Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234



Er nok disse tre det kommer til å handle om. Rent personlig så ser jeg ikke særlig mange måter vi kan få alle tre innenfor FFP-budsjettet. Personlig så tar jeg heller Kane og Rice, men selv det skal nok godt gjøres.

Forhåpentligvis så får unnagjort et spisskjøp fort slik at vi kan fokusere på andre områder. Kanskje klubben er på jobb allerede etter siste hjemmekamp? Regner med at det kommer en kunngjøring om eierskapet da.
post liked by: Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2354
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7233
Liker mottatt: 7555

Tenker United har litt penger satt av til denne sommeren, hvor mye aner jeg ikke. Det tror jeg ikke så mange andre vet heller. 'Resten' av kjøpene må nok finansieres av salg, og da er nok Henderson, Maguire, Martial, van de Beek osv de som må ut. I tillegg til Telles, Bailly, Elanga og kanskje Pellistri og et par 'mindre' navn til. Hvor mye de gir av økt kjøpekraft, kommer jo an på hvor 'gode' folk vi har til å forhandle, og ikke minst sørge for at de ulike spillernes agenter skjønner at nå må de på jobb...
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Vil alltid være svært vanskelig å kvitte seg med spillere for oss. Ingen andre klubbers ligaer kan konkurrere med lønningene vi gir til spillerne våre. Med mindre det er RM eller Barcelona som banker på, men da er det gjerne for å hente en spiller vi nok helst ikke vil kvitte oss med...
post liked by: Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Jeg tror også at United har noen hemmelige planer, dette med FFP er det vel noen veier rundt... Det kommer noen kanoner inn, det er jeg sikker på.
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

red wrote: 25 May 2023, 18:29 Ingen andre klubbers ligaer kan konkurrere med lønningene vi gir til spillerne våre. Med mindre det er RM eller Barcelona som banker på
Har Barcelona spenn asså? :D
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

Blodfink wrote: 25 May 2023, 18:36 dette med FFP er det vel noen veier rundt
City fant vel ca 115... 😏
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink, messilingard, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Alle andre jukser, United får bare bli banditter de au :øl: :D
post liked by: RedTrafford
LUHG!

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

Det ryktes om £100 mill budsjett.
De burde kunne få inn £80-100 mill på spillersalg.
Stemmer det at de kan få inn £30 mill for Henderson så burde de kunne få inn £20-40 mill for noen til også.
Da er ikke min nevnte sum så farfetched.

Da burde de ha rundt £200 mill å bruke på nye spillere.
Nå spres jo sum for overganger utover flere år med en bestemt sum upfront. Klarer de å være smarte her så kanskje de klarer å sjokkere samt overaske med å få inn spillere vi mener har total verdi på rundt £300 mill.

Riktignok ikke hold pusten ei hold meg ansvarlig! 😅

Topp spiss må inn, £80-120 mill går vel bare til det.

Jeg håper de signerer en ny spiss til £40-80 mill.
For så å la Tottenham få høre at vi ikke trenger Kane, vise tålmodighet for å kanskje få til en god deal på Kane så de får inn 2 stk spisser. 😁 Det trengs virkelig!
Midtbane, keeper og beck burde også forsterkes.

Tvi tvi, satser på mer enn 3 stk inn. Forhåpentligvis 5+ stk. Jeg har nevnt at jeg ville se Henderson få mulighet som førstekeeper. Lite viste jeg da at han var en av de som lakk info til pressen. Så kom hans toddler tantrum da han blei sendt på utlån. Nå ser jeg gjerne at han selges. 👋
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Nu har det vært så mye Kane snakk at men blir skuffet om ikke han kommer inn i sommer, har vært helt Konge om MU fikk HK som første kjøp.
post liked by: Pancho P, Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er det berre eg som ikkje er Kane-frelst? Er sikkert upopulær meining, men eg tenker at me bør heller byggje eit lag for både fram og notid. Så er det jo slik at Kane for all del er både målgarantist og ikkje pensjonist enda, men føler likevel at det er andre alternativ som kunne vore betre eller vel så bra, spesielt med tanke på lagbygging.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Føler eg må bidra med litt meir enn berre rein skepsis og komme med ei lita oppdatert liste, først og fremst med typar som kan komme billig eller gratis mtp. den økonomiske situasjonen.
Føret Skrinar. Han skal vere "gratis" og er ein stoppar med rutine og eit, såvidt eg veit godt ry og talent. Om Maguire eller Lindelöf er på veg ut vil ein gratis Skrinar vere gull verdt.
Neste er Markus Thuram. Riktignok ikkje eit megatalent eller world beater, men gratis og ein god rotasjonsspelar/utfordrar. Tenker at han gjerne kan gjere jobben til Weghorst og vel så det.
På midten skal både Tielemans og Laimer vere ledige. To svært gode alternativ som er gode til å jobbe og fylle rom. Gjerne begge for min del, då det er ganske tynt der.
Ein joker på vingen kan vere Asensio. Me treng utfordrarar på høgtevingen og Asensio har rutine og merittar og er heller ikkje ein dårleg spelar.
Ein favoritt for min del er Guerreiro. Venstreback, men er betre om han anten spelar eller beveg seg inn på sentral midtbane. Veldig fin venstrefot og leverer jamnt med assist.
Ein annan joker på vingen er Adama Traore.

