Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt Konge det her, jeg hadde ikke trua på flere en 1 signering, herlig å ta så feil.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Murtough og Fletcher leverer varene i sitt første vindu. Helt kanon det her!

Spørsmålet er jo hva de klarer å kvitte oss med. En eller flere av Pogba, Lingard, James, Jones, Pereira, Dalot/Williams burde være til salgs. 50-60 millioner pund inn så klarer vi kanskje få til et nytt kupp i Saúl.

Videre bør det jobbes med utlån av Garner, Mengi, Pellestri og Elanga.

Uansett, et av våre bedre vinduer på lenge!
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

messilingard wrote: 27 Jul 2021, 22:20 Murtough og Fletcher leverer varene i sitt første vindu. Helt kanon det her!

Spørsmålet er jo hva de klarer å kvitte oss med. En eller flere av Pogba, Lingard, James, Jones, Pereira, Dalot/Williams burde være til salgs. 50-60 millioner pund inn så klarer vi kanskje få til et nytt kupp i Saúl.

Videre bør det jobbes med utlån av Garner, Mengi, Pellestri og Elanga.

Uansett, et av våre bedre vinduer på lenge!
Terningkast 5 på vinduet allerede! To verdensklassespillere inn i de posisjonene hvor det var størst behov for forsterkninger.
Får vi ryddet litt opp i stallen og kvittet oss med de mest unødvendige spillerne (Jones, Pereira o.l.) og avklart Pogba-situasjonen er det en klar 6-er.

Om vi får kvittet oss med noen av de ekstremt overbetalte spillerne som ikke er faste i startoppstillingen (de Gea, Martial, Pogba koster oss en halv milliard årlig i lønn) og bruker pengene på å styrke defensiv midtbane/høyreback trenger vi en større terning :D
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

aregran wrote: 28 Jul 2021, 10:49
messilingard wrote: 27 Jul 2021, 22:20 Murtough og Fletcher leverer varene i sitt første vindu. Helt kanon det her!

Spørsmålet er jo hva de klarer å kvitte oss med. En eller flere av Pogba, Lingard, James, Jones, Pereira, Dalot/Williams burde være til salgs. 50-60 millioner pund inn så klarer vi kanskje få til et nytt kupp i Saúl.

Videre bør det jobbes med utlån av Garner, Mengi, Pellestri og Elanga.

Uansett, et av våre bedre vinduer på lenge!
Terningkast 5 på vinduet allerede! To verdensklassespillere inn i de posisjonene hvor det var størst behov for forsterkninger.
Får vi ryddet litt opp i stallen og kvittet oss med de mest unødvendige spillerne (Jones, Pereira o.l.) og avklart Pogba-situasjonen er det en klar 6-er.

Om vi får kvittet oss med noen av de ekstremt overbetalte spillerne som ikke er faste i startoppstillingen (de Gea, Martial, Pogba koster oss en halv milliard årlig i lønn) og bruker pengene på å styrke defensiv midtbane/høyreback trenger vi en større terning :D


Enig sånn sett, men jeg mener at vi fremdeles trenger målscorere der oppe.
Skal vi slåss om tittelen må vi ha en som kan levere 20 - 25 scoringer per sesong.

Rashford er i mine øyne en ving og ikke en spiss.
Cavani er ikke så ung lengre, jeg vet ikke om han kan bøtte inn jevnlig.
Matrial svinger.
Greenwood heller ikke en notorisk målscorer.

Det er selvfølgelig ikke lett å hente inn en som kan levere 20 - 25 scoringer.
Du har jo Haaland men da måtte vi sprengt banken.

Jeg mener om vi henter in enn goalgetter til, så kan vi slåss om ligagull.
Alle de uavgjort kampene vi hadde i fjor, hadde vi hat en som kunne dra scoringer opp av hatten så hadde vi endt på en hel del mer 3 poengere.
Da hadde man vært helt i baken på City.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja, problemet er at listen over goalgettere som putter 20-25 mål i sesongen (nesten garantert) er svært kort.

Vi snakker vel egentlig bare om: Kane, Haaland, Lukaku, Lewandowski, Mbappe, C. Ronaldo, Benzema, Immobile.

