The Athletic melder at Jimbos innskudd i vinter, og smart bruk av ulike selskaper, har sørget for at Uniteds PSR-posisjon er betydelig forbedret. Klubben har relativt stort spillerom og opererer ikke i nærheten av grensen. Det er kun fire klubber som har et bedre utgangspunkt.
Kontantbeholdning er en annen sak, men jeg tror dette blir en morsom sommer.
Ryktetråd 2025
-
- Liker gitt: 59
- Liker mottatt: 1068
Uniteds transferstrategi er veldig "rett frem", må jeg si - og jeg liker det litt.
Så langt under hele INEOS-perioden (fjor sommer til nå) har vi sett ganske tydelig at de spillerne United har vært heftig linket til, har ført til noe konkret. En typisk situasjon:
1. Ymse kilder melder om interesse for spiller A
2. Konkrete og troverdige kilder melder om interesse for spiller A
3. United avklarer personlige betingelser med spiller A
4. Det kommer bud på spiller A
5. Det blir en deal (stort sett virker dette å være tilfelle) eller United trekker seg (f.eks. ved Branthwaithe)
... under Woodward og Arnold var det i stor grad agenter som drev frem ryktene, og man fikk kaotiske situasjoner der man aldri helt forsto om United var interesserte i spilleren eller ikke. Dette virker nesten å være helt fraværende nå.
Nå har ikke jeg en rykteradar for sommeren à la den United.no lagde i fjor, men min opplevelse er at det er langt færre spillere som lenkes til United enn før. Derimot virker det som om det er mer hold i de få ryktene som kommer ut.
For veien videre nå, så tror jeg vi vil få en ganske kjapp (typ et par dager) oppklaring på hva som skjer med Mbeumo. Dersom han kommer til United, så vil ryktebørsen de neste par ukene hovedsakelig dreie seg om spillersalg, fordi det er det naturlige, neste steget for United. United MÅ nå selge for å finansiere videre kjøp. Mange rykter om salg av spillere fra United vil dukke opp. Og jeg tror United vil være aggressive mot kjøpende klubb rundt disse salgene, fordi det er i både kjøpers- og selgers interesse at dette ikke drar utover sommeren. Jeg tror med andre ord at ganske mye kan skje ganske kjapt her, særlig ettersom United har et tydelig behov for å kvitte seg med overflødige spillere så fort som overhodet mulig.
For moro skyld skal jeg gjette litt på hva som skjer de neste tre ukene, på salgsfronten. Et par av disse er det konkrete rykter rundt, mens de øvrige spillerne/klubbene er ting som bare gir mening i hodet mitt - for alt det er verdt:
- Rasmus Højlund lånes ut til Inter, med opsjon på kjøp på 40 millioner Euro
- Antony selges til Leverkusen (dette ryktet så jeg i dag)
- Sancho selges til Galatasaray eller Saudi-Arabia
- Garnacho går til Atletico Madrid eller Napoli
- Bayindir går tilbake til Tyrkia
- Malacia går tilbake til Nederland
- Casemiro går til AC Milan
- Rashford lånes ut til Barcelona, med opsjon på kjøp på 40 millioner Euro
- Fredricson selges til Southampton
Så langt under hele INEOS-perioden (fjor sommer til nå) har vi sett ganske tydelig at de spillerne United har vært heftig linket til, har ført til noe konkret. En typisk situasjon:
1. Ymse kilder melder om interesse for spiller A
2. Konkrete og troverdige kilder melder om interesse for spiller A
3. United avklarer personlige betingelser med spiller A
4. Det kommer bud på spiller A
5. Det blir en deal (stort sett virker dette å være tilfelle) eller United trekker seg (f.eks. ved Branthwaithe)
... under Woodward og Arnold var det i stor grad agenter som drev frem ryktene, og man fikk kaotiske situasjoner der man aldri helt forsto om United var interesserte i spilleren eller ikke. Dette virker nesten å være helt fraværende nå.
Nå har ikke jeg en rykteradar for sommeren à la den United.no lagde i fjor, men min opplevelse er at det er langt færre spillere som lenkes til United enn før. Derimot virker det som om det er mer hold i de få ryktene som kommer ut.
For veien videre nå, så tror jeg vi vil få en ganske kjapp (typ et par dager) oppklaring på hva som skjer med Mbeumo. Dersom han kommer til United, så vil ryktebørsen de neste par ukene hovedsakelig dreie seg om spillersalg, fordi det er det naturlige, neste steget for United. United MÅ nå selge for å finansiere videre kjøp. Mange rykter om salg av spillere fra United vil dukke opp. Og jeg tror United vil være aggressive mot kjøpende klubb rundt disse salgene, fordi det er i både kjøpers- og selgers interesse at dette ikke drar utover sommeren. Jeg tror med andre ord at ganske mye kan skje ganske kjapt her, særlig ettersom United har et tydelig behov for å kvitte seg med overflødige spillere så fort som overhodet mulig.
For moro skyld skal jeg gjette litt på hva som skjer de neste tre ukene, på salgsfronten. Et par av disse er det konkrete rykter rundt, mens de øvrige spillerne/klubbene er ting som bare gir mening i hodet mitt - for alt det er verdt:
- Rasmus Højlund lånes ut til Inter, med opsjon på kjøp på 40 millioner Euro
- Antony selges til Leverkusen (dette ryktet så jeg i dag)
- Sancho selges til Galatasaray eller Saudi-Arabia
- Garnacho går til Atletico Madrid eller Napoli
- Bayindir går tilbake til Tyrkia
- Malacia går tilbake til Nederland
- Casemiro går til AC Milan
- Rashford lånes ut til Barcelona, med opsjon på kjøp på 40 millioner Euro
- Fredricson selges til Southampton
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Tringe, alfen74
@Bruviking, spørs hva du legger i treg? Han er relativt rask, både i toppfart og gjennomsnittlige sprinter. Målt raskere enn Dembele hos PSG f eks. 34,5 km/t v 33,9. (Disse tallene er fra kjappe Google-søk, ikke korsfest meg om det er noe som ikke stemmer...), men tregere enn Haaland og langt bak Mbappé på sitt beste. Milevis foran Havertz f eks.
Så helt grei?
Så helt grei?
post liked by: Pwint, Andtho01, Can2, Rød Pølse
Så noen klipp på X hvor jeg fikk ett inntrykk av at han ikke er veldig kvikk de første meterne. Ikke noe mer målbart enn akkurat det - men når du da kontrer med at han har høyere toppfart enn Dembele er jo det et tegn på at jeg har blitt lurt av et eller annet i de klippene.
Frykten lå da i at Gyokeres evt hadde blitt løpt opp av stopperne i Premier League.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 23770
- Liker mottatt: 9212
Ikke meniga å tråkke Østfoldærne på tærne, se. Får si fra hvis jeg går over streken, si.Jan Erik wrote: 05 Jun 2025, 21:08 Beiter, @Can2? Den største nordmannen noensinne?
Trodde vi var enig om at det var Aamodt? Eller Heyerdahl..? Okser beiter..
Si?
Dekker noe andre ord ikke gjør, si.
Spansk? Ja. Gracias.
Eller norsk variant av siuuuu? Siii youuu laaaateeer
Bare det ikke er noe østfoldsk...Næ. Hærta te hørt, se
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Blodfink
Kong Eric Cantona