Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Topic author
messilingard
Moderator
Liker gitt: 3471
Liker mottatt: 12162

Må si at jeg liker dårlig Branthwaite blir ryktet inn her nå. Jeg vil langt på vei foretrekke de Ligt, og regnestykket med at de Ligt, Zirkzee og muligens Ugarte med Branthwaite på toppen av det hele får jeg ikke helt til å gå opp. Tviler at Everton neppe slipper han for 45 millioner pund, og da blir det trangt budsjettmessig. En løsning kan selvsagt være spillere ut, Greenwood ser ut til å nærme seg, van de Beek like så. Kanskje er det noe i Casemiro til Saudi og Sancho til Juventus?

Enig i at stopperplassen må forsterkes, men den sentrale midtbanen bør være øverst på listen dersom vi lander de Ligt og Zirkzee nå snart. Stopper nr 2 kan vi hente dersom Lindelöf eller Maguire blir solgt. Personlig så ville jeg muligens ha hentet inn en back før jeg hentet stopper nr 2 også, spesielt dersom hverken Maguire eller Lindelöf er på vei ut.
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Harry Greaves, Can2
LoveUnitedHateGlazers

Beta 2.0
Liker gitt: 115
Liker mottatt: 1161

Rød Pølse wrote: 08 Jul 2024, 23:49 Dette er mer spennende enn en Chilwell med kronisk strekk, selv om jeg kun har sett han i EM. Sikkert en del billigere også. Offensiv type.

Kan være et spennende valg. Har spilt bra for Tyrkia og blitt en slags kulthelt. Snakker visstnok ikke tyrkisk i det hele tatt, er født og oppvokst i Nederland. Spilte for Nederland t.o.m. U-21-nivå.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Can2, Pangaea

Harry Greaves
Liker gitt: 44
Liker mottatt: 832

messilingard wrote: 09 Jul 2024, 00:55 Må si at jeg liker dårlig Branthwaite blir ryktet inn her nå. Jeg vil langt på vei foretrekke de Ligt (...)
Helt enig!

Mange som er veldig begeistret for Branthwaithe, og det er fair, det. Han er en god spiller, og helt klart den spilleren jeg så på Everton i 23/24 (jeg så dem kanskje 10 ganger totalt i fjor) som imponerte meg mest.

Det jeg er litt skeptisk til vedr. han er:

1) Han har briljert under Sean Dyche. Det er ikke noe galt i det i seg selv, men jeg er usikker på hvordan det er overførbart til et lag som skal stå høyt, dominere banespillet og som forhåpentligvis har mye mindre å gjøre i egen boks.
2) Tarkowski er sjefen bak der. Branthwaithe er ikke nødvendigvis en naturlig leder, noe jeg er helt overbevist om at De Ligt er.
3) Jeg er litt skeptisk til farta hans. De Ligt blir av noen ansett som litt treig, det er faktuelt feil. Han er overraskende rask i forhold til størrelsen sin.
4) Prisen. 45+5 var kanskje i minste laget, men jeg mener United bør gå fra forhandlingene dersom man bikker 50+5 her, og heller gå for De Ligt og en mindre profilert stopper utenfor Premier League.
5) Man kan si hva man vil, men jeg er hellig overbevist om at Uniteds faste stopperpar optimalt sett bør bestå av én venstrebeint og én høyrebeint spiller.
post liked by: Pink Final, Pwint, messilingard, Rød Pølse, Can2

28FPellistri
Liker gitt: 2166
Liker mottatt: 8613

Jeg har 0 tro på De Ligt. Jeg tror han blir flopp i United og jeg mener han er for treg.

Var vel UNO også som tok opp farten hans i siste episode. Da lå den målte toppfarten til omtrent farten til Kane og Weghorst, så får man bedømme selv om det er raskt. Så gir ikke slike målinger den absolutte sannhet. Og slik toppfart er ikke nødvendigvis det man trenger heller, man tenger akselrasjon, men den er også treg på De Ligt, stor og tung og treg til å komme i fart, eller henge med på kjappe bevegelser.

Aldri sett han i kamper på hverken Ajax, Juventus eller nå Bayern og tenkt "wow, han var rask". Snarere tvert om.

Det sagt, så har jeg ikke sansen for Branthwaithe heller egentlig. Syns ingen av de er den typen stopper vi bør gå for.

Kadioglu imponerte for Tyrkia, så ut som en spiller med frekvens i bena Kjapt oppe i press og ivrig fremover i banen. Hvordan han er på innlegg osv, aner jeg ikke.
post liked by: Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 22441
Liker mottatt: 19935

De Ligt er eksplosiv, og derfor relativt kjapp på korte avstander. Over lengre distanser kan han bli litt avslørt på tempo. Jeg tror det kan fungere bra med en type som Ugarte defensivt på midten. Med Casemiro derimot...
post liked by: Pink Final, Andtho01, 10Hag, Can2
Football, bloody hell!

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32806
Liker mottatt: 25877

Det er litt sånn blanda drops de som ryktes inn, enig der.

Man tenkte kanskje på andre spillere inn tidligere i sommer, Yoro, Neves, Sesko etc. men nå er det disse de går for, økonomi er nok en betydelig faktor, CL kan være en faktor for en del spillere.

Todibo-sagaen er vel ikke helt over, har et lite håp om at det kan gå. Da kan de avslutte Branthwaite-budene. Men det er vel et skikkelig langskudd.

MdL er usikkert kort, har jo mye inne, men forstår skepsisen. Men han er jo en tøffing i hvert fall, med litt skadehistorikk...

