Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

Alt OGS sier om overganger tyder på klare beskjeder fra hans sjef, og fra hans sjefer igjen...

Vi får se om de trekker noe opp av hatten innen fredag 1.feb.

Det skal bli interessant å se til sommeren...

Men planen er nok å bruke like lang tid som Klopp, det refereres jo til han fra OGS.

3 år til det.

Men: Om vi fra da av er i CL-finale hvert år, og tar 1 og 2.plasser i PL, så kan jeg utvise tålamod...

Årene flyr de.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

https://www.tv2.no/sport/11168783/
Manchester United kaster angivelig inn håndkleet i spillerjakten. Det kan være til det beste, mener TV 2s fotballekspert.
TV 2s fotballekspert Petter Myhre understreker at forsterkninger hadde gjort godt for en skadeskutt stall, men advarer samtidig mot en vanlig feil på overgangsmarkedet.

– En feil som dessverre har skjedd for ofte, er at klubbene er så desperate at de går for tredje- eller fjerdevalget i stedet. Har man staket ut en kurs, er det viktig å holde seg på den, slår Myhre fast.
Er jo ganske enig, vil ikke punge ut masse penger for 3 valg eller 4 valg. Da får vi heller la være å handle, vi tiltrekker ikke spillere lenger slik som vi gjorde. Det er jo frustrerende for dette er Solskjærs 3 overgangvindu. Jeg håper at det heller nå kan komme inn en lånesoldat eller to....
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

offside wrote: 28 Jan 2020, 08:05 https://www.tv2.no/sport/11168783/
Manchester United kaster angivelig inn håndkleet i spillerjakten. Det kan være til det beste, mener TV 2s fotballekspert.
TV 2s fotballekspert Petter Myhre understreker at forsterkninger hadde gjort godt for en skadeskutt stall, men advarer samtidig mot en vanlig feil på overgangsmarkedet.

– En feil som dessverre har skjedd for ofte, er at klubbene er så desperate at de går for tredje- eller fjerdevalget i stedet. Har man staket ut en kurs, er det viktig å holde seg på den, slår Myhre fast.
Er jo ganske enig, vil ikke punge ut masse penger for 3 valg eller 4 valg. Da får vi heller la være å handle, vi tiltrekker ikke spillere lenger slik som vi gjorde. Det er jo frustrerende for dette er Solskjærs 3 overgangvindu. Jeg håper at det heller nå kan komme inn en lånesoldat eller to....
Petter Myhre er den mest fornuftige av de i TV2 PL studio etter min mening.
Men et par spillere inn, eventuelt på lån tror jeg ikke hadde skadet. Kommer jo litt an på hvem det er da.
Angående overgangs vinduer så vil jeg si at dette er Solskjær sitt andre.
Han kom inn som midlertidig Manager i desember, så det er streng tatt litt vanskelig å få gjort noe allerede i Januar vinduet da.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

Ja, fornuftig nok av PM det.

Eneste er at United kanskje innimellom må ned på 2-4 valg?

Tenker det blir vanskelig å få tak i de man helst vil ha inn...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Bruno Fernandes kommer ikke i januar. Dermed signerer han for Arsenal i sommer, Buh...
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 28 Jan 2020, 08:58 Eneste er at United kanskje innimellom må ned på 2-4 valg?
Det er vanskelig å hente inn de man ønsker, mange store navn har feilet hos oss så det er klart folk tenker seg om. Det er realiteten vår, dessverre.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773



Bare en unnskyldning for å ikke bruke penger?

Ser for meg Solskjær på pressekonferanse: "Å få tilbake Sanchez vil være som en ny signering"
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ingen spillere inn i januar?

Med den tynne stallen virker det håpløst.

Allikevel, det kan tydes positivt også.

1. United er i ferd med å endre strategi.

2. Klubben betaler ikke lenger hva som helst, og har blitt tøffere i forhandlinger.

3. Klubben går som Solskjær har sagt, først og fremst etter sine førstevalg.

4. En spiller som Fernandes er trolig bak både Maddison og Grealish på United’s prioriteringsliste.

Det kan også tolkes negativt.

