Ryktetråd 2019

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Torquemada wrote: 31 Jul 2019, 20:40 Har landskamper for Frankrike U16
The Sun skriver at avtalen blir skrevet under i morgen (tirsdag 6. august). Familien er visstnok ikke fornøyd med tingenes tilstand i Monaco (klubben altså), og at dette er grunnen til at de flytter på seg.

https://www.thesun.co.uk/sport/football ... i-tuesday/

Må være god, siden United bruker 10 millioner pund på han. Vanskelig å finne noe på Youtube, men fant denne videoen.



Sånn utseendemessig så minner han sterkt om Chong (håret altså :-)
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Måtte dette bli en realitet. Selv om jeg er fundamentalistisk ateist, så skulle jeg ha lagt meg ned på kne for å be hvis det hadde vært en fotballgud.



Eriksen er bedre enn Pogba, Bruno Fernandes.
Tenk den midtbanen vi ville fått med Eriksen, Pogba og McT

Hvis dette blir et kjøp, så er vi strak med i toppen igjen.
Håper bare Eriksen ser at han kan være med å skape et skikkelig topplag.

Kan noen være så snill å ringe Peter Schmeichel slik at han kan ta en alvorsprat med Eriksen. (og ansett gjerne Schmeichel sportsdirektør samtidig som du ringer). Takk
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I spansk media står det at Real ikke har gitt opp jakten på Pogba, men de legger ikke noe vekt på det skambudet som Real har kommet med. De forholder seg til det som er prisen satt av United, og skriver at det er billigere for Real å hente Eriksen og Van de Beek. De mener også at dette er en bedre handel.

De skriver videre at OGS har benyttet sitt personlige forhold til Åge Hareide for å overtale Eriksen. Hareide mener at United vil passe Eriksen bedre som spiller for det danske landslaget.

Videre skriver de at United har satt opp farten i forhandlingene med Eriksen, og at han tilbys en 5-årskontrakt med lønn på linje med Pogba.

Hvis Eriksen kjøpes av et Engelsk lag, så er prisen satt til £60 mill.

Så da er det bare å selge Lukaku og kjøpe Eriksen. Her er det ikke noe å vente på. Løp og kjøp...
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kan virkelig ikke se for meg at Tottenham og Lewi vil selge Eriksen 4 dager før sesongstart. En av lagets viktigste spillere.......

Til en konkurrent som jakter 4 plass, og et slikt salg vil da styrke United svekke Tottenham. Har ingen tro på at United lander Eriksen. Nå er det mye rykter, men det er fordi stoff om United selger alltid bra!
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

offside wrote: 06 Aug 2019, 09:08 Kan virkelig ikke se for meg at Tottenham og Lewi vil selge Eriksen 4 dager før sesongstart. En av lagets viktigste spillere.......
Husk at Eriksen ikke har fornyet kontrakten sin med Tottenham. Hvis de venter for lenge så går han gratis.

Tidligere ble prisen satt til £130 mill av Tottenham hvis de skulle selge til engelske lag, men denne har nok kommet noe ned nå.

Selg Lukaku, Rojo og Smalling, så er man et godt stykke på vei. Kanskje har man noen skilling til overs også...
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Eriksen? Jatakk.

Jeg kan fortsatt ikke forstå at vi ikke har hentet en DM og en CM, dette bør være våre viktigste prioriteringer pr nu. Dette med mindre man faktisk kommer til å gå for McTominay, noe som hadde vært både kult, superrisikabelt og smått sensasjonelt. I så tilfelle behøver United bare å hente en CM ut dette vinduet.

De Gea

AWB-Lindeløf-Maguire-Shaw
McTominay
Pogba-Fernandes
James-Martial-Rashford

Det kan funke. I tillegg har jo United faktisk tre jækla spennende akademispillere i angrepet sitt, samt Mata, Alexis og Lingard.

