Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply

Vidar Dale Fjeld

Tja...alt avhenger jo mye av hva United eventuelt betaler om det er en overgang som skal gjennomføres. Jeg er skeptisk til dette, ingen bombe kanskje! PL er noe annet enn den østerrikske liga og enkeltkamper i CL, der tilnærminger til kamper har et helt annet aspekt enn til en lang og hard serie. Jeg ser med gru frem til overskrifter i VG og alt av media i Norge der de vil overgå hverandre i superlativer om "norske Manchester United" Heia Cardiff. Snart kommer Eikrem og Berget også ;)
Misforstå meg rett. Haaland kan bli en suksess, men ikke med dagens spillestil til United. Men er prisen rett så er det jo spennende med en nordmann i United igjen. Men ser han ikke som vår frelser i angrepet, og på bekostning av hvem. Måtte eventuelt være saltstøtten Martial!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 824

Flere som plukker opp dette selvfølgelig


Men også


User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

OGS kjenner ikke til ryktene, så da er de kanskje på besøk hos City.

(Eller så er de for å se på hus)

https://www.dagbladet.no/sport/avviser- ... k/71955615
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 824

Håland klar for Borussia

Vidar Dale Fjeld

Godt, så slapp vi han til United...aldri vært særlig lysten på han til PL eller oss per dags dato. Nå får han tid i en god liga med mindre press, og med mindre fysiske midtstopper som er like stor og sterk og har alle tjuvtriks i erme. Så får vi se om noen år om han tar steget i Bundesliga.

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Lov å være skuffet. Men tror dette er et fornuftig valg av Erling.
Vi har hentet spillere fra Dortmund før, så kanskje kommer Haaland med enda mer rutine på et senere tidspunkt.
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Det hadde hvert ille for Greenwood sin utvikling mener nå jeg. Ville blitt stilt bakerst i køen. Jeg mener Mason er større talent enn Haaland. Rashford,Martial og Greenwood kan utvikle noe helt spesielt sammen som Scholes har hvert frampå i dagens artikler.

Dessuten så vil jeg ikke at United skal noensinne mer kjøpe spillere som omhandler agenten Mino Raiola. Det er rett og slett gift og dårlig omdømme for klubben og ha noe som helst med denne ufyselige typen.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Ifølge kilder TV2 har snakket med ville ikke United gå med på en utkjøpsklausul som RB ville ha med, og United ville heller ikke betale en andel av et fremtidig salg til Raiola. Alfie skal også ha krevd en andel av et fremtidig salg...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Når Raiola er agent så er jeg også glad han ikke kom til MU, mannen er en svulst på en dårlig måte.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2850
Liker mottatt: 9410

pixma wrote: 29 Dec 2019, 18:45 Når Raiola er agent så er jeg også glad han ikke kom til MU, mannen er en svulst på en dårlig måte.
Vet ikke helt med deg, men jeg har i alle fall ingen positive tilknyttinger til ordet svulst. Men skjønner hva du mener, Raiola jobber for seg selv. Men klientene hans tjener nok godt på han.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4313

Hadde ikke hatt noe imot at Haaland kom til United, men det er andre plasser på banen vi absolutt trenger forsterkning.
Om ryktene stemmer over hvilken grunn United trakk seg så er jeg glad det ble slik. Ikke minst når man leser dagens overskrifter. Haaland agent sikret seg utrolig avtale. (Eller noe i den duren😊). Raiola gjør bare jobben sin, men jeg er fornøyd at United satte foten ned.

Vidar Dale Fjeld

Klart vi tror på alle negative rykter når noe ikke går Manchester United sin vei...noe skal en jo ha å unnskylde seg med. Han går til en klubb som nesten er en garantist i CL og er helt i toppen internasjonalt. Det frister mer enn en "benketilværelse" og sporadiske innhopp i PL. Og Borussia Dortmund er viden kjent for å la de unge få spille og utvikle seg...det frister nok mer enn en usikker fremtid i Manchester med tanke på å kjempe mot de beste de kommende år. Vi skal jo som sagt bruke mange år på prosjektet og skal bare ha ekte "Unitedspillere" i stallen...vi er tross alt Manchester United. ;)

Jeg ser heller ikke for meg at Jadon Sancho er særlig lysten på fotballklubben Manchester United per dags dato...da er nok City minst ett hestehode foran i køen, selv om jeg er usikker på hans kvaliteter...ser ikke så mye Bundesliga og på landslaget er han så som så. Nei...vi får satse skikkelig på andre engelske kvalitetspillere som Longstaff, Rice, og de gutta der...den eneste som jeg ser på som en potensiell mulighet er Grealish, han har tross alt fotballferdigheter også...i tillegg til "ekstreme" kvaliteter i spillet sitt. Maddison kommer heller ikke...da er det pga lønningsposen, og ikke det sportslige som er i fokus slik dagens situasjon er i vår klubb.

