Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Stopper Kim - Newcastle i førersetet visstnok.
Goncalo Ramos - har sansen, god på små flater og en egen evne til å få med seg ballen
Få inn ham og Mount. Ingen av dem gir voldsom gjenklang liksom, men ser for meg at de passer inn og vil fungere godt.
post liked by: RedTrafford, Buchan, MektigeTHOR
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Rice ryktes å helst ønske seg til Arsenal, alt annet enn City, Lpool, Chelsea og Newcastle så er jeg fornøyd i grunn. United er jo interessert, men har de pengan?

Sånn sett bra for PL at Arsenal holder koken neste sesong, at de forsterkes i likhet med alle andre lag. Uten dem hadde jo PL vært kjedelig denne sesongen.

Kane ryktes å være interessert i United, det er meget interessant, vet debatten går om han er rett mann, men for meg er det en no-brainer. Men gale Levy, som er under kritikk for å berike seg selv og ikke berike det sportslige, er jo selvfølgelig ikke interessert i hva Kane måtte ønske. Har jo ikke vært lojal i det hele tatt han liksom...
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Manchester Evening News hevder Fulham vil signere Fred.
Sikkert like lite troverdig som alle andre rykter.

Men hadde vært en god deal hvis vi fikk Palhinha i retur til en overkommelig pris.

Har jo vært av de som mener Fred burde selges, men hvis han kjenner sin rolle er jeg mer åpen nå for at han blir.
30 år og mindre spilletid får jo ikke markedsprisen til å gå i taket akkurat.
post liked by: Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Fred er nok interessant for flere klubber, så det kan være noe i det. Fred er vel en spiller som kan gjøre en jobb i de fleste klubber, men fast på laget er han nok ikke i de største. I Fulham ville han nok spilt mye.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Vurderingen min når det gjelder et salg av Fred er avhengig av hvilke andre spillere som selges, først og fremst så tenker jeg på de spillerne som er homegrown. Gitt at Rashford, Shaw, Sancho, Wan-Bissaka og Heaton/Butland blir værende i klubben så har vi 5 spillere som regnes som produsert hjemme. Det gjør at vi trenger minimum 3 til. Siden at jeg forutsetter at Henderson, Tuanzebe, Williams, Elanga og Maguire forsvinner så avhenger det mye av hvem som kommer inn noe som kan være forklaringen på hvorfor Mason Mount blir linket som såpass kraftig. Basert på at Kane kommer til å bli en vanskelig signering siden Levy befinner seg på bakbeina så ser det nok mest ut som om at McTominay må bli værende samt at Bishop må ta en rolle som en 3. keeper med Heaton som nr. 2. Det gjør at Fred plutselig er den som kan være tilgjengelig for et salg dersom vi skal selge noen sentralt i banen sammen med van de Beek. Så er det et spørsmål om Iqbal og Mainoo skal bli værende i klubben neste sesong eller om de skal på utlån, jeg tenker at de bør begge være aktuelle for et utlån.

Det her blir et komplisert vindu med tanke på FFP, hjemmeproduserte spillere, alderssammensetting og kvalitet. Forhåpentligvis så klarer klubben og få unnagjort spissplassen tidlig slik at man vet hva man har å rutte med når det gjelder andre posisjoner.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

RedTrafford wrote: 29 May 2023, 13:16 Manchester Evening News hevder Fulham vil signere Fred.
Sikkert like lite troverdig som alle andre rykter.
Spørs bare om akkurat dette ryktet faktisk stemmer ganske bra. Det ligger nemlig en video på Twitter av Fred og manageren til Fulham som står og snakker utenfor Old Trafford, så jeg tviler ikke på at Fulham er veldig interesserte.

Som stallspiller har jeg ingenting imot å ha med Fred videre, men samtidig bør midtbanen oppgraderes i sommer og noen må forlate. Og hvis man tenker tilbake på hvor lite spilletid brasilianeren har fått denne sesongen, så blir jeg faktisk overrasket om han ikke blir solgt i sommer. Kan vi håpe på så mye som 30-35 mill?
post liked by: RedTrafford, Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 28 May 2023, 12:25 Rice ryktes å helst ønske seg til Arsenal, alt annet enn City, Lpool, Chelsea og Newcastle så er jeg fornøyd i grunn. United er jo interessert, men har de pengan?

