Ryktetråd 2025

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Rød Pølse
Liker gitt: 26007
Liker mottatt: 22248

Blodfink wrote: 04 Jun 2025, 11:31 Mbeumo velger dollars foran CL? 5-dobling av lønna er ønsket? Om Cunha får såpass mye som 200 000 i uka, skal ikke kameruneren ha mer i hvert fall. Vi får se da.
Cunha på £200k stemmer sannsynligvis. Han hadde £150k i Wolves og vil naturligvis få en lønnsøkning i United.

Mbeumos påståtte lønnskrav har doblet seg på kort tid, i etterkant av at han vraket Newcastle til fordel for United. Disse sportsvaskingsmaskinene har jo både eierinteresser i mediehus og en viss tradisjon for å drive med propaganda. Det kan nok være lurt å drysse litt nykvernet havsalt på disse rapportene. Lekkasjer fra Uniteds forhandlinger har vært omtrent ikke-eksisterende etter at Jimbos disipler overtok styringen.

Hvis informasjonen stemmer er det uansett ikke all verden å ta på vei for. Det er ikke uvanlig at offensive spillere med sluttprodukt er relativt dyre i drift. De fleste av oss har jo etterlyst denne type signeringer; spillere med ‘pedigree’ på vei inn i sin ‘prime’, som innebærer at klubben må betale lønninger på linje med John Stones (£250k) og Thomas Partey (£200k).
post liked by: Andtho01, Can2, Belfastboy, Pwint, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!

Andtho01
Moderator & Donor
Liker gitt: 20311
Liker mottatt: 21499

Lisandro har sagt nei til Napoli.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Can2
Hate Glazer love United

Blodfink
Donor
Liker gitt: 35322
Liker mottatt: 26613

Ja, skal ikke krangle på det med lønna @Rød Pølse , det får koste det det koster. Jeg bryr meg egentlig ikke, men er nok litt skada av den lønnspolitikken de siste åra, skaper jo en del trøbbel.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Andtho01 wrote: 04 Jun 2025, 17:08 Lisandro har sagt nei til Napoli.
Jeg er for et salg om skade-fremtiden blir lik fortiden, men vanskelig å vite.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!

Ryder
Moderator & Donor
Liker gitt: 3993
Liker mottatt: 17265

Det kan jo se ut som INEOS har satt et slags tak på 200k, og det er vel ikke mer enn vi MÅ ha for å tiltrekke oss gode spillere og ikke mer enn i sammenlignbare klubber. Men noe særlig over det bør vi jo ikke gå - da blir det håpløst å selge.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Tringe, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink

Rød Pølse

Det blir alltid skriverier når United kjøper spillere. Jeg tror den nåværende klubbledelsen har rimelig god kontroll på økonomien. Det virker som de har fokus på å balansere sportslig og økonomisk risiko når de investerer i spillerstallen.

Uniteds omsetning er jo en del av bildet. Den er fortsatt høy og gode fotballspillere koster mye penger. Uniteds lønnsnivå er på nivå med Arsenals. Forskjellen er at vi har flere store lønninger som ikke presterer. Det viktigste er at klubben får mer valuta for pengene enn for Casemiro, Rashford, Sancho, Mount, Antony og den gjengen der.

Det er den totale investeringen som har betydning for klubbøkonomien. £62,5m og £200k er £114,5m på en femårskontrakt. £50m og £250k er £115m. Mulighetene for videresalg er omtrent identiske. Det blir vanskelig uansett hvis spillerne flopper.

Jeg mener det er helt avgjørende at United er villig til å investere i spillere som er forventet å utgjøre en umiddelbar forskjell, også under det nye regimet. Forskjellen fra tidligere er at de gutta vi henter nå har sine beste år foran seg. Dessuten er risikoen lavere når man henter spillere som har prestert i PL.

Alternativet er å bare kjøpe unge talenter, matche lønnsnivået til Brighton og satse på at omtrent alle slår til og håndterer presset som følger med å være nøkkelspiller for Manchester United. Da er det større sjanse for bytte av hovedtrener, ny restart og veldig lang vei til toppen.
post liked by: Andtho01, Hojlund, Jan Erik, RedTrafford, Can2, Blodfink
Football, bloody hell!

Jan Erik
Liker gitt: 23316
Liker mottatt: 23631

Ja, @Rød Pølse, det er dyrt å bli god. Spesielt når man ikke lever godt med å bli nr 10 som Brighton gjør.

Meeeeeennn, det går en grense ved £150-200 000 om det er verdt det. Går det mye over det, er det nesten umulig å bli kvitt spillerne. Vi kommer til å slite med å få til gode salg på Rash, Antony og Sancho denne sommeren uten å betale dem store summer. Rashford har jo (visstnok) ymtet frempå om at han kan vente til slutten av vinduet og gå ned i lønn for å komme seg til Barcelona. Da vil det bli et lån, eller en lavere sum enn £40m. Mest sannsynlig, ihvertfall.

