Hvem vil DU ikke Selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

28FPellistri
Liker gitt: 2496
Liker mottatt: 10025

Pink Final wrote: 24 May 2025, 06:29

WILDCARD

Marcus Rashford Her er jeg i massivt mindretall på forumet. Og UNO vet å vite at han er et problem. Mye mulig de har gode kilder? Men også mulig at de ikke har, for kildene deres antar jeg er mer perifere som folk i teknisk avd, i drift, i renhold, i kantine/kjøkken e.l.
Men er han gift skal han bort.
På rene ferdigheter er han vår desidert beste angriper.
Fikk altfor mye pes og kjeft på nett, selv om han bidro til 20% av alle mål vi har scoret de siste 9 år!
Han har altså scoret omtrent hver femte mål vi har laget på ni år fra ving!
Og allikevel sier folk at han ikke presterer.
Vi ser jo nå hvor farlige vi er uten farta, teknikken og gjennombruddskraften hans,
Ja, man kan si mye om Marcus Rashford. For meg er det blitt litt som med David Beckham, selv om historiene er ganske forskjellig. Han vil alltid ha en stjerne hos meg både for det han har gjort på banen og også av banen for andre mennesker som nevnt litt i "på denne datoen" tråden.

Samtidig så ser jeg, som Fergie sannsynligvis også gjorde med Beckham. At det blir vanskelig å fortsette uten at det vil tære alt for mye på både spiller, medspillere, trenere og fansen.

Hadde vi kunnet bare fått hentet hjem en toppmotivert Rashford som var i godt gammelt slag, så tror jeg nesten samtlige United-fans hadde stått og tatt i mot han med åpne armer, men det er lenge siden vi så den Rashford i United, dessverre.
post liked by: Pancho P, Pwint, Pink Final, Vidar Dale Fjeld, Andtho01, Can2, Jan Erik, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 40422
Liker mottatt: 29961

Kan godt være jeg tar feil om Garnacho @Vidar Dale Fjeld.
At han er en egoist og en miljø ødelegger.
Ikke bra å gå ut i media etter finalen.

På den annen side.
Mange etterlyser vinnerskaller.
Et rundt begrep, litt udefinerbart.
Hva er en vinnerskalle?
Kanskje ikke Garnacho?
Jeg liker i hvert fall at han bryr seg.
Han VIL spille.
Han TØR å ta ansvar på banen.
Han går rett på, passerer motstander - gir seg ikke.
Igjen og igjen og igjen.
Der andre spillere står i skyggen og gjemmer seg, og får kred for hva de gjorde i en 2 minutters periode ila matchen.

Litt samme leksa med Rashford for meg.
Nei han er ingen presspiller.
Men det var aldri hans skyld alene at vi ikke presset som et lag.
Selv om han fikk skylda.
På den gode siden var han en konstant trussel offensivt.
Latent i det minste - så motander var alltid redde.
Selv Pep og Klopp, de tok hensyn til Rashford.
Se på oss nå.
Hvem er det å være redd for?
Amad til en viss grad, selv om han er et lite hakk under Rash i min bok.
Og Garna, selv om han ikke leverer sluttprodukt.
post liked by: Pwint, Vidar Dale Fjeld, 28FPellistri, Andtho01, Can2, Jan Erik, Ryder, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 490
Liker mottatt: 1537

Nei, det er sammensatt dette og det kommer så mye mer til syne når en klubb gjør det dårlig...noen leter etter feil, noen vil forsvare og andre blir mer likegyldig til det hele...vi har en jobb å gjøre med å bygge klubb igjen. Vi har alle litt rett og vi har alle litt feil..slik vil det alltid være. Fotball er følelser, vi liker noen spillere og kan ikke "fordra" andre. Jeg håper veien videre for klubben nå ligger åpen...vi har vel aldri etter at SAF ga seg hatt en bedre sjanse til å bygge klubben på sunne idealer og holdninger...jeg velger å tro at den begynner for alvor i det sluttsignalet mellom Manchester United og Aston Ville er gått.
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final

Pwint
Donor
Liker gitt: 28310
Liker mottatt: 17921

Og så er det dette med godt lag vs gode spillere. Vi har jo kjøpt/hatt/oppfostret noen veldig gode spillere de siste årene, men vi har ikke hatt et godt lag. Det er det jeg håper vi kan få nå. Spillere som passer sammen og blir er godt lag. Det vil dessverre bety at noen må forsvinne, selv om jeg liker dem.
post liked by: Can2, Jan Erik, alfen74, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 23143
Liker mottatt: 8873

