Bekreftede overganger til og fra MUFC.

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Harry Greaves wrote: 27 Jun 2019, 08:23 Bailly, Lindeløf og (visstnok) Tuanzebe er tre stoppere man kan ha bruk for fremover. Smalling som fjerdevalg er også bra. Jones og Rojo er ikke gode nok, på langt nær.

Usikker på om stopper er det United først og fremst må løpe etter, jeg ser fortsatt for meg Bailly der. Isolert sett er han Uniteds beste midtstopper, og om han får den erfaringen som behøves, uten å avbrytes av lange skadeavbrekk, så står jeg på at han er den vi har der bak med det klart største potensialet.
Støttes. Tuanzebe hadde en fin sesong i Aston Villa. Kanskje han kan ta et ekstra steg? Var vel også en sak for en stund siden hvor Ole Gunnar hadde sagt at de ville prioritere andre posisjoner før midtstopper denne sommeren?

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Med den spillestilen til bailly vet jeg ikke om han klarer å holde seg skadefri. Tror ikke ham klarer å lære seg å beherske seg selv. Det er det som er problemet. Han er ellers en god midtstopper. Men han bare mister hode alt for ofte. Kan fort få rødt kort eller score selvmål.
Vil vel si at lindelof har størst potensialet. Men vi får se når sesongen begynner.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Lingard wrote: 27 Jun 2019, 00:58 Om det kommer en ny midtstopper inn, så er det nødt til å forsvinne noen ut.. og da tror jeg Rojo er førstemann på blokka.
Det stemmer nok, Rojo har jo potensial, og har spilt bra tidvis. Men det skjer jo et eller annet hele tiden, skader...Jones og Bailly er jo også der...Tuanzebe har mulighet for å lykkes kanskje, jeg så noen kamper av ham for Villa. Gjør mye bra, men glipper bittelitt også. Men jeg håper han får det til.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det er godt at se, at Solskjær har vurderet eller vurderer HB, CM og HW som positioner, der er vigtigere at forstærke end CB. På HB var United måske dårligst i PL i sidste sæson, på HW blandt de dårligste og på CM var det under gennemsnit (hvertfald hvis man fjerner Pogba). Mens United på CB ikke var så dårlige som mange vil gøre det til. Rojo og Bailly havde dårlige sæsoner. Men både Jones, Smalling og Lindeløf havde gang i gode sæsoner, specielt de to sidste.

Men af de midterforsvarere United har i klubben lige nu burde listen se således ud:

1. Smalling
2. Lindeløf
3. Tuanzebe
4. Jones
5. Bailly
6. Rojo

Så egentlig kunne Bailly og Rojo godt sælges selvom Jones har lidt med skader. Men han kunne så også blive solgt hvis en spiller som Alderweireld eller Koulibaly blev købt.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Er vel ikke helt enig i rekkefølgen. Tuanzebe har vel ikke bevist nok til å settes over Jones ?
Hvis du ser hvor mye United slipper inn av mål så tror jeg du ser at vi trenger en ny midtstopper. A good defence is the best offence. Bare se den innvirkningen van dijk har på Liverpool.
Vi har greier midtstoppere, men de er på everton eller west ham nivå. Utenom lindelof mener jeg da. Tror han kommer til å bli bra denne sesongen. Når har han fått vært her litt og spilt en del kamper i PL. Pluss at han forhåpentligvis vokser med åra så tror jeg han blir viktig fremover.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jones og Tuanzebe kan måske byttes om, men potentialet er større i Tuanzebe. Derfor har jeg ham først.

Ja, der er kommet mange mål igennem. Men det er egentlig ikke fordi midterforsvarerne har været dårlige. Der har været kæmpeproblemer på både højre back, der har været det allerstørste problem, venstre back og den defensive midtbane. I kan bare analysere alle målene, der er kommet igennem hos United i de seneste 3-6 sæsoner. Folk undervurderer i ufattelig stor grad Uniteds midterforsvar, specielt Smalling, fordi de ikke er de bedst boldspillende.

Og når du nævner Liverpool har de først af alt verdens bedste midterforsvarer i VVD. Men hverken Matip eller Lovren er bedre end det United har. Og for såvidt heller ikke Gomez. Og kigger vi på City så er hverken Otamendi, Stones eller hvem de har udover Laporte bedre end det United har.

