[PL] Aston Villa-Manchester United (15.01.22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Man får vel ta med seg det ene poenget :skul:
LUHG!

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Pwint wrote: 15 Jan 2022, 19:40