Bekreftede overganger til og fra MUFC.

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

En stopper og en DM burde vært henta, enig med alle som mener det.

@Otac I Liverpool klarte de å jage sine tidligere eiere ut. Massive protester på og utenfor Anfield, og i sentrum av byen. Det skjer bare ikke i United dessverre, fordi fansen er delt i synet på hvor skoen trykker...I Liverpool sto de mer sammen.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Klubben har signert 11 spillere til akademiet, langsiktig. Men med eierne våre forundrer det meg ikke om de nå går over til å bli en selgende klubb. De som slår til av disse 11, 1-2 sesonger i PL og så til Real og Barca Bare en tanke
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 06 Oct 2020, 20:28 En stopper og en DM burde vært henta, enig med alle som mener det.

@Otac I Liverpool klarte de å jage sine tidligere eiere ut. Massive protester på og utenfor Anfield, og i sentrum av byen. Det skjer bare ikke i United dessverre, fordi fansen er delt i synet på hvor skoen trykker...I Liverpool sto de mer sammen.
Det burde Uniteds supportere Også klare.
6-7 år no. Pool brukte vel 30 år på å bli enige om strategien.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Blodfink wrote: 06 Oct 2020, 20:28 Liverpool klarte de å jage sine tidligere eiere ut. Massive protester på og utenfor Anfield, og i sentrum av byen. Det skjer bare ikke i United dessverre, fordi fansen er delt i synet på hvor skoen trykker...I Liverpool sto de mer sammen.
Det stemmer dessverre.
De er bedre organisert.

Så må noen vesentlige forskjeller vektlegges.

Liverpool Fc holdt på å bli satt under administrasjon, bankene presset på.
Hicks og Gillett risikerte å ikke sitte igjen med noe.

Dessuten fikk de hjelp innenfra.
Christian Purslow, en mann ansatt av Hicks og Gillett begynte å jobbe for salg av klubben, mot sine sjefers vilje.

Den tredje faktoren var at Lfc gikk på billigsalg.
Man United er verdt et helt statsbudsjett - hvem kan egentlig kjøpe Man United?

Glazer’s sitter mye, mye, mye tryggere økonomisk og juridisk enn hva Hicks og Gillett gjorde.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pink Final wrote: 06 Oct 2020, 22:56 hvem kan egentlig kjøpe Man United?
Eneste jeg kan se for meg som har råd er vel diverse Arabiske Sjeiker. Jeg vet ikke om jeg foretrekker det over familien Glazer.
post liked by: Pink Final, red
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

United blir mindre verdt om fansen forsvinner/boikotter, kommer aldri til å skje, men jeg håper det skjer.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 07 Oct 2020, 00:55 United blir mindre verdt om fansen forsvinner/boikotter, kommer aldri til å skje, men jeg håper det skjer.
Eg trur eit grasrotoppgjør er meir nærliggende enn ein trur. Og so er det viktig at det skjer no, ikkje om 3-4-5 år. For no innbiller vi oss at United er eit topplag. Om nokre år er vi vant med 3-4-5-6-7-8-9 plasser.

Eg bruker ikkje ei krone på United no. Har ikkje gjort det på eit par år.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RaoulDuke wrote: 06 Oct 2020, 22:59
Pink Final wrote: 06 Oct 2020, 22:56 hvem kan egentlig kjøpe Man United?
Eneste jeg kan se for meg som har råd er vel diverse Arabiske Sjeiker. Jeg vet ikke om jeg foretrekker det over familien Glazer.
Nei, det er jo eit godt poeng. Kven skal kjøpe United. Uansett so er det utenkeleg og uanktuelt for meg, og oss(?), å bruke penger på å støtte Glazer so lenge målet er CL annakvar år.

