrem fart så falt han ofte gjennom teknisk i de avgjørende situasjonene. Det ble rett og slett for mange dårlige touch, for mange svake innlegg og for mange svake avslutninger. Elanga, Pellestri og Diallo er alle større talenter, Rashford, Sancho, Lingard, Pogba og Greenwood er bedre spillere og Ronaldo, Cavani og Martial er alle bedre alternativer. Det var rett og slett ikke plass til Daniel James lenger. For de som følger akademiet så vet man også at det kommer opp mye spennende kantspillere, først og fremst Noah Emeran og Dillon Hoogewerf. Selv om at de fleste her er noen år fra å spille fast for United.

Spørsmålet nå er om vi klarer å forsterke den sentrale midtbanen. Jeg tviler på at det skjer noe i løpet av morgendagen, men kanskje skjer det noe i januar. Lingard og Jones bør vel også helst vekk fra lønningslisten.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 429

messilingard wrote: 30 Aug 2021, 22:34Spørsmålet nå er om vi klarer å forsterke den sentrale midtbanen. Jeg tviler på at det skjer noe i løpet av morgendagen, men kanskje skjer det noe i januar.
Jeg har troen! Er vel minst én stor sponsoravtale som det jobbes med, pluss noen måneder med fullsatte tribuner som vil gi gode inntekter. Mange andre klubber (utenfor England først og fremst) vil bruke lang tid på å komme tilbake til normalen etter halvannet magre år på inntektssiden, så det kan åpne seg opp muligheter rundt omkring. Hvis Camavinga ikke finner seg ny klubb de neste dagene vil han ha seks måneder igjen på kontrakten i januar, for eksempel.

Man kan si mye om hvordan klubben drives, men foruten de som deler bankkonto med diverse oljeformuer er det vel ingen klubber i verden som står så sterkt økonomisk som United akkurat nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Synes også det er litt trist hvis James forlater oss. Virker som en myk og godhjertet person, og han jobber alltid knallhardt for laget. Tenker han lett hadde vært med videre hvis han kunne ha spilt litt dypere i banen, type indreløper i en treer. Men er ikke plass til ham helt fremme når han mangler litt på siste tredel.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Beta wrote:31 Aug 2021, 00:35 Hvis Camavinga ikke finner seg ny klubb de neste dagene vil han ha seks måneder igjen på kontrakten i januar, for eksempel.
Scratch that. "Real Madrid here we go" fra Romano akkurat nå.
post liked by: red
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Kom her for å skrive det. En liten finger i retning PSG fra RM det der. Plukker opp en svært talentfull spiller som var ryktet å gå gratis til de neste sommer. I stedet tar RM han nå, samtidig som de kommer til å hente Mbappe gratis neste sommer.

Deleted User 429

red wrote:31 Aug 2021, 00:49 I stedet tar RM han nå, samtidig som de kommer til å hente Mbappe gratis neste sommer.
Halvannen milliard spart på å ikke gjøre det motsatt. Egentlig ganske surt at RM slipper unna konsekvensene av egen idioti ved at PSG setter seg på bakbena.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

messilingard wrote:30 Aug 2021, 22:34 Spørsmålet nå er om vi klarer å forsterke den sentrale midtbanen. Jeg tviler på at det skjer noe i løpet av morgendagen, men kanskje skjer det noe i januar. Lingard og Jones bør vel også helst vekk fra lønningslisten.
Nettopp ! Vi så i kampen mot Wolves at vi trenger en bedre midtbane, og særlig den bakre delen. Pogba bør litt lengre fram enn i kampen mot Wolves.

Fred og Matic er ikke gode nok. De har begge noen gode kvaliteter, men det er for mye feil, og i tillegg går det for seint framover. Kreativitet er i allefall ikke på topp.

Jeg kunne ha tenkt meg en klone av Shaw, og forsøkt å omskolere han til å spille på midten. Jeg kunne også ha tenkt meg en evig
skadefri McT som hadde blitt noe mer kreativ og spillende framover. Han jobber som en terrier og henger på motstander med en gang han får muligheten. Men jeg kunne ha tenkt meg at det kom noen gode pasninger framover litt oftere.

At James forlater er ikke noen krise. Det blir spennende å se hvordan OGS setter opp laget når Ronaldo kommer inn, og Rashford i løpet av høsten kommer tilbake.

Så spørs det om det skjer noe med Lingard


Så er det flere som snakker om Camavinga og Tchoumeni som potensielle spillere på midten for United. Camavinga er bare å glemme, han skrev kontrakt med Real Madrid nå nettopp, så da nådde ikke United og PSG opp i den konkurransen.
Last edited by Torquemada on 31 Aug 2021, 10:09, edited 1 time in total.
Post Reply