Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

10Hag
Posts: 1820
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 4260
Liker mottatt: 6203

Alvaro Fernandez bekreftet utlånt til Granada. United.no henger etter i dag.

United må betale mesteparten av lønna til Greenwood. Synd akkurat det, men fortsatt fint for alle parter at han får en ny sjanse et annet sted.
post liked by: Ryder, messilingard, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

red
Posts: 1644
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2563
Liker mottatt: 4752

Lurer på hvordan fansen til Getafe reagerer. De har ikke akkurat fått tid til seg på å komme med noen reaksjon, så hurtig denne avtalen gikk i boks.

Med saken rundt den spanske fotballpresidenten, blir jeg ikke overrasket om den gløden som er derfra vil kunne påvirke reaksjonen Getafe sine fans har.
Last edited by red on 02 Sep 2023, 01:48, edited 2 times in total.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12820

Da var endelig overgangsvinduet stengt. Synes vi har grunn til å være fornøyde. Flere signeringer i siste liten, der den klart mest spennende er Sofyan Amrabat. Jeg tror dette vil vise seg å være en meget solid tilvekst. En fysisk sterk midtbanekriger med bra tempo og svært gode pasningsferdigheter ✨

At han avviste alle andre klubber som viste interesse for å komme til United er også et stort pluss. Det ble en tålmodighetsprøve som vår marokkanske venn besto med glans. Blir overrasket hvis ikke dette blir veldig bra 👍
post liked by: RedTrafford, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 5030
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2955
Liker mottatt: 12118



YouTube er YouTube, men denne er i alle fall grundig. Liker spesielt første del («under pressure»), ser ut som en spiller som er veldig rolig og komfortabel under press og ikke er redd for å droppe ned og pådra seg oppmerksomhet for å frigjøre andre.
post liked by: 10Hag
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

messilingard wrote: 01 Sep 2023, 21:17 Nevner at Juan Mata er på vei til Japan, fint å se at en av mine favoritter får noen nye eventyr på slutten av karrieren.

Ja totalt enig med deg @messilingard han har/og er fortsatt min favoritt
Respektere at han takket nei til og heller valgte Kobe i Japan.
Kobe er kjent for den beste biffen som kan kjøpes,
de som sier at de får kjøpt Kobe biff i Norge er helt ute å kjører.
Japan har for mange år siden innført TOTAL Export av Kobe ut fra landet.
Har vært der 2 gg og spist ekte Kobebiff, du blir først servert 6 retter, 1 av den er med 2 stk rå Kobe i skive, så kommer hovedretten, og det eneste du kan bruke får å dele den opp i stykker som du vil, er med Spisepinner.
Var akkurat som en varm kniv gjennom smør.
Pris for en 7 retter pr person + 2 glass med Sake var 1.700,- NOK
Når vi gikk ut fra spisestedet, så var det det jeg første jeg spurte om:
Når skal vi tilbake? Viste seg at det var året etter, dette året opplevde Japan Tsunamien og TV2 Norge opplevde med i direktesending, hvor reporter hadde bedt med å ta opp problemet med kjernekraft verket som var 4 mil fra oss i Nagano. Så når jeg gikk på direkte og svarte, og hun begynte er det ikke noe dere frykter? Nei sa jeg (uten å komme inn på det hun ville) dermed så Smalt det fra henne:
Takk til Kordahl, og kuttet linja til meg.
Jeg var der som presse talls mann/video operatør for det Norske ParaLympic Hockey landslag.
Hva som var viktig for eg var å berolige familie til spillerne i Norge, og i Nagano så vi ingen ødeleggelse, det vi så var på CNN fra Tokye og ande steder nærmere kysten.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Måtte oppdatere litt på slutten
post liked by: Ryder, red, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1644
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2563
Liker mottatt: 4752



Spent på hvordan Forest klarer seg uten han. Elanga ble plutselig en veldig mye viktigere spiller for de.
User avatar

Ryder
Posts: 5030
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2955
Liker mottatt: 12118

De har fortsatt ganske bra skyts der framme. Og de kjøpte Ibrahim Sangare, tror det kan kompensere og vel så det - Forest har sett veldig tynne ut på midten men nå har de fått en kvalitetsspiller der.
post liked by: 10Hag
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8102
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 30515
Liker mottatt: 20566

Deilig at Silly Season er over.

Oppsummert;

Kjøp:

Mount 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Onana 🇨🇲
Højlund 🇩🇰
Bayindir 🇹🇷

Fri agent inn:

Evans 🇬🇧

Lånt inn:

Reguilón 🇪🇸
Amrabat 🇲🇦

Jeg tror vi har gjort flere gode avtaler her, uten at jeg kan huske å ha sett hverken Højlund eller Amrabat spille.

Utvalgte Salg:

Iqbal, Laird, Savage, Telles, Elanga, Bishop, Fred, Kovár, Henderson, Mengi, Jurado.

Vi får ikke spesielt bra betalt for spillerne våre, litt ble det jo for Elanga, Fred, Kovár og Henderson.

Frigitt:

Galbraith, Jones, Tuanzebe, de Gea,

Her sparer vi mye i lønn på David de Gea.
At vi ikke solgte Tuanzebe for noen år siden er dumt sett med etterpåklokskapens øyne.
Men etterpåklokskap er ingen klokskap som @Buchan så riktig har lært oss her 👏.

Lånt ut:

Fish, Williams, Greenwood, McNeill, Fernández.

