Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Svar
Brukeravatar

Ryder
Sted: Trondheim
Vært fan siden: 1981
Liker gitt: 1912
Liker mottatt: 8493

Reagerte også på Deadline Day-panelet (og jeg tåler vanligvis litt bias). Rart at såkalte eksperter ikke klarer å vurdere hvilke roller spillere er påtenkt, hvilke egenskaper et lag ser etter i spillere. Vurderte kun størrelse på navnene og ikke hva de evt kan tilføre som laget mangler.

Når det er sagt: Det ble et ok transfervindu der vi gjorde det greit ut fra de stramme finansielle rammene. Vi har ikke kunnet handle på aller øverste hylle. Men det er mange usikkerhetsmomenter, både når det gjelder Højlund og Amrabat er det vanskelig å si om de klarer overgangen til PL, om ingen av dem slår til kan det fort bli tungt.

Så stusser jeg over at vi valgte å bruke brorparten av budsjettet på Mount. Jeg tror han vil bli bedre enn han har vist så langt og en nyttig spiller, men Mounts egenskaper/spillertype var vel ikke det vi hadde størst behov for.

Salg er et eget kapittel, der er vi vel alle enige om at det er mye å gå på. Murtough må skaffe seg noen venner i Saudi-Arabia…

Neste prekære prioritet bør være midtstopper - skulle gjerne sett at vi faset ut Varane allerede denne sesongen. God spiller, men vi kan ikke ha et førstevalg som spiller halvparten av kampene.
Innlegget er likt av: Belfastboy, messilingard, red, Rød Pølse, 10Hag, Pink Final
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 17007
Liker mottatt: 12893

Helt greit at det "rant" inn spillere siste dag. Man trengte påfyll og konkurranse om plassene. Håper alle glir greit inn. EtH sier at nykommerne gjør så det kan spilles i flere formasjoner og greier, spennende.

Den store nedturen er Maguire-situasjonen for min del, jeg hadde vært enda mer positiv om han hadde vært solgt for 4 uker sia, og f.eks Disasi, (som EtH var ganske interessert i) ble kjøpt. Han har tatt PL på strak arm. Ballspiller, godt tempo, god defensivt og på hodet. Vi trenger en stopper som går rett inn på laget egentlig, fordi Varane er ustabil i fysikken, som også er nevnt over i tråden.

Greit at vi har mange stoppere, men stoler ikke på et par av de.

Beek og Bailly også tråkig, som nevnt over i tråden.

Og alle de unge ja.
Innlegget er likt av: RedTrafford, Rød Pølse, Can2, Pink Final
LUHG!
Brukeravatar

Pwint
Donor
Vært fan siden: 1979
Liker gitt: 6118
Liker mottatt: 3942

Spent på hva dette betyr for hvem som starter i morgen. Vil EtH begynne med et litt kjedeligere lag og så bytte inn f.eks Rasmus og Reguilon, eller starter han med det som på papiret er det antatt beste laget?
Innlegget er likt av: Blodfink, Can2
Brukeravatar

red
Vært fan siden: 1996
Liker gitt: 1711
Liker mottatt: 3094

Blodfink skrev: 02 sep 2023, 15:45 […]

Beek og Bailly også tråkig, som nevnt over i tråden.

Og alle de unge ja.
Hadde helt glemt de to. Kan vel fremdeles selges til Saudi Arabia? For Bailly må vel det være ganske aktuelt. Eneste måten Donny får spilletid i PL/CL på måtte være om fikk skade på Bruno, Eriksen, Mount og Sancho samtidig.

Maguire kan i hvert fall gjøre en jobb, selv om svakhetene hans kommer alt for godt til syne når vi spiller slik Ten Hag vil (dvs, han har ikke tempoet til å håndtere en høy forsvarslinje, og har ikke god nok passningsfot til å hjelpe oss særlig med å spille oss ut bakfra).
Innlegget er likt av: Blodfink, Cola2, Pink Final

Djevelens advokat
Liker gitt: 188
Liker mottatt: 211

Jeg vet at Harry er i hundehuset for de fleste, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor Evans får 1 års kontrakt når verken Bailly eller Harry er solgt. I mine øyne er han like begrenset eller mer begrenset enn de to andre. Det var vel en grunn til at han ble solgt for mange år siden, men nå tilbake 35 år gammel ..
Brukeravatar

Blodfink
Donor

Jeg aner ikke, men er Bailly i Manchester i det hele tatt? Er han på treninger liksom? Noen som vet?
LUHG!
Brukeravatar