Så om ingen av desse har, utan at eg har fått det med meg, signert nye avtalar eller funne nye klubbar er alle tilgjengelege for den nette overgongssummen av 0. Er eit lite knippe av "billige" spelarar som kunne i verste fall vore backup og beste fall bli sterke bidragsytarar og nøkkelspelarar (spesielt Laimer, Skrinar, Asensio og Guerreiro).
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

JørgenT wrote: 26 May 2023, 07:55 Er det berre eg som ikkje er Kane-frelst? Er sikkert upopulær meining, men eg tenker at me bør heller byggje eit lag for både fram og notid. Så er det jo slik at Kane for all del er både målgarantist og ikkje pensjonist enda, men føler likevel at det er andre alternativ som kunne vore betre eller vel så bra, spesielt med tanke på lagbygging.
Har luftet min skepsis til Kane tidligere - ikke på grunn av kvalitetene hans, han er en strålende spiller som vil være en garantist for 20-30 mål. I et par sesonger. Med Kane inn får vi en uheldig alderssammensetning i førstelaget, med ei hel sentrallinje som i alle fall ikke vil bli mye bedre de neste sesongene og som må byttes ut omtrent samtidig om et par år. Ideelt sett burde vi fase ut én og én nøkkelspiller, ikke 4-6 samtidig.
Blir ikke lei meg om vi signerer ham, Kane hadde vært perfekt som en slags Van Persie-signering, det lille ekstra som pushet oss hakket opp i tittelkampen. Men rekker vi å bli en reell utfordrer før Kane er over toppen?
post liked by: JørgenT
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

JørgenT wrote: 26 May 2023, 07:55 (spesielt Laimer, Skrinar, Asensio og Guerreiro).
Laimer er vel tilnærmet klar for Bayern? Milan Skrinar blir til Paris Skrinar i juni da han har signert en førkontrakt der. Guerreiro kunne vært interessant, men spørsmålet er om man heller skal satse på Malacia som backup. Asensio er uaktuell i mine øyne på grunn av posisjonen han spiller, vi har drøssevis av kantspillere og må nesten få sjekket hvem som flyter og hvem som synker.

Ellers så er jeg enig i at Tielemans og Thuram kunne vært interessante. Førstnevnte har ikke vært strålende for Leicester, men kunne absolutt vært en fin avlaster for Eriksen sentralt. Thuram kunne fint fått en rolle i laget, gitt at Martial forsvinner. Jeg tenker likevel at vi må hente på en høyere klasse på spissplassen.

Angående Kane og alder så er jeg enig i at dette er en signering som vil holde i 3-4, kanskje 5 år. Det som taler til Kanes fordel er at han i liten grad er avhengig av fart og akselerasjon, men i større grad baserer spillet sitt på gode bevegelser, et godt hode, god nærteknikk og enormt gode avslutninger. De egenskapene der er ikke nødvendigvis noe som forfaller bare fordi at man runder 30.
post liked by: JørgenT, Ryder, Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja @Ryder det innlegget summerer fint opp det eg tenker også:)

@messilingard leita litt og ser at det var nokre ry om at Laimer var på veg der, ja, men kan jo kuppe ein overgong eller to i tolvte time? Same med Skrinar om det stemmer. Lov å drøyme? Ja, der er fleire kantspelarar, men me har ikkje så mange som likar seg best på høgre. Alle utanom antony er best på venstre.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

@JørgenT
Tror både Skrinar og Laimer har bestemt seg. Kan sikkert hende at det er mulig å kuppe, men i så fall så må vi sikkert ut med så høye lønninger at det ikke er verdt det.

Angående Kane så melder MEN at Levy nekter å selge, og at United er på utkikk etter andre alternativer.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er vel desverre sånn.
Det at Levy nektar å selje er vel det minst overraskande eg har høyrt på ei stund:D
Når Skrinar er uaktuell er heldigvis Ndicka litt meir. Stor, fysisk stopper som også er ung. Også det "gratis" såvidt eg forstår.
post liked by: messilingard, Blodfink
Post Reply