Toby Alderweireld?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Mye om Toby i media idag. Kan det være noe i det?

User avatar

Fred17
Donor
Posts: 13
Joined: 30 Jul 2018, 18:58

Ja takk. Tar heller han over Mina og Maquire, bare han holder seg skadefri så vil han være forsvarsjefen vi trenger i 3/4 sesonger.

Noen tanker, blir det litt rotete om det er en tråd pr rykte? Hva med å lage en tråd som kan omhandle alle rykter. Kommer til å være mye frem mot transfer deadline tror jeg. Bare en tanke. Bra jobb med forumet forresten! Håper det kommer flere aktive medlemmer.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Fred17 wrote: 03 Aug 2018, 09:43 Noen tanker, blir det litt rotete om det er en tråd pr rykte? Hva med å lage en tråd som kan omhandle alle rykter. Kommer til å være mye frem mot transfer deadline tror jeg. Bare en tanke. Bra jobb med forumet forresten! Håper det kommer flere aktive medlemmer.
Fornuftig det. Tar du ansvar?
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Denne er nok fake, men slenger den inn
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773



Frem og tilbake
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Det vil jo på papiret være en kanonsignering, dette her, men nå har vi i fem kalenderår vektlagt spillerkjøpene litt vel mye.

T.A er jo en glimrende midtstopper, når han får gjøre det han er god til. Ikke glem at Spurs spiller en grunnleggende annerledes fotball enn United, og Alderweireld er spesielt viktig når han skal tre ballen gjennom ledd, langs bakken, fra midstopperplassen sin.

For at det skal fungere i United, må vi ha mye klarere rollefordelinger på midtbanen, og Pogba og Fred/Lingard må i større grad være villig til å motta ballen høyere i banen enn våre midtbanespillere har vært hittil. Pr nu dunker vi ballen altfor ofte opp på Lukaku, og jeg kommer til å få et fotballintellektuelt magesår dersom det er dette vi henter Alderweireld for å gjøre.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773


Bongis
Posts: 6
Joined: 08 Aug 2018, 21:39

Håper det er han vi ender opp med

JoakimR
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2018, 00:13

Hadde vært kult å se Toby i den røde drakta, men tviler helt ærlig på at det kommer til å skje innen vinduet stenges mtp uenighet om pris og reduseringen på €50 til neste år...

Har større tro på Boateng for øyeblikket, Mina virker litt mindre «stabil» etter min mening.

Gribbo
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2018, 00:25

Toby er god, men mye skada. Vi har allerede Jones og Bailly som skader seg i annenhver kamp. Er uansett i andre posisjoner vi må forsterke.

PerG
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2018, 07:37

Nå må vi smelle noen monetas på bordet her og sikre oss Toby. Eneste av de aktuelle (Toby, Mina, Maguire) som bør kunne gå inn og være en sjef i midtforsvaret fra dag 1. Og er det en ting vi trenger med unge midtstoppere som Lindeløf og Bailly er det en som kan lede de. Og om noen år som "læregutter" vil de to kunne tre frem og være et stopperpar vi trodde de skulle være i forrige sesong. Og som vi har savnet siden Rio og Vidic
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Harry Greaves wrote: 06 Aug 2018, 09:34 Det vil jo på papiret være en kanonsignering, dette her, men nå har vi i fem kalenderår vektlagt spillerkjøpene litt vel mye.

T.A er jo en glimrende midtstopper, når han får gjøre det han er god til. Ikke glem at Spurs spiller en grunnleggende annerledes fotball enn United, og Alderweireld er spesielt viktig når han skal tre ballen gjennom ledd, langs bakken, fra midstopperplassen sin.

For at det skal fungere i United, må vi ha mye klarere rollefordelinger på midtbanen, og Pogba og Fred/Lingard må i større grad være villig til å motta ballen høyere i banen enn våre midtbanespillere har vært hittil. Pr nu dunker vi ballen altfor ofte opp på Lukaku, og jeg kommer til å få et fotballintellektuelt magesår dersom det er dette vi henter Alderweireld for å gjøre.
Jeg mistenker at grunnen til at United ikke spiller opp bakfra er at midtstopperne våre ganske enkelt ikke er ballsikre nok til å klare dette. Jones og Smalling ser fremdeles ukomfortable ut med ballen i beina, og Bailly er heller ikke den store pasningsspilleren. Lindelöf har pasningsfoten, men jeg er ikke helt trygg på ham enda.

Siden midtstopperne har vært så lite ballsikre har typisk midtbanespillerne gått ned for å hente ballen, og da blir det færre pasningsalternativer fremover. Forhåpentligvis vil en pasningssikker midtstopper bidra til at Pogba/Fred kan motta ballen lengre oppe i banen.

Det er hovedgrunnen til at jeg mener det er så kritisk å få på plass en ballsikker stopper i dette vinduet. Og nå begynner det virkelig å haste. Jeg håper virkelig at grunnen til at det tar så lang tid er at Woodward er trygg på å få på plass Alderweireld/Maguire/Boateng og nå forhandler med alle tre for å presse ned prisen.

Hvis vi ikke får inn en ny stopper i dette vinduet er det elendig av Woodward/Glazers.
Post Reply