Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Enig angående Sven Botman. Minner ekstremt mye om Nemanja Vidic. Nesten som tro kopi. Også er det et pluss at han er nederlender da. Vi har jo hatt ganske mange gode spillere fra Nederland opp igjennom årene. Men skal heller ikke se bort ifra at Solskjær henter Pau Torres vist vi ikke får napp på Botman. Eller omvendt. Får vi inn en av disse pluss en midtbanespiller (helst anker ) Eduardo Camavinga (Stade Rennais F.C.) Eller Monaco FC gutten Aurélien Tchouaméni så er jeg veldig fornøyd. Tror ikke Solskjær henter mer enn 2 gode spillere dessverre. Kanskje han henter en 3 i Sancho (høyreving). Men spørsmålet er om noen går ut ? Tror ikke Daniel James forsvinner. Hva med Amad Diallo ? Shola Shoretire ? Tror heller de blir mer satset på neste sesong. I alle fall Amad. Det er alltid en første sesong de blir kjent med stallen,spillersystem, ny kultur, trenings etc. Så har egentlig ingen tro på Sancho til sommeren. Mest tro på midtstopper og evnt en sentral midtbanespiller(anker) fremfor høyreving.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Captain Marvel wrote: 13 May 2021, 04:31 Så har egentlig ingen tro på Sancho til sommeren.
Jeg har faktisk litt troen på at Sancho blir United-spiller i løpet av sommeren. Leste noen rykter på Twitter om at Solskjær prøver å få i orden overgangen før EM sparkes i gang. Det hadde i så fall vært helt enormt.

Jeg synes laget skriker etter en ny kantspiller (men alt avhenger litt på hva som skjer med Pogba, så håper vi får svar om fremtiden hans snart). Nå har Greenwood gjort sakene sine bra på høyrekanten den siste tiden, men han er fortsatt ung og varierende i prestasjonene. Det samme kan man si om Rashford, så litt mer konkurranse skader ikke. Det er helt enormt om vi kan veksle mellom å spille Pogba, Rashford, Greenwood og Sancho på kantene. Rashford og Greenwood kan også få mye spilletid på topp, men det spørs kanskje litt hva som skjer med Martial.

Om ikke Sancho så kunne vi prøvd å bytte James (og litt cash) med Raphinha fra Leeds.

Om det blir til at vi ikke prioriterer en ny kantspiller, så håper jeg at vi lander en veldig god midtbanespiller og en veldig godt midtstopper, samt en høyreback som Solskjær stoler nok på til at AWB kan få litt hvile av og til..
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Lingard wrote: 13 May 2021, 05:46 Jeg synes laget skriker etter en ny kantspiller (men alt avhenger litt på hva som skjer med Pogba, så håper vi får svar om fremtiden hans snart).
Angående Paul Pogba, jeg syntes det er oppsiktsvekkende lite rykter rundt hans fremtid. Som jeg ser det så øker sannsynligheten for det verste scenarioet dag for dag hvor ingenting skjer. Nemlig at han blir ut kontrakten i United og går gratis videre. Det er sikkert det Raiola drømmer om i alle fall.

For min del så håper jeg at vi selger Pogba til sommeren, kjøper inn en sentral midtbanespiller og henter Sancho. Da har vi sånn sett erstattet Pogba i begge posisjoner. Pogba er for ustabil og skadeutsatt for min del uansett.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Klubben slipper lønna hans om Pogba skulle dra gratis, må tas med i regnestykket. Jeg håper han blir faktisk, og at det blir hentet 1 spiller til hver lagdel.

Selv om jeg ser at det er noe Raiola tenker på ja...Mange dilemmaer i slike saker.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Klubben slipper lønnen til Pogba dersom han skulle bli solgt også. Går han gratis sitter vi igjen med ingenting. Ja eller vi får brukt Pogba i 6-8 mnd neste sesong når man trekker fra skader og må fortsatt høre på Raiola. Etter min mening så er det en enkel avgjørelse. Selg Pogba, kjøp Sancho og en sentral midtbanespiller.

Angående sentral midtbanespiller så ser jeg at Marcos Llorente fra Atletico ryktes inn. Det hadde vært en strålende signering i mine øyne. God defensivt og gode pasningsferdigheter.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4932

