Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Av en eller annen merkelig grunn har det blitt en slags vedtatt sannhet at januarvinduet = ad-hoc-kjøp og sommervinduet = "ordentlige" kjøp, som om det liksom skulle være sant.

Klubber som United burde hatt alt klart lenge før vinduene åpnet, som Liverpool gjorde da Van Dijk ble signert 1. januar 2018. Og når man gikk en hel sommer med en Pogba som åpenbart vil bort og en Matic som åpenbart var for dårlig, og IKKE signerte en CM, så bør han i hvert fall være på plass i januar. Men her sitter vi, 3. januar, og ingenting er ennå klart. Pogba er "skadet", Grealish og Maddison har doblet sin markedsverdi og Eriksen går til Juventus. Nå må United rotere mellom Matic, Fred og Pereira de neste seks ukene, der vi skal møte bl.a Liverpool, City * 2 og Chelsea.

Jeg er heldigvis forbi det stadiet med forbannelse etter United-tap, og jeg har ingen tro på at United vil vinne ligaen i all overskuelig fremtid. Men om noe så er United i det minste ett smått komisk eksempel på hvor dårlig drevet det er mulig å bli med så mye penger. Selv Leeds, med et av de mest fucka styrerommene i europeisk fotball, har klart å ansette en trener som er 100 ganger bedre enn Solskjær, og de har klart å lage et lag som skaper begeistring, med signeringer som har slått til.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Befriende wake up call [mention]Harry Greaves[/mention] , du satt rett og slett ord på virkeligheten...
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Støttes. Stallen skriker etter forsterkninger, noe den har gjort lenge.. og da skal det være mulig å få på plass et par spillere i januarvinduet. Vi har jo selv gjort noen gode kjøp i dette vinduet tidligere (Vidic, Evra, van der Sar og sikkert flere)

Liverpool fikk van Dijk og Suarez. Arsenal skaffet Aubameyang.. City kjøpte Laporte.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Tviler at det kommer noen inn nu i Januar, og vist så skjer så er det nok ikke OGS som er trener når neste sesong starter. Vist dem ikke har penger for å hente noen nu så betyr det vel at dem ikke trur på prosjekt OGS.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

[mention]pixma[/mention]

Under Solskjær så virker det som om klubben har lagt om strategien til å vente på den riktige spilleren fremfor å hente en plan B. Grei strategi det i stedet for å bruke ressurser på dårlige løsninger som tidligere. Rent økonomisk har United fortsatt muskler til å konkurrere, spørsmålet er mer hvorvidt vi klarer å konkurrere med det sportslige tilbudet.

Personlig ville jeg ikke satt penger på at Solskjær ryker, tror klubben kommer til å være ganske så tålmodige med Solskjær. Gi han noen år med å bygge lag og klubb i stedet for å ta en u-sving og satse på andre som typ Poch. Det vil i så fall være riktig avgjørelse etter min mening, bedre å bygge stein for stein enn å begynne på taket med engang.
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Jeg skal ikke påstå verken det ene eller andre. Men det er ikke like lett for klubben vår å hente hvem vi vil lenger. De siste 10 årene er fotballverden i mitt hode blitt mye "tettere". Med det mener jeg at det er mange flere klubber som har god økonomi og som driver klubben med tanke på utvikling og om å slåss seg inn blant de store. Det er slutt på at de nestbeste klubbene utvikler talent for så å selge de til storklubbene. Iallfall for de som nå er i vannskorpen til å komme inn i det øverste sjiktet på klubbplan. Og vi er ikke like attraktive som vi var for noen år siden, det er iallfall min mening.

