Mentalitet er ofte undervurdert. Vi har hatt mange gode fotballspillere i United de siste 10 årene, men vi har også hatt mange delikate sjeler. Di Maria er vel selve symbolet på akkurat det. Hovedårsaken til at jeg er glad for at McTominay fortsatt er i klubben er hans tilsynelatende tøffe krigermentalitet.
Sancho virker ikke å være den første man tar med seg i krigen, for å si det forsiktig. Hvis man kan få £50m+ for han er det bare å ta penga og ønske han lykke til videre. Personlig synes jeg det er mye bedre å se spillere som gir alt selv om de er noe begrenset enn å se på "stjerner" som unngår å gå i dueller og peker på eget navn når de scorer.
Ten Hag virker å være over gjennomsnittet opptatt av spillernes mentalitet og personlighet. Jeg har troen på at det vil betale seg. Vi må bare være litt tålmodige.
Ryktetråd 2023
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 32279
- Liker mottatt: 22642
Var det ikke Matt Busby som på 1950 tallet sa «De tre egenskapene vi ser etter er fart, teknikk og karakter. Og den viktigste av de tre er karakter».
Synes å huske jeg har lest noe sånt.
Det er 70 år siden, men stadig like viktig.
Jeg elsker spillere med passion, viljestyrke og som bryr seg.
Martinez, McTominay, Jones, Herrera for å nevne fire.
Hadde ikke likt om vi solgte McTominay.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Cola2, JørgenT, Ryder, Pancho P, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Karakter er viktig ja, spesielt i en klubb som United, der trykket fra media og en global fanbase er større og mer intenst og nådeløst enn i kanskje noen annen klubb i hele verden. Det skal sterk psyke til for å prestere for United, der hvert eneste feilsteg på og utenfor banen blir gjenstand for ekstreme mengder fokus og analyse, og der hetsen sitter løst.
Det stiller også store krav til rekrutteringsprosessen, mener jeg. En klubb som United må være EKSTRA nøye med å kartlegge spilleres mentale egenskaper (og med nylige saker friskt i minne, gjerne om det finnes "skjeletter i skapet"). Med veldig unge spillere handler det også om å BYGGE karakter, få fram skikkelige folk som er ydmyke men samtidig sterke i skallen. For én ting er sikkert: I United blir alle svakheter eksponert på en helt annen måte enn andre steder.
Det handler også om signalene fra toppen; de siste ti årene har det vært akseptabelt i United å være nest best. Glazers har strukket seg til å gjøre akkurat nok til å være med "et sted der oppe", men det er ingen reell ambisjon derfra om å være aller best i klassen på noe som helst. Det forplanter seg i hele organisasjonen, fra styrerom videre ned i rekrutteringsapparatet helt ned til det som skjer på banen.
Det stiller også store krav til rekrutteringsprosessen, mener jeg. En klubb som United må være EKSTRA nøye med å kartlegge spilleres mentale egenskaper (og med nylige saker friskt i minne, gjerne om det finnes "skjeletter i skapet"). Med veldig unge spillere handler det også om å BYGGE karakter, få fram skikkelige folk som er ydmyke men samtidig sterke i skallen. For én ting er sikkert: I United blir alle svakheter eksponert på en helt annen måte enn andre steder.
Det handler også om signalene fra toppen; de siste ti årene har det vært akseptabelt i United å være nest best. Glazers har strukket seg til å gjøre akkurat nok til å være med "et sted der oppe", men det er ingen reell ambisjon derfra om å være aller best i klassen på noe som helst. Det forplanter seg i hele organisasjonen, fra styrerom videre ned i rekrutteringsapparatet helt ned til det som skjer på banen.
post liked by: 10Hag, Pancho P, Blodfink, Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Can2
Højlund og Amrabat ser ut til å være dedikerte og hardtarbeidende, satser på at bakgrunnssjekken har tatt seg opp fra nå og fremover.
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Can2
LUHG!
Synes egentlig de fleste av spillerne signert under Ten Hag er, eller virker å være, både dedikerte og hardtarbeidende:
Har enda til gode å gjøre meg opp en ordentlig mening om Mount og Amrabat. (Højlund trengte bare 25 min på å overbevise meg søndag ).
