Manchester United v Crystal Palace

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

MANCHESTER UNITED v CRYSTALPALACE

Lørdag 24 november 2018 kl 16.00

Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford

Head to Head:

Kamper spilt: 53
Man Utd seire: 36
Uavgjort: 10
Crystal Palace seire: 7
(Alle kamper mellom klubbene)

Over en uke til match, men så laber aktivitet her inne så håper denne kan bidra til litt liv.
Tv2 prioriterer denne gang Manchester United foran Liverpool. (forrige gang de to storklubbene lørdagsmatch kolliderte, prioriterte de å vise Lfc). Det betyr at vi som vanlig får se United på Tv.
Hva tror medforumistene om denne matchen?

Bør vel bli seier om United skal ha i noen mulighet på å nærme seg 4 plassen.
"Ørnene" fra Croydon i London er for nedrykkskandidat å regne. Kun målforskjellen holder dem over streken, på en 16 plass.
De er dog ikke helt ueffene. Så dem mot Liverpool tidlig i sesongen, og de skapte noen farligheter. Kunne fort endt uavgjort i den. Det er selvsagt Wilfried Zaha som er den største trusselen. God med ballen, og god en mot en. Svære Benteke på topp er en fattigmanns Lukaku, og bør kunne håndteres.
Personlig har jeg bestandig hatt sans for venstrebacken Patrick van Aanholt. Synes han er en god angrepsback. Ikke helt ufarlig når han kommer fram. Brukbart frisparkbein har`n også.

For United handler det om å kunne levere en hel fotballkamp. Har stort sett vært labre første omganger.
Jeg tror den forsiktige og avventende fotballen Mourinho ofte har som utgangspunkt, kan være en av grunnene.
Klarer gutta to gode omganger?

Et annet spørsmål er:
Scorer Anthony Martial i sin 6 kamp på rad?
Gjør han det begynner han for alvor å nærme seg de to rekordholderne i MUFC. Ruud van Nistelrooy og Busby Babe Liam "Billy" Whelan. (Liam er den irske versjonen av William. Bill eller Billy den engelske).

Ser man på historien mellom disse klubbene er det selvsagt Fa cupfinalene som skiller seg ut.
3-3 kampen på Wembley i 1990, den første finalen på et Wembley med kun sitteplasser. Fansen sto selvsagt allikevel i svingene. Fantastisk stemning, den siste virkelig gode gamle United stemningen på Wembley? Omkampen var ikke noe dårligere stemningsmessig. Masse flagg også, som det bestandig var før. (Se profilbildet mitt på United.no)
En som dog var i dårlig humør og holdt laber stemning var stakkars Jim Leighton. Keeperen ble vraket til omkampen og 1-0 gevinsten.
Ferguson var ikke imponert etter 3-3 matchen. Og Fergie, han var nådeløs som kjent!

Finalen 2016 husker vi alle sammen.
Palace fansen var overlegne på tribunen. Mye bedre organisert fan gjeng. United`s supportere som en gang i tiden "vant" hver eneste tribunekamp i finalene på Wembley, ble regelrett sunget ut.
På banen gikk det bedre, og gutta kunne løfte den vakre pokalen for 12 gang i Man United`s stolte cuphistorie.
2-1 seieren hjalp ikke manager Louis van Gaal så mye. Han ble sparket rett etterpå, og nyheten nådde ham visstnok først via media. Ikke bra, å få beskjeden den veien. Veldig stygg ripe i lakken for United`s styre.

Ellers er 1-2 tapet mot dem på Old Trafford 9 desember 1989 berømt. Berømt for Pete Molyneux banner 3 YEARS of EXCUSES AND ITS STILL CRAP....TA RA FERGIE.
Molyneux hadde planlagt å heve banneret tidligere på høsten, men av ulike årsaker ble det mot Palace. Banneret ble møtt med jubel...forståelig mente det samme jeg den gang. Man må ta konteksten med i betraktning her. Heldigvis, det ble intet TA RA Fergie. :champion: X38.