Dersom de lykkes med den strategien over mykje lenger tid so slutter eg heller å følge United. Eg er sikkert ein dårleg supporter, men kva vil det gje meg?
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Angående Saudi og forskjellig så er det vel diskutert om dette tidligere i Glazer-tråden. Der bl.a. jeg skreiv litt om systemet i Saudi bl.a. Det er nyanser der man bør se på.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal syntes om dette vinduet. Ser man bort i fra omstendighetene og isolerer spillerne isolert sett så er jeg slett ikke negativ til overgangene vi har gjort dette vinduet. Likevel er det en bismak som fortsatt sitter litt i.

Van De Beek tror jeg kommer til å ta over en av to plasser på midten i løpet av sesongen. Forhåpentligvis er det Pogba som ryker. Men signeringen av Van De Beek overrasket meg stort da jeg var nesten bombesikker på at han skulle signere for Real Madrid. Har ikke fått spille helt enda, men man ser en fryktelig intelligent spiller med god fysikk og gode ferdigheter med ball. Hadde jeg vært Solskjær hadde jeg lagt om til 4-3-3 og spille med Fernandes og Van De Beek som indreløpere.

Alex Telles har levert bra med målpoeng i Portugal. Nå er det selvfølgelig noe nivåforskjell på ligaene, men samtidig så har man tidligere eksempler (les: Bruno Fernandes) på at dette er fullt mulig å ta med seg over til øyriket. Kun en landskamp for Brasil, men som jeg ser det så er han mer klar for å konkurrere med Shaw. Og er etter min mening helt klart det beste offensive valget av de to. Ser blant annet at flere mener dette går utover Williams, men samtidig så ser jeg det som mer naturlig at han fases inn som andrevalg på høyrebacken i stedet for.

Cavani bringer rutine, vinnervilje og forhåpentligvis lederskap til gruppen. Samtidig så burde han kunne levere noe målpoeng, samt fysikk på topp. Er mer eller mindre enn veldig oppgradert Ighalo som jeg ser det. I tillegg får vi større bredde i troppen i en sesong som er komprimert enda mer enn vanlig. Selvfølgelig ingen langsiktig løsning, men samtidig så har han ikke samme betingelser som Sanchez og kontrakten er vel 1+1 år (evt 2 år). Uansett så er det liten risiko hvis ting ikke fungerer.

Amad Diallo og Facundo Pellistri er mer usikre kort. Diallo kommer først i januar og Pellistri vil trenge mer tid før han blir aktuell for førstelaget regelmessig. Begge er signeringer for fremtiden selv om at disse kommer til å være involvert rundt førstelaget fra starten av. Uansett så ser man selv hvor dyrt og vanskelig det er å hente etablerte superstjerner som Sancho. Selv om at Amad Diallo var dyr, så er 30 millioner og 100 millioner en temmelig stor forskjell spesielt under dagens situasjon.

I tillegg så ser man at klubben aktivt rekruterer spillere til akademiet og forsøker å bygge for fremtiden. Selv om at man nok bruker en del millioner i løpet av et år på rekruttering til akademiet så er det ekstremt mye billigere enn å kjøpe ferdige produkter fra Dortmund.

Når man derimot ser på omstendighetene rundt overgangene så dukker det opp mye kritikkverdig. Bortsett fra Van De Beek overgangen, som ble gjennomført før sesongen startet så har alle fire signeringene kommet etter en elendig start og i løpet av Deadline-day. Hvorfor kunne ikke Telles og Cavani bli signert tidligere? Begge har vært tilgjengelige. For min del så er det ikke vanskelig å sympatisere med Solskjær som jeg tviler på at ønsker seg at klubben skal holde på slikt. Det å forholde seg til "Dumb and Dumber" også kalt Judge og Woodward er ingen enkel oppgave. Hvorfor ikke klubben skal evne å forhandle med flere klubber samtidig, er også helt håpløst. Ser man til konkurrentene våre i PL så er de ikke lysår foran oss på dette området. De har bare ting på stell.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Jeg håper det en dag kommer inn en manager som sier...enten holder hierarkiet over meg kjeft angående det sportslige eller dere kan finne en annen ryggslikker. Meg blir det ikke!! So long!
post liked by: Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

