Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 22 Jan 2021, 15:47
messilingard wrote: 22 Jan 2021, 07:53 Vi har allerede mange kantspillere
Han kan fint spille spiss også. Det trenger vi, kun Cavani som kan spille spiss i denne troppen imo.
Mulig det, har ikke sett så mye av han at jeg skal utelukke noe. Men for min del så virker han mer som en spillertype ala Rashford. Relativ liten av vekst også, ikke noe typisk spiss etter min mening. Ikke noe utpreget målscorer heller.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

@messilingard , ja forstår hva du mener, men han kan jo utvikle seg en del, er jo bare barnet.

Og så tenker jeg at noen skal bort fra United denne sesongen. Aldri feil å få inn de største talentene. Veron er på blokka til de fleste store klubbene, jeg vil ha ham. Men det behøver jo ikke å være noe som helst sannhet i ryktene heller.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg vet ingenting om fyren, bare for å ha det klart, men synes vi nå er ganske godt besatt i de offensive posisjonene -- bortsett fra på høyrekant og egentlig helt framme. Med mindre det er snakk om supertalent a la Ronaldo (en kategori som noen mener Diallo kan passe i - no pressure, haha), så tenker jeg at vi bør gå for klare førstelagsspillere.

Vanskelig å vite hvor realistisk dette er, når alt av storklubber er etter spillerne på øverste hylle (vi brukte å kunne plukke dem opp uten konkurranse nesten), men spillere som Sancho, Haaland og muligens Upamecano er typen jeg ønsker inn nå. Vi har en sterk stall, men kan trenge å toppe på noen utvalgte posisjoner.

Spesielt hvis Pogba forsvinner, vil jeg si det også inkluderer sentral midtbane. McFred er et bra motorrom, men uten Pogba så mangler vi kreativitet sentralt.

Vi har tross alt Pellistri også, som virket som en litt merkelig signering synes jeg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Det er nok en plan United har, de ønsker å hente de største talentene, men man gjør god research på de menneskelige egenskapene også, noe Solskjær har innført som et mantra, man har lest mye om researchen de gjør på alle overgangsobjekter.

Samtidig er klubben ute etter etablerte stjerner også, men de må ønske seg til United, det tror jeg er et punkt på lista. Mtp. på Haaland og Sancho så ser jeg de som unge talenter, det er ingen garanti at de sklir rett inn og herjer i PL. Selv om de selvfølgelig er lettere å følge enn spillere i Sør-Amerika f.eks.

Jeg føler meg trygg på at klubben nå har en mer balansert transferpolitikk, og at det ene ikke utelukker det andre.

Jeg tenker også at Beek er tenkt som en mulig Pogba-erstatning, selv om de ikke er dønn like som spillere akkurat. Men vi er jo stadig linket til spillere som Rice, Grealish osv.

Jeg tenker det kommer inn både unge talenter og mer etablerte stjerner.
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Frau united.no;

Tyske Sport1 skriver at en sesong uten mesterligafotball vil bety store økonomiske konsekvenser for Dortmund, som vil føre til at klubben «må» selge minst én av toppspillerne. Det skal være ventet at Jadon Sancho forsvinner til sommeren, men Sport1 mener at det er så godt som umulig at de gulkledde får 120 millioner pund for engelskmannen som skal være summen klubben forlanget for kantspilleren i forhandlinger med United i fjor sommers overgangsvindu.

Var det jeg mente, han er ikke verdt de pengene. Dortmund var sleipe.
Jo dårligere de gjør det i årets sesong jo billigere blir Sancho.

Selv står jeg for det jeg sa i sommer. Sancho er ikke verdt den summen.
Jeg har sett kamper med han, og jeg ble ikke begeistret oi han der MÅ vi ha koste hva det koste vil.
Vi kan hente 2-3 unge spillere til den summen.