Sånn mtp bakgrunnssjekk, skjønner jeg jo at Ten Hag gikk god for Antony, mtp at ting fungerte helt fint over to sesonger i Ajax. Og alle visste jo at Antony hadde frynsete bakgrunn. Han skrev jo om det selv for The Players Tribune i fjor høst – The boy from Hell. Og kanskje er jeg hyklerst når jeg skriver dette, men jeg merker at jeg krever noe mindre av en som er vokst opp i favelaen i Sao Paulo, enn i f.eks. London eller København. Men virker som om det kanskje er flere saker også, blir ikke overrasket om dette kan bety slutten for han som spiller for oss.
Men jeg liker jo utstrakt bruk av akademispillere. Hadde ikke hatt noe imot om det ble gitt veldig mye ansvar på Pellistri og Amad sine skuldre som følge av dette.
- Malacia
- Eriksen
- Martinez
- Casemiro
- Antony
- Mount
- Evans
- Onana
- Højlund
- Amrabat
Har enda til gode å gjøre meg opp en ordentlig mening om Mount og Amrabat. (Højlund trengte bare 25 min på å overbevise meg søndag ).
Sånn mtp bakgrunnssjekk, skjønner jeg jo at Ten Hag gikk god for Antony, mtp at ting fungerte helt fint over to sesonger i Ajax. Og alle visste jo at Antony hadde frynsete bakgrunn. Han skrev jo om det selv for The Players Tribune i fjor høst – The boy from Hell. Og kanskje er jeg hyklerst når jeg skriver dette, men jeg merker at jeg krever noe mindre av en som er vokst opp i favelaen i Sao Paulo, enn i f.eks. London eller København. Men virker som om det kanskje er flere saker også, blir ikke overrasket om dette kan bety slutten for han som spiller for oss.
Men jeg liker jo utstrakt bruk av akademispillere. Hadde ikke hatt noe imot om det ble gitt veldig mye ansvar på Pellistri og Amad sine skuldre som følge av dette.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Cola2, Lorentzsen, Can2
United skal bl.a. ha villet låne ut Sancho gratis mot 50 mill kjøp neste år. Sancho selv skal ha vært åpen for overgang til Al-Ettifaq.
Men det ble ingen enighet mellom klubbene...
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men det ble ingen enighet mellom klubbene...
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Enig, bortsett fra at Casemiro var en spiller adm. og eiere visstnok henta, EtH hadde visst ikke noe med den å gjøre, en såkalt klubbsignering i følge Mitten.
post liked by: red, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
En kan jo forstå at Sancho personlig er litt frustert også.
Han har jo helt tydelig vist at han ikke fungerer på høyresiden. Og i pre-season prøvde Ten-Hag han som false 9, men som vi har sett, gikk vi bort fra dette etter at sesongen startet. Og 10er rollen er Bruno sin, en spiller som i praksis ikke er skadet (4 kamper har han mistet i HELE karrieren sin på klubbnivå). Og skulle Bruno bli skadet, er antakelig både Eriksen og Mount foran han i den posisjonen. Og på venstrekanten konkurrerer han altså med både Rashford og Garnacho... lykke til med det
Han har jo helt tydelig vist at han ikke fungerer på høyresiden. Og i pre-season prøvde Ten-Hag han som false 9, men som vi har sett, gikk vi bort fra dette etter at sesongen startet. Og 10er rollen er Bruno sin, en spiller som i praksis ikke er skadet (4 kamper har han mistet i HELE karrieren sin på klubbnivå). Og skulle Bruno bli skadet, er antakelig både Eriksen og Mount foran han i den posisjonen. Og på venstrekanten konkurrerer han altså med både Rashford og Garnacho... lykke til med det
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Can2
-
- Donor
- Liker gitt: 23101
- Liker mottatt: 15765
United kuppet Arsenals sin sjefslege og greier, ble det så fint sagt tidligere.
Ulv i fåreklær eller er han fortsatt på lønninglista til Arsenal.