Jeg prøver å se dette fra "utsiden" og ikke som Unitedsupporter...jeg hadde gladelig tatt imot Grealish og Maddison som erstattere for flere av våre spillere.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Forøvrig er jeg åpen for å kunne selge alle våre spillere...de som jeg vil strekke meg lengst for å beholde er Rashford og Greenwood...de har det lille ekstra...Rashford for repertoaret og Greenwood for sine avslutteregenskaper i og rundt sekstenmeteren. Vil forøvrig beholde Williams...han er spennende...kan bli like god som de hersens backene på Liverpool.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Jeg henger meg ikke så veldig opp i Raiola, om Verratti ville spille for oss, så sier ikke jeg nei fordi han har Raiola som agent for å si det sånn. Spillere er salgsobjekter og big business, det er ikke kun Raiola som tjener penger i dette markedet...

Sergio Romero har Raiola som agent, Zlatan osv. Jeg vet ikke hvor lurt det er å gjøre Raiola til fiende nr.1.

Og det er ikke Raiola som er hovedproblemet i Pogba-saken, det er Pogba selv slik jeg ser det...
Vidar Dale Fjeld wrote: 30 Dec 2019, 13:31 Jeg ser heller ikke for meg at Jadon Sancho er særlig lysten
Her er jeg tilbøyelig til å være enig, United vil miste muligheten til å hente de evt. beste spillerne, om vi fortsetter å ligge utenfor CL. United har bestemt seg for å bygge sakte, jeg krysser fingrene for at klubben lykkes med strategien, men det finnes ingen garanti dessverre.

Miranchuk, Vidal, Kulusevski, Cherki, og Paredes ryktes til oss. Paredes ser bra ut, og spiller ikke fast i PSG, men startet sist gang (defensiv midt), og spilte meget godt. Kulusevski ser unektelig bra ut, 19 år og etablert i Serie A. (offensiv midt/ving) Cherki er bare barnet (offensiv midt/ving), men debuterte i League 1 denne sesongen. Miranchuk er en stor sterk offensiv midt, scora i begge kamper mot Juve i CL denne sesongen. Vidal kjenner vi, kunne vært ok som hjelp på midtbanen ut sesongen han.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4313

Vidar Dale Fjeld wrote: 30 Dec 2019, 13:31 Klart vi tror på alle negative rykter når noe ikke går Manchester United sin vei...noe skal en jo ha å unnskylde seg med. Han går til en klubb som nesten er en garantist i CL og er helt i toppen internasjonalt. Det frister mer enn en "benketilværelse" og sporadiske innhopp i PL. Og Borussia Dortmund er viden kjent for å la de unge få spille og utvikle seg...det frister nok mer enn en usikker fremtid i Manchester med tanke på å kjempe mot de beste de kommende år. Vi skal jo som sagt bruke mange år på prosjektet og skal bare ha ekte "Unitedspillere" i stallen...vi er tross alt Manchester United. ;)

Jeg ser heller ikke for meg at Jadon Sancho er særlig lysten på fotballklubben Manchester United per dags dato...da er nok City minst ett hestehode foran i køen, selv om jeg er usikker på hans kvaliteter...ser ikke så mye Bundesliga og på landslaget er han så som så. Nei...vi får satse skikkelig på andre engelske kvalitetspillere som Longstaff, Rice, og de gutta der...den eneste som jeg ser på som en potensiell mulighet er Grealish, han har tross alt fotballferdigheter også...i tillegg til "ekstreme" kvaliteter i spillet sitt. Maddison kommer heller ikke...da er det pga lønningsposen, og ikke det sportslige som er i fokus slik dagens situasjon er i vår klubb.

Jeg prøver å se dette fra "utsiden" og ikke som Unitedsupporter...jeg hadde gladelig tatt imot Grealish og Maddison som erstattere for flere av våre spillere.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Forøvrig er jeg åpen for å kunne selge alle våre spillere...de som jeg vil strekke meg lengst for å beholde er Rashford og Greenwood...de har det lille ekstra...Rashford for repertoaret og Greenwood for sine avslutteregenskaper i og rundt sekstenmeteren. Vil forøvrig beholde Williams...han er spennende...kan bli like god som de hersens backene på Liverpool.
Jeg skjønner egentlig ikke dine stadige forsøk på å latterlig gjøre de av oss som prøver å se noe positivt om fremtiden. Men du for bare unnskylde min naivitet. Dumt av tro at det Haaland ville til United. Nei, jeg må nok lære meg til å lytte til realistene. For dette er nok noe vi vil komme til og oppleve i uminnelige tider fremover.
Der er ingen her som mener at alt er rosenrødt, og det som er blitt prestert de senere år er langt i fra godt nok.
jeg er enig i at BD er kjent for å la unge spillere utvikle seg? Er ikke Manchester United det?
Jeg tror også United er en attraktiv klubb for mange.
Til din info, så pleier jeg ikke å skrive Vi er Manchester United, eller GGMU.

Vidar Dale Fjeld

Latterliggjøre? Er det virkelig det du får ut av mitt innlegg? Jeg håper dere som er tålmodig og vil la det gå noen år, for så å stå igjen som en sterkere og attraktiv klubb får rett. Gjerne med Ole som manager. Jeg ser det per dags dato ikke...men kanskje du bare vil ha positive innlegg, bare basert på håp? Beklager er jeg er mer pessimistisk og har en litt for realistisk vinkling for din del på tingenes tilstand i klubben. Skal prøve å skrive mindre heretter...slik at jeg ikke provoserer din positivitet.
Post Reply