Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Nytt år, ny ryktetråd!

Som vanlig så oppfordres det til at man skriver hvor man finner ryktet. Bortsett fra det så er det lov å publisere alt fra Romano til the Sun. Bare å slå seg løs!
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

"Fra Romano til The Sun" er en god undertittel på tråden!

I forbindelse med Varane-saken, skriver Matt Hughes i Daily Mail at United nå på generell basis har som mål å kutte lønna til flere av de best betalte i klubben.

Tenker jo at det skal vel godt gjøres, i og med at de fleste av disse er på langtidskontrakter. Selv de noe eldre, som Casemiro, har betydelig tid igjen på sin kontrakt, og ingen insentiv for å gå ned i lønn. Og da har man ikke engang nevnt Rashford, som har en astronomisk lønn og veldig lang kontrakt, basert på en anomali-sesong.

Håpet er at vi slutter med å forlenge kontrakter basert prestasjoner i én enkelt sesong, eller mer bestemt, for perioder i enkelte sesonger. Og spesielt hvis spillere allerede har flere år igjen på nåværende kontrakt.

Trenden hos oss har jo vært å tilby spillere som allerede er på lange kontrakter, nye kontrakter med betraktelig høyere lønn, for å belønne gode prestasjoner over relativt kort tid. Og i nesten hvert tilfelle, har det resultert i at spillerens form daler, at markedsverdien synker, og at spillerne blir usalgbare pga for høy lønn.

Det er fint og flott om Matt Hughes har rett, men det vil i så fall ta flere år før vi merker effekten av det, pga de kontraktene så og si samtlige spillere over et visst nivå sitter med pdd. Vi har nesten ingen spillere i stallen vi kan tjene mye penger på ved salg, hovedsakelig pga lønn som overhodet ikke matcher gjennomsnittlig prestasjonsnivå.
Last edited by 10Hag on 01 Jan 2024, 13:25, edited 1 time in total.
post liked by: Tringe, Pwint, messilingard, RedTrafford, Blodfink

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Alle veier leder til Fabrizio Rom
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Pwint
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3586

post liked by: Rød Pølse, Pwint
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3586

Martial rytes ned til Saudi og blir ikke lei meg om han forsvinner men rart at det blir null overgangsum om han ska gå i løpet av månden
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Pwint, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9041
Liker mottatt: 8352

Det er vel bare United som klarer å unngå å få overgangssum fra Saudi-Arabia for en spiller som er under kontrakt 🙈 Får i det minste spart noen millioner i lønn på en som bidrar minimalt på banen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Andtho01, Blodfink, Tringe, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19262

Kan se ut som det jobbes med å senke lønnsnivået ja. Fornuftig nok :thumb_up:
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Tringe, Pwint, red, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3586

Da er Reguilon tilbake igjen i Spurs. Fin type fikk ikke så alt for mye kamper men han viste passion for drakta når han spilte. Ryktes til Dortmund.
https://theathletic.com/5174475/2024/01 ... tottenham/
post liked by: Pwint, red, Pink Final, Jan Erik, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881



Hva er det som skjer med Bayindir? Om dette stemmer, noe jeg faktisk tror det gjør, må det jo være null tillit fra Ten Hag til at Bayindir kan gjøre jobben.

Da fremstår i så fall det som et idiotisk kjøp, og like idiotisk salg av Matej Kovar.

Man kan jo bli matt av mindre.
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Bayindir kostet heldigvis ikke skjorta. For min del så er jeg mer oppgitt over at vi sprengte banken for å hente Onana. Sistnevnte har egenhendig kostet oss gruppespillet i CL med sine konsentrasjonsvansker, og nå skal han bruke en måned på Afrikamesterskapet når han burde blitt værende for å bidra til klubben.

At man har en europeisk/amerikansk førstekeeper tror jeg i alle fall vil være en klok beslutning for fremtiden.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Jepp, enig.

Synes kanskje ikke han egenhendig kostet oss CL. Klarer ikke fraskrive ansvaret fra utespillerne da de var begredelige i flere matcher. Men rent teknisk sett, mtp tabbene, så er det jo klart at Onana må ta en enorm del av skylda.

Jeg synes fortsatt han er langt mer komplett keeper enn DDG. Onana hadde nok fungert i City. Men er enig, vi trenger en som er langt bedre. Synd vi ikke har råd til ny keeper anyway!
post liked by: RedTrafford, messilingard, Tringe
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19262

Tom Heaton er jo solid, i de sekundene jeg har sett ham på banen så har det vært godkjent. Men hverken han eller Bayindir er i nærheten tydeligvis...Bayindir har jo i tillegg vært ryktet bort, husker ikke hvor jeg leste dette nå.

Alt blir bare mer og mer kaotisk i denne klubben :hah:

Edit, skr.feil
Last edited by Blodfink on 02 Jan 2024, 18:16, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, messilingard, 10Hag
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17243
Liker mottatt: 11012

Var i utgangspunktet spent på denne tyrkeren.
Da han ikke fikk spilletid mot c-laget til Palace i liga cupen eller etter alle gangene Onana har kastet ballen i eget mål.
Det første jeg tenker da, er at må være utrolig dårlig.
Men ser fram til å se hva han duger til😀
post liked by: messilingard, Pwint, Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Jeg tar denne som en positiv nyhet jeg!

post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink, Andtho01, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19262

Ja, alltid hyggelig når de yngre skriver nye kontrakter. Har gjort noe riktig da Hugill :thumb_up:
post liked by: Andtho01, RedTrafford
LUHG!
Post Reply