Jeg synes klubben viser storsinn ved å betale mye av lønna til Greenwood, og på den måten hjelper ham tilbake på sporet.
Jeg liker det (her tenker jeg karriere. Tar ikke stilling til saken).
Williams er ikke god nok, og burde kanskje vært solgt?
Fernández har blitt snakket pent om (snakket opp?).
Derfor litt overraskende at han lånes ut, men kanskje er han hypet opp?

Den ene lille greia jeg ikke er så glad for, er at mange av våre akademiprodukter forsvinner.
Det er vår tradisjon, og jeg tror kanskje Fernández ville fått sjansen av Solskjær.
Jeg er i hvert fall glad vi beholdt McTominay.

Summa summarum er endelig transfer sommer’n over.
Slitsomme greier synes jeg.
Nå kan vi konse på sesongen - hvilket i min bok er titusen x mer artig enn silly season.
post liked by: RedTrafford, messilingard, red, Cola2, Buchan, Belfastboy, Ryder, Pwint, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Positive kjøp/lån synes jeg.
Højlund er United supporter som oss. Amrabat viste helt tydelig at det var hos Manchester United han ville.
Reguilon har mye å bevise og er sulten som bare det, virker det som.
Ingen av kjøpene er det helt store, ingen fra øverste hylle. Men tror faktisk det er en bra ting. Dette er spillere som må bevise noe, ikke bare heve høy lønn på slutten av karrieren.
post liked by: Pwint, messilingard, Pink Final, Belfastboy, Cola2

Beta 2.0
Posts: 378
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 112
Liker mottatt: 1035

Spørsmål: har det noensinne før kommet fire spillere til United på deadline day før? Kan ikke huske at vi har vært i nærheten av det før.
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4674
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3163
Liker mottatt: 10686

@Beta 2.0
Med mindre det er noe veldig langt tilbake i tid så klarer ikke jeg å se at vi er i nærheten. Spesielt ikke dersom man bare regner med førstelagsspillere også. Dette var muligens den mest spennende deadline dagen som jeg kan huske siden Berbatov. Antony i fjor kommer nok også greit opp på listen. Fellaini og Martial kan nevnes også.
post liked by: Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4674
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3163
Liker mottatt: 10686

Kan gå over til en annen ting. Syntes det er vel mange som er svært negative til overgangsvinduet her. Ser spesielt på TV2 hvor Reguilón slaktes som en backup i 2 mnd for Shaw og Malacia. Videre så presterer Simen Stamsø-Møller og stille spørsmålstegn ved Amrabat, men samtidig hylle Gravenberch til Liverpool. Jeg sitter med en følelse av at dersom de to spillerne hadde byttet om så hadde Stamsø-Møller stilt spørsmålstegn ved Gravenberch til United. Stamsø-Møller har også vært kjapt ute med å dømme Mount nord og ned, og man kan sikkert stille spørsmålstegn om det var Liverpool eller Arsenal som signerte han hva dommen hadde vært da. Syntes det er synd at selv de norske kommentatorene skal synke ned på nivået til Agbonlahor og andre agiatorer.

Når det er sagt så er det selvsagt helt fair å være kritisk til overgangsvinduet til United. Jeg skulle gjerne sett at vi hadde solgt flere spillere og fått en spiller som Amrabat tidligere inn. Men at absolutt alt er krise hos oss og alle andre har tatt syvmilssteg er en fortelling som jeg ikke tror på selv om at sesongstarten har vært svak.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3605
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17515
Liker mottatt: 11901

Four four two har en glimrende analyse av amrabat og hvordan han er akkurat det United trenger. Samtidig forteller de hvorfor mount kritikerne tar feil og hvordan han nå kan bli mye bedre for oss. Anbefales.
post liked by: messilingard, Belfastboy, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 661

Stamsø Møller er jo Liverpool supporter. Og fansskaren til Pool støtter alt som blir gjort i den klubben. Var et mareritt å høre på Stamsø Møller i går. Stotret og virket rar i hele går.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Rød Pølse

Deleted User 430

Alltid vanskelig å bedømme et vindu før noen faktisk har spilt en del kamper, men på papiret ser det ihvertfall ut som EtH har fått det meste han ønsket seg og det er jo positivt.
Fortsatt litt vanskelig å la være å tenke på hva mer vi kunne gjort denne sommeren om vi hadde hatt rundt £50mill ekstra av det vi betalte i overpris i fjor, men shit happens.

Veldig synd at DvdB ikke fikk ordnet seg en overgang. Blir fort noen nye seige mnd på han fremover nå. Nytt halvår nesten uten ordentlig fotball gjør ikke ting lystigere for verken kropp eller sinn, vil jeg tro..

Bailly burde det være mulig å komme til enighet med om å terminere kontrakten på. Mange "nesten-overganger" på han også, men når selv ikke free transfer, om ryktene stemmer, fungerer burde det være i begges interesse å avslutte moroa nå..

Ellers enig med @Pink Final her in at det er kjipt å se så mange unge spillere forsvinne uten at de har fått en mulighet. Om så kun for å booste ryktet deres.
Har alltid vært fan av klubbens holdning om å hjelpe dem videre mtp karriere og ikke ha fokus på inntjening på dem, men når Neco Williams går for £15-£20 mill burde det gå være mulig å få noen kroner for våre også.. Alle monner drar, noe vi virkelig kunne trengt fremover..
post liked by: Pwint, messilingard, Belfastboy, RedTrafford, Rød Pølse, Cola2, Pink Final
Post Reply