God det er han. Men ikke verdensklasse, ergo ikke verdt 120 mill pund.
post liked by: Blodfink

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Synes ikke vi skal sløse bort penger på spillere som "kanskje" ikke tar steget. Og heller bruke penger på spillere som sannynligvis kan gå rett inn i 11-eren i en tiltenkt rolle. Ganske sikker på at Sancho tar steget. Fantastisk fotballhode som kan spille folk gjennom, samtidig så blir vi ikke så avhengig av Bruno. I tillegg kan sancho dra av spillere og score mål. Han er ikke så rask som jeg trodde. Hadde vi brukt 1.7 milliarder på Haaland og Sancho er helt sikker på at vi hadde vunnet årets PL og vært med å kjempe om CL-tittelen. Litt fordi dette er spillere som er vant å spille mot "forsvarende busser" og har en intensitet i spillet som få andre har. Synes det er bedre å få inn unge lovende stjerner enn å bruke 1.5 -1.7 på 4-5 spillere som man er usikker på er god nok for topp4 lag i PL - som f.eks. Beek. Nå vil jeg ikke avskrive Beek fordi han er en ren indreløper, og synes han blir bedre og bedre for minuttene han får på banen, men hittil har han ikke vært god nok og kunne kanskje brukt de 400m + tilleggspakkene på noe annet.
post liked by: Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pool sliter i forsvar.

Pang!

Forsvarer inn.

United uten høyreving og store mangler i midtforsvaret sparer pengene å heller gir de til styrtrike ø eigara, med supporterenes velsignelse.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Otac wrote: 01 Feb 2021, 18:49 Pool sliter i forsvar.

Pang!

Forsvarer inn.

United uten høyreving og store mangler i midtforsvaret sparer pengene å heller gir de til styrtrike ø eigara, med supporterenes velsignelse.
Vi har Mata som stort sett har spilt høyreving i sin tid i England. Vi har Daniel James, Greenwood og Rashford. Og vi har flere spillere som kan gjøre en bra jobb ute på høyrekanten, f. eks Martial, Cavani, Pogba, Fernandes og van de Beek. Så uten høyreving vil jeg ikke si vi er, selv om kvaliteten selvfølgelig kunne vært bedre. Kanskje har klubben en plan om å hente Sancho til sommeren, så hvorfor bruke penger på en ny høyrekant nå?

I tillegg har vi unge Diallo som fort kan få litt spilletid før sesongen er over.

Ting er ikke så ille at vi trenger å kjøpe en høyreving fra en klubb i Championship. :)

Jeg vil heller ikke påstå at vi har store mangler i midtforsvaret - også her kunne kvaliteten vært bedre, men partnerskapet til Lindelöf og Maguire har ikke vært så dårlig som noen skal ha det til (de fungerer best når McTominay og Fred spiller foran). Men også her er det nok enklere å finne forsterkninger til sommeren, om det er en prioritet.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Ikke 1 men 2 midtstoppere kjøpte Liverpool faktisk. Kabak og Davies.

Hadde ikke hatt noe imot flere nye fjes inn i United jeg...


Moises Caicedo ble kjøpt av Brighton btw.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kunne kanskje hatt en egen ryktetråd/overgangstråd for sommeren 2021?

Gleder meg til neste overgangsvindu, men jeg blir ikke veldig overrasket om vi ender opp skuffet etterpå.. men troppen trenger forsterkninger, det er sikkert.

På keeperplass har vi god dekning. David de Gea og Henderson, mens Romero takker for seg. Så spørs det hvilke tanker Henderson har, for vi alle tenker nok at dette er en keeper som er for god til å sitte på benken vår hele sesongen. Jeg håper han er tålmodig og er med oss i flere sesonger fremover, men jeg frykter at han er utålmodig og derfor kommer til å vurdere andre muligheter allerede til sommeren siden han garantert vil spille regelmessig førstelagsfotball.

I forsvaret bør det komme en ny høyreback som kan gi AWB konkurranse. Sistnevnte er i ferd med å gjøre backen til sin egen, men litt konkurranse er aldri feil. Vi har unge Williams, men spørsmålet er om nivået er godt nok. Jeg heller foreløpig mot et nei.

