Bekreftede overganger til og fra MUFC.

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Vi kan takke bl.a Gareth Bale for at Donny havnet hos oss.

"Du aner ikke hvor glad jeg er for at denne overgangen gikk i orden. Som du kanskje vet hadde jeg en avtale med Real Madrid og det samme hadde klubbene, men av en eller annen grunn gikk ikke overgangen gjennom. Spillere som skulle dra fra klubben valgte å bli, og dermed kunne de ikke signere meg"
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser ut som United gjør en vesentlig bedre jobb med ungdomsrekruttering enn til førstelaget. Det har kommet noen spennende spillere inn i akademiet i det siste, og det virker som to 18-åringer er på vei også -- men til vesentlig mer penger enn vanlig. De er sikkert tiltenkt en rolle nært opp til førstelaget, men kanskje noen kamper på reservelaget nå og da.

Kanskje de får lov til å jobbe i fred, uten mye att-og-fram med suppehuene i USA for å godkjenne ditten og datten. Uansett, United har gjort en veldig bra jobb her. Sikkert mye ekstra gjort i år pga kommende vanskeligheter med å signere ungdommer fra Europa etter Brexit, men likevel er jeg imponert. Håper det fortsetter slik, og selvsagt at flere at dem blir suksessfulle spillere på førstelaget om noen år.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Har litt overblikk, måtte det bli litt morro med ham i rød trøye.

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Det skuddet 50 sekunder inn er ganske rått. Telles sier selv at han er en intelligent spiller, det trengs i United.

post liked by: Elkey, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Da kommer pjokken i januar, har venstrebeinet i orden han au.


LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Smalling ferdig i United etter 10 år, lykke til i Roma, det gikk jo bra der sist sesong. Kunne jo ha bruk for ham i United i disse dager
post liked by: Pink Final, Pangaea
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Pellistri klar, et offensivt vindu fårn si...Heldigvis kom det en back. Men stopper og DM mangler.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/signe ... iste-time/
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Om United på deadline day (Sky Sports Fotball)

LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg vet faktisk ikke om dette bringer Manchester United fremover...Telles er fulgt siden 2014? Av hvem? Ole? Telles er sikkert ikke et dårlig kjøp, de andre har jeg ikke peiling på, foruten Cavani...men skrytevideoer skulle jeg også kunne laget ;-).
Håper dette går bra, men jeg er ikke forsiktig optimist engang, til det har det vært for mye rart i klubben i mange år. Det minner for mye om kjøp for å kjøpe. Beklager min "negativitet"...den er bygget på tidligere erfaringer med beslutningstagere i klubben.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Det er usikkert om dette bringer oss videre, det jeg håper er at Cavani kan bringe litt vinnermentalitet inn i gruppa. Hvordan han fremstår på banen er usikkert, PL er ikke for hvem som helst, man må jo håpe at han klarer noe lignende som Zlatan.

Telles ser ut som et godt kjøp. Det er vel speiderne som har fulgt med på ham. De to tenåringene er jo gambling, men de er jo speidet på av de store klubbene i verden i flere år allerede.

Men jeg er litt enig med Redknapp og de andre i Sky-videoen over her som jeg posta. United hadde trengt spillere som gikk rett inn i laget. Men OGS og teamet er visstnok fornøyd og har troen på de 11-12 beste som allerede er i klubben. Men vi vet jo at Sancho var ønsket...

Ja, vi kunne lagd noen videoer vi og haha, men tviler på om vi hadde sett like elegante ut. Det er to store talenter, og så er det jo spennende med Cavani og Pellistri fra Uruguay, kanskje det er positivt for ung-gutten.

Diallo Traore er fulgt siden 2015.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Mye Sancho-snakk men for meg sto han ikke øverst på prioriteringslista.

Det som skuffet meg var at United ikke la inn støtet på en DM, à la Declan Rice. United har seks sentrale midtbanespillere nå, og bare en aldrende Matic er i nærheten av å kalles et anker.

Ellers greit fornøyd - to høyrevinger har kommet inn (hhv ett og to år yngre enn Sancho), og så har vi endelig oppgradert venstrebacken, samt sannsynligvis hentet inn en bedre Ighalo. Med Van De Beek har man også gode forhandlingskort overfor Pogba.

