Kilder

1
Sjekk denne linken for en guide når det angår hvilke kilder som er troverdige når det kommer til United. Det er alltid greit å ha en viss oversikt selv om at den ikke nødvendigvis gir et helt korrekt bilde av hvem som har gode kilder til klubben og ikke. For eksempel har United.no og Dag Langerød sine kilder i Manchester. Jeg vet riktignok ikke hvor gode disse er, men det virker som om han treffer på noe.

Takk til @Steinar Stenseth som la ut denne linken i en post her.
Støtt MUST
LoveUnitedHateGlazers

Re: Kilder

2
Stakkars Jonas Giæver (Chegiaevara) havner på shitposter-lista... 😬
Litt urettferdig kanskje, opplever ham ikke som en som hevder å breake nyheter. Men han kan nok være litt for overivrig og liberal med å videreformidle løse rykter noen ganger.

4
Tipper de mener hovedkontoen til Athletic, som poster bait for å lokke abonnenter. Journalistene deres er høyt oppe (Ornstein, Whitwell, Honigstein osv.). Tror ikke jeg ville hatt Henry Winter på høyeste nivå, kanskje mest fordi han ikke jobber med breaking news - han er vel mer en kommentator.

6
Denne oversikten lærte meg viktigheten av å skille mellom navn på avis/nettside og navnet i artikkelen som skrives.
Alt som kommer fra en (såkalt) anerkjent avis er ikke nødvendigvis troverdig, rett og slett.

Har fulgt denne siden siden ca 2013 og den oppdateres regelmessig. Alt ettersom troverdigheten øker/synker. Veldig god rettledning i virvaret som er, med andre ord..

Vår "alles" Romano har nylig blitt flyttet ned til tier 2 og det er, etter hva jeg kan skjønne, fordi han har fått seg en liten "side gig" som se&hør-reporter med daglige oppdateringer om alt mulig rart på forskjellige fora og at han setter navnet sitt på artikler med litt mindre troverdige folk.
Knallhard justis på den lista der, med andre ord😁

7
Denne lista her er ikke perfekt. Mer et utgangspunkt. Man må fortsatt se hvem som skriver for hvilke aviser. Men det er klart at havner journalisten langt ned på lista her så er det mest sannsynlig ikke helt ufortjent.

Folk må uansett tro på hvem de tror på. Dette er mer for at folk skal ha et bevisst forhold til kildekritikk.
Støtt MUST
LoveUnitedHateGlazers

9
Bare sånn for å gjøre det veldig tydelig. Dette forumet har veldig lite med united.no å gjøre. Vi er et alternativ til de. Også har det vært noe kommunikasjon mellom @RaoulDuke og redaksjonen der borte.

Men vi trenger virkelig ikke nevne hvor lavt nivå det er der borte i samtlige tråder. Jeg er i alle fall en av de som ikke kunne brydd seg mindre om hva som skjer i kommentarfeltet der, det angår ikke meg. Og skal man absolutt klage på nivået der inne så er det tråder her inne som denne og denne hvor slike poster passer bedre inn.

Ikke rettet mot deg, @Pangaea, men er mer en generell beskjed til alle her.
Støtt MUST
LoveUnitedHateGlazers

10
messilingard skrev:22 nov 2021, 12:06 Denne lista her er ikke perfekt. Mer et utgangspunkt. Man må fortsatt se hvem som skriver for hvilke aviser
Helt klart ikke perfekt. Derfor jeg skriver at det er viktig og skille mellom navnet på avis og navnet på journalist, og at den er en god rettledning/veiledning i virvaret..

Som du sier, man må velge selv hvem man tror på, men man slipper mye frustrasjon og selvpining om man tar en kikk på listen og skjønner at man ikke trenger å klikke i vinkel over hva en tier 4-journalist skriver selv om navnet hans eller til avisen er kjent😁

11
Romano var vel litt hissig på grøten etter Liverpool kampen tror jeg, da han nok hadde laget et innlegg om at OGS fikk sparken. Det ble vist litt kluss der for han postet vist dette innlegget.
Han har vel også hatt et par andre tvilsomme etter hva jeg har forstått.
Når det er sagt så hadde nok de fleste
journalistene samme tekst klar for en stund siden.
Ellers så trodde jeg at Whitwell var tier 1 nå.

12
Steinar Stenseth skrev: 22 nov 2021, 12:02
Vår "alles" Romano har nylig blitt flyttet ned til tier 2 og det er, etter hva jeg kan skjønne, fordi han har fått seg en liten "side gig" som se&hør-reporter med daglige oppdateringer om alt mulig rart på forskjellige fora og at han setter navnet sitt på artikler med litt mindre troverdige folk.
Knallhard justis på den lista der, med andre ord😁
Har også lagt merke til en viss rebranding der i gården, ja. Veldig mange opptredener på alle mulig slags podcaster og youtube-kanaler, i tillegg til egne videoer. Burde kanskje brukt mer energi på "kjernevirksomheten" i stedet for å være transferkjendis...

13
messilingard skrev:22 nov 2021, 12:14 Men vi trenger virkelig ikke nevne hvor lavt nivå det er der borte i samtlige tråder.
Det er vel ikke akkurat hver tråd, men jeg er uansett enig med deg. Men samtidig synes jeg det er morsomt å komme med noen humoristiske betraktninger eller kommentarer fra tid til annen, og denne gangen falt sverdet på dem igjen, heh.

Ellers må jeg si jeg bryr meg fryktelig lite om såkalte rykter. Jeg vet at veldig mye av det er totalt oppspinn for å fylle spaltemeter og antall klikk. Derfor synes jeg faktisk oversikten over på united.no er veldig fin. Jeg kan kikke innom nå og da, og ta det meste med en klype salt, men kanskje lese litt mer nøye når det kommer fra journalister jeg vet har gode kilder og ikke bare er rykteguruer. Som Mitten, og kanskje en håndfull andre.

14
Money talks, vet du, @Ryder. Blitt mye reklame alle hans nye fora den senere tid, og det slår ikke alltid like heldig ut. Han har nok ikke mistet troverdigheten når det gjelder "kjernevirksomheten", som du kaller det, men totalen blir litt mer diffus når han skal mene noe om alt som skjer i fotballverdenen..

Mener å huske jeg så han var flyttet ned før Liverpool-matchen, @Buchan, men kan hende det var rett etter og at det den artikkelen er nevner som gjorde utslaget. Leste ikke den selv, men høres ikke helt heldig ut å publisere noe sånt selv om det nok er som du skriver at "alle" hadde en lignende tekst liggende..
Svar

Gå tilbake til «Overganger og rykter»