Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Elkey wrote: 19 Jan 2020, 12:44 Dette med Haaland og Hernandez (og Mandzukic og Dybala) er bare et sunnhetstegn for United, som endelig virker å ha prinsipper å følge.
Ikke helt enig, Mandzukic ja, men Haaland, Dybala og Fernandes har jo MUFC prøvd å få tak i...? Men det blir for dyrt for eierne...Og spillerne selv velger andre klubber...Alle disse 3 ville forsterket oss, og ja, jeg vet at Dybala ikke var så gira muligens...Selv om jeg mistenker at det er en del lekking av slikt til pressen for at fansen skal holde seg i ro...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

ScholesLegend wrote: 19 Jan 2020, 13:08 Noen som har noe nytt angående Bruno?
Stor avstand i hva Sporting ønsker og MUFC er villige til å betale er vel siste nytt...Never ending story...
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Hei ! Hva med 16-årige Jude Bellingham ? noe mer nytt om han ?Duncan Castles sin troverdighet ? Er han som Samuel Luckhurst i MEN ?

Vidar Dale Fjeld

Bør vi også legge inn bud på Sørloth nå? Scoret tre mål for Trabzonspor og er toppscorer i Tyrkia.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Vidar Dale Fjeld wrote: 19 Jan 2020, 16:16 Bør vi også legge inn bud på Sørloth nå? Scoret tre mål for Trabzonspor og er toppscorer i Tyrkia
Jeg vil tro Haaland er en bedre spiller enn Sørloth...Om du da er ironisk her...Haaland`s avslutter-egenskaper virker å være meget gode? Og han har prestert bra mot de beste klubbene i verden i CL.

Jeg ville nå gjerne sett ham i MUFC...Spesielt med Rashford ute med skade etterpå. Haaland har scora mot scouserne før han.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det var ironi og ikke et stikk til noen. Media er bare så tabloid og vi skal hente den ene etter den andre. Haaland virker jordnær og jeg tror han er kommer til rett liga og spillestil. CL er liksom cup og en lang og tøff PL tror jeg vil passe han bedre om noen år.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

.
Vidar Dale Fjeld wrote: 19 Jan 2020, 17:22 Det var ironi og ikke et stikk til noen
Helt i orden med ironi, man er jo her for å ha det litt moro og forfekte sine meninger :thumb_up:

Ang. Haaland: Mulig det er tidlig, men jeg tro han er klar for hvilken som helst liga, og det var ingen tvil om at OGS så ham som en perfekt signering. Stor og sterk, og bare ruller inn avslutninger, ser så enkelt ut.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Siste om Fernandes fra Sky, det ser ut til at det kan bli en overgang til uka...

https://www.skysports.com/football/news ... e-for-move
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 19 Jan 2020, 16:01 Ikke helt enig, Mandzukic ja, men Haaland, Dybala og Fernandez har jo MUFC prøvd å få tak i...? Men det blir for dyrt for eierne...Og spillerne selv velger andre klubber...Alle disse 3 ville forsterket oss, og ja, jeg vet at Dybala ikke var så gira muligens...Selv om jeg mistenker at det er en del lekking av slikt til pressen for at fansen skal holde seg i ro...
Joda. Kan godt være at de vil forsterke United, men mye av kritikken mot United har jo vært at de bruker for mye penger på spillerne de kjøper inn. Grunnen til at de ikke får solgt noen er jo at lønnen de gir er alt for høy. United virker endelig å forstått dette, og nå virker det som at de følger noen prinsipper - uten at jeg vet nøyaktig hva de er - når de er ute på overgangsmarkedet. Og dette vises igjen i noen overgangssagaer der United ikke lar seg presse av motparten.

Haaland ville ha inn klausuler United ikke ville være med på.
Dybala ville ikke dra, med mindre lønnen var astronomisk.
Mandzukic ville ha høyere lønn enn alderen tilsa.
Fernandes vil dra - personlige betingelser er begge sider enige om - men Sporting ønsker mer fra United enn Tottenham.

Ingen av disse sakene er helt like, men alle 4 bærer preg av at United følger noen prinsipper de overhode ikke ønsker å gå på akkord med. Og jeg mener dette er bra.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det skal bli spennende å se om det skjer noe på overgangsfronten kommende uke. Med Rashford ute i så mye som kanskje 8 uker (kanskje mer), så hadde det vært veldig greit med en spiller på lån om så, som Solskjær allerede har vært inne på. Men om de klarer å finne tak i en spiller eller to, det er en annen sak.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Det er flott at man ikke kaster penger rundt omkring selvfølgelig, men noe må man foreta seg på overgangsmarkedet...

Maguire og Wan-B var jo kjempedyre spillere, og spesielt Maguire går jo ikke på luselønn. Hvorfor blir ikke denne overgangen kritisert? Ikke er han spesielt god heller mener nå jeg, vår nye kaptein, brukbar sålangt, men ikke noe mer.

Angående Fernandes så ble det skrevet at United trakk seg fordi prisen var for høy allerede i fjor sommer. Men ikke så godt å få verifisert dette.

Jeg er enig i mye av det du skriver, og mulig MUFC lykkes med den nye transfer-politikken. Men om jeg leser det OGS uttaler rett, så ønsker han forsterkninger, og jeg er ikke sikker på at manageren bryr seg om klausuler, (Haaland). Når man ser Martial i dag mot Liverpool, så hadde det ikke gjort noe å hatt en ny spiss på plass. Noe OGS åpenbart også ønsker.

Jeg ser bare ikke helt hvem som er tilgjengelig under alle disse kriteriene United har innført.

Men det snakkes om et par korttidsløsninger/låneavtaler fra Solskjær sin side nå i kveld leser jeg. Er det innenfor disse kriteriene? Sannheten er vel at vi ikke klarer å få avtaler på plass. Men jeg bryr meg egentlig lite om hvilke avtaler og hvor mye penger som blir brukt, jeg ønsker et godt lag, som kan være med å konkurrere om de viktigste pokalene.

Selvfølgelig vil jeg ha spillere som ønsker å spille for United, men det er jo litt naivt å tro at de beste spillerne drømmer om MUFC, økonomi er jo en viktig faktor om jeg liker det eller ei.

Om det kommer inn 1-2 på lån nå, pluss Fernandes så er det bra, og 3 til sommeren.

Mata, Matic, Martial, James, Pereira, Lingard og stopperne trenger konkurranse mener nå jeg...Solskjær må få støtte til å hente et nytt lag. Vi får se om han får det.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg er for så vidt enig i at United ikke skal la seg presse eller bli brukt.

Men det er jo en ond sirkel, dette. Vi klarer omtrent ikke å stable et seniorlag på beina, vi har satt oss selv i en situasjon der vi faktisk HAR panikk, og hele verden vet det. Samtidig vet de at vi KAN betale både skyhøy transfer fee og lønn dersom vi vil.
Vi er konstant på etterskudd, og prøver febrilsk å sparkle over sprekker i veggene som dukker opp, flere og flere, fortere og fortere. Det er jo tilbud og etterspørsel det handler om, og så lenge vi som klubb framstår som desperate, vil vi bli forsøkt flådd av klubber, agenter og spillere. Og jo dårligere det går sportslig, desto viktigere blir penger som lokkemiddel.

Kanskje er medisinen å ta klare, prinsipielle standpunkt, signalisere at vi ikke lar oss herje med. Gå glipp av noen saftige overganger, men gjøre det klart for ettertiden at vi ikke er han søkkrike, men lettlurte fyren som alle igler kan fråtse på. I så fall tror jeg vi må belage oss på flere sesonger med under radaren-signeringer av typen Daniel James.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Du sier mye klokt der Ryder. Det har blitt en galskap i fotballen med tanke på penger som øses ut. Den galskapen må ta slutt, og kanskje er det en ide og sette inn noen prinsipper? Uansett vi er desperate, stallen er tynn vi har mye belastning og vi må ha spillere. Det er faktisk ikke kødd en gang, tror faktisk det å hente Rooney kunne vært bra i disse desperate tider. Vinter bare om hvor desperat situasjonen i klubben er.