Sånn sett bra for PL at Arsenal holder koken neste sesong, at de forsterkes i likhet med alle andre lag. Uten dem hadde jo PL vært kjedelig denne sesongen.

Kane ryktes å være interessert i United, det er meget interessant, vet debatten går om han er rett mann, men for meg er det en no-brainer. Men gale Levy, som er under kritikk for å berike seg selv og ikke berike det sportslige, er jo selvfølgelig ikke interessert i hva Kane måtte ønske. Har jo ikke vært lojal i det hele tatt han liksom...
Rice er jo rykta i aust og vest. Både Barcelona og Bayern er på blokka av utanlandske. Logisk på sett og vis begge dei to. Barca må erstatte ein aldrande (og sannsynlevis ferdig) Bosquets. Det kan anten sette i gong ein dominoeffekt der Kimmich går til Barca og Rice til Bayern. Eller så går Rice direkte til Barca. Men som me veit er dette rykter med stor R.
Seier sjølvsagt ja takk ganger tusen om me kan få kloa i han.

Ang. Kane så har sikkert folk fått inntrykk av at eg meiner han er både gammal og uønska, men det er sjølvsagt longt derifrå. Han er jo ein klassisk målsnik som kan putte frå alle vinklar, høgt og lågt så eg er jo 100% entusiastisk om han blir Unitedspelar no. Det som gjer at han er "feil mann" er at når me ser dei andre klubbane i vår liga som me skal matche og vere betre enn har dei spissar/angriparar som er både mykje yngre og nært, på eller over Kane nivå. Med andre ord ser eg det slik at om me får Kane får me ein fantastisk målscorar, ein av ligaens beste over fleire sesongar, MEN me får ikkje ein målgarantist i 10+ år. Eg er nok litt for mykje nostalgikar og "idealist" når det kjem til akkurat dette med å byggje det ultimate kollektivet frå botn av med unge talent, men oss gamlingar må jo få lov til å drøyme? :D Kane kan jo i beste fall halde høg klasse i sikkert 3-6 år så det er i det minste ein positiv ting. Skulle berre så gjerne sett at me hadde hatt ein spelar frå aller øverste hylle, til og med eit lite hakk over Rashford, til å kunne ta steget opp og bli ei levande legende slik me såg før i tida. Men ok, nok "rant" frå meg.
post liked by: Pink Final, Ryder, messilingard, Pancho P, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Lingard wrote: 29 May 2023, 23:09
Kan vi håpe på så mye som 30-35 mill?
Hvis det kommer inn bud på Fred i den størrelsen, så synes jeg klubben skal starte med å bli flinke til å selge spillere i den alderen.

Selv tenker jeg rundt 20 mill. Eller at han har større bruksverdi enn salgsverdi. Litt derfor jeg er mer åpen for han blir nå enn tidligere.
Generelt irriterende at det er så vanskelig å selge spillere pga monster lønningene de har i United.

Tror han kan passe inn i Fulham, særlig hvis Palhinha går motsatt vei.
Da tenker jeg at det ikke er så viktig hva vi får for Fred, men heller hva vi må betale for Palhinha.
Litt som å kjøpe ny bil, når man har en i innbytte :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

JørgenT wrote: 30 May 2023, 04:56 MEN me får ikkje ein målgarantist i 10+ år. Eg er nok litt for mykje nostalgikar og "idealist" når det kjem til akkurat dette med å byggje det ultimate kollektivet frå botn av med unge talent, men oss gamlingar må jo få lov til å drøyme? :
Det ene utelukker ikke det andre er et motto jeg liker.

Det er her jeg vil foreslå to spisser inn; erfaring og ferdig-testet i form av Kane, fordi jeg synes United skal ha en topp-spiss hver eneste sesong - (alder er ikke viktig for min del der) - det er noe United har tradisjon for, det har jo vært 4 topp-spisser samtidig i klubben faktisk.

Og en yngre i Højlund eller Ramos.

Vi hadde jo en spiller i segmentet du savner i Greenwood, tragisk...

Ellers helt enig i at det er fint med utvikling og unge spillere inn. Men selv Ferguson hentet inn en RvP som på det tidspunktet vel var lik i alder som Kane er nå. Ferguson så vel etter typer.

EtH ser også etter typer, og slik jeg har forstått det så er Kane første navn på blokka, noe jeg forstår godt. Jeg synes ærlig talt at United virkelig skriker etter en type som Kane.