Zirkzee, hvor skal han spille, blir det en kant-rolle, eller pusher han Højlund eller Bruno ut av laget? Han kommer sikkert til å få kamper. Men jeg sliter litt med å se hvem han skal ta plassen fra. Avhenger av om vi får se en annen måte å spille fotball på i august også kanskje.

Nå kan det jo plutselig skje at spillere man tenker blir i United blir solgt, da åpner det seg opp litt.
LUHG!

28FPellistri
Liker gitt: 2166
Liker mottatt: 8613

Rød Pølse wrote: 09 Jul 2024, 11:59 De Ligt er eksplosiv, og derfor relativt kjapp på korte avstander. Over lengre distanser kan han bli litt avslørt på tempo. Jeg tror det kan fungere bra med en type som Ugarte defensivt på midten. Med Casemiro derimot...
Har jeg aldri sett han være, men lar meg definitivt blir positivt overrasket her. Han blir vel klar uansett, selv om jeg aldri hadde brukt penger på han, i alle fall ikke til en klubb som skal være opp og frem igjen. Han er i det minste ung og ikke 33+ år om jeg skal driste meg til å si noe positivt også :P
post liked by: Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Rød Pølse

Hvis ryktene stemmer syns jeg dette er en ok deal, forholdene tatt i betraktning. £27m (€32m) med 50% på videresalg kan man være relativt fornøyd med. Så håper jeg kontrakten inneholder utkjøpsklausul, slik at Marseilles ikke kan tviholde på spilleren for å unngå å betale United dersom noen ønsker å kjøpe Greenwood fra franskmennene om et år eller tre.

post liked by: Pink Final, Pancho P, Andtho01, Pwint
Football, bloody hell!

Topic author
messilingard
Moderator
Liker gitt: 3471
Liker mottatt: 12162

Rykter om at bud på Yoro er akseptert fra Lille (Wheeler). Lov å forsøke, men her er nok Real Madrid i førersetet i bilen foran oss.
post liked by: Pancho P, Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Andtho01
Liker gitt: 16610
Liker mottatt: 17934

Fabrizio melder nå at Lille har akseptert eit bud på Leny Yoro for 50 millioner pund. Yoro vil helst til Real opp til han.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Pangaea
Hate Glazer love United

10Hag
Liker gitt: 6892
Liker mottatt: 10288

Van der Gaag har nå forlatt United. Så da er vel van Nistelrooy ny assistent, og Haké i trenerteamet? Regner med vi får bekreftelse fra klubben når arbeidsvisumene er i boks.

Kilde: Daily Mirror
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Yoro til United virker som kan skje, plutselig! Lille har mye makt her, da de neppe vil akseptere et bud fra Real som er langt lavere enn Uniteds. Og selv om Yoro helst vil til Real Madrid, vil han vel heller til United enn å fortsette i Ligue 1.

Har litt trua på at den går i boks!
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Andtho01, Pancho P, Blodfink

Rød Pølse

Håper du har rett ang Yoro, @10Hag. Det er egentlig merkelig hvis United sender et offisielt bud til Lille uten at spilleren har gitt positive signaler på forhånd. Samtidig er jeg litt bekymret for at det blir en ny Camavinga. Velger derfor å ha lave forventninger, så kan jeg heller bli positivt overrasket.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, 10Hag, Pwint, Andtho01, RedTrafford, Pancho P, Can2, Blodfink
Football, bloody hell!

Pancho P
Donor
Liker gitt: 17038
Liker mottatt: 11851

Rød Pølse wrote: 09 Jul 2024, 17:20 Samtidig er jeg litt bekymret for at det blir en ny Camavinga.
Eller Frenkie de Jong... For meg lyser det ein del varsellamper med Yoro. Ferdigheitsmessig verkar han å vere det mest spennande alternativet, men å hente ein spelar som har hovudet ein annan plass trur eg vil vere ein tabbe. Eg trudde dessutan at han berre har eitt år igjen av kontrakten, og då ventar han nok på Real Madrid, om det er dét som er draumen hans.

Eg har tenkt på det Fredrik Filtvedt sa om at det fortsatt er rotne eple i klubben, som er truande til å dolke manageren i ryggen for eit godt ord. Dette har vore eit massivt problem sidan Moyes sine dagar og viljen til å spele for United bør nesten vere første pri når ein hentar nye spelarar. Kanskje Yoro er ei dedikert sjel, men signala tyder på at det er i den spanske hovudstaden hjartet hans ligg.

Like viktig som å hente rette spelarar, vil vere å kvitte seg med dei som ikkje drar i rett retning. Om dei heiter Casemiro, Rashford, Sancho, Greenwood eller Lisandro Martínez bør vere uinteressant. Kutt på spelarsida bør vere like viktig som kutt i arbeidsstokken. Så får vi håpe at skuta ikkje blir sjåande ut som denne 😬

Image
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Can2, Blodfink, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Andtho01
Liker gitt: 16610
Liker mottatt: 17934

Klubben er klar for å fullføre kjøpet av Joshua Zirkzee i dei neste dagene. Han signert en kontrakt til 2029. Marseille har kommet med enighet med klubben om å kjøpe Greenwood for 27.6m pluss 4 i addons og stor vidersalgsporsent.

post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Can2, Blodfink, Pink Final
Hate Glazer love United

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32806
Liker mottatt: 25877

Pancho P wrote: 09 Jul 2024, 19:48 Kanskje Yoro er ei dedikert sjel, men signala tyder på at det er i den spanske hovudstaden hjartet hans ligg.
Får håpe at Real-ønsket hans er medieskapt.
Spennende spiller, men blir litt Real-sky hengende over dette ja.

Men men, vi får sjå. Han kan jo ta en Ronaldo og bygge seg skikkelig opp før han drar sydpå.
post liked by: Pancho P, Can2, Rød Pølse
LUHG!
Post Reply