Midtstopperplassen er nok den posisjonen hvor det er størst uenigheter blant fansen. Noen vil kaste Lindelöf på dør, noen vil kaste Maguire på dør og noen vil kaste begge på dør. Jeg personlig tror vi må finne oss i at Lindelöf og Maguire er midtstopperparet vårt neste sesong også. Jeg har ingen tro for at det kommer en ny midtstopper som f. eks er bedre enn Lindelöf. Det er lov å håpe, men jeg tror ikke det. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Jones sine dager i klubben er talte etter denne sesongen, men at Bailly muligens blir med videre. Det spørs litt hvor mye vi får se han frem mot sommeren. Høyt toppnivå, men et nivå vi får se han i alt for sjeldent pga skader. Og Tuanzebe har jeg rett og slett ikke troen på. Jeg håper derfor det kommer inn en ny bra midtstopper, men har som sagt null tro for at det kommer en som er bedre enn de vi allerede har. Jeg tenker Upamecano drar til Bayern.

På midtbanen trenger vi utvilsomt forsterkninger hvis Pogba blir solgt. Hvis han derimot skulle finne på å bli værende, så er jeg ikke like sikker..

En ny høyrekant står nok øverst på ønskelisten til de fleste - kanskje også en spiss, men jeg ser på det som sannsynlig at Cavani er United-spiller sesongen 21/22 også. Ikke helt krise med Cavani og Martial som veksler på spissplassen, men jeg er VELDIG åpen for en ny god spiss.. om muligheten skulle by seg. Jeg ser ikke helt hvem dette skulle være, men om Haaland har tenkt til å flytte på seg så må vi selvsagt vise interesse og gjøre det vi kan for at han blir United-spiller.

De to store transferobjektene, Sancho og Grealish, kommer det nok til å skrives mye om i sommer. Jeg håper vi klarer å sikre oss underskriften til én av disse. Per dags dato ser jeg på Sancho som den mest sannsynlige, men personlig er jeg veldig svak for Grealish, så jeg hadde nok gått for sistnevnte om jeg fikk velge.

- - - - - - David de Gea - - - - - -

- -AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw - - -

- - -Fred - Pogba/McTominay/NY SPILLER

Sancho - Bruno - Rashford

- - - - - - Cavani (Martial) --


Hvis vi lander Sancho og beholder Pogba, er det nok for å kjempe om ligatittelen neste sesong? Skeptisk..
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Støtter alt du skriver @Lingard.
God og edruelig oversikt og tanker rundt evt forsterkninger.

Synes presumptivt gode Diallo må inn i oversikten på høyreving/kant.

Ellers har Solskjær og Woodward fått ryddet godt i stallen.
United hadde en overflod av 10ere og stoppere.
Nå er balansen bedre.

Har ikke de store forventningene om kjøp til sommeren.
Jeg tror en ny sponsoravtale må på plass først.

Det eneste er om Pogba går.
Da er Grealish det åpenbare valget.

Haaland og/eller Upamecano tror jeg ikke blir kjøpt.
Interessen for Sancho har vel også kjølnet?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur United blir overgangstapere til sommaren.
Igjen.
Det blir vel tredje sommaren på rad.

Deleted User 108

Otac wrote: 03 Feb 2021, 07:59 Eg trur United blir overgangstapere til sommaren.
Igjen.
Det blir vel tredje sommaren på rad.
Hvem var overgangsvinnere sist da, Chelsea?
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Overgangsvinneren neste sommer blir vel agenten til Pogba :sad:

Enig i det du skriver, @Lingard.

Vanskelig å se for seg mye aktivitet. Vi har de samme rasshøla på toppen, og vi vet de prioriterer utbytte fremfor sportslig suksess. Men ser uansett ikke for meg veldig mye aktivitet neste sommer, vertfall fra Uniteds side. Tror faktisk en ny midtstopper kan være på blokka, men det kommer litt an på hvem som er tilgjengelig. Upamecano går sikkert til Bayern, det er slik det funker i Tyskland. Nesten som et pyramidespill med Bayern på toppen. Ikke rart de vinner serien hvert år nå til dags, ofte uten reell konkurranse.

