De Gea ikke fornøyd med kontraktforslaget

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 27 Apr 2019, 16:19 Han er middelmådig på alt unntatt avslutninger mot seg, er jeg tilbøyelig til å si. Sliter med feltarbeid, sliter med teknikk og igangsettinger. Ederson og Allison hjelper til å spille seg ut, De Gea er håpløs med beina...Sånn sett er han en litt gammeldags keeper ?
Kan være enig i at feltarbeid ikke er på lista over de Gea sine styrker, men at han er håpløs med beina? Håper jeg husker rett, men det tror jeg at jeg gjør.. og David de Gea viste oss de første sesongene at han langt ifra er håpløs med beina. Alle vet hva som skjer når noen sentrer tilbake til de Gea, nemlig pælmer han ballen ut på første touch sikkert 90% av gangene.. men det har ikke alltid vært slik. Spesielt ikke i den første sesongen hans, da han flere ganger tok seg god tid og kunne finne på å varte opp med en finte osv. men kanskje har han funnet ut at det enkleste og beste for laget bare er å skyte ut ballen? (eventuelt fått instrukser om det?) For det er ikke akkurat som om vi har plenty med ballspillere i forsvaret. Om David spiller ballen ut rolig til Jones, Smalling eller Young så kan du banne på at de bare sentrer tilbake og setter keeperen vår i en enda vanskeligere situasjon.

Og alt dette avhenger jo av spillestil også. Vi har ofte spilt med Lukaku på topp og da er det ikke dumt å slå opp på han (eller Fellaini som har vært på midtbanen). Og pasningsfoten/utspillene hans er selvfølgelig ikke på høyde med Pickford sine.. men svært få keepere har den styrken.

Husker forresten ikke helt hvordan det var under LvG, men da hadde vi mye possession i kampene.. så da ser jeg for meg at de Gea spilte ut kort flere ganger enn hva han gjør nå.

Konklusjon: Jeg er ikke enig i at han har dårlig teknikk. og at han derfor ikke tør å spille ut bakfra. Jeg vil heller påstå at han har fått instrukser av å gjøre det på den måten.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 29 Apr 2019, 23:54 Konklusjon: Jeg er ikke enig i at han har dårlig teknikk. og at han derfor ikke tør å spille ut bakfra. Jeg vil heller påstå at han har fått instrukser av å gjøre det på den måten.
Det er jeg faktisk enig i. Bra svart [mention]Lingard[/mention], flott med en analyse av DDG, det demrer for meg også, at han spilte litt annerledes før. Og det at han ikke spiller ut til de nevnte i forsvaret er jo ikke rart.

Jeg er nok bare irritert på alle tabbene hans i det siste.

Må få inn noen bedre i forsvaret, De Gea kommer mer til sin rett da.
LUHG!
Post Reply