Men som sagt, det var anker United trengte aller mest, og det kom aldri inn.
post liked by: RaoulDuke, Ketil Cantona, Pangaea, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Jeg prøver å se om dette er noe som tar oss videre fra der vi er per dags dato. Vi har et forsvar som er utsatt for voldsom kritikk og en keeper som ikke tar det umulige lenger. Skaper usikkerhet i de bakre rekker. De to 18-åringene er vel tenkt på som fremtidige spillere, der den ene ikke kommer før i januar om jeg forstår det riktig. Telles er sikkert en god spiller, men Williams er dermed skjøvet lenger bak i rekken. Ighalo får håpe på ligacupen, for Cavani ser jeg ikke for meg som en type som spiller andrefiolin...usikker om han med sin "status" godtar noe annet en "fast" plass på laget...hva er ellers vitsen med å hente han? Da har vi hentet spillere som er speidet på av tidligere/nåværende speidere lenge før Ole kom inn portene på Old Trafford som manager...Telles og Diallo skal være speidet på siden hendoldsvis 2014 og 2015?? For meg er det noe som skurrer aldeles forferdelig jo mer jeg tenker over dette....Og Cavani...nja. Panikk i mine øyne...det er en grunn til at alle er klar de siste timene før fristen går ut. Det er negativt, men jeg føler det er en viss realisme i det jeg skriver også. Jeg tror ikke Ole har holdt i rattet her...
Aldri har jeg ønsket at jeg tar fullstendig feil enn etter dette vinduet.
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jeg tenker at Telles går rett inn på laget. Shaw trenger avlasting og har vært svak. Tror jeg har lest en plass at Williams egentlig liker seg best på høyre siden?
Cavani går nok rett inn på laget, spesielt nå som Martial er ute i 3 kamper. Etter det ser jeg for meg at Cavani og Martial kan bytte litt på spissplassen. Rashford trenger også hvile synes jeg så Martial kan spille på venstre noen kamper?

Ser for meg at kombinasjonen Telles/Cavani kan gi oss en ny dimensjon i angrep. Telles slår gode innlegg. Lenge siden vi har hatt en god duell/hodespiller i boksen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes Uniteds overgangsvindu er under enhver kritikk, det må jeg bare få lov til å si. Cavani inn gjør det litt bedre, han var en fantastisk spiller, men har vært ganske mye skadet de siste to sesongene. Får likevel håpe det blir en bra signering for oss, og at han scorer en del mål denne sesongen. Telles er sikkert en bra signering, og vil enten utfordre Shaw eller ta plassen hans. Vi får se.

Men dette ble egentlig et vindu der vi ikke styrket noen av posisjonene vi virkelig trengte, ikke for nåtiden vertfall. Som skrevet et annet sted, er jeg veldig fornøyd med signeringene myntet på akademiet, som forhåpentligvis kan bli store spillere for oss om 2-3 år. Men for førstelaget er jeg skuffet. Vi trengte en midtstopper og en høyreving, og ingen av de kom (mener også vi hadde trengt et anker, i tillegg til Matic). Det kommer til å gi oss problemer denne sesongen, det tror jeg er ganske opplagt. En skade på Greenwood og vi er tilbake på blankt der. En skade på Maguire og vi er enda mer sårbare der (får tro Tottenham-kampen var LANGT under pari for hans del).

Vet for lite om Traore til å vite hvor nær han er å konkurrere om plass for førstelaget, men når vi betaler 30 mill euro for en 18-åring nesten uten førstelagserfaring, så må vi være ganske sikre på at talentet og potensialet er der. Men jeg vil tro det ikke er en spiller som er tiltenkt en stor rolle denne sesongen, men heller om 1-2 år. Vi får se.

Det er dette som er så sabla frustrerende med United. Rekrutteringsavdelingen gjør egentlig en veldig god jobb, de finner gode spillere osv, men så blir altfor lite faktisk gjennomført, og det tar satans lang tid, fordi de løper inn i betongveggen kalt Glazers, som er mer opptatt av eget utbytte enn klubbens sportslige suksess. Det er et kjent mønster nå. CL betyr "null" investeringer, og når vi går glipp av CL får de litt panikk og godtar at klubben bruker noe av sine egne penger på spillerkjøp. Kommer vi til CL igjen, så er bankkontoen VÅR stengt. Helt forferdelig situasjon for en klubb som skal prøve å bygge seg opp igjen fra skaden de har gjort, og forhåpentligvis kjempe om titler med de store klubbene, som per nå er Manchester City og Liverpool, og sannsynligvis ganske snart også Chelsea (igjen).

Det er derfor vanskelig å se for seg at vi kommer tilbake der vi var med dagens eiere.
post liked by: offside, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea, mange gode poenger, og eg deler din bekymring.

So kva kan vi gjere då?
Har vi noko forbrukermakt, og kva vil det føre til?
post liked by: Blodfink
Post Reply