Steinar Stenseth
Vært fan siden: 1991
Liker gitt: 3664
Liker mottatt: 5101

red skrev: 02 sep 2023, 16:48 Kan vel fremdeles selges til Saudi Arabia? For Bailly må vel det være ganske aktuelt
Bailly var veldig nærme en gratis-overgang til Saudi-Arabia helt til de oppdaget at City måtte få inn litt penger og kjøpte Laporte for oppmot €30 mill istedet..
Lov å håpe at de finner et annet lag der nede som de kan plassere han i, men virker å ha død litt ut den linken enn så lenge, ihvertfall.
Innlegget er likt av: red, Blodfink, Pink Final
Brukeravatar

red
Vært fan siden: 1996
Liker gitt: 1711
Liker mottatt: 3094

Hjemmesiden deres sier 7 september. Hos FIFA står det 20 september. Så uansett litt tid igjen å få i stand noe.
Innlegget er likt av: Pink Final
Brukeravatar

Blodfink
Donor

@Djevelens advokat , forstår hva du mener. Ingen av de 3 bør spille kamper for United, om man ønsker et sterkere United. Selv om jeg alltid har likt Bailly så ser jeg ikke ham for meg på banen for United igjen. Selv om jeg synes han passer best inn av de 3...EtH er nok ikke helt enig.
Innlegget er likt av: RedTrafford, Djevelens advokat
LUHG!

Djevelens advokat
Liker gitt: 188
Liker mottatt: 211

Vi burde fått inn en stopper som bør og kan spille det fleste kampene.
For alle vet at Varane kommer til og være ute noen kamper i løpet av sesongen.
Nå er det bare lindeløf vi har i reserve som vi kan stole på
Innlegget er likt av: RedTrafford, Blodfink, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse
Brukeravatar

Steinar Stenseth
Vært fan siden: 1991
Liker gitt: 3664
Liker mottatt: 5101

Trengte en liten gladnyhet nå..

Innlegget er likt av: Schmeichel, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Can2
Brukeravatar

10Hag
Liker gitt: 935
Liker mottatt: 1397

Det ble avdekket en ryggskade på Amrabat under hans medisinske sjekk.

Det samme skjedde som kjent med Højlund, og Bayindir.
Bayindir sitt tilfelle ble ikke rapportert noe særlig om, men nevnt i The Athletic-podcast. Bayindir har og en ganske heftig skadehistorikk fra før av: https://www.transfermarkt.com/altay-bay ... ler/336077

Visstnok ikke alvorlig i noen av tilfellene. Men det er allikevel spesielt at 3 av våre nyankomne alle har hatt ryggproblemer.

Legg til Mount som nysignert og skadet, så begynner det hele å bli en smule tragikomisk.
Innlegget er likt av: Pwint, Blodfink, RedTrafford, Cola2, Pink Final, Rød Pølse, Can2
Brukeravatar

RedTrafford
Donor
Vært fan siden: 1984
Liker gitt: 9921
Liker mottatt: 7426

Skjermbilde 2023-09-06 kl. 17.04.27.png
Vet ikke om det er noe det han Rudy fyren kommer med jeg.
Innlegget er likt av: Rød Pølse
Brukeravatar

Schmeichel
Liker gitt: 632
Liker mottatt: 984

10Hag skrev: 05 sep 2023, 13:29 . Men det er allikevel spesielt at 3 av våre nyankomne alle har hatt ryggproblemer.
Tipper at klubben vår har en veldig dyktig rygglege, også gambler vi på at vi får igjen mer verdi på spilleren vs avslaget for skadene.
Høres nesten ut som noe Glazerne kunne gjort.

Fra spøk til alvor synes jeg det rett og slett virker som om Sancho har helt feil mentalitet for å spille i en toppklubb, og håper bare at vi får et middelmådig tilbud for han og at han drar for godt. Noe rundt £50m så er jeg hvertfall fornøyd. At United skal klare å forhandle seg frem til noe særlig bedre enn det er vel på grensen til naivt, selv fra Saudi Arabia som virker å ha dypere lommer enn lommemannen selv.
Innlegget er likt av: Cola2, 10Hag, Rød Pølse
Brukeravatar

Blodfink
Donor

Markedsverdien til Sancho er på 38,5 mill pund, sjeldent markedsverdi er lik salgsverdi da...

Vi får jo svart på hvitt hvor horribel net spend siden 2014 er i United på supportersiden i dag, vi topper minusen soleklart.
Innlegget er likt av: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Can2
LUHG!
Svar