:| Flere former for gift, ja @Pink Final ! 😅👍
post liked by: Pwint, Pink Final
Kong Eric Cantona

Buchan
Donor
Liker gitt: 9875
Liker mottatt: 5911

Det første som må gjøres er å rydde opp i ukulturen som sies å være i klubben/garderoben.
Så bør man begynne med bakerste mann etter min mening.
ETH kvittet seg med DeGea fordi han ikke stolte på han, og ville ha inn en som var bedre. Jeg var enig i det, men med fasiten nå i handa så fungerer det ikke med Onana, mener jeg.
Forsvaret ser ikke komfortabel ut synes jeg.
Men det vel kanskje ikke her prioriteringen ligger.
Må si at det er synd hvis Bruno, klubbens beste spiller blir solgt, men kanskje er det dette som må til.
Uansett er det mye å ta tak i for ledelse, og med riktige og kloke valg, så ser vi plutselig lys i tunnelen igjen.
post liked by: 28FPellistri, Jan Erik, Can2, Andtho01, alfen74, Rød Pølse, Pwint, Pink Final

Rød Pølse
Liker gitt: 25442
Liker mottatt: 21764

Tillater meg å gå litt tilbake i tid igjen for å understreke et poeng. Kanchelskis, Ince, Sharpe, Beckham, Stam, van Nistelrooy, Keane... Dette er noen av spillerne som Ferguson ofret av ulike grunner, for å bygge/ivareta et LAG og en kultur. Som senere har blitt rasert av en klubbledelse med helt andre motiver.

Jeg lagde en liste i går, med utgangspunkt i at vi ikke kan bytte ut 20 mann. Egentlig er jeg åpen for å bytte ut hvem det skal være. Vi aner ikke hvordan de ulike spillerne påvirker garderoben, bortsett fra tredjeperson-rapporter som videreformidles av journalister med ulik grad av etterrettelighet. Og tolkninger av spillernes egne reaksjoner, enten det er i redaksjonelle eller (u)sosiale medier.

Amorim var kjent for å være nådeløs i Sporting, en egenskap Ferguson definitivt hadde. Berrada, Wilcox og den gjengen der virker å ha helt andre motiver enn markedsføring og merkevarebygging. Det er en god start når vi må bygge lag og kultur på nytt.

En del av spillerne som ofres vil sikkert få gode karrierer et annet sted. Det betyr ikke at man burde beholdt dem. Det viktigste er at valgene som tas er til det beste for Manchester United, og ikke bare mtp neste sesong. Klubben må nok også ta enkelte valg av finansielle årsaker, slik man gjorde med den italienske seriemesteren McTominay.

Det kan bli en blytung sommer for de av oss med sterkest følelser for enkeltspillere. Så får vi krysse fingrene for at totalen er mye bedre når sesongen sparkes i gang i august. Det kan jo egentlig ikke bli så veldig mye verre.
post liked by: Andtho01, Pwint, Vidar Dale Fjeld, offside, Can2, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik, Pink Final
Football, bloody hell!

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 490
Liker mottatt: 1537

Rød Pølse wrote: 24 May 2025, 11:46 En del av spillerne som ofres vil sikkert få gode karrierer et annet sted. Det betyr ikke at man burde beholdt dem.
Helt enig i dette...derfor blir jeg så jæ... irritert på United.no som lager klikkjournalistikk for å få treff, kontra det å se det litt større bilde. United.no er gått fra å være et forum for supportere til å bli en klikkhore for pompøse "journalister" alle plasser, inkludert sine egne. Hvor er fotballsupporterne I United.no...foruten når de er ute på tur...
post liked by: Andtho01, Pwint, Rød Pølse, Tringe, Jan Erik, Pink Final

Blodfink
Donor
Liker gitt: 34991
Liker mottatt: 26344

Vil ikke selge Amad, Yoro og akademispillerne, resten er i outlet-avd...

Spesielt de skadeplagede. (Lizandro, De Ligt, Mount og Shaw)

Men salgbare spillere er det vel ikke flust av...Noen er det vel, men resten må gis bort.
LUHG!
Post Reply