[PL] Manchester United - West Ham United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kriteriet til ein Manchester United spiss: Opphold to spillere.

Deleted User 430

Kriteriet til en United-spiss er å bidra til scoringer. Om han scorer selv, har assist eller skaper rom for en lagkamerat så er bidraget det samme; scoring til Manchester United.

Trist at det siste ikke er det viktigste å fokusere på..
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, messilingard, Buchan, Blodfink, Belfastboy

Deleted User 108

Kriteriet til en supporter er å finne en syndebukk, kritisere alt den spilleren gjør, bruke all sin tid på sosiale medier å lete opp noe og vri og vende på det slik at det blir negativt. Når disse kriteriene er oppfylt er supporter livet deilig å leve @Otac
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Mcilroy
Jeg er også stort sett uenig med han, men vi bør likevel holde oss på en sivilisert tone.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Så kampen sammen med tre Arsenal supportere og en Chelsea supporter.
Men det er veldig siviilisert 😊
Men etter som jeg sank mer og mer ned i stolen, så ble jammen liv i skrotten når Rashford scoret.
Vi var alle sammen enige i at skulle noen vinne kampen så var det United.
Det var til tider frustrerende å se på, spesielt pga mye feil pasninger.
Men bakover på banen var det solid, DeGea hadde vel en av sine roligste dager på lenge. Fint at Maguire hevet seg.
Fremover lugget det litt mer. Men WH lå veldig kompakt, og våget ikke mye.
Ronaldo ble like gått pakket inn som Antonio ble. Men Ronaldo hadde flere viktige involveringer defensivt.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Mcilroy wrote: 22 Jan 2022, 19:51 Kriteriet til en supporter er å finne en syndebukk, kritisere alt den spilleren gjør, bruke all sin tid på sosiale medier å lete opp noe og vri og vende på det slik at det blir negativt. Når disse kriteriene er oppfylt er supporter livet deilig å leve @Otac
Fint at du har fasiten på en god supporter da @Mcilroy
Blokk meg gjerne og hold deg for god for å kritisere måten eg er supporter på.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Dessverre skutt ned med hodepine igjen, så fikk ikke sett en dritt. Men fy flate for en deilig seier!!!!!

Vel, tilbake til kampen. Utrolig glad for at vi fikk den seieren helt på slutten, som det ser ut til at vi 100% fortjente utifra skudd og øvrig statistikk. Veldig viktig seier også. Ligger egentlig fortsatt litt bakpå i forhold til Arsenal og Spurs, men nå har vi vertfall poengene på vår side. Det er da noe :)
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@messilingard, er du da konsekvent eller ikkje?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Med mindre vi har tenkt til å diskutere kampen så stopper det her. Det er ikke noe poeng å definere hva en god supporter er, det er ikke noe vits å forklare hvorfor du har blokkert noen. Dersom du er dritt lei av noen så er det beste å ignorere de/den det gjelder.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Ein del er misnøgde med kampen og synest vi skapte for lite. Eg er av den oppfatning at dette var eit stort steg i rett retning. Ok, vi skapte litt få sjansar, men vi hadde stort sett stålkontroll bakover, om ein ser bort frå den sedvanlege glippen på corneren.

Eg trur Rangnick har innsett at han ikkje kan stupe i press høgt oppe i bana med det mannskapet han rår over pr dags dato. I dag vart presset sett inn mykje lågare i bana, noko som heilt nøytraliserte West Ham. Ulempen er då at vegen til mål blir lenger og antall brudd høgt i bana blir færre.

Uansett meiner eg at denne taktikken er fornuftig, særleg mot eit godt kontringslag som the Hammers. Avstanden mellom lagdelane blir mindre og dermed vert også balansen i laget betre. Eg har fått både skjørbuk og podagra over kor lett motstandarlaga har spasert seg gjennom midtbana vår i lang tid. Gubbevares kor godt det var å kjenne seg nokolunde trygg defensivt.

På sikt trur eg nok at RR vil at laget skal presse høgare, men då må nok rette spelartypar inn på midtbana. I tillegg skulle han nok ønskt at pasningspresisjonen i angrepsfasen hadde vorte betre.

Så ja, det er ting å jobbe med, men eg får meir og meir tru på Ralfen😀
Last edited by Pancho P on 22 Jan 2022, 20:37, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pink Final, Pangaea, Ryder, Lingard
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Etter å ha sett opp igjen målet og sjanser noen ganer, så kan jeg jo forstå at Ronaldo til tider blir oppgitt av valgene Greenwood tar. Okay, jeg kan forstå at han går for skudd, det blir vel hodet ned, drible og så fyre av. Men Ronaldo er totalt åpen for en "tap-in", og Greenwood går for et skudd som nesten garantert må bli blokkert. For å ta videre steg, så må Greenwood få oversikt nok til å se medspillere i mye bedre posisjon, og å ta bedre valg (hvis han ser det men gir f).

Et helt fantastisk talent, så jeg håper bare at han tar de riktige valgene, både i livet rundt fotballen, og også på banen. Han har for all del blitt en bedre fotballspiller siden han slo gjennom, men har fortsatt en del ting å jobbe med, slik som dette.
post liked by: Pancho P, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Otac wrote: 22 Jan 2022, 19:30 Kriteriet til ein Manchester United spiss: Opphold to spillere.
Du skal ikke kimse av det. Det betyr jo at det kan bli mer rom for de andre der fremme. Alle lag passer ekstra på Ronaldo, og det burde faktisk United som lag utnytte bedre.

Deleted User 480

Det var ganske utrolig å se Ronaldo, Cavani, Martial og Rashford på banen samtidig. VELDIG offensivt av RR på slutten, og sett i ettertid en genistrek. Alle fire involvert i målet.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Buchan wrote: 22 Jan 2022, 20:45
Otac wrote: 22 Jan 2022, 19:30 Kriteriet til ein Manchester United spiss: Opphold to spillere.
Du skal ikke kimse av det. Det betyr jo at det kan bli mer rom for de andre der fremme. Alle lag passer ekstra på Ronaldo, og det burde faktisk United som lag utnytte bedre.
Eg kimser ikkje av det. Men eg meiner det kjem litt ned på lista over spesielle egenskaper ein United spiss skal ha. Og han er veldig dårlig på assists. <- s-en her tok eg med av respekt, for det er knapt i fleirtal.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Nå var han vel tredje sist på mål nr to mot Brentford, også involvert i målet i dag.
Synes faktisk Greenwood er det største egoet der fremme nå. Hadde han løftet hode sitt så kunne han spilt til en helt fri Ronaldo, i stedet for å springe rett inn i en mølje med tre WH spillere.
Men vi som regel alle våres egen oppfatning av kamp og spillere.
Du synes sikkert at Elanga og Greenwood bidro mer.
post liked by: Pink Final, Pangaea
Post Reply