Manchester City vs Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ok...ble pessimist når laget kom...Matic, Herrera, Fellaini...de kan overraske, men små kjappe City mot store tunge oss...rekker de å snu seg før ballen ligger i nettet bak DDG??
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser ut som harer mot skillpadder det her kan bli stygt.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Bedre med nu så håpet er der.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Game over.

Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Følg med på Rashford.. er helt forferdelig å se på.. labber bare rundt der på høyrekanten.. mata burde komme innpå.. eller sanchez.. og at matic får spille er for meg et under..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

City leker inn 3-1 :cry2:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Vi blir jo lekt med rett og slett.. vi har ikke no samspill på samme måte som de andre store lagene.. her ser vi savnet av Pogba..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

pixma wrote: 11 Nov 2018, 17:49 Ser ut som harer mot skillpadder det her kan bli stygt.
Hehehe, humor er viktig i slike tider, fin den der!
Pink Final wrote: 11 Nov 2018, 19:15 City leker inn 3-1
Dessverre...

Noen av oss skreiv litt om laguttaket i dag...etter å ha sett kampen burde JM hørt på oss...Helt seriøst så synes jeg fortsatt at Sanchez og Fellaini burde startet på topp... Rashford kunne gjort det bedre enn Lingard på høyre...Herrera skuffet mest av de jeg ville ha fra start. Matic brukbar ei lita stund, men så tilbake til start, skyld i baklengs, i likhet med Lingard. Balltap på G07-nivå...men City er bedre, selv om United til tider kom fremover og hadde ball innimellom...om laget hadde vært som jeg ville, er det jo selvfølgelig ikke sikkert at det hadde gått bedre...men at Sanchez er benket og Lingard spiller er drøyt synes jeg.

Nå er vi prisgitt at laget stepper opp og tar minst 50 poeng til i PL, tendensen er at det kreves flere poeng for å klare topp 4: 79 poeng er høyeste poengsum, 66 er laveste siste 10 år, men under 70 går ikke denne sesongen antageligvis. Det gjenstår 26 kamper, det er 78 poeng. Vi kan nok ikke tape flere enn 3 kamper til for å klare topp 4. Og vi må vinne minst 15 kamper til for å ha mulighet. 15-8-3 på siste 26 runder holder bare kanskje . Byttes U ut mot noen seiere kan vi muligens tåle 7 tap totalt altså...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Vet ikke om et annet lag utak hadde gjort så mye fra eller til. Men Sanchez burde vel startet. Men det var synd Pogba var ute. Tøft blir det å klare en plass blant de fire øverste.

Et lite sidespor her. Dagen begynte bra for mitt vedkommende. Da jeg var å såg Viking rykke opp. En liten trøst ihvertfall 😊
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

70 poeng er nok minimum ja [mention]Blodfink[/mention] .

City er best i kveld.
Ingen bombe at det skulle gå den veien.
Det kan forklares med spillere, med skader, med kampprogram sist uke, personlige feil m.m.
Jeg er egentlig ikke så interessert i de ulike forklaringene.

Det er dessverre slik at José Mourinho legger opp til en destruktiv stil.
Fokuset er å stoppe motstander.
For Pep Guardiola er fokuset å skape.
Laget hans er drillet i å utrette noe med ballen, drive framover, skape rom og åpninger.
Det er en mentalitetsforskjell der som ikke taler til Mourinho’s fordel.

På det forrige forumet hadde jeg et sitat fra Matt Busby under profilen min.
Sitatet finnes ikke skriftlig på nettet.
Det kommer fram på den klubbvideoen BBC produserte i 1988.
Videoen om Manchester United’s historie.
Jeg husker ikke sitatet helt ordrett nå, og VHS spilleren er stuet bort.
Men, det gikk noe alà:
« I was always very happy we were a creative side. Building up rather than breaking down» - sir Matt Busby 1988.

Hvem av Guardiola og Mourinho som er nærmest dette sitatet er ikke så vanskelig å regne ut.

Edit: Gratulerer med Viking [mention]Buchan[/mention].
Viking blant de mest suksessfulle klubbene i Norges historie.
De er der oppe med Rosenborg og Fredrikstad når vi teller pokaler.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Gratulerer [mention]Buchan[/mention] , Viking hører hjemme i toppdivisjonen, i likhet med FFK...men jeg er nok pensjonist innen rødbuksene karrer seg 2 nivåer opp...

Det er natt og dag med JM og Pep ja [mention]Pink Final[/mention] .

Husker sitatet fra Busby i forrige forum, var også noe med "Construction rather than destruction"...det er en slik fyr vi må ha til rors, helst fra mai 2019...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Strykkarakter på Young, Lingard, Herrera og Matic. Selv om alle sleit i går...DDG burde reddet 2-0 målet. Skuffende av angriperne også, de få gangene vi fikk overganger og kom til innlegg dasser de seg fremover mot boksen...horribelt slapt...
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Går an å takle et sånt resultat borte mot verdens kanskje beste lag for øyeblikket, er ikke tap på Etihad som bør være referansen til noe som helst.

Samtidig er det jo sånn at om man skal ville kjempe i toppen, mot et lag som tross alt har hatt relativt jevne konkurransevilkår som United (de har brukt mer, men ikke så mye mer, og manageren har vært der like lenge som JM), så må man vise det i storkampene. I fjor vant vi på Etihad, men da var sesongen så godt som over for City og de hadde vel såvidt jeg husker CL i tankene.

Jeg tror den aller fremst årsaken er at Pep har mye bedre arbeidsforhold enn Mourinho. Mourinho er ikke den han engang var, men han har stort sett hatt suksess i en klubb frem til sjefene hans (Abramovitch, Perez) har begynt å blande seg for mye. Det synes å være det samme problemet med Woodward.

#EdOut
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Deprimert deluxe!
Orker ikke starte på kampen en gang. Vi er et hav bak City. Bare å stikke fingern i jorda og erkjenne dette umiddelbart.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Harry Greaves wrote: 13 Nov 2018, 08:11#EdOut
Støtter den, eller så må han som jeg har nevnt tidligere KUN ha ansvar for markedsavdelingen, holde seg til kundemøter og den slags...
LUHG!
Post Reply