Kigger man på Uniteds midterforsvarere så har de alle niveau til at spille for mesterhold. Hvertfald som reserver. Og alle kan godt starte på top 4-hold. Men der er en ting midterforsvarerne mangler hos United, og kun derfor ønsker jeg en ny midterforsvarer. Og det er lederskab. Jeg synes ikke nogen af dem har det. Og alle ville de blive bedre med en leder ved siden af sig. Og hvis United fik fat i Koulibaly eller Alderweireld ville en som Smalling blive verdensklasse. Det er desværre blevet en sport at komme med værste gloser om Smalling og Jones. Men analyserer man deres (og de andre midterforsvareres) indsatser så ser man, at de er faktisk rigtig gode og laver forholdsvis få fejl, men de får ingen hjælp fra backsene eller midtbanen.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Du skal få lov til å ha din mening, men er ikke helt enig. Ja vi har ikke de beste backene og midtanespillerne. Men matic og herrera løp som bare det gjennom hele sesongen. Unntatt kanskje de 3-4 siste kampene. Luke shaw ble jo uniteds beste. Som ble stemt av både spillere, trenere og journalister. Noe jeg også er enig i. Young er ikke den beste, men var ganske grei defensivt. Det var innlegg og med ball han var helt forferdelig.
Å hvis smalling og kanskje Jones er så gode, hvorfor er de ikke mere ettertraktet? Greit vi undervurderer de, men alle lag har analytikere og speidere som burde klare å se potensialet i spillerne. De burde jo kunne se hvor gode spillere egentlig er.

Enig at lovren og kanskje matip ikke er noe bedre. Det så man jo. Men det har jo ikke så mye å si hvis det funker. Kunne godt brukt smalling hvis vi hadde van dijk men det har vi ikke.
Lovren og matip er jo heller ikke gode nok for Liverpool. Flere liverpool fans har jo lyst på ny midtstopper
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Svensken Victor har leder-egenskaper, han tok tak når alle andre surnet på tampen av sesongen. Jeg håper på Diop fra West Ham. Virker nesten rutinert allerede. Har selvtillit, det er det viktigste med en stopper.
Men før vi henter noen, må 2-3 ut.

Tuanzebe bør hentes hjem imo. Og Diop.

Alderweireld er jo en mulighet selvfølgelig. De L og Koulib vil ikke til oss. Skrinjar blir dyr.

Men ser ikke bort fra at det kommer en overraskelse, ville vært fint.

Eller så får vi klare oss med Tuanz inn...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Mats98 wrote: 28 Jun 2019, 11:00 Du skal få lov til å ha din mening, men er ikke helt enig. Ja vi har ikke de beste backene og midtanespillerne. Men matic og herrera løp som bare det gjennom hele sesongen. Unntatt kanskje de 3-4 siste kampene. Luke shaw ble jo uniteds beste. Som ble stemt av både spillere, trenere og journalister. Noe jeg også er enig i. Young er ikke den beste, men var ganske grei defensivt. Det var innlegg og med ball han var helt forferdelig.
Å hvis smalling og kanskje Jones er så gode, hvorfor er de ikke mere ettertraktet? Greit vi undervurderer de, men alle lag har analytikere og speidere som burde klare å se potensialet i spillerne. De burde jo kunne se hvor gode spillere egentlig er.
Young har sine største problemer i det defensive selvom han har problemer i alle aspekter efterhånden. Han kan slet ikke finde ud af at placere sig.

At Shaw blev årets spiller siger mere om hvordan de andre spillerne gjorde det end hvor god Shaw egentlig var. Shaw var ligesom Smalling, Lindeløf og Pogba set over hele sæsonen fin. Men ingen var bedre end det. Og igen kig på målene, der kommer mod United. Uden at have belæg for det så er jeg ret sikker på, at langt de fleste mål kommer efter spil ude ved Uniteds backs. De var i sidste sæson begge dårlige til det defensive. Specielt det med at placere sig var de dårlige til. Og så var Matic heller ikke specielt god. Det kan godt være, at han fik mange meter i benene, men meget af det var unødigt. eller forkert. Får et par backs og en DM, der kan støtte midterforsvaret samtidig som DDG løfter sit spil igen så kommer vi til, at se, at midterforsvaret er egentlig godt nok.

Men der mangler ledere i truppen. Muligvis Lindeløf har lidt af det. Men det er meget lidt og hvertfald ikke nok. For der er ingen anden leder i truppen. Hverken Mata, Young eller Pogba er ledere. De er måske forbilleder for yngre spillere om hvordan man skal træne osv. Men ledere, der formår at løfte medspillerne og måske give holdet en sejr på en forfærdelig dag mangler i truppen. Og der står det dårligst til i midterforsvaret hvor en leder er supervigtig. Og det er udelukkende pga. dette, at jeg synes, at United skal købe en CB.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tror vi skal holde oss til tema her også. Vi kommer nok ikke noe lenger med denne samtalen.
Får se hvem Ole stoler på når sesongen begynner
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 29 Jun 2019, 00:54 Tror vi skal holde oss til tema her også.
Korrekt, jeg har vært med i feil tråd her også. Håpløst. Nå må vi skjerpe oss.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Kommer til å slette mine egne og andres innlegg/poster som er feilplassert heretter. Alle må sjekke hvilken tråd de skriver i!
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Da var har Henderson signert ny kontrakt med United, samt ny utlånskontrakt med Sheffield United. Det er kjempebra.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Nishan Burkart drar til Freiburg for en ukjent overgangssum. 19 år og hadde lang vei til førstelaget i United, så sikkert en god løsning for Burkart.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Tar sjansen på at dette er i boks.

James Ducker har retweeta denne:


LUHG!
Post Reply