Jeg vet ikke om vi tåler å f eks selge Garnacho og Sancho, og så bli nødt til å ta til takke med å låne ut Højlund, Rashford og Antony?

Da KAN vi bli nødt til å selge en eller flere som vi helst skulle beholdt.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Can2, Blodfink

Rød Pølse

Joda @Jan Erik, klubben må fortsatt håndtere gammel moro. Jeg går ut fra at ledelsen har en plan. Hvis vi ikke investerer i spillerstallen kan vi glemme å konkurrere med de vi ønsker å sammenligne oss med.

£50k er £2,6m i året. Det velter ingenting, men kan ha betydning for om det blir CL eller ikke. Hvor grensa går må vi nesten overlate til Omar og gutta på kontoret. Jeg er litt lei av å kombinere fotballinteresse med regnskapsføring.

Det viktigste er at klubben identifiserer riktige spillertyper og karakterer. Sportslig suksess må være førstepri. Det syns jeg vi fikk bekreftet med måten klubben håndterte Bruno-saken. Jeg har ingen tro på at Jimbo kjører økonomien i dass.
Last edited by Rød Pølse on 04 Jun 2025, 21:48, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Can2
Football, bloody hell!

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 28592
Liker mottatt: 20250

Er for salg av Martinez.
Til tider glemmer jeg at han er United spiller.

Har kun hatt nesten en hel god sesong.
Lider også av høyden til tider.
På sitt beste var han god til å nulle ut dueller mot flyvende sjiraffer. Men sjanseløs til å gå seirende ut. Generelt.

Men først må han ut av sjukestua hvis det skal bli noe spenn.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink

Jan Erik

Det tror ikke jeg heller, @Rød Pølse. Men vi er nå en gang litt ute å kjøre i forhold til PSR, så da må de ha tre tanker i hodet på en gang. Bygge lag, men ikke gå på trynet som forgjengerne har gjort.

Det er ikke lett. Og hvis det er spillere som vil utnytte det...vel, de klarer jeg meg uten. Så får det ta et år til før vi tar over verden igjen.

Lønnsøkningen til Cunha er helt innenfor, det som blir ryktet om Mbeumo er for mye. Sett fra godstolen min.
Last edited by Jan Erik on 04 Jun 2025, 21:53, edited 2 times in total.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Can2

RedTrafford
Donor

For min del kan du ta over for Jens @Rød Pølse 😀
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse

Rød Pølse

Du vil jo selge alle @RedTrafford 😆 Vi må nok vente til 'Bilbo the butcher' er på beina igjen før det tas en avgjørelse om salg. Italienske klubber er eksperter på å kjøpe flopper og skadede spillere til spottpris, for så å maksimere investeringen.

Jeg syns Martinez har vist nok til at han bør få en sjanse til å vise at han har noe å bidra med over tid, uten at kroppen kollapser.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mbeumo var visstnok mer opptatt av et spennende sportslig prosjekt enn CL, @Jan Erik. Han skal også være Unitedsupporter. De lønnsgreiene har kommet fra journalister som dekker Newcastle. Han har £45k i Brentford og har tydeligvis kommet til enighet om rammene for en avtale med United. Han er en klassespiller. Det holder for meg.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, Can2
Football, bloody hell!

RedTrafford
Donor

😀

Å neeeida, jeg vil bare selge de som er laget av tørr kvist, de som ikke tar til seg hva manager sier, primadonnaer, pensjonister, de som sover når det er kamp og våkne når man burde sovet, keepere som ikke burde stått i mål. Og til slutt de som ikke har basis ferdigheter og spist for mye sirup.

Så det er ikke så ille vettu @Rød Pølse 😀
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, 28FPellistri

Jan Erik

Ok, @Rød Pølse, jeg vet ikke hvem som har skrevet hva. Håper han 'klarer' seg med 150 da.

Tror forøvrig ikke disse spillerne bryr seg om hvem de er supportere av eller ikke...

Men, det som kan bety noe er jo hva United har fortalt ham om hva de skal prøve å oppnå, og hvilken rolle han skal ha i den gjenoppbyggingen som forhåpentligvis er i gang.
post liked by: Rød Pølse

Andtho01
Moderator & Donor
Liker gitt: 20311
Liker mottatt: 21499

Første budet på Mbeumo er kommet. Er 45m pluss 10 i add-ons. For lavt for Brentford.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Can2, Pwint
Hate Glazer love United

Mr H
Liker gitt: 164
Liker mottatt: 2303

Det bør være mulig for oss å forhandle frem en pris som ikke er alt for mye høyere enn det som ble lagt inn. Mbeumo vil til oss og har bare 1+1 år igjen på kontrakten. Satser på at vi bruker de relativt gode kortene vi har på hånden og ikke umiddelbart gir etter.
post liked by: Andtho01, Pwint
Post Reply