Ryktetråd 2019

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814

Bare så alle får det med seg. Aaron Wan-Bissaka blir United spiller


Rooneys råd til AWB


Umtiti?


Lukaku på lån til Inter i 2 år?

Mine tanker her: Inter har ikke råd til å kjøpe Lukaku virker det som. Et lån er jeg litt skeptisk til, men hvis de skriver kontrakt på at de må kjøpe han etter 2 år så kan det være en OK deal for oss. 2 år på å lære at han har elendig førstetouch og så sende han tilbake til oss? ;P

Sterke Bruno rykter nå

Vidar Dale Fjeld

Nye spillere inn. Vi skriker etter kjappe bein i midtbaneleddet, der sekunder og tideler er av det mest viktige som skjer ute på en fotballbane. Og den eneste med litt frekvens er Fred. Dette for å angripe, forsvare seg, og for nesten det viktigste, hurtig gjenvinning av ballen. Vi har McTominay, Matic, Pogba, Mata og Pereira og er linket til akkurat de/den samme type spillere, ala Fernandes, Longstaff o.l. Den eneste jeg ville hatt av de vi er linket til er Maddison, som i mine øyne har litt av alt som vi(jeg) etterspør. Frekvens, teknikk, skudd, passningsfot og overblikk. Vi må ha frekvens på midten for å avlaste/hjelpe etter min mening, nesten det dårligste forsvaret på øvre halvdel av PL-tabellen. Og ikke minst, han kjenner PL. Det beste kjøp etter min mening, ikke det største navnet, men den som kan ta tak med det samme. Og jeg tror vi vil slite med å tiltrekke oss det ypperste av den type spiller de neste årene.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

RaoulDuke wrote: 27 Jun 2019, 09:26 2 år på å lære at han har elendig førstetouch og så sende han tilbake til oss?
Klausulen er at de MÅ kjøpe ham etter 2 år, om jeg ikke har misforstått. Om jeg har det, MÅ United få inn den klausulen.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Vidar Dale Fjeld wrote: 27 Jun 2019, 11:50 Vi skriker etter kjappe bein i midtbaneleddet, der sekunder og tideler er av det mest viktige som skjer ute på en fotballbane.
Støttes, James og AWB har fart på beina, men det går sakte med midtbanen vår...Om Ben-Yedder kommer har han også fint tempo på små flater. Men ingen av de tre spiller sentral MB...Ser ut til at Fernandes er neste inn...Da blir det ikke noen Maddison antageligvis...Men man må vel bare stole på Ole da.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Merkelig sak fra Metro: https://metro.co.uk/2019/06/27/manchest ... -10078131/

Samtaler med Barca om Umtiti ifølge "rapporter", samtidig vil de ha Lindelöf, men ingen av klubbene vil selge, hehehe. Glimrende journalistikk.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United er like langt hvis de bytter Lindeløf med Umtiti. Meningsløst
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Elkey wrote: 28 Jun 2019, 19:43Meningsløst
Nettopp, helt på trynet.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Vidar Dale Fjeld wrote: 27 Jun 2019, 11:50 Nye spillere inn. Vi skriker etter kjappe bein i midtbaneleddet, der sekunder og tideler er av det mest viktige som skjer ute på en fotballbane. Og den eneste med litt frekvens er Fred. Dette for å angripe, forsvare seg, og for nesten det viktigste, hurtig gjenvinning av ballen. Vi har McTominay, Matic, Pogba, Mata og Pereira og er linket til akkurat de/den samme type spillere, ala Fernandes, Longstaff o.l. Den eneste jeg ville hatt av de vi er linket til er Maddison, som i mine øyne har litt av alt som vi(jeg) etterspør. Frekvens, teknikk, skudd, passningsfot og overblikk. Vi må ha frekvens på midten for å avlaste/hjelpe etter min mening, nesten det dårligste forsvaret på øvre halvdel av PL-tabellen. Og ikke minst, han kjenner PL. Det beste kjøp etter min mening, ikke det største navnet, men den som kan ta tak med det samme. Og jeg tror vi vil slite med å tiltrekke oss det ypperste av den type spiller de neste årene.
Men som jeg har forstået det så vil Solskjær spille på samme måde som Liverpool. Hvilket vil betyde, at midtbanen ikke er den del, der skal sætte tempoet.

Og kigger vi på Liverpool så er hverken Fabinho, Henderson eller Milner hurtige. Og jeg synes heller ikke Keita og Wijnaldum er så hurtige hellere. Det er deres backs og deres tre forreste, der sætter tempoet. Midtbanespillerne strør så om sig med gode afleveringer i hullene og løber ind i hullene. Så en midtbane med McT, Pogba og Bruno kunne godt være spændende.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Kyndilfan1 wrote: 28 Jun 2019, 23:28 Men som jeg har forstået det så vil Solskjær spille på samme måde som Liverpool.
Glimrende, den tanken slo meg ikke før du skreiv det.

