Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Et alternativ på midten som ikke har vært mye oppe, er Brightons Yves Bissouma. Vært knallgod i hele år, 24 år og på vei inn i sin beste fotballalder. Vil neppe bli i nærheten av like dyr som en del av alternativene som nevnes lenger oppe (Rice, Ndidi osv), tipper vi kan få ham for 30 mill.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Liverpool forsterker forsvaret med Ibrahima Konaté. Han hadde visst en utkjøpsklausul på 35 millioner euro. Her synes jeg vi sover litt i timen - eller jeg håper hvertfall Solskjær og co prøvde. Enten så har Solskjær en større fisk i sikte eller så er ikke midtstopper en posisjon som kommer til å bli prioritert i sommer.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er vel ikke sikker på at MU sover i litt i timen, trur nok at det er lite penger å hente for kjøp av nye spillere, Glazers er en stor familie og dem skal ha god lønn hele familien og da blir det vel lite å kjøpe spillere for. Frykter at laget ikke blir forsterket i sommer som en hevne aksjon fra god gutta på toppen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Blir en elendig sommer samme hva som skjer...Glazer eier klubben...

Men kanskje Florida-skunkene godkjenner noen kjøp for å få tilbake litt støtte fra de som så på dem som gode eiere før...Fryktelig at slike folk skal få ødelegge hele gleden med United, denne ESL-driten vippa det hele over for godt for min del.
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

pixma wrote: 24 Apr 2021, 06:12 Er vel ikke sikker på at MU sover i litt i timen, trur nok at det er lite penger å hente for kjøp av nye spillere, Glazers er en stor familie og dem skal ha god lønn hele familien og da blir det vel lite å kjøpe spillere for. Frykter at laget ikke blir forsterket i sommer som en hevne aksjon fra god gutta på toppen.
Jeg har troen på at vi får oss 1 skikkelig storfisk i sommer. Og forhåpentligvis et par spillere til som kan forsterke stallen. Glazers vil at United skal tjene penger og da må vi også prestere på banen. Glazers er sleipe forretningspersoner, men dumme er de ikke.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Lingard wrote: 25 Apr 2021, 03:14
pixma wrote: 24 Apr 2021, 06:12 Er vel ikke sikker på at MU sover i litt i timen, trur nok at det er lite penger å hente for kjøp av nye spillere, Glazers er en stor familie og dem skal ha god lønn hele familien og da blir det vel lite å kjøpe spillere for. Frykter at laget ikke blir forsterket i sommer som en hevne aksjon fra god gutta på toppen.
Jeg har troen på at vi får oss 1 skikkelig storfisk i sommer. Og forhåpentligvis et par spillere til som kan forsterke stallen. Glazers vil at United skal tjene penger og da må vi også prestere på banen. Glazers er sleipe forretningspersoner, men dumme er de ikke.
Håper du har rett og jeg tar feil, vi satse på at det kommer inn noen gode spillere i sommer så MU kan være med å kjempe om sølvtøy igjen, for vi er ganske næret nu det skal ikke så mye mere til for dem er helt i toppen.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Forlengelse med Cavani betyr sjølvsagt at Haaland ikkje blir kjøpt sjølvsagt.

Penger tjent for Glazers.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Otac wrote: 02 May 2021, 18:11 Forlengelse med Cavani betyr sjølvsagt at Haaland ikkje blir kjøpt sjølvsagt.

Penger tjent for Glazers.
Spørs om noen har råd til Haaland. Det at Cavani blir er bra. Det er bedre med en fugl i hånda enn 10 på taket.

Slik situasjonen er nå har ikke mange klubber råd til Haaland.

City har selvsagt råd, så jeg ville ikke håpt på et Haaland kjøp i sommer....

Greenwood26
Posts: 3
Joined: 20 Feb 2020, 14:56
Liker mottatt: 1

Er ikke Sancho best som venstrekant? Han spiller mye venstrekant i Dortmund og jeg har inntrykk av at mange av målpoengene hans har kommet derfra. Han er jo høyrebeint, og jeg tenker at en høyrekant burde være venstrebein, hvertfall nesten like god med venstrebeinet. Vet det er mange som foretrekker motsatt, en såkalt naturlig høyreving som kan gå ned til linja og slå inn, men er ikke det blitt mer backene sin rolle nå? Føler de fleste og beste kantspillerne nå er best med motsatt bein av den kanten de spiller på. Med en høyrebeint høyrekant vil man jo miste den dimensjonen at kantspilleren kan gå innover mens backen kan komme på utsiden, og det vil bli mer forutsigbart da kantspilleren vil foretrekke å gå ned til linja for å legge inn.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Gode poenger det, og jeg har ikke sett nok av Dortmund til å si hvor han er best. Når jeg ser på tallene hans (via Transfermarkt), filtrert på Dortmund, så har han spilt mest på høyresiden.

Image

Farlig på begge sider med andre ord. Hvis han kommer til United, ser jeg på det som en styrke, og at vi kan ha spillere som bytter i løpet av en kamp. F.eks. med Rashford/Sancho på kantene.

Blir jo spennende å se hva som skjer i sommer, nå som Dortmund nærmest har kommet med "come and buy him pleas" til pressen i det siste. Det blir et spill det her, det er sikkert. Vil tippe Dortmund er mer villige til å la ham gå denne sommeren, mens de i større grad ønsker å beholde Haaland.
post liked by: Frode Fasit
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Hva som er Sanchos beste posisjon skal jeg ikke konkludere her og nå. Men han er betraktelig mer komfortabel på høyresiden enn hva Marcus Rashford er. Sånn sett forsterker han jo egentlig begge siden dersom han blir hentet. Greenwood kan fortsatt spille på høyresiden og på topp. Rashford kan spille på venstresiden og på topp. Og Sancho kan spille på begge kantene. Dersom Solskjær lærer seg og rullere på troppen så kunne det blitt veldig bra!
post liked by: Lingard, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Fra understat.com. Grønn er mål, blå er reddede skudd, størrelsen på ringen er størrelsen på sjansen.

20/21:
Image

Som en ser er det i årets sesong helt klart mest fra venstresiden han scorer. Men endel av grunnen til det er nok at Thorgan Hazard har vært skadet (han som vanligvis spiller LW), kombinert med at Sancho kan spille begge sider.

19/20:
Image

Sesongen før var det litt mer variert.

(Skulle gjerne klart å få tak i en slik oversikt for assists også. Men som en ser fra det bildet pangea delte fra transfermarkt, så har han i hvert fall veldig mye assists fra kamper han starter som RW).
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser at Tom Heaton blir ryktet inn ganske kraftig nå. Er vel tiltenkt rollen som tredje keeper, tar over for Lee Grant og Sergio Romero. Lee Grant har tidligere blitt ryktet til en rolle i akademiet. Var jo blant annet keepertrener når deler av trenerteamet var i isolasjon med Covid-19.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Masse rykter nå.

Sven Botman, den unge Lille-stopperen lanseres av Sky som et hovedmål for sommeren. Vidic-kopi i stil og fremtoning, vill, men med enormt potensiale ser det ut som.
post liked by: Captain Marvel
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Liker både Sven Botman i Lille og en litt lignende spiller i Marseille, Ćaleta-Car. Begge er litt kan minne noe om Vidic. Fysisk sterke, kompromissløse spillestiler og greit tempo i begge. Begge to er også relativt gode med ball. Begge to er, etter min mening, bedre enn Tuanzebe og ville konkurrert med Bailly om å være nr 3.

Selv om at øverst på min ønskeliste så står det Jadon Sancho + enten Tomáš Souček/Declan Rice.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply