Ryktetråd 2025

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 28592
Liker mottatt: 20250

Jo, det er dem @Jan Erik 😀
Og abonnement på Viaplay indikerer at sedlene sitter løst😬
post liked by: Pink Final, Andtho01, Jan Erik, Blodfink

Andtho01
Moderator & Donor
Liker gitt: 20311
Liker mottatt: 21499

Klubben driver å ringer vår svenske venn Viktor Gyökeres vær dag. Juventus og Al Hilal har også ringt svensken.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint, Can2, Tringe
Hate Glazer love United

Bruviking
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 331

Ryker Mbuemo nå som Thomas har tatt over Spurs?
post liked by: Pwint, Jan Erik

Pwint
Donor
Liker gitt: 28711
Liker mottatt: 18238

Lurte litt å det samme, men jeg leser at spurs er notorisk gnitne og har en annen lønnsstruktur enn andre "toppklubber". Så hvis det stemmer så vil han nok måtte akseptere lavere lønn der enn hos oss. Kanskje det har betydning? Pluss at han virker å være innstilt på å komme til oss. Men vi taper nok litt på å ikke ha CL spill neste sesong. Forhåpentligvis blir dette siste vinduet der det er en issue. :D
post liked by: Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Harry Greaves
Liker gitt: 59
Liker mottatt: 1068

For n'te gang er Victor Osimhen lenket til oss. Må si jeg fascineres av han - og er usikker på om det er på en bra måte eller ikke. På den ene siden er han åpenbart fullstendig upålitelig i forhandlinger med klubber. Al-Hilal-storyen er jo direkte komisk, og om man inngår en deal med Team Osimhen på en mandag så kan du nesten være sikker på at de tar en 180-graders vending innen tirsdags morgen. Her må penn og papir være klart umiddelbart!

På den andre siden så tror jeg ikke Osimhen behandler United slik han behandlet Al-Hilal. Av en eller annen grunn så har United en langt mer unison respekt blant spillerne enn de fleste andre klubber, så jeg tror ikke vi vil få dette fjaset om United aktivt går etter han.

Vil JEG ha Osimhen? Først og fremst vil jeg si at han etter alt å dømme er den beste spissen som er tilgjengelig på markedet i dag. Jeg sliter med å se hvilke egenskaper han mangler, som en United-spiss i dag bør ha; han er rask, sterk og helt utrolig i lufta. Han lukter mål lenge før ballen når han, og er en konstant plage for motstanderens forsvar. Leverer han nok målpoeng? At han gjør - de siste fire sesongene har han levert mål/målgivende (stort sett mål, må vite) hver 94 minutt i Tyrkia, Italia, Champions League og Europa League samlet sett. Jeg tror heller ikke han er den som er mest utsatt for "Premier League-tax", ettersom ferdighetene hans nok er direkte overførbare til England. Der spillere som løper mye med ball gjennom midten (les: MCTominay for eksempel) fort kan innse at dette er mye vanskeligere i PL enn i Serie A, så vil Osimhen som en Amorim-spiss hovedsakelig måtte true bakrom og evt. være en boksspiller.

Det er likevel en del røde flagg her (surprise, surprise!). Osimhen er, som nevnt lengre opp her, et levende rødt flagg i seg selv. Man vet liksom ikke helt når det eksploderer, selv om han kanskje ikke er oppe på Mario Balotelli-nivå. Jeg tror han trenger å overøses med kjærlighet for å levere maksimalt, og spørsmålet blir om dette er noe United har tid til. Samtidig har han en litt urovekkende skadehistorikk.

Konklusjonen min vil vel være at jeg er begrenset positiv til han pga. de enorme spissferdighetene han tross alt har. Dersom han og Amorim finner tonen så vil jeg gå så langt som å påstå at vi kan ha å gjøre med en av verdens aller beste spisser. Jeg vil også bare slenge inn her at jeg er livredd for at han skal havne i en annen toppklubb i England - dersom han ikke går til United så ville det vært katastrofalt for oss om han valgte Liverpool, Newcastle, Chelsea eller Arsenal istedenfor. Som en motvekt til positiviteten vil jeg selvsagt si at dette er en vanskelig fyr å forholde seg til, og spørsmålet er hvordan han kommer til å påvirke garderoben. Jeg er derfor ikke 100% positiv, og tror et langt sikrere kort vil være en type som Gyökeres (selv om han ikke er like god).
post liked by: Ryder, Pwint

Ryder
Moderator & Donor
Liker gitt: 3993
Liker mottatt: 17265

Ja, rent sportslig er det vel liten tvil om at Osimhen er et ganske mye sikrere kort enn Gyökeres. Svensken kan finne på å floppe, mens jeg tror Osimhen bortimot er en garanti for minst 15-20 mål. Men så var det alt det andre da, alt fra lønnskrav til stjernenykker og uforutsigbar "camp".

Vanskelig avgjørelse for klubben. Hvor høyt setter de harmoni og lønnspolitikk/-struktur i forhold til ren (kanskje kortsiktig) sportslig gevinst?
post liked by: Pwint

Rød Pølse
Liker gitt: 26007
Liker mottatt: 22248

Jeg har ikke sett så mye av Osimhen, men husker at han var god i den forrige gullsesongen til Napoli. Etter det har det stort sett vært drama. Gyökeres har jeg sett relativt mye. Klassespiller, som ikke er kjent for noe annet enn å score mål. Han har fysikken, tempoet, kjenner systemet og har en veldig god relasjon til Amorim. Jeg syns valget er enkelt, i den grad det faktisk er et reelt valg.

I sesongen som nettopp er avsluttet scorte Osimhen 26 mål på 30 kamper i ligaen som er ranket som nr. 10. Gyökeres scorte 39 mål på 33 kamper i ligaen som er ranket som nr. 7. Ingen av de har spilt i PL, men svensken hadde 31 målpoeng i den siste sesongen i Championship før han dro til Sporting.
post liked by: Andtho01, Ryder, Pwint, RedTrafford, Vidar Dale Fjeld, Tringe
Football, bloody hell!

Bruviking

Noen som i grunn vet hva dramaet handler om? Påstanden har kommet i UNO ved et par anledninger, men har ikke fått helt tak i hva det faktisk handler om.

Jan Erik
Liker gitt: 23316
Liker mottatt: 23631

Veldig lite drama, @Bruviking. En tiktok fra Napoli etter at han bommet på et straffe ble oppfattet som lett rasistisk, det ble det litt støy rundt.

Og så satt Napoli seg på bakbena da en klubb i Saudi ville kjøpe ham. De ville ha noen ekstra millioner som Osimhen sine folk mente var løftebrudd.

Så da tok det forholdet slutt.

Mens dette har pågått, har egentlig bare Osimhen fortsatt å spille bra og score mål. Så kan man diskutere til man blir rosa og turkis om han er like god som Gyökeres eller ikke. Eller bedre. Eller om han er verdt de pengene det koster for ham å ha til salt i grøten.

Men selve spilleren er nok ikke vanskeligere enn andre. Cunha, f eks.

Pwint
Donor

Tar gjerne både Osimhen og Gyökeres jeg da. :D
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
— Eric Cantona

Bruviking

Ønsker meg heller en solid midtbanespiller før to spisser :D

Ser at Zubimendi er klar for Arsenal, blir fort utspilt der om vi ikke får inn noe.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Vidar Dale Fjeld

Jan Erik
Liker gitt: 23316
Liker mottatt: 23631

Enig, @Bruviking, en dynamo av en 'swiss army knife' midtbanespiller hadde vært greit.

Guimares hadde vært ok.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse

Pwint
Donor

Bruviking wrote: 10 Jun 2025, 15:33 Ønsker meg heller en solid midtbanespiller før to spisser :D

Ser at Zubimendi er klar for Arsenal, blir fort utspilt der om vi ikke får inn noe.
Enig :thumb_up:
post liked by: Jan Erik
— Eric Cantona

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 28592
Liker mottatt: 20250

Må ikke glemme at det er viktig å få tettet den svære låvedøra som står vid åpen baki der.
keeper og spiss er viktigst etter min mening.
Vi sliter med å omsette sjansene og alt som har retning mot egent mål blir mål.
Dårlig kombinasjon det der :D
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Can2

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 520
Liker mottatt: 1634

Uansett spiss...vi må ha en målscorer, og da går jeg for svensken fordi han kjenner systemet ut og inn...men hvor er hjulvispen på midtbanen?
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint
Post Reply