De to siste er jeg ikke sikker på om hadde gjort det i Premier League heller. To av de har allerede vært hos oss, og kommer ikke tilbake. Mbappe kommer til å dra til Real Madrid. Lewandowski kommer til å spille for Bayern til han legger opp og/eller ikke presterer lenger. Og Kane og Haaland kommer tydeligvis ikke til å flytte på seg denne sommeren når (angivelig) bud opp mot €150m avvises.

Hakket under har en da spisser som Andre Silva, Calvert-Lewin, Morata, Gabriel Jesus, Timo Werner, Martinez, Griezmann, Suarez, osv. Og da må jeg si at det ikke plager meg så mye at våre alternativer er Cavani, Martial (han kan få en siste sjanse) og Greenwood.

På mange måter synes jeg det er bra at Kane og Haaland ikke flytter på seg denne sommeren, da jeg er overbevist om at det er City og Chelsea som hadde plukket de opp. Men om vi får til en jævlig bra sesong, kan det være at vi klarer å overbevise en av de neste sommer.
post liked by: Blodfink
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

offside wrote: 28 Jul 2021, 12:06
aregran wrote: 28 Jul 2021, 10:49 Terningkast 5 på vinduet allerede! To verdensklassespillere inn i de posisjonene hvor det var størst behov for forsterkninger.
Får vi ryddet litt opp i stallen og kvittet oss med de mest unødvendige spillerne (Jones, Pereira o.l.) og avklart Pogba-situasjonen er det en klar 6-er.

Om vi får kvittet oss med noen av de ekstremt overbetalte spillerne som ikke er faste i startoppstillingen (de Gea, Martial, Pogba koster oss en halv milliard årlig i lønn) og bruker pengene på å styrke defensiv midtbane/høyreback trenger vi en større terning :D


Enig sånn sett, men jeg mener at vi fremdeles trenger målscorere der oppe.
Skal vi slåss om tittelen må vi ha en som kan levere 20 - 25 scoringer per sesong.

Rashford er i mine øyne en ving og ikke en spiss.
Cavani er ikke så ung lengre, jeg vet ikke om han kan bøtte inn jevnlig.
Matrial svinger.
Greenwood heller ikke en notorisk målscorer.

Det er selvfølgelig ikke lett å hente inn en som kan levere 20 - 25 scoringer.
Du har jo Haaland men da måtte vi sprengt banken.

Jeg mener om vi henter in enn goalgetter til, så kan vi slåss om ligagull.
Alle de uavgjort kampene vi hadde i fjor, hadde vi hat en som kunne dra scoringer opp av hatten så hadde vi endt på en hel del mer 3 poengere.
Da hadde man vært helt i baken på City.
Jeg er enig i at vi nok trenger en midtspiss/målskårer i verdensklasse for å konkurrere med City om de spiller opp mot sitt beste og får 90+ poeng. Men det er svært få av dem om dagen. De eneste jeg kan komme på som nesten vil garantere 20-25 ligamål er Kane, Haaland og Lewandowski. Og Lewandowski er 32 og har aldri prøvd seg i England. (Det har strengt tatt ikke Haaland heller, men ingen tviler vel på at han har fysikken og tempoet til å passe i PL.)

Drømmen er at Greenwood utvikler seg så mye denne sesongen at vi kan ha ham som førstevalg på topp neste sesong. Evt at vi sprenger banken for Kane/Haaland neste sommer. Foreløpig håper jeg at kreativiteten til Sancho, og at andre spillere kan få en mer offensiv rolle grunnet Varane, gjør at vi får låst opp noen av kampene som endte uavgjort forrige sesong.

Jeg får vann i munnen av tanken på Bruno som driver forover med ballen, mens Rashford og Sancho sprinter frem på hver sin kant. Så får vi håpe at Cavani holder nivået en sesong til.

Kjenner at jeg har troa på at McTominay kan bidra offensivt om han får en indreløper-rolle i 4-3-3. Ikke verdens mest kreative eller tekniske spiller. Men han har et godt skudd fra utenfor 16, og den digre skotten bør kunne stange inn noen mål om han kommer i andre runde med løp inn i boksen :)
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja umulig nesten å hente en spiss som kan garantere for mange mål.