Hovedsaken for min del er at det kommer inn en god etablert spiss som passer inn og hever laget, og som behersker PL, de vokser ikke på trærne.

Man har vel heller ingen garanti for at en spiller er i samme klubb i 10 år. Men romantikken i det er fin den. Kanskje Ramos eller Højlund eller kanskje en Sesko fra Salzburg kan bli den spilleren. Ingen spisser fra akademiet ser ut til å kunne ta det siste steget og bli en legende i United slik det ser ut nå dessverre.

Uansett: Vi slipper nok å kjøpe Kane denne sommeren. Så ønsket ditt om en yngre inn blir fort oppfylt. Jeg tror det blir Ramos.
Last edited by Blodfink on 30 May 2023, 23:55, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, JørgenT
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Klart at ingenting hadde vore betre enn både ein rutinert ringrev OG ein ung, svolten som gjerne kan utfylle, pushe og lære av kvarandre. Når det er sagt så meiner eg Ramos er spanande og sikkert mest aktuell ja. Sesko er vel klar for Rbl. Då rvp kom i 12 hadde me, slik eg ser det mange fleire yngre profilar som var på veg opp, saman med verdsklasse legendene i klubben vår. Rooney, Evans, Smalling, De Gea, Valencia, Anderson, mfl. Var alle unge og spanande saman med rutinerte Giggs, Scholes, Carrick osv. Var rett og slett ei god blanding av superstjerne og store talent slik eg ser det.
Men som sagt så er dette eit "problem" for meg og min ideelle verden og ikkje realiteten der me sikkert har meir kompetente folk i klubben.
post liked by: Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985



Da gjenstår det å se om vi kommer til enighet med Chelsea. Regner jo egentlig litt med det ettersom at de har ca 800 spillere allerede i hver posisjon. Usikker på om det er Mason Mount som vi trenger mest, men syntes det er positivt om klubben for engangs skyld klarer å være ferdig tidlig på sommeren fremfor å vente til siste uken i august.
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Mine entusiasme ang. Mount er omlag på nivå med spelaren sjølv. Held eit stabilt høgt nivå, er anvendeleg og i aller verste fall blir ein meget tiltrengt rotasjonsspelar. Er i grunnen meir positiv enn negativ, spesielt med tanke på at me verkeleg treng breidde på midtbanen. Viet ikkje kor godt ETH likar å putte spelarar "her og der", men Mount har vel både spelt sentral/boks til boks, meir angripande, på kant og også som rein angriper? Eg seier ikkje nei takk til ein meir offansiv "O'shea". Stor bonus også at han er "homegrown" då me ikkje akkurat treng færre av dei.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Mer bredde på midtbanen er velkomment, liker profilen på Mount, om han gjør United mye bedre er usikkert, men at han vil passe inn og sammen med resten av spillerne heve United må man tro. Har en skade i bekkenet som oppsto tidlig i april, men sleit fra midten av februar også, og som nå har holdt ham ute de siste 7 PL-kampene i sesongen. Mellom der var han ubenyttet reserve i 2 kamper, så ute av troppen, for så å komme inn siste 16 min. mot Brighton. Har hatt et lite inngrep. Må jo håpe det er fikset for godt, ønsker ikke en skadet Mount neste sesong.
Det har jo vært skrevet om avstand mellom kravet hans og tilbudet han fikk i Chelsea. Var vel snakk om at han ønsket 330 000 i uka.
post liked by: JørgenT, RedTrafford
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja, det spørs. 330000 i veka er ganske stivt om du ikkje kjem inn å leverer, for å sei det på den måten. Håper for all del rekrutterings og analyseavdelinga veit kva dei driv med. Viss ikkje kan det bli ein dyr "middelhavsfarar".
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tenker at Mount kanskje mest vil fungere som en oppgradering av Fred/alternativ til Eriksen. Fred har spilt en del DM, men han er jo egentlig en åtter. Mount kan både spille som åtter, sekundært tier og kant. Jobber steinhardt og god i press, og bidrar kreativt selv om han ikke er en typisk tilrettelegger som feks Bruno og Eriksen.
Vi trenger løpskraft på midten, og Mount har også mer tempo og frekvens i beina enn feks Sabitzer.

Tror dette kan være en smart «bredde-signering», selv om den ikke er spektakulær.
post liked by: 10Hag, Blodfink
Post Reply