RaoulDuke wrote: 06 Oct 2020, 22:59
Pink Final wrote: 06 Oct 2020, 22:56 hvem kan egentlig kjøpe Man United?
Eneste jeg kan se for meg som har råd er vel diverse Arabiske Sjeiker. Jeg vet ikke om jeg foretrekker det over familien Glazer.
Helt uaktuelt å støtte en klubb drevet av en saudiarabisk sjeik. Glazers er forretningsmenn, jeg aksepterer det. Men dersom klubben ble kjøpt opp av arabiske sjeiker og ble brukt som PR for et av verdens absolutt verste regimer... Det blir nei fra meg, da bryter jeg alle bånd med klubben og finner et nytt lag.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

[/quote]Helt uaktuelt å støtte en klubb drevet av en saudiarabisk sjeik. Glazers er forretningsmenn, jeg aksepterer det. Men dersom klubben ble kjøpt opp av arabiske sjeiker og ble brukt som PR for et av verdens absolutt verste regimer... Det blir nei fra meg, da bryter jeg alle bånd med klubben og finner et nytt lag.
[/quote]

Er forskjellen so stor på ein sjeik og Glazer? Litt sjølvsagt.

Ultrakapitalister som kjører klubben rett i dass for egen vinning. Slik det er i dag og i overskuelig framtid so vil vi annakvart år frekventere mellom CL og ikkje CL kvalifisering.

Fullstendig uinteressant å bruke tid å penger på. Desverre.
Eg merker på meg sjølv at interessen for United er bratt fallande. Og slik ønsker eg det ikkje.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Glazers har de siste årene mer og mer ødelagt mitt forhold til klubben...jeg MÅ ikke lenger se kamper, et tap fører som oftest bare til et skuldertrekk og tapet er glemt i løpet av sekunder...likegyldigheten er i ferd med å sige inn over meg...jeg trodde ikke det var mulig med en klubb jeg har fulgt i snart 50 år...vi er blitt en bedrift for pengenes del...
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Otac wrote: 07 Oct 2020, 11:13 Er forskjellen so stor på ein sjeik og Glazer? Litt sjølvsagt.
Ja, forskjellen er faktisk enorm. Man kan mene mye om Glazers, og hvordan klubben drives sportslig er under enhver kritikk. Men saudiarabiske eiere kommer inn uten å ofre fotballen en tanke - det er et rent politisk statement. De vil spre god PR rundt det jævlige regimet sitt.

Derfor er Qatar i PSG, og Emiratene i City.

Anbefaler deg å høre på den nyeste Chivadze-episoden (finnes på Spotify) der Andreas Selliaas er gjest. Han kan mer om fotballpolitikk enn de fleste andre i verden.
post liked by: messilingard, Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Mye fornuftig der @messilingard , en annen ting er at manageren nok hadde en stopper på lappen til gjengen i det "helligste". Og Sancho selvfølgelig. I følge det jeg har fått med meg så har United prøvd seg på Calwert-Lewin, Chiesa, Tonali og muligens Upamecano, sistnevnte har Solskjær ønsket tror jeg. Og de tre førstnevnte. Det er nok flere på den listen.

Jeg er ikke så veldig stressa fordi vi ikke fikk Sancho, mer stressa over det som skjer lenger bak på banen. Laget spiller nå så dårlig forsvarsmessig, og Matic så nå ut som formen er borte igjen. En DM og stopper burde kommet inn.

OGS er sikkert greit fornøyd med at det i alle fall kom inn noen...Men han må jo være litt i stuss over hvor elendig overganger fungerer i United.

De to 18-åringene er jo spennende, og man drømmer jo om Ronaldo-lignende tilstander. Det gjenstår å se.

Telles har jeg god tro på. Han har god psyke og egenskaper ser det ut til. Håper han gjør som Bruno og krever mer av sine lagkamerater. Selv om Bruno har mista formen så trenger man noen som sier i fra.
LUHG!
Post Reply