Noen vil kanskje huske "80 åra`s lag"? I 1979 sa man det om Crystal Palace. De hadde flere store talenter, blant dem Clive Allen og Kenny Sansom. Som manager hadde de Terry Venables. Den nye Matt Busby sa de i 1979. Venables var en manager som hadde avlet fram et ungt og godt lag. Palace vant to strake Fa Youth cup på slutten av 1970 tallet. De rykket opp fra nivå 3, og i 1979 rykket de opp til øverste divisjon. 1979/80 begynte bra for dem. Ved utgangen av september 1979 ledet de 1 divisjon, foran Manchester United. Til slutt endte de på en litt skuffende 13 plass.
I 1980/81 kom nedturen. Palace tapte 8 av de 9 første, og 14 oktober forlot Venables skuta. Med ny manager gikk det litt bedre de neste 4 kampene. Blant annet slo de Manchester United 1-0 i NRK sendt tippekamp 1 november. Selvsagt måtte de slå United :sad: Når United ble vist på Tv for første gang på 10 måneder!! Til slutt endte de helt sist, på 22 plass og rykket ned. Med kun 19 poeng på 42 kamper (2 poeng for seier). Talentene forsvant en etter en. De slo til andre steder, men Palace ble aldri "80 åra`s lag». De ble aldri det nye Busby Babes.
Et problem for «the team of the eighties” var å score mål. Intet felles med et hyppig scorende Busby Babes der.

Ps! En grunn til at jeg laget tråden tidlig, er søndagens match i damenes liga. Oppdaget brått at også damene møter «ørnene». Riktignok borte, og 6 dager tidligere enn gutta.

CRYSTAL PALACE women v MANCHESTER UNITED women.
Palace ligger nest sist på tabellen, med 1-1-4 på de siste 6. United er på 2 plass med en kamp til gode på ledende Spurs. United har 5-1-0 på de siste 6. Matchen begynner kl 13.00. Denne vinner jentene til Casey Stoney enkelt tror jeg.

Edit: Damenes match begynner først kl 15.00
Last edited by Pink Final on 18 Nov 2018, 12:39, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

God tråd ;)

Alt annet enn seier mot Crystal Palace er ny katastrofe...spillere vil vekk og de som vil vekk får ikke spille, skulle ønske Mourinho ville vekk i stedet...negativ til det som skjer i United, men jeg er fort mer positiv om vi vinner 4 kamper på rad, det holder ikke å vinne mot dette bunnlaget, for så å spille U neste match borte mot Southampton...i mellom der er det Young Boys. Alt annet enn 9 poeng på disse 3 kampene betyr ny manager i mitt hode. ...

Liker begge backene til Crystal Palace, Aaron Wan-Bissaka og van Aanholt. Stort talent den unge briten Wan-Bissaka, og storklubber følger med. Han har en kamp for DR Congo`s U20, da var han 18, men har valgt å spille for England, har noen kamper for U20 og U21 i år. Men vi har jo kjøpt en ung back allerede. Tvilsomt om briten er aktuell for oss.

Edit: United herrer kan kanskje lære litt av innstillingen til United damer...det slappe spillet våre herrer står for til tider er enormt provoserende...
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Guttas kamptråd dette.

Tar allikevel med at Casey Stoney’s jenter vant 5-0 i ettermiddag.

Crystal Palace - Manchester United 0-5.
Lizzie Arnot (2) Alex Greenwood (str) og Mollie Green (2) scoret.
975 tilskuere (hvilket er høyere enn Crystal P pleier å ha. Alle har sesongens høyeste mot United. Slik det var med gutta i gamledager, da det bare var å betale i telleapperatene).
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Pink Final wrote: 18 Nov 2018, 20:05 Tar allikevel med at Casey Stoney’s jenter vant 5-0 i ettermiddag.
Se der ja, om Mourinhos menn kopierer den mål-differansen om ei ukes tid, skal jeg danse polka uavbrutt frem til julaften.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Fin tråd som vanlig. Endelig hjemmekamp igjen. Ser ikke helt lyst ut på skadefronten. Selv om Dalot ser ut til å være FIT for fight igjen. Her går vi for en 5-0 seier. Slik at Blodfink kan danse polka til julaften 🕺😊.

no-shaw
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2018, 22:47

Noen tanker om lag? Ønsker meg:
DDG - Dalot, Smalling, Lindelöf, Young - Pereira, Herrera - Lingard, Mata, Martial - Alexis,
Forutsatt at Pogba og Rashford ikke rekker det. Evt. Fred/Fellaini inn på en av plassene sentralt. Det viktigste er at Matic ikke spiller, han er åpenbart ute av form, dessverre. Trenger en god pause før juleprogrammet! Tror imidlertid Mourinho fortsetter med han sentralt...