1 Styret støtter ikke sin manager fullt ut.

2 Klubben har ikke den store kjøpekraften som enkelte framholder.
£ 200 000 000 pluss kredittfasiliteter er summen som er nevnt United kan bruke i ett vindu.
Lite trolig, etter et overfladisk studie av klubbens regnskap på Man Utd.com og Swiss Ramble.
Må understreke at jeg ikke har dybdekunnskap på dette.
Har sterk mistanke om at det forholder seg slik.
Begynte å få den mistanken etter å ha lest David Conn.
På det grunnlaget la jeg fram teorien her inne i juni i fjor.

3 Klubbens omsetning går ned fra £ 627 100 000 for 01.07.18 - 30.06.19 til estimerte £ 580 000 000 - £ 560 000 000 for 01.07.19 - 30.06.20.
Det er mye penger.
Ed Woodward ser derfor på muligheter til å skjære kraftig i forbruket dette regnskapsåret.
Derav flere utlån, spillersalg og ingen kjøp i januar.

Kanskje er manglende kjøp en kombo av alt sammen?
Hva vet jeg, en skarve sofa supporter :wink:
Last edited by Pink Final on 28 Jan 2020, 10:32, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg hadde jo akseptert å miste Fernandes nå, dersom jeg hadde vært sikker på å få f.eks Sancho og Grealish/Maddison eller tilsvarende til sommeren.

Dessverre regner jeg sjansen som mindre enn 50 prosent når det gjelder alle disse spillerne. Er bombesikker på at vi ikke har noen "intensjonsavtale" på plass for noen av dem, så da blir det måneder med drakamp før de enten prises ut av vårt prisvindu eller går til en klubb med bedre fremtidsutsikter. Tipper forhandlerne til nevnte spillere sitter og gnir seg i hendene nå...

Skjønner ikke hvorfor klubben tilsynelatende legger så lite innsats i kampen om topp 4 i år. Potensielt veldig stor forskjell når det gjelder tiltrekningskraft på ambisiøse spillere.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

RaoulDuke wrote: 28 Jan 2020, 10:18

Bare en unnskyldning for å ikke bruke penger?

Ser for meg Solskjær på pressekonferanse: "Å få tilbake Sanchez vil være som en ny signering"
Jeg var ikke så langt unna der.

Dette sa OGS på pressekonferansen nå:
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

He he, jepp, jeg håper jo Alexis skal lykkes.

Men OGS dekker over fakta...:

Inter Milan trenger ham ikke. Og lønna hans har de ikke råd til. Det er grunnen...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hvis Sanchez ryktet stemmer så er vi virkelig ille ute, seriøst da er vi på tynn is som klubb.



Sier litt om hvor dårlig ståa er i Manchester United. Jeg tror klubben ønsker spillere, men jeg tror ikke at spillere ønsker seg til United.

We are in deep shit. Når man leser dagens nyheter, vi henter mest sanselig ingen spillere. Folk velger Leeds fremfor United, og vi klamrer oss til Sanchez....... Hjelpes!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Pink Final wrote: 28 Jan 2020, 10:25

1 Styret støtter ikke sin manager fullt ut.
Dette har falt meg inn en periode også. Skal de tuppe ut OGS til sommeren? Betyr dette starten på slutten? I så måte skjønner jeg klubben. Likevel, det er så kort vei opp til en topp 4 plassering. Uten Pogba, Rash og McT. i noen måneder til, så vil ikke topp 8 engang være innenfor rekkevidde ved sesongslutt. Da må troppen overprestere, vi har ikke 1 målsnik i troppen. For å ikke snakke om midtbanen. Syltynn!

Martial skårer ikke "nok". Midtbanen er vaksinert mot mål. Kan ikke forvente 20 mål av Greenwood heller.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



:O :O
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Spennende rykter om Sander Berge nå. :dead: :football:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Når det gjelder Alexis Sanchez, så skjønner jeg at klubben ønsker å gi han en sjanse til.. men det kan jo være at han forsvinner rett etter pre-season hvis han ikke leverer varene. Det er ikke bare bare å kvitte seg med fyren heller, dessverre. Det "positive" for Alexis er at Pogba sikkert forsvinner til sommeren (tror ikke disse to kommer spesielt godt overens) og at det kan gjøre til at Sanchez trives bedre, selv om det nødvendigvis ikke betyr at han presterer bedre.

Skal ærlig innrømme at jeg har gitt opp Alexis og har null tro på at fyren kan bli en viktig bidragsyter neste sesong.
Post Reply