United og kontrakter.

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

Synes denne av Luckhurst er bra: Inneholder også alle spilleres kontraktslengder.

Han stiller en del gode spørsmål angående fornyelsen av kontrakter til spillere, som burde vært ute av klubben for lengst.

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... t-16539000
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Neste år blir det god opprydning. Da går følgende kontrakter ut:
Ashley Young
Mateo Darmian
Eric Bailly
Nemanja Matic

Jeg forventer at Eric Bailly blir tilbudt ny kontrakt, fordi han fremdeles er relativt ung og kan bidra på laget. Dessuten ville det være dumt å miste en spiller gratis, når det opplagt er mulig å selge han for en god penge.

For de 3 andre forventer jeg kontraktene utgår. Det ville vært rart av United å forlenge, mtp. nåværende prestasjoner.

Young legger nok opp, og man skal ikke se bort i fra at han blir en del av trenerteamet i United (ikke nødvendigvis for førstelaget).

Med 2 backer vekk, vil United uten tvil se seg om etter nye backer neste sommer. Mulig man henter fra reservelaget, men kan ikke se så mange opplagte kandidater. Men aldri si aldri. Fosu-Mensah, Demitri Mitchell, Camoren Bortwick-Jackson og Ethan Laird har enda en sesong på seg til å imponere.

Matic ut betyr vel at United trenger en playmaker inn, med mindre Garner tar steget opp. Mest trolig blir det handlet inn. Kvaliteten man får avhenger av hvorvidt United får CL eller ikke.

Å frigjøre Young, Darmian og Matic vil innebære en reduksjon i lønnskostnader på ca 12,5 millioner pund i året (https://www.spotrac.com/epl/manchester- ... contracts/).

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg gætter på, at to på den liste får en ny kontrakt.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

Hvis de skriver ny kontrakt med Young eller Matic så bytter jeg klubb... ;P
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg kunne godt se for mig, at Bailly og mindst en af Young og Matic får en ny kontrakt. Hvis Darmian skriver under ny kontrakt forstår jeg intet. Han længes tilbage til Italien, nytter ikke en skid og spiller aldrig.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Angåande lønninger og kontrakter, so seg eg ofte at folk protesterer mot høge lønninger, men aksepteter høg kjøpskost.

Blir det ikkje heller vurdert slik at man tak kjøpesummen, deler den på evt antall uker kontrakten er på, og legger på ukeslønn, da har man del reelle kosten på ein spiller?

Det er summen av dette som er relevant, ikkje om spilleren er dyr eller har høg lønn.

Vi bør ha mindre fokus på lønn, men heller ein kombinasjon av lønn og innkjøpskost.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det er jeg enig i, men så har det litt å si hvordan det stiller seg i forhold til resten av troppen også. Når Sanchez ble kjøpt, så kunne vi argumentere for at høy lønn var greit fordi kjøpesummen var lav. Men det brant vi oss noe så borti faen på. Og det gjør noe med de andre spillernes rettferdighetssans hvis en spiller som ikke fortjener "syk" lønn tjener mye bedre enn de reelt beste spillerne i troppen. Så man må se på helheten.

Det som er ganske frustrerende er at spillere som ikke har en framtid i klubben får nye kontrakter, slik som Phil Jones fikk, bare fordi det er fare for at han forsvinner gratis. Helt syk tankegang, men det er sikkert noe regneskapsmessig bak det, slik at bankfolkene som kontrollere klubben blir fornøyde, eller at tallene ser bedre ut når Woodward skal skjønnmale ovenfor aksjeeierne osv. Viser med tydelighet hvor mye som er galt på eiersiden i klubben.

Vel.... ny kontrakt til Greenwood, som varer til 2025. Det er STRÅLENDE nyheter :)
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 16 Feb 2021, 13:35 Det er jeg enig i, men så har det litt å si hvordan det stiller seg i forhold til resten av troppen også. Når Sanchez ble kjøpt, så kunne vi argumentere for at høy lønn var greit fordi kjøpesummen var lav. Men det brant vi oss noe så borti faen på. Og det gjør noe med de andre spillernes rettferdighetssans hvis en spiller som ikke fortjener "syk" lønn tjener mye bedre enn de reelt beste spillerne i troppen. Så man må se på helheten.

Det som er ganske frustrerende er at spillere som ikke har en framtid i klubben får nye kontrakter, slik som Phil Jones fikk, bare fordi det er fare for at han forsvinner gratis. Helt syk tankegang, men det er sikkert noe regneskapsmessig bak det, slik at bankfolkene som kontrollere klubben blir fornøyde, eller at tallene ser bedre ut når Woodward skal skjønnmale ovenfor aksjeeierne osv. Viser med tydelighet hvor mye som er galt på eiersiden i klubben.

Vel.... ny kontrakt til Greenwood, som varer til 2025. Det er STRÅLENDE nyheter :)
Men burde ikkje spillere også forstå dette?
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

Jo, jeg synes furting fra spillere som uansett kanskje tjener mer på 10 uker enn hva en gjennomsnittelig industriarbeiderlønn gir på 25 år bør kunne være fornøyd, uavhengig av hva lagkameraten tjener.
LUHG!
Post Reply