Kanskje det faktisk kommer til å se ganske bra ut når vi starter serien neste helg? Men alt avhenger av å få en ny CM/OM inn nå.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Harry Greaves wrote: 06 Aug 2019, 09:48 Det kan funke. I tillegg har jo United faktisk tre jækla spennende akademispillere i angrepet sitt, samt Mata, Alexis og Lingard.
Helt enig i det du skriver. Med Eriksen som ny CM som vi er helt sikker på fungerer, så har vi i tillegg spillere som kan slå ut i blomst. Hva om Alexis hadde blomstret opp igjen fra fullstending vissen tilstand, da hadde vi plutselig hatt alternativer i tillegg.

Odds for Eriksens neste klubb hos Sky Bet:

United - 15/8
Real Madrid - 8/1
Juventus - 9/1
Atletico Madrid - 16/1
Barcelona - 25/1
Liverpool - 25/1
PSG - 25/1
Bayern Munich - 33/1

Eriksen har også fått beskjed av Real at han er tiltenkt en rolle som reserve, da vil det være merkelig å velge dem.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773



Det var også snakk om €15m i bilderettigheter siden en tredjepart eier rettighetene til Dybala sine bilder. Skulle tror Adidas kanskje kunne være interessert i å hjelpe til med den kostnaden? Men alt i alt, en dyr overgang for United, og det gir mening at de trakk seg fra den.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tviler sterkt på at Eriksen er ment som reserve hvis real vil hente han.
Tror heller Eriksen detsverre ikke kommer.

Jeg mener at hvis dybala har lyst til å komme og ryktene lyver om at han ikke har så lyst, så må vi bare punge ut. Nesten samme hvor mye han koster.
Men det viktigste er at han har lyst til å spille for United og at Ole har lyst til å ha han i troppen. Hvis ikke så er det ikke bra å hente han.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

offside wrote: 06 Aug 2019, 09:08 Kan virkelig ikke se for meg at Tottenham og Lewi vil selge Eriksen 4 dager før sesongstart. En av lagets viktigste spillere.......

Til en konkurrent som jakter 4 plass, og et slikt salg vil da styrke United svekke Tottenham. Har ingen tro på at United lander Eriksen. Nå er det mye rykter, men det er fordi stoff om United selger alltid bra!
Han har ett år igjen av kontrakten og har sagt at han har lyst til å prøve seg et annet sted. Skal ikke se bort fra at de heller vil selge for £50 (?) mill nå enn å la ham gå gratis om en sesong :)
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Torquemada wrote: 04 Aug 2019, 20:41 Det kommer en del meldinger om at det ikke blir noen avtale med Dybala. Vet ikke hvor troverdige alle disse er, men det går i hovedsak på at Dybala vil være i Juventus, samt at United ikke vil betale en så høy lønn som det er krevd.
Om dette stemmer liker jeg at United sa nei takk. Vil ikke ha et stort navn med høy lønn og middels motivasjon. Det har vi sett nok av.
Hittil virker det som Solskjær henter spillere med rette holdninger, som virkelig ønsker å spille for United. Det er en god utvikling sammenlignet med en del av kjøpene vi har sett de siste sesongene.

Når det er sagt: Jeg blir stresset av at vi ikke får styrket midtbanen. Der er vi tynt besatt.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Det hadde vært gull!

Nå ser det ut som ting kan skje: https://www.united.no/ryktene/eriksenti ... agerigjen/
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Ukeen på Eriksen. Vet jeg trolig er i minoriteten, men det føles bare som en ny Mata. Feil spillertype til feil posisjon. Han vil ikke hjelpe den sentrale/defensive midtbanen vår merkverdig, vil gå inn som 10-er eller eventuelt som indreløper i en trio, uansett må vi ha Matic/McTominay/Fred på banen fra start.

Tar gjerne i mot en god nr 10, men helst en bedre spiller enn Eriksen. Rater han ikke veldig. Forsvinner ut av kamper og føles bare som en feil type. Men aller helst trenger vi en DM.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Torquemada wrote: 06 Aug 2019, 08:41 Måtte dette bli en realitet. Selv om jeg er fundamentalistisk ateist, så skulle jeg ha lagt meg ned på kne for å be hvis det hadde vært en fotballgud

:D
LUHG!
Post Reply