Vinner ikke ligaen med dette laget

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply

Topic author
Gribbo
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2018, 00:25

Synes vi er langt unna gullet med dette laget. Kun noen timer igjen av vinduet, og vi er linket til en gjeng midtstoppere som ikke vil heve oss nevneverdig. Toby vil, men er mye skadet. Maguire er veldig stabil, men ikke bedre enn vvd som gikk for lignende sum som ryktes nå. Tror Lindelöf kan være like god.

Problemet vårt forrige sesong var ikke midtstopperne, men den offensive delen av spillet. Vi må ha ordentlige vinger på plass. Mata, Martial og Rashford leverer kun i hver femte kamp ish. Det vinner vi ingenting med. Har mer tro på Alexis, men han trenger mer klasse rundt seg. Vi trenger å bruke £100m på offensive spillere om vi skal forsterke oss. Trenger en høyreving og en spiss til å utfordre Lukaku. Det er viktigere enn midtstopper. Spreng banken for en kjempesignering som Mbappe, Dembele, Dybala eller Hazard. Vis muskler, vi er da verdens største klubb.

Må selge Rojo og sutrekoppen Martial. Liker Mata, men han bør være backup. Sats på Lindelöf, og ha Smalling og Jones som backup for han og Bailly.

Ingen spiller er større enn klubben, men Pogba er større enn Mourinho. Hvis en av de må ut, bør det bli Mou, da han uansett drar om 1-2 år.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Bra du starter tråder, så det ikke er bare jeg som gjør det! :D

Jeg er til dels enig med deg, men jeg tror også en ballsikker, spillende og passningssterk forsvarspiller vil hjelpe mye på det offensive spillet. [mention]aregran[/mention] sa det i en annen tråd her at mye av grunnen til at United har vært såpass defensive er at Pogba, Matic osv har måttet trekke såpass langt ned i banen for å motta ballen. Om de kan motta ballen høyere i banen så kan de også skape flere overganger, raskere.

Når det er sakt så hadde det vært helt magisk å se Dybala i United drakt, men jeg tror ikke det skjer i dette vinduet.

no-shaw
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2018, 22:47

Ikke mye aktivitet her nå...

Tenkte kanskje det kunne være litt interessant å få litt oversikt over troppen og "tenke litt høyt" fram mot overgangsvinduet neste sommer. Uansett hvem som er manager må det ryddes litt opp i stallen. Flere som ikke holder nivå per nå. Langt frem til sommeren 2019, men litt interessant å gjøre opp status likevel. Trekker et par navn opp av hatten mtp. på nye kjøp, men er rent på "følelse" av hva laget trenger.

Keepere - Selvsagt ok.

Forsvarere - Her er det mye rusk, som også Mourinho har identifisert, men ikke klart å løse på tross av flere kjøp. Jeg tenker at Lindelöf er en spillertype som passer inn i en spillende stil, mens Bailly kan gjøre det, men er for variabel. Smalling er ok som backup, samme med Jones. Spørsmålet er; er man villig til å satse på Bailly/Lindelöf nok en sesong (hvis det ikke kommer noen inn i januar)? Det får bli opp til daværende manager å avgjøre, men en habil stopper kan fort være på vei inn. Alderweireld er mitt tips. Venstreback er endelig ok nå, Young også god nok som backup. På høyrebacken noe nytt inn. Valencia kan gjerne være der som en backup sammen med anvendelige Dalot, men hverken han eller Young bør være fast lengre. Min første tanke er Pavard fra Stuttgart. Imponerte i VM, og har fortsatt og imponere i Bundesliga i etterkant.

Midtbane - Pogba bør beholdes. Fred, Herrera, Mata og Fellaini er gode stallspillere og bør bli uansett hvem som er manager. Fred også med potensiale for noe mer? Pereira må bruke resten av sesongen på å bevise at han også kan være det. Er veldig usikker på Matic. Vært grusom så langt denne sesongen etter min mening og må heve seg betraktelig. Har også for lite konkurranse i den dyptliggende rollen. Rabiot et alternativ? Er ikke overbevist om at Ramsey passer inn per nå. Er en spillertype som krever litt frihet til å ta offensive løp, noe som kan gi problemer ved siden av Pogba. Til sist; på tide at Jose ser det "alle" andre ser mtp. McTominay. Virker dessverre som han ikke har ferdighetene til å bli god nok for Utd.