Vi må bli dyktigere på på hva som rører(speiding) seg ute i fotballverden. Manglet vi noen for noen år siden var det bare å bla opp sjekkheftet...dessverre er vi ikke like attraktive langer. "Alle" ser at klubben er i en usikker fase på generell utvikling og at det sportslige apparatet er på leit. De beste vil vinne noe og havner som oftest da hos de beste klubbene per dags dato. Og er svaret det som Ole sier, så vil det ta tid å få klubben på fote...spørsmålet er da om ikke toget forlater stasjonen for noen tiår, uten at vi sitter i noen av vognene. Jeg tror vi som klubb ta et valg inneværende år. Bruke minst 2-3 milliarder på kvalitet inn. Jeg er mer usikker på om de kommer p.g.a at vi ikke har en manager med nok pondus der ute. Sorry for min negativitet, men jeg prøver bare å se realistisk på dette.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Har ikke noe problem med kritiske syn når de fremstår som reflekterte og ikke bare noe man slenger ut i ren frustrasjon [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention]! Personlig er jeg nok fortsatt skeptisk til Solskjærs prosjekt, men samtidig så ser jeg at det er noen piler som peker i riktig retning.

Jeg tror klubben ligger litt lenger frem i gjennoppbyggingen enn hva du fremstår å gjøre. Vi har klart å kvitte oss med mye med siste året, er en del som gjenstår selvfølgelig. Har troen på at det kommer offensive forsterkninger til sommeren, i tillegg virker det som om investeringer gjort i akademiet de siste årene begynner å bringe frukter. Klubben har fortsatt økonomiske muskler som veldig få kan matche selv om at forskjellene har blitt mindre de siste årene. Jeg tror nok også at vi skal kunne klare å få til et attraktivt sportslig prosjekt for å tiltrekke oss spillere.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Harry Greaves wrote: 03 Jan 2020, 11:33 Av en eller annen merkelig grunn har det blitt en slags vedtatt sannhet at januarvinduet = ad-hoc-kjøp og sommervinduet = "ordentlige" kjøp, som om det liksom skulle være sant.

Klubber som United burde hatt alt klart lenge før vinduene åpnet, som Liverpool gjorde da Van Dijk ble signert 1. januar 2018. Og når man gikk en hel sommer med en Pogba som åpenbart vil bort og en Matic som åpenbart var for dårlig, og IKKE signerte en CM, så bør han i hvert fall være på plass i januar. Men her sitter vi, 3. januar, og ingenting er ennå klart. Pogba er "skadet", Grealish og Maddison har doblet sin markedsverdi og Eriksen går til Juventus. Nå må United rotere mellom Matic, Fred og Pereira de neste seks ukene, der vi skal møte bl.a Liverpool, City * 2 og Chelsea.

Jeg er heldigvis forbi det stadiet med forbannelse etter United-tap, og jeg har ingen tro på at United vil vinne ligaen i all overskuelig fremtid. Men om noe så er United i det minste ett smått komisk eksempel på hvor dårlig drevet det er mulig å bli med så mye penger. Selv Leeds, med et av de mest fucka styrerommene i europeisk fotball, har klart å ansette en trener som er 100 ganger bedre enn Solskjær, og de har klart å lage et lag som skaper begeistring, med signeringer som har slått til.

Mulig glazer nå har snøret igjen pengesekken. Eller at vi nå vil merke det økonomisk på grunn av vi er utenfor CL deltagelse. Nå har Solskjær gang på gang sagt at vi må være tålmodige og vi henter ikke spillere bare for å hente spillere. Men de må passe inn i systemet,gruppa og drive oss videre. En annen ting kan det jo hende at den maktsyke direktøren vi har i Ed er mer opptatt av å tjene penger enn og tenke på det sportslige. Uansett hva han har sagt i media så må han også vise det. Men han er ekstremt TREIG virker det som. Gikk ikke like sirup med David Gill og Ferguson bak roret. Har jo vist om dette i 1 år nå det med midtbanen våres. Skal godt gjøres og ikke finne noen som er bedre enn Pereira og Matic per dags dato.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Semedo siste på ryktebørsen, skal omskoleres til høyrekant står det å lese her og der. Menmedia bl.a
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser ryktet at MU skal gjøre bytte handel med Kroos og Pogba, har dette ryktet kommet før sesong start har jeg sett på som tøv prat men sånn som det har utviklet seg så er jeg ikke sikkert at det er så dumt, Kroos og en slump penger så kan Pogba få sin RM tur, trur det har vært bra for de fleste med en sånn byttehandel.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

[mention]Harry Greaves[/mention] har så rett i at overganger bør være planlagt lenge før vinduet åpner.
Hvordan det er i Mufc p.t. vet ingen.
Frykter dog at planlegging ang overganger er dårlig.