Siden vi nå spiller på hjemmebane og MÅ dominere matchen, har jeg veldig lyst til å se Pereira igjen. Synes han har vist glimt av at han er en god ballfordeler, noe som er viktig i disse kampene. Må hvertfall få sjansen til å vise at det ikke bare var et blaff i pre-season.

Ser forresten Dag Langerød, en av de som er mest positive til Mourinho (ikke spesielt negativ til han selv egentlig), melder at vi skal ha 40-44 poeng om to måneder. Dvs. 20-24 poeng på matchene CRY, sou, ARS, FUL, liv, car, HUD, BOU, new, tot. Da bør vi i det minste begynne med en overbevisende seier her.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

United trenger virkelig en kickstart og et boost av selvtillit inn mot desember måned. Intet annet enn 3 poeng er godkjent. Pluss gjerne på med en god dose nydelig offensiv fotball. Frykter at Lukaku er tilbake på laget, ønsker helst at Mourinho fortsetter med Martial og Rashford der oppe, gjerne i en rolle de selv bytter litt på rollene.

3-0 seier. Martial, Fellaini og Shaw.
* veldig optimistisk :angel:
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Shaw har 5 gule kort, og må stå over denne matchen.
Håper også Matic og Lukaku velges bort.
Vil ha spillere med større fart og bedre ballferdigheter på banen.
Håper også å se Dalot på en av backene, helst høyre.
Så tar Young venstre i Shaw’s fravær.
Ser for meg at Smalling kan være god å ha mot Benteke.
Håper Pogba spiller, han er konstruktiv og god med ballen.

Blir Zaha klar for Palace?

Crystal Palace er laget Josè Mourinho har gjort det best mot som Man United sjef.
4 seiere av 4 mulige.
United har ikke tapt hjemme mot the Eagles siden den famøse 1989 matchen, da Pete Molyneux holdt opp lakenet påskrevet TA-RA Fergie.
(Det har vært ett ligacuptap mot dem).

Denne matchen MÅ vinnes, rett og slett.
Jeg tror United tar en komfortabel seier.
2-0? Sanchez og Martial scorer?
Martial isåfall med scoring i syv på rad.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Buchan wrote: 19 Nov 2018, 20:34 Her går vi for en 5-0 seier. Slik at Blodfink kan danse polka til julaften .
:thumb_up:
no-shaw wrote: 22 Nov 2018, 23:10 Noen tanker om lag? Ønsker meg:
DDG - Dalot, Smalling, Lindelöf, Young - Pereira, Herrera - Lingard, Mata, Martial - Alexis
Bra lag det, men Pereira? Jeg ønsker også å se ham på banen, tror kanskje han har brutt èn Mourinho-regel eller to? Men et innhopp holder, Pogba er sikkert klar, håper han får med seg Fellaini og Fred på midtbanen.
Martial, Sanchez og Rashford også. Disse seks bør kunne kjøre over CP...Forsvaret er det litt likegyldig for meg hvordan ser ut. Vi skal jo ha ballen og spille ut motstanderen, kjøre på rett og slett. :champion:
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har god tru på seier i dag, men er ikke helt fornøyd med laget, men det blir man vel ikke før Mou har forlatt MU.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Merkelig laguttak synes jeg også [mention]pixma[/mention]

Lite positivt å ta med seg fra 1.omg...henger ikke sammen, og vi lar et bunnlag trille ball og kontre oss i senk. Få inn Sanchez, Fellaini og Rashford, ut med Lukaku, Matic og Mata. Pogba heller ikke stor foreløpig...svak prestasjon av hele laget.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Kjempe skuffet etter 1 omgang, er tilbake på gå sakte fotball og 0 inntensitet av MU spillerene. Må kraftig skerpings nu.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

pixma wrote: 24 Nov 2018, 17:02 Kjempe skuffet etter 1 omgang, er tilbake på gå sakte fotball og 0 inntensitet av MU spillerene. Må kraftig skerpings nu.
Eksakt...gå sakte fotball...

Håper vår annulering kan tenne en gnist, nå kom det bytter i alle fall, Lingard og Mata har slitt...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Uff nei det her er dårlige greier, bunn nivå de luxe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Bare å pumpe innlegg siste 5 da...vil bli noen muligheter, må ekspederes i mål...men denne matchen har vært en katastrofe så langt, og keeperen deres rydder lett unna det som kommer...nesten for Rashford...
LUHG!
Post Reply