Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Er enig med det som skrives om Mount. En oppdatering på midtbanen, men om han forsterker oss veldig masse vet jeg ikke. Men vi blir definitivt ikke svekket.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Var veldig god i 21/22 sesongen. 11 mål og 10 assists på 32 kamper i Premier League. Har troen på at det blir bra!

Og endelig et økende fokus fra klubbens side på midtbanespillere. Synes det har vært et svakt punkt i stallen egentlig siden Keane ga seg i 2005. Levde litt for lenge på en midtbane med blant annet Carrick, Giggs og Scholes.
post liked by: Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Virker som om at klubben går vekk fra Kane pr dags dato og beveger seg mot yngre alternativer. Skjønner at Ten Hag ønsker både en erfaren spiss og en yngre, men det er det neppe rom for i budsjettet.

Angående Mount så er det et spørsmål om pris. Etter min mening så bør vi ikke betale mer enn 50 millioner pund for Mount, i så fall så bør det være add-ons for å skyve utgifter ut i tid. 80 millioner pund som Chelsea ønsker seg blir i alle fall helt uaktuelt. Når det gjelder rollen til Mount så vil jeg tro at det åpner opp for at Eriksen i større grad får en rolle i et rotasjonssystem, noe jeg vil tro at vil passe han bedre. Bruno kan kanskje også få noen kamper her og der, og vil kanskje ikke trenge å spille ABSOLUTT alt. Skulle kanskje sett at vi fikk hentet en spiller som kunne vært en læregutt for Casemiro, men et alternativ er selvsagt at vi beholder McTominay og kanskje lar Mainoo få en større rolle neste sesong, han er fortsatt kun 18 år og kan sånn sett jobbes med på feltet og lære av Casemiro, Eriksen og Bruno.

Skal jeg tippe så ender vi opp med 3 spillere inn ved starten av juli. Mount, Kim Min-jae og en spiss, muligens Højlund. Da kan man stille spørsmålstegn ved keeperplass, midtbanen dersom flere en enn spiller forsvinner, og kanskje om vi har nok rutine på topp.
post liked by: 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

MektigeTHOR
Posts: 403
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 733
Liker mottatt: 1063

messilingard wrote: 01 Jun 2023, 11:34 Skal jeg tippe så ender vi opp med 3 spillere inn ved starten av juli. Mount, Kim Min-jae og en spiss, muligens Højlund. Da kan man stille spørsmålstegn ved keeperplass, midtbanen dersom flere en enn spiller forsvinner, og kanskje om vi har nok rutine på topp.
Tror du ikke det kan bli flere enn 3 med tanke på at de nok får solgt unna noen?

MODEDIT: Her ble det sitert tre ganger med samme spørsmål. Ryddet litt opp. - messilingard
post liked by: messilingard, Pancho P, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@MektigeTHOR

Jeg tror det kommer flere enn 3 spillere inn. Men sett bort i fra de tre som jeg nevnte der så er jeg skeptisk til om det kommer noe vil forsterke førsteelleveren noe særlig. Vil tro at klubben henter minst én keeper samt at det er muligheter for noe bredde på midtbanen. Første pri bør likevel være de tre. Om vi henter en reservekeeper og bredde på midten litt ut i vinduet så er ikke det krise for min del.
post liked by: MektigeTHOR, Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1346
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3297
Liker mottatt: 4356

Mount til rundt 50 mill pund med add-ons virker jo ikke som dårlig business. Anvendelig oppgradering på både Fred, McTominay og tildels Eriksen (?), som kan avlaste og rullere som 8er, 10er og kant. Har en naiv tro på at lønnspolitikken vår er koplet fra respiratoren og kanskje på vei opp fra sykesengen. Så forhåpentligvis er lønnen mer prestasjonsbasert og med en grei takhøyde. Noen drypp fra media vedrørende andre forhandlinger kan muligens tyde på det. Stor bonus at vi angivelig snapper opp Mount foran Liverpool, som noen har rapportert var nestemann på Klopp sin liste etter Bellingham. Om det er sant, er det et sunnhetstegn på at vi har "pull" i markedet.

Drømmeland nå er jo at Rice blir lokket til oss for å spille med bestekompisen sin... Og hvis ikke det så kan vi bare håpe at ikke Arsenal kupper den overgangen foran Bayern.

Er og positiv til Rabiot inn siden han er gratis og har hatt en veldig sterk sesong. Det eneste som bekymrer er morens mediakåthet, som minner vel mye om Berit Riise. Men tror at Ten Hag har kontroll på situasjonen om det skulle stemme at han ønsker Rabiot. Må bare stole på at han vet hvordan man håndterer spillere med "uortodokse" agenter.

