Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9077
Liker mottatt: 8370

Gl*zers er drivkreftene bak alt som stinker, @Blodfink. Om ikke i verden, så i hvert fall i United. Woody var vel bare nikkedukke og ansikt utad i prosjekt Super League. Det er likevel usannsynlig at Murtough var i Spania for å diskutere en mulig deltagelse for United.
post liked by: Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Jeg aner ikke, men stiller meg helt åpen for at bl.a fremtiden til europeisk fotball stod på timeplanen til delegasjonen på Spania-tur. Alle vet jo at det jobbes med et SL-format fremdeles. Det er jo enkelte aktører helt åpne om.

Florentino Perez jobber jo ufortrødent videre med ideen. Selskapet A22 som er involvert påstår å ha støtte fra mange av klubbene bak lukkede dører.

Napoli-boss Aurelio de Laurentiis har snudd au. På vei til slankeklinikken.

link: https://www.football-espana.net/2024/02 ... ing-clinic
post liked by: 10Hag, Andtho01, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Ja, ser det ikke som fullstendig usannsynlig at United fortsatt er med på dette.

De som fortsatt eier 70+ % av klubben har vel sine egeninteresser også.

Kan og være at Super League-planene er i endring, basert på motstanden det møtte blant fans forrige gang. Hvem vet? Jeg stoler i alle fall ikke på at Murtough regelmessig valfarter ned dit kun for å snakke om uskyldige ting 😬
post liked by: Blodfink, Andtho01
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4434
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Fullt mulig at vi fortsatt har en fot innenfor døren til SL. At Glazers sender Murtough ned med det som bakteppe er jeg mer usikker på. Da gir det mer mening at Berrada, Blanc eller noen som Cliff Baty.

Det skal dog sies at jeg ikke tror noen britiske klubber vil få mulighet til å bli med i SL uten å miste PL. EU kan ikke overkjøre britiske myndigheter heller så da blir det en mer politisk beslutning.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Nå blir jo Champions League mer og mer likt Super League, i alle fall i selve formatet, bare at ingen har fast innpass. Personlig stiller jeg meg meget skeptisk til det nye formatet.
Man har prøvd å endre CL før, uten hell. Nå tror jeg det går fra et konsept som er meget bra og til noe som blir kjedelig.

Hvorfor endre noe som fungerer så bra.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2912
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13521
Liker mottatt: 8700

28FPellistri wrote: 13 Mar 2024, 07:52 Hvorfor endre noe som fungerer så bra.
Godt spørsmål. Jeg tenker det dessverre er et spørsmål om hvordan de kan tjene mer penger på fotball og ikke hvordan vi kan gjøre fotballen enda mer morsom og interessant
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Ding ding ding, @Pwint . Finger på nesa, osv. Eneste pampene bryr seg om er hvordan man kan tjene mer penger på et produkt.
At belastningen nærmer seg maxnivå allerede spiller liten rolle.

Desto flere kamper det blir i en sesong jo større avstand fra de beste til de nestbeste vil det bli er min påståand. Da de må ha større og større staller for å klare alt kjøret i en sesong.
Så der hvor de nestbeste spillerne spilte fast i midt-på-tabellen lag så vil de nå sitte benk hos for eksempel City og håpe de kan få litt kamper her og der.
post liked by: Pwint, Andtho01
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4434
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Hele utvidelsen av europeisk fotball begynner å bli en vits. Teoretisk sett så kan man ende opp som nr 11 i PL og likevel kvalifisere seg til Europa (united.no). Så at det kommer en reaksjon mot UEFA er egentlig bare passende. At reaksjonen har akkurat samme intensjoner, målet til SL er bare å flytte midler vekk fra UEFA og ned i egne lommer, gjør vel at de fleste foretrekker søpla som man allerede er kjent med i UEFA.
post liked by: Pwint, Andtho01, RedTrafford, 10Hag, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9077
Liker mottatt: 8370

Kanskje ikke så sexy, men en signering som gir mening. Stor, sterk, rutinert og relativt målfarlig. 7 mål på 7 kamper i denne sesongens Conference League. Kan være en fornuftig backup for Højlund. Har kontrakt til sommeren '25 og vil være tilgjengelig for "småpenger".

post liked by: red, Pwint, Jan Erik, Andtho01, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1112
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3445
Liker mottatt: 3599

Litt mer rykte rundt Olise nå. Dortmund er villige til å gi 35 millioner pund for Sancho håper vi kan få Dortmund til å betale 40-50 for 35 er lite men kommer vel ann på kordan Sancho levere i slutten av sesongen.
https://www.skysports.com/football/news ... paper-talk
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9077
Liker mottatt: 8370

Lønna til Sancho ut av budsjettet + £35M er i mine øyne en kjempedeal. Da er vi kvitt et problem og kan bokføre ca £6M i pluss. Jeg holder ikke pusten, men det er lov å håpe.

Jeg er jævlig skeptisk til Olise. Vi trenger ikke betale £60M for at det medisinske apparatet skal ha noe å gjøre etter at Martial forsvinner. Er det noen som har gode argumenter for at vi bør kjøpe den engelske franskmannen?
post liked by: Andtho01, red, Pink Final, Pwint, 10Hag, 28FPellistri, Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Rød Pølse: Tiltredes. Olise fremstår verken som god nok, eller skademessig noe god deal. Har hatt langvarige problemer med hamstringen, og er ikke en spiller som gir nevneverdig kontroll i det offensive spillet.

Han er veldig lik de spillertypene vi allerede har signert alt for mange av de siste årene. Tilsynelatende kreative, men varierende i form og prestasjon, og mye dårlige valg og ballmist. Litt for mye kaos, i et lag som skriker etter kontroll. (Snakker ikke om enkeltspillere, men generelt over hele banen)
post liked by: red, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 2462
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7662
Liker mottatt: 8014

@Rød Pølse, ganske sikker på at noen av de £35m går til Sancho. Han får ikke i nærheten av samme lønn i Dortmund, og kommer helt sikkert til å kreve at United dekker mellomlegget.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9077
Liker mottatt: 8370

Nå er jo dette hypotetisk, @Jan Erik. Basert på et rykte som kommer et par dager etter at Sancho ble kåret til banens beste i en CL-kamp. Det er ingen som forventer at han gir avkall på kontraktsfestet lønn. Personlig har jeg lave forventninger til en god deal for Uniteds del.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2462
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7662
Liker mottatt: 8014

Ja, det heter jo rykter, @Rød Pølse...Sancho har 3 år igjen (2+1?) av kontrakten...tjener ca £13m i året...den best betalte spilleren i Dortmund (Haller) har ca £9,5m...kan fort bli det Sancho får...da må vi muligens ut med ca £10m til Sancho for å bli kvitt en spiller som har vært totalt verdiløs for oss.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford
Post Reply