Angrep - Kan vel ikke gi opp Lukaku og Alexis? Går rett og slett ikke an at begge fortsetter som nå. Regner med at de melder seg på ila. denne sesongen. Martial, Lingard og Rashford bør helt klart være med videre. Alexis bør prøves som spiss etter min mening. Trengs et alternativ på høyrekant. Pepe i Lille har vært strålende så langt i Ligue 1. Kan han holde et nivå som er i nærheten av dette ut sesongen kan kanskje han være et alternativ?

Altså:
INN: Stopper, høyreback, sentral midtbane, høyrekant
UT: Rojo, Darmian, McTominay
?: Tuanzebe, Fosu-Mensah, Pereira

Hva tenker dere?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg synes det er bra det du kommer med her, bortsett fra at vi trenger en spiss, jeg mener Lukaku er bomkjøp, aldri vært United-spiller i mine øyne...sorry, men jeg fikser ikke fotballspilleren Lukaku, har aldri gjort det. Han blir ikke bedre enn det han er nå tror jeg, null teknikk, måltørker som føles som år, spillforståelse, tung, blir løpt opp når alene igjennom til tider. Selg ham og kjøp en målgarantist (så langt det er mulig). Pavard, Rabiot og Pepe er spennende nok, men en gratis Ramsey er også greit.
LUHG!

no-shaw
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2018, 22:47

Enig i at Lukaku er direkte svak til tider - spesielt feilvendt. Han har imidlertid vist for Belgia at han er en klassespiller. Tror ikke det passer han å ha en så statisk spissrolle som Mourinho liker. Han er best når han vandrer ut på sidene og får brukt farta. Derfor tror jeg Mourinho må ta en del av skylda.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

no-shaw wrote: 06 Nov 2018, 20:28 Enig i at Lukaku er direkte svak til tider - spesielt feilvendt. Han har imidlertid vist for Belgia at han er en klassespiller. Tror ikke det passer han å ha en så statisk spissrolle som Mourinho liker. Han er best når han vandrer ut på sidene og får brukt farta. Derfor tror jeg Mourinho må ta en del av skylda.
Lukaku har egen tråd her inne btw. (den er til meg selv og, jeg laga jo tråden) ;P
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

no-shaw wrote: 01 Nov 2018, 20:10 Trengs et alternativ på høyrekant. Pepe i Lille har vært strålende så langt i Ligue 1. Kan han holde et nivå som er i nærheten av dette ut sesongen kan kanskje han være et alternativ?
Sitter å ser på Pepe live nå, kul spiller. Ikke umulig at han kan være noe for oss. Uortodoks, rask, uredd, direkte, god teknikk :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Navnet på denne tråden stemmer dessverre veldig godt med virkeligheten... :P
LUHG!

no-shaw
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2018, 22:47

Blodfink wrote: 09 Nov 2018, 21:29 Sitter å ser på Pepe live nå, kul spiller. Ikke umulig at han kan være noe for oss. Uortodoks, rask, uredd, direkte, god teknikk
Ja, også er han venstrefot, så han har mulighet til å dra seg innover mot mål.

Ny høyrekant er kanskje noe av det viktigste å få på plass mener jeg. United er så ekstremt venstrevridd offensivt at det blir veldig forutsigbart. Har ikke noen statistikk på det (noen som vet hvor det kan være å oppdrive?), men regner med at en veldig liten andel av angrepene våre går på høyresiden. Lurer også litt på om det er en del av Mou's plan, siden vi "over"bruker venstresiden selv når Rashford har spilt høyrekant...

Greit nok at Martial er i god form, men litt variasjon tror jeg hadde gjort det lettere for han også..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Har ikke stats på venstre kontra høyre [mention]no-shaw[/mention] , men at det er overvekt på venstre stemmer nok. Young slår en del innlegg fra høyre riktignok, men han treffer stort sett en medspiller når det er dødball.
I åpent spill tipper jeg han ligger på 10-15 % treff på innleggene. Rashford kommer sjeldnere til innlegg enn Young tror jeg. Og heller ikke han er spesielt kirurgisk når det kommer til å treffe en medspiller.
LUHG!
Post Reply