Højlund nå virker smart. Håper det er basert på grundig scouting, fremfor de gangene han putta 500 mål på 2 kamper for Danmark. Kanskje åpner det for noen som Goncalo Ramos eller Sesko i dette vinduet, eller Kane gratis til neste år som virker som en no-brainer.

Om ryktene stemmer at vi skal punge ut for en back-up til De Gea, synes jeg det er bedre å bare la Tom Heaton bli, og bruke De Gea en sesong til. Vi har kjøpt og lånt så mange back-ups til De Gea, og de får aldri spille uansett. Da håper jeg heller vi casher inn for Henderson og kaster de ekstra 20-30 mill det koster i potten og går all-in for en reell oppgradering som Diogo Costa eller Raya som begge passer spillestilen , og er blant de beste moderne keeperne i Europa. Enten det, eller bruk pengene på en ekstra spiss, og la De Gea få sin siste sesong. Konkurranse på keeperplassen virker distraherende. Vil heller ha en De Gea som er trygg på sin plass, fremfor to keepere som hele tiden er nervøs for å miste plassen sin. Det er noe mentalt der som er litt annerledes med keeperne sammenlignet med utespillere, tror jeg. Men så er vel kanskje Jason Steele hos Brighton et sjeldent eksempel på det motsatte.

Kim Min-jae på stopperplass håper jeg bllr en realitet, selv om det har stilnet rundt de ryktene. Er jo slettes ikke dyr med sin utkjøpsklausul, perfekt alder og har ekstreme ferdigheter. Finnes det en bedre stopperkvartett der ute enn Martinez, Varane, Min-jae og Lindelöf?

Dette sommervinduet blir nesten like spennende som sesongavslutningen. Med de rette inn og en hel pre-season med taktisk terping kan vi kanskje se en mer kontrollerende og ballbesittende stil allerede neste sesong. Forsiktig optimist.
Last edited by 10Hag on 01 Jun 2023, 15:35, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Ryder, Pancho P, Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Om vi skulle ende med Mount, Højlund og Kim Min-Jae (hva er etternavnet hans? Kim? Jae? Min-Jae?) blir jeg ikke blåst av banen, men likevel forsiktig optimist. Det vil i så fall være signeringer som antyder at det er spillemessige og ikke kommersielle hensyn som styrer, og som tyder på at ETH ser for seg spesifikke spillertyper heller enn å handle opportunistisk.

Er jo spent på hva vi har sagt til KMJ om rollen hans dersom vi forhandler med ham. Er han tenkt som førstevalg eller backup for Varane? Mulig ETH vurderer det slik at han må fase ut Varane først som sist pga skadeplagene, han gir jo inntrykk av å foretrekke stabilitet framfor rotasjon.

Højlund vil være en risikosignering, både med tanke på alder, erfaring og fordi steget fra Atalanta til United er stort. Om det ikke klaffer, står vi på like bare bakke som vi har vært i år. Ideelt sett burde han vært signert som understudy for en etablert spiss. Nå tror jeg ikke vi trenger en av verdens fem beste spisser for å ha framgang, får vi en som scorer 12-15 er det allerede mye bedre enn i år.

Har som sagt bra tro på at Mount vil fungere. Han løser ikke det jeg mener er den største mangelen på midtbanen vår (en ballsikker og "press-resistant" DM), men han gir oss muligheter og fleksibilitet i formasjoner og måter å spille på.
post liked by: 10Hag, Pancho P, Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

10Hag
Posts: 1346
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3297
Liker mottatt: 4356

Ryder wrote: 01 Jun 2023, 15:13 Kim? Jae? Min-Jae?
Dette lurte jeg og på.

Vi har tilfeldigvis en bortgiftet "koreaner" i familien som bor i Korea med sin koreanske kone. I følge han (og wikipedia :-| ) er familienavnet Kim. Og familienavnet brukes da som skriftlig fornavn i Korea. Muntlig sier man gjerne bare Min-jae, eller sammentrekker det både skriftlig og muntlig uten bindestrek til det mer vanlige og uformelle Minjae. Son Heung-min blir for eksempel gjerne kalt Heungmin i Korea. Og Park Ji-sung blir bare Jisung, osv. Om man er formell, som seg hør og bør med noe man ikke kjenner godt, tar man da med familienavn først og gjerne bindestreken i det personlige navnet. De fleste personlige navn i både Nord- og Sør-Korea er to navn med bindestrek. Kim Jong-un (Jongun), Kim Il-sung (Ilsung) er koselige eksempler. Det andre personnavnet skal og skrives med liten bokstav om man bruker vestlig alfabet.