Er ikke helt overbevist av ham heller basert på det jeg har sett, og det er litt av problemet her. Det er ikke noen åpenbare klassemidtstoppere som vi kan gå for, og som blir en klar styrking av førstelaget. Det er det på spissplass, men Håland blir neppe solgt denne sommeren, og er litt skeptisk på om vi kan få ham uansett. Solskjær-linken er sterk, men spesielt Real Madrid er nok ute etter ham, selv om kanskje Mbappe er førsteprioritet. Så har vi Bayern (igjen), med en fantastisk spiss i Lewandowski, men som begynner å bli litt gammel nå.

Jeg er meget spent på Diallo faktisk, tror han kan være "the real deal", selv om det er altfor tidlig å si noe med sikkerhet nå. Likevel, så tror jeg nok at Sancho er en spiller United er svært interessert i å anskaffe enda. Det er det mest åpenbare 'hullet' i laget vårt.

Hadde gjort seg med en skikkelig klassespiss også, men vi klarer også egentlig tålelig bra med Cavani og Martial, med Rashford som også kan gå opp der (men jeg liker han best på venstrekanten).

Utviklingen har ikke vært helt topp pga en uendelig lang rekke med skader, men jeg håper Laird gjør det bra nå på lån, og ikke minst, holder seg skadefri. Har fortsatt troen på ham, og det er ikke umulig at han blir utfordrer/alternativ til AWB neste sesong. Selvsagt avhengig av hvordan det går på lån, og om han tar nivået godt i sesongoppkjøring osv.

Det store spørsmålet blir om Pogba blir solgt eller ikke. Jeg mener helt klart at enten må han blir solgt, eller så må han signere ny kontrakt (og ikke gå tilbake til gi-faen fotball). Blir han solgt, trenger vi egentlig en ny mann sentralt.

Van de Beek er igjen 'the odd man out', og jeg lurer virkelig på hva som skjedde med det kjøpet der. Backup til Pogba/Fernandes kanskje, men han er en veldig annerledes type spiller. Egentlig en slags 10er, og ikke solid nok defensivt til å spille ved siden av Fred eller McTominay.

Til slutt, synes Solskjær og United har fått godt stell på stallen nå, og vi har en god tropp. Tenker vi mangler litt på å virkelig utfordre om gullet, men det blir en knalltøff kamp selv om vi hadde kjøpt f.eks. Sancho og Håland også. Verken City eller Liverpool vil falle fra hverandre de neste årene. Og City har bunnløse lommer og blir ikke engang straffet for åpenbare og klare brudd på fotballens spilleregler, så de VET de kan gjøre hva pokker de vil.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Aktiviteten i sommervinduet avhenger veldig av topp 4 eller ei? Ønsker man seg spillere inn må man håpe på 5.plass...

Men om nye unge Amad, (han bruker det på drakten tror jeg, så kaller ham det)rekker å overbevise på høyre kant, så er jo en "problem-posisjon" bedre dekket.

Et annet stort spørsmål for min del er om dagens tropp kan utvikles mer, eller er det vi ser maksimalt de kan få ut. Om backene fortsetter som sist match, er jo det et stort steg i utvikling.

Og Pogba-situasjonen spiller jo en stor rolle som alle nevner. Han blir vanskelig å erstatte siden han kan spille i samtlige midtbane-posisjoner.

Anker/defensiv midt:

Matic trenger kanskje en utfordrer, samtidig forlenget United kontrakten hans seinest i fjor sommer, frem til sommeren 2023.

En som ser bra ut, og faktisk har vært smått linket til Liverpool og oss er Brighton-spiller Yves Bissouma.

24 år. Han blir ikke steindyr heller. Har et tungt skudd, fin pasningsfot og god fysikk.
LUHG!
Post Reply