Rart, all den tid man vet at OGS har Klopp som forbilde. Takk for påminnelsen [mention]Kyndilfan1[/mention]
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Kyndilfan1 wrote: 28 Jun 2019, 23:28 Men som jeg har forstået det så vil Solskjær spille på samme måde som Liverpool. Hvilket vil betyde, at midtbanen ikke er den del, der skal sætte tempoet.

Og kigger vi på Liverpool så er hverken Fabinho, Henderson eller Milner hurtige. Og jeg synes heller ikke Keita og Wijnaldum er så hurtige hellere. Det er deres backs og deres tre forreste, der sætter tempoet. Midtbanespillerne strør så om sig med gode afleveringer i hullene og løber ind i hullene. Så en midtbane med McT, Pogba og Bruno kunne godt være spændende.
Det vil nok Ole ja. Men "alle" setter tempo, alt etter hvor en mister ballen. Liverpool og City er drillet på dette overalt på banen. Vi er dessverre ikke i nærheten, og med respekt å melde, Pogba er ikke en sånn type spiller. Og så er jeg ikke helt enige i at Henderson, Milner osv ikke er hurtig i den type spillestil. Det handler om å "stupe" inn i motspiller før de får kontroll over situasjonen og ballen. Det samme med City, bare at de er enda bedre en Liverpool på dette, pga basisferdighetene til deres spillere. Her tenker jeg overblikk, tekniske ferdigheter og det lille mikrosekundet kjappere i bena. Jeg er engstelig for starten på sesongen. Kommer vi skjevt ut der skal vi slite med å komme til EL. Og med Pogba og Lukaku som flørter med hele verden ser jeg ingen ro og harmoni i klubben. Men vi får se...håper jeg tar feil!! :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Midtbanen til Liverpool er ikke raskere enn vår tror jeg, de gidder mer bare. City gidder også mer. Det er jo det OGS vil til livs, latskapen og illojaliteten.

Enig i at Pogba ikke passer inn i sånt, han orker ikke å slite seg ut. Og er ikke kjapp nok i hodet, under press er han nesten rævva.
Akkurat som Lukaku.

Jeg tror en spiller som Fred blir bedre hvis vi kan bli kvitt Pogba.

Jeg har troen på MUFC allerede i sesongstarten, selv om vi begynner helt på nytt.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Også enig at pogba ikke passer, men midtanenen til Liverpool og city er raskere enn matic, fellaini ( som har vært der denne sesongen) og mctominay. Spesielt raskere enn mata når han spilte å.
Midtbanen vår har vært forferdelig i flere år.
Fellaini og schneiderlin var alt for dårlige. Schweinsteiger og carrick alt for gamle og trege. Blind prøvde seg litt der, men var alt for treig. Herrera ga bra innsats men alt for middelmådig. Fred og pogba har absolutt ikke funket til nå.
Så det er et ledd vi absolutt må forbedre og gjøre om på.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Joa, det er rom for forbedringer, ingen tvil, men nå diskuterer vi i grunn i feil tråd igjen...er det mulig :oops:

For å pense inn på riktig spor igjen: Ole vil ha to midtbanespillere, Longstaff blir vår Henderson/Fabinho/Fernandinho.

Fernandes blir vår Gündogan/Wijnaldum/Keita

Tror det blir bra.

Og må nesten nevne Umtiti: Jeg må nok si at han virker (foreløbig) som en bedre stopper enn Lindelöf, og så er han venstrebeint, blokkerer en haug med skudd, har godt tempo og god teknikk. Men for å få ham må vel svensken andre veien?

Vært fint om Barca ville ha Rojo istedet da. Utopi selvsagt.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

John McGinn/Aston Villa ny på ryktebørsen, sentral midtbane. Liker det, beinhard og energisk skotte. Kreativ også.

https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... 1561843928

https://www.transfermarkt.co.uk/john-mc ... ler/193116
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814



Bruno har visstnok en klausul som gjør at Sporting må betale han 5 millioner euro hvis de avslår et bud som er høyere enn 35 millioner. United skal ha bydd 35 millioner, men Sporting tror de kan få 60 for han. Interessant klausul.

Lurer på om Sporting må betale 5 millioner til Bruno for hvert eneste avslåtte bud? United kan by 36 millioner, Sporting avslår og betaler 5 millioner til Bruno. United byr 37 millioner og Sporting må betale 5 millioner til Bruno på nytt? haha
Post Reply