Så da blir det altså Kim Min-jae på korrekt skriftlig koreansk. Evt bare Minjae om man er uformell. Og så til slutt Min-jae Kim om man skal gjøre det på vestlig vis med familienavn til slutt, som visstnok er fy-fy :hah:

Andre finurlige men praktiske "regler" om navn i Korea:
Familienavn er patrilineært, altså nedarvet fra far. Dette er jo og vanlig praksis i hele den vestlige verden (Hansen, Williamson osv). Men vi bruker i tillegg stedsnavn, eller navn på gjenstander, yrker (Schumacher), dyr og naturfenomen som navn.

Det fulle navnet skal helst ha 3 stavelser.
Hvert navn skal helst ha kun en stavelse.
Personnavn skal helst være to navn med bindestrek.
Da blir det nesten alltid 3 navn.

Det ble vel mye om navn...
Uansett, ønsker gjerne KMJ velkommen!
post liked by: red, JørgenT, Ryder, RedTrafford, messilingard, Pancho P, Cola2, Blodfink, MektigeTHOR, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tusen takk for redegjørelse, her på forumet kan man lære litt av hvert! :D

Blir nok fort KMJ! 😝
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pancho P, Cola2, Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 403
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 733
Liker mottatt: 1063

@messilingard Jeg skreiv tekst en gang men det hadde tikket inn ett svar til deg når jeg skulle poste. Derfor gikk det ikke gjennom.
Da valgte den vist å triple alt jeg hadde skrevet når det endelig gikk gjennom.
En ting kom riktignok ikke med.

Men hvor blir det av svaret på ditt innlegg som var skrevet av en annen her inne? 🤔

Du fikk svar fra noen på innlegget jeg svarte på tidligere i dag. Virker sporløst forsvunnet. 🤷🏻‍♂️
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@MektigeTHOR

Redigerte i utgangspunktet kun bort siteringene. Med mindre du skrev noe inne i noen av de så aner jeg ikke hvor det har blitt av.
post liked by: MektigeTHOR
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Interessant dag på ryktebørsen.

Bare Chelsea jekker seg litt ned på pris nå så får midten vår litt mer bredde. Højlund er spennende. Og Kim. Det funker med masse stoppere i troppen, bare spør City.

Ingen Frimpong, det ryktes at AWB og Dalot har overbevist manageren om at de kan være valgene neste sesong. Jeg er litt skuffa der, Frimpong er jo meget god offensivt, scorer og assisterer stadig vekk. United-materiale synes jeg. Samtidig er det jo hyggelig for Dalot at han blir sett på som en viktig spiller for manageren, selv om jeg ikke er helt overbevist, han må ta steg for å bli en topp back. Det kan han nok få til.
post liked by: JørgenT, 10Hag
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja, Frompong er jo veldig spanande, men om Dalot og Bissaka fortset framgongen har me mykje godt i vente. Om dei kan stabilisere prestasjonane sine ein del er dei heilt i topp skiktet kva angår PL backar. Det hjelp nok også (kanskje?) litt på at dei er homegrown, noko Frimpong ikkje er. Kim ønskes hjarteleg velkommen. Begrensa kunnskap om Serie A, men han skal vistnok vore ein av dei, om ikkje den beste stopparen i år.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For min del så vurderer jeg det dit at det er korrekt å gi Dalot og AWB sjansen i et år til. Jeg er ikke 100% overbevist, men jeg ser samtidig at vi har behov for forsterkninger i posisjoner som jeg mener er viktigere og dyrere enn backen. Da havner Frimpong i en slik posisjon at det ikke er noe vi kan gjøre i år.

Så kan man si at man kunne solgt Dalot, men med et år igjen av kontrakten så hadde det vel vært noe begrenset hva vi hadde fått for han nå.
post liked by: Blodfink, red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

messilingard wrote: 01 Jun 2023, 23:33 @MektigeTHOR

Redigerte i utgangspunktet kun bort siteringene. Med mindre du skrev noe inne i noen av de så aner jeg ikke hvor det har blitt av.
Man kan gå inn på sin egen Brukerlpntrollpanel, ligger under navnet ditt oppe til høtre.
Der kan du se innleggene du har skreve/redigert
Post Reply