Hvis alle våre offensive spillere klarer å score noe mer mål enn hva de gjorde i fjor så kan det hjelpe.

Rashford 11 i fjor 15 i år burde være et mål.
Cavani 10 i fjor - 15 i år
Greenwood 7 - 12 i år.
Matrial 4 10 i år

Det kan føre til 20 mer må.

Hvis bruno leverer straffene, og Sancho kan score et sted mellom 7 og 10 mål så kan det bli bra.

Det bør settes krav at hver enkelt kan score flere mål.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Hadde vært fint med 15 mål fra Rashford, men det spørs om det er realistisk med tanke på operasjon. Hn blir sikkert ute helt til oktober, og da trenger han sikkert litt spill før han kommer i gang. Vi får håpe at Martial finner tilbake til nivået han hadde for et par sesonger siden.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Martial er heller ikke 100% tilbake etter kneskaden sin.

Ole (i går): “Anthony Martial has also joined us, but he’s not joined the team training yet. He’s recovering from the knee injury and that looks good."

Så jeg ville ikke forventet noe særlig fra han før litt utover i sesongen heller. Men vi bør klare oss greit med James, Cavani, Greenwood og Sancho. Og Pogba og/eller Lingard om de blir værende.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Håper det er noe i ryktet om 18-åringen Moriba, blir ikke enig med Barca om ny kontrakt. United, City og Chelsea blir nevnt.
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg håper virkelig at ryktene om City-overganger er overdrevne.

Det meldes at Grealish er så godt som klar, og i tillegg spekuleres i at Kane ønsker å presse gjennom en overgang dit. Om shitty skulle få tak i begge de to er jeg redd vi bare kan gi dem PL-trofeet med en gang.

Deleted User 108

Vet ikke hvor mye bedre City blir med Grealish enn med Sterling @aregran
Ser ikke på Sterling som noen lagspiller, tror han prøver å komme seg bort hvis Grealish kommer.
Mer redd for Kane. Det er jo en spiss City trenger. Håper vi holder oss unna en sutrete og streikende Kane. Værre enn Pogba, det ønsker jeg meg ikke i Manchester United.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Mcilroy wrote: 04 Aug 2021, 12:58 Vet ikke hvor mye bedre City blir med Grealish enn med Sterling @aregran
Ser ikke på Sterling som noen lagspiller, tror han prøver å komme seg bort hvis Grealish kommer.
Mer redd for Kane. Det er jo en spiss City trenger. Håper vi holder oss unna en sutrete og streikende Kane. Værre enn Pogba, det ønsker jeg meg ikke i Manchester United.
De må jo klare å få plass til alle de offensive spillerne sine på en måte. Litt usikker på hvordan de skal klare det. Men tenk så mange gjennombruddspasninger f eks Sterling vil få om han har både Grealish og de Bruyne bak seg.

Kane i city er en skremmende tanke. Særlig med tanke på endringen i spillestil i det siste hvor han legge r seg litt dypt i banen og spiller gjennom raske spillere på løp når de kontrer. Liker virkelig ikke sutrende og streikende spillere, men om de hadde en gentlemans agreement eller lignende på at han skulle få gå forstår jeg frustrasjonen.

Han har vært landets beste spiss i en årrekke uten å ha vunnet et eneste trofe som seniorspiller. Når han er 28 forstår jeg at det frister å gå til en bedre klubb.

Edit: Om ryktene om at han har reist på ferie til Bahamas NÅ stemmer er all respekt for Kane borte.

MODEDIT: Her ble alt sitert dobbelt da du la til den siste editen. Redigerer dette slik at det blir mer ryddig oversiktlig for de som skal lese dette. - messilingard
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Om de får inn både Kane og Grealish, vil de kunne starte noe ala dette:

Grealish - Kane - Foden
Gundogan - Rodri - KdB
Zinchenko - Stones - Dias - Cancelo
Ederson

Ikke mange som vil klare å stå imot det. Sterling og Mahrez inn om de trenger litt mer fart på kantene. Fernandinho og Walker inn om de trenger noe hakket mer defensivt.

Deleted User 430

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
post liked by: RaoulDuke, Blodfink
Post Reply