Det virker kanskje litt merkelig mtp Greenwoods framgang samt kjøpene av Diallo og Pellistri, men jeg håper fortsatt vi prøver å få inn Sancho. Synes det er litt vanskelig å prioritere, og glad det ikke er min jobb, for vi trenger fortsatt en god del forsterkninger.
  • Midtspiss. Fantastisk at Cavani blir ett år til. Tenker likevel at Martial har falt helt gjennom i år, og Greenwood ikke er klar enda. Han er tross alt bare 19 år. En målgarantist på topp hadde styrket oss kraftig. Må forvente at Cavani blir borte en del kamper neste sesong også, og generelt er vi veldig skadeutsatt siden nivået faller solid bak de ~13-14 beste.
  • Høyrekant. Greenwood har vært veldig god i det siste, men vi mangler fortsatt et klart vingalternativ her. Jeg har troen på Diallo på litt lengre sikt (og hadde håpt på flere kamper i år), men en type som Sancho hadde styrket både førstelaget og troppen, samt gitt enda mer fleksibilitet (han er egentlig like god på venstre).
  • Sentral midtbane (holdende). Ikke så mye galt med Fred + McTominay, men bak der er det skralt. Og jeg blir ikke helt trygg på dem heller om jeg er ærlig. Til tider veldig solide, men i andre kamper blir det for dårlig. Tror en type som Rice hadde vært mer solid. Om han blir for dyr er en annen sak, eller om Chelsea er i støtet nå.
  • Midtstopper. Maguire + Lindelöf har fungert bra denne sesongen, egentlig meget bra, men jeg klarer ikke å bli trygg på verken Bailly eller Tuanzebe. For ustabile og gjør litt mye rart. En bedre partner til Maguire eller backup til paret vårt hadde vært positivt.
  • Høyreback. Her tenker jeg hovedsaklig som backup/rotering med Wan-Bissaka. Selv om Telles har vært dårligere enn jeg trodde, er det godt å ha et roteringsvalg, og det ønsker jeg på høyresiden også. Vi har Laird i bakhånd, men han er ung, urutinert og skadeutsatt.
post liked by: Blodfink

Greenwood26
Posts: 3
Joined: 20 Feb 2020, 14:56
Liker mottatt: 1

Trenger vi ikke egentlig 2 midtbanespillere? Pogba ser ut til skulle brukes på venstre kanten, og burde brukes der også, med mindre vi skifter til tre på midten noe det er lite som tyder på. Da står vi igjen med Fred, Mct, Garner og Matic. Garner er et veldig ubeskrevet blad på dette nivået og har kanskje best av et nytt utlån, mens Matic er for treig og langt over toppen. Selv med en ny DM vil vi kanskje kun ha Fred og Mct i tillegg som gode alternativer, og 3 spillere på 2 posisjoner er for tynt. Samtidig mener jeg at det helt klart finnes bedre alternativer enn de to, som er bedre med ball og mer kreative, til å spille i en 2er på midten sammen med en eventuell ny DM.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

messilingard wrote: 13 May 2021, 11:50 Klubben slipper lønnen til Pogba dersom han skulle bli solgt også
Poenget mitt var at jeg heller vil beholde ham enn å selge ham. Det er jo også snakk om ny kontrakt. Han er viktig for dette laget, og er en fin fyr i garderoben, godt likt, OGS liker ham. Om han vil dra så blir han vel solgt denne sommeren. Om noen er villige til å betale.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Pogba er åpenbart godt likt, tror nok at han er ganske fin fyr. Kan fint se for meg at han og Bailly er to humørspredere innad i laget. Rent sportslig så har selvfølgelig Pogba et skyhøyt toppnivå. Problemet er jo at han fortsatt i en alder av 29 enda ikke leverer spesielt stabilt. Enten om det er på grunn av skader eller konsentrasjonssvikt.

Når man plusser på Raiola så blir summen et salg for min del.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Ærlig sak det @messilingard
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Nuno Mendes, Sporting. Bytte Telles med ham da, må nok legge noen euro på bordet i tillegg, men der får Shaw en skikkelig utfordrer ser det ut som. Samme agent som Bruno.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ikkje at det nødvendigvis er den spilleren og posisjonen eg meiner vi trenger å invistere mest i, men United har skrikande behov for ein spiss.

Kane og Haaland er tilgjengelege. Kor ofte blir slike spillere tilgjengelege? Og det er tvilsomt at vi ein topp topp spiss billigere.

Vi har ein 34 år gammel spiss.

So får vi sjå då, kor ambisiøse Glazers er.
post liked by: Lingard, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Otac wrote: 17 May 2021, 21:45 Ikkje at det nødvendigvis er den spilleren og posisjonen eg meiner vi trenger å invistere mest i, men United har skrikande behov for ein spiss.

Kane og Haaland er tilgjengelege. Kor ofte blir slike spillere tilgjengelege? Og det er tvilsomt at vi ein topp topp spiss billigere.

Vi har ein 34 år gammel spiss.

So får vi sjå då, kor ambisiøse Glazers er.
Stemmer. Det er som du skriver. Hvor ofte er slike spisser tilgjengelige? Jeg er som vanlig pessimist og blir ikke overrasket om United har fått signaler fra Kane om at han ikke ønsker å komme til oss og at vi derfor gikk all-in på Cavani. Noe som selvfølgelig var en viktig signering for vår del, men det blir virkelig ikke morsomt å se Kane bytte fra Spurs til Chelsea eller City i løpet av sommeren.

Mvh Lingard, som kanskje må vurdere å bytte brukernavn til Pessimisten..
post liked by: Otac, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vel, det er Glazers sin skyld for at vi er i denne elendige suppa vi har komt i. So får Glazers betale det det koster å få topp topp spillere hit til denne skakkjørte klubben.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Martial til Spurs og Harry til MU og litt penger i mellom, har vært noe det.
post liked by: Blodfink
Post Reply