Bekreftede overganger til og fra MUFC.

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

RaoulDuke wrote: 06 Oct 2020, 22:59 Eneste jeg kan se for meg som har råd er vel diverse Arabiske Sjeiker. Jeg vet ikke om jeg foretrekker det over familien Glazer.
For å gå tilbake til diskusjonen om Glazers, vanskelig å komme unna når vi diskuterer nok et dårlig overgangsvindu:

Ifølge Forbes er Manchester United verdt 3,8 milliarder dollar. Kvalmt at aksjekoden faktisk er "MANU", men ifølge NASDAQ er klasse A aksjene verdt ca 2,35 milliarder dollar. Veldig mye penger, definitivt, men ikke særlig imponerende sett opp mot mange andre store bedrifter internasjonalt. Det er mange som potensielt kunne kjøpt Manchester United. Når vi avgrenser det til å snakke om privatpersoner, blir det sikkert mer begrenset, men vi kan se for oss en mindre gruppe av investorer som kunne kjøpt klubben. Om det blir en bedre situasjon kommer selvsagt an på intensjonen til disse folkene.

Det blir jo en pest eller kolera diskusjon, men jeg ville heller ikke foretrukket diktatorer eller sjeiker fra Midtøsten eller Russland eller USA. Mulig det hadde blitt bedre rent sportslig, men det hadde blitt veldig mye vanskeligere å være følelsesmessig knyttet til klubben hvis eierne tjener penger på de facto slaveri og grove menneskerettighetsbrudd. Det er ille nok nå. Men jeg vil likevel bli kvitt de forbanna rasshøla som eier klubben nå, og bruker hver dag på å utnytte oss, samtidig som de driter loddrett i sportslig suksess. Det er en forferdelig situasjon å være i (for klubben) etter all den suksessen vi hadde under Sir Alex, og all den fantastiske jobben han og crewet hans gjorde med å bygge opp klubben til en av de aller beste i verden. Det må være ren tortur for mannen å se hva som har skjedd med klubben. Både under hans siste år der, og ikke minst etterpå.

:(


(Edit: :hah: :hah: Linken til NASDAQ funker faktisk ikke, fordi forumet omgjør MANU til Man Utd. Så du må evt manuelt endre linken selv for å gå til den siden, eller søke det opp separat.)
post liked by: Otac
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pangaea wrote: 12 Oct 2020, 01:52 (Edit: Linken til NASDAQ funker faktisk ikke, fordi forumet omgjør Man Utd til Man Utd. Så du må evt manuelt endre linken selv for å gå til den siden, eller søke det opp separat.)
Haha sant. Skal fikse!
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Harry Greaves wrote: 07 Oct 2020, 12:44 Anbefaler deg å høre på den nyeste Chivadze-episoden (finnes på Spotify) der Andreas Selliaas er gjest. Han kan mer om fotballpolitikk enn de fleste andre i verden.
Hørte på denne tidligere i dag, og det var jaggu kraftig krutt. Imponerende kunnskap, og trist å høre at FIFA er minst like gjennomkorrupt som før.

Har ofte lurt på hvor mye "dritt" som skjer i overganger, og etter den type lytting så fikk jeg ikke akkurat mindre mistanker. Enorme summer, få folk involvert, mye skjult informasjon, det er på en måte en oppskrift. Men hvem vet...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Di`Shon Bernard skal spille for interim-Scholes i Salford ut året.

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Kai er signert, både venstrebeint og venstrehendt, hehe. Morro om han utvikler seg videre

post liked by: Elkey
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Amad Diallo kan vel bekreftes inn nå, tror han kan bli en hit, tror han blir å se på banen for seniorlaget før sesongen er over.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Da var Diallo endelig bekreftet :-)

https://www.manutd.com/en/news/detail/m ... m-atalanta
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes det var interessant å lese at vi som klubb har fulgt ham i mange år. Får vel anta at det er tilfellet for mange av disse supertalentene, som "alle" klubber oppdager (hah) på diverse ungdomsturneringer osv i en tidlig alder. Slik jeg har forstått det, er det ikke uvanlig at spillere i 14-15-årsalderen blir fulgt og "groomet" av de store klubbene, og i noen tilfeller, signert til akademiet.
As a club, we have followed Amad for a number of years and having watched him myself, I believe he is one of the most exciting young prospects in the game.
Er også veldig spent på denne signeringen, og tror og håper han blir en kjempesuksess. Tipper han må bruke noen måneder på å bli kjent med klubben og engelsk fotball, men blir sikkert noen innhopp her og der i løpet av sesongen.

Det jeg faktisk er ganske spent på, er om denne signeringen betyr at interessen i Sancho har kjølnet, eller vil det fortsatt være aktuelt å prøve seg på nytt neste sommer? Synes det vil være ganske merkelig hvis vi i løpet av ca 12 måneder signerer tre(!) høyrekanter. Diallo, Pellistri og (evt) Sancho.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Har trua på Diallo, håper han får sjansen til å vise seg frem før sommeren er her.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Lingard lånes ut til West Ham.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

James solgt til Leeds, litt synd, og visstnok en spiller som OGS ville beholde. Håper han får til bra ting i Yorkshire.
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bekreftet: Di’Shon Bernard fikk ikke forlenget kontrakten og forlater United.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ethan Galbraith er "løslatt" i følge Livescore. Førstnevnte fikk vel ikke kamper for United, utlånt til Salford sist sesong.

Edit: Glemte å fjerne" førstnevnte", hadde med Phil Jones i posten også opprinnelig, men han er jo dokumentert ut i forumet for lengst.
Last edited by Blodfink on 14 Jun 2023, 00:11, edited 1 time in total.
LUHG!

Deleted User 430

Galbraith fikk 2 min borte mot Astana, i EL, for 4 år siden. Kontrakten hans går ut i mnd-skifte og blir ikke fornyet.
post liked by: Blodfink
Post Reply