Så mye skader etter han kom har jeg ikke sett makan til
Ulv i fåreklær eller er han fortsatt på lønninglista til Arsenal.
Så mye skader etter han kom har jeg ikke sett makan til
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Can2, 10Hag, Cola2, Blodfink, Rød Pølse
Hehe ja, jeg så nok på det som en positiv ting at vi henter folk i apparatet til velfungerende klubber. Kanskje var det overilt entusiasme
Er nok en del tilfeldigheter i bildet, og skader på spillere som ankommer er jo strengt tatt ikke våre legers feil.
Men kun tilfeldigheter kan det jo ikke være. Hvis vi ikke slutter med det pre-season tullet der vi reiser over hele verden og spiller ørten kamper i 5 ulike tidssoner hver sommer, så blir det nok å fortsette slik.
Og her bør jo nettopp det medisinske apparatet kunne nedlegge veto og være med på å lage et forsvarlig opplegg for pre-season. Skjønner at det kommersielle aspektet er viktig, men det kan ikke trumfe det sportslige og medisinske, noe det ser ut til å gjøre år ut og år inn hos oss.
Nok et vitne om en klubb uten skikkelig sportslig hierarki og ledelse.
Er nok en del tilfeldigheter i bildet, og skader på spillere som ankommer er jo strengt tatt ikke våre legers feil.
Men kun tilfeldigheter kan det jo ikke være. Hvis vi ikke slutter med det pre-season tullet der vi reiser over hele verden og spiller ørten kamper i 5 ulike tidssoner hver sommer, så blir det nok å fortsette slik.
Og her bør jo nettopp det medisinske apparatet kunne nedlegge veto og være med på å lage et forsvarlig opplegg for pre-season. Skjønner at det kommersielle aspektet er viktig, men det kan ikke trumfe det sportslige og medisinske, noe det ser ut til å gjøre år ut og år inn hos oss.
Nok et vitne om en klubb uten skikkelig sportslig hierarki og ledelse.
post liked by: Jan Erik, Can2, Cola2, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
@10Hag , dette ga jo f eks både van Gaal og Mourinho grei beskjed om at var helt håpløst, men de fikk grei beskjed om å innfinne seg med situasjonen. Viser hva som er viktig og hvem som bestemmer.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
Er sikkert minst 10 ganger daglig å sveiper innom United.no og forumet for å se om det er en gladsak om MU men d er d ikke mange av for tiden. Ikke rett plass å skrive om men d er virkelig mye dritt å lese om klubben nu, nei huff ikke bra d her.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
-
- Donor
- Liker gitt: 23101
- Liker mottatt: 15765
Det er godt det er landslagspause nå @pixma
Så man kan se Norge spille god underholdene fotball
Så man kan se Norge spille god underholdene fotball
post liked by: Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Belfastboy
Noe vi kan trøste oss med i frykten for å få lite igjen for Sancho....
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
-
- Donor
- Liker gitt: 15661
- Liker mottatt: 5711
City's Rodri er som mange andre bekymret over alle som lar seg friste av tunge lønningsposer i Saudi-Arabia. City "mistet" to dit nå i sommer, Riyad Mahrez og Aymeric Laporte, og bekymringen er at stadig yngre spillere forsvinner.
Ta f.eks. en spiller som Ruben Neves, kun 26 år, som forlot Wolves for å dra. Han er en spiller som fint kunne bidratt i mange topplag i europeisk fotball.
- Til å begynne med virket det som om dette handlet om veteraner på tampen av karrieren. Men nå drar unge spillere. Du respekterer avgjørelsen deres. Men det bør tas grep for å kontrollere situasjonen, sier Rodri, som spiller for det spanske landslaget.
Ta f.eks. en spiller som Ruben Neves, kun 26 år, som forlot Wolves for å dra. Han er en spiller som fint kunne bidratt i mange topplag i europeisk fotball.
- Til å begynne med virket det som om dette handlet om veteraner på tampen av karrieren. Men nå drar unge spillere. Du respekterer avgjørelsen deres. Men det bør tas grep for å kontrollere situasjonen, sier Rodri, som spiller for det spanske landslaget.
post liked by: RedTrafford, Blodfink