Januarvinduet er dessuten kort.
Klubber United kjøper fra må selv hente erstattere, så om forhandlingene først begynner i januar blir det vanskelig.

Dessuten har alle klubber sine egne ambisjoner.
En klubb som Aston Villa har satset hardt foran denne sesongen.
De vil etablere seg i PL igjen.
På de tre sesongene de hadde i Championship gikk TV pengene fra £66m i 2016 til magre £15m i 2019.
Sponsorinntekter skrumpet også.
Aston Villa Fc gikk nylig ut å sa at for å selge Grealish må de ha pengene et nytt nedrykk koster.
Da regner jeg med minst £50m pluss det de anser som Grealish’s markedsverdi - sannsynligvis rundt £100m.
Grealish vil dermed fort koste £150m i januar.

Jeg tror ikke United kan få tak i spillere som Grealish, Maddison og Ndidi i januar.

Tror mer på ‘kortsiktige’ løsninger nå i januar.
Emre Can eller Arturo Vidal.
Midtbanen til United skriker etter friske krefter.

En spiller jeg har ‘oppdaget’ er Emiliano Buendia.
Noen som har kjennskap til Emi Buendia?

Vet han kan bekle flere offensive midtbane posisjoner.
Og klubben hans Norwich, rykker muligens ned.
Buendia har svake mål stats.
Allikevel virker han å være en spiller med stort talent.
Synspunkter?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg liker Buendia, lanserte ham i fjor høst etter å ha sett ham i en eller annen kamp, husker ikke.

Han er teknisk og kjapp. En spiller for store rom og små flater.
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773






Deleted User 367

Veldig enig med Harry Greaves at overganger bør være planlagt lenge før vinduet åpner.
Burde vært en selvfølge i 9 av 10 tilfeller
Hvordan det er i Mufc vet ingen. Helt riktig Pink final. Tror heller ikke noen i ledelsen enn ED vet hvorfor det skal ta så lang tid til å få til en signering.

Skulle tro at alt foregikk med penn, papir og sendt med post når man forhandlet.
Kanskje dem hverken har internet eller fax på Old Trafford 8-)

Fra spøk til mer spøk. - kanskje noen av forhandlingene fra sommer 2019 er i sluttfasen nå,
så ED tryller fram 2-3 signeringer i januarvinduet.

Eller det vi alle frykter 0 spillere inn i dette vinduet.
Mens Ole smiler og forsvarer ED med å si : Vi fant ikke de "rette" spillerne, eller ikke "tilgjengelig" nå.

Mener det er lov å spøke litt når ting ang. transfer er så ufattelig vanskelig å skjønne,
er jo ikke slik i de andre "store" klubber.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Sir Keane wrote: 06 Jan 2020, 18:19 Mener det er lov å spøke litt når ting ang. transfer er så ufattelig vanskelig å skjønne,
Forfriskende med litt spøk, og på sin plass.

Dejan Kulusevski som jeg gjerne skulle sett i United-drakt ble kjøpt av Juventus...lånt tilbake til Parma

United har visstnok vurdert ham...

Haaland var garantert ønsket...

Men det er nå rykter om andre, så får vi se da, om det er riktig spiller med feil agent ...Da blir det ingen spiller... :hah:

Har i grunn gitt opp, så da smeller det inn en spiller eller to sikkert. :fire:
LUHG!
Post Reply