Nå er det ikke så lenge igjen av sesongen, Januar vinduet er generelt vanskelig. Men jeg mener vi i det minste må hente inn et par man på lån. Lei inn spillere, kortsiktig så får man heller legge inn en god slagplan for overgangvinduet i sommer. Det må finnes noen der ute som kan komme på lån frem til sommeren. I det minste for å avlaste våre spillere. Ser jo bare på Rashford, har vært rovdrift på gutten og han har spilt med smerter.

Lei inn spillere om markedet ikke er godt nok for å hente. Simple as that. Se til russisk liga, den stater ikke før i slutten av Februar. Et eller annet for vi er sjanseløse hvis vi skal klare oss med gjenværende tropp i så mange kamper som kommer nå
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Når vi begynner å snakke om Rooney så tror jeg vi bør lukke januar vinduet raskere enn fanden. Han er langt på overtid. Da hadde jeg heller sett Zlatan inn porten.

Men, uten at jeg gidder å lese ryktebørsen hver dag så er det bare å krysse fingrene for at ledelsen / OGS ser at United har ett sterkt behov for noen forsterkninger.

Cavani? Går gratis til sommeren, må kunne lure ut ett på sesonger av han. Er ingen luksusspiller. Dembele fra Lyon, må kunne være ett alternativ? Bruno selvsagt.

Det finnes spillere som kan gå inn og forsterke United, det står kun på lommeboken.

Vidar Dale Fjeld

Klubben må ta et valg. Så enkelt er det. Så kan en like det eller ei. Vi står i gjørma til halsen, skal spare på spillerlønninger, vi skal ha de "rette" spillerne, vi skal nå helst betale mindre i overganger til selgende klubb enn det Burnley vil(satt på spissen) Spillerne skal ha Uniteds dna og være fornøyd med å spille på et middels lag som tror de er et av verdens beste.

Skal vi hente spillere nå på kort sikt så må det være krigere først, så krigere med fotballegenskaper og til slutt en maestro og dirigenter til sommeren. Da kan Fernandes holde seg i Portugal...iallfall til sommeren. Vi må ha inn på kort sikt spillere med pondus og tilstedeværelse...da henter du ikke lettvektere.
Jeg hadde stor håp for Maguire i United, istedet er det blitt en nedtur og han er dårligere nå enn han var hos Leicester og i spann med Lindeløf ser de ut som et champoinshipforsvar med litt for stor tro på egne ferdigheter. Det er nærmest et kaos når de er under press og ballene spretter i hytt og vær...i motsetning til de i andre enden i går.
Ser vi litt i dybden på united nå så minner det så altfor mye på det som Liverpool gjorde feil etter 1990. Tidligere spillere inn som managere, forskjellige spillestiler med nye managere og eiere som ligner på uniteds Glazers. Men hvorfor lære av andres feil. Vi må ha vekk det gamle blodet som sitter i veggene på Old Trafford. Da nytter det ikke om å drømme om det som engang var. Det er så feil som det kan får blitt. Ole ut, NÅ
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Jeg var nære på med å trykke "like" før jeg kom nederst til Ole ut. Den diskusjonen kan vi godt ta videre i OGS tråden.

Maguire og Lindeløf/Tuanzebe vil slite gjennomgående så lenge vi spiller "uten" en velfungerende midtbane. Det er rotasjon ut av en annen verden samt middelmådigheter i fleng. Denne lagdelen må forsterkes helst i januar, men til nød sommer. Våre midtbanespillere ville kledd et lag ett stykke lenger ned på midtbanen.

Vi nevner stadig vekk 10`er navn som Bruno, Jack eller Maddison. Men jeg også helst sett en som Essien eller Kante på midten. En som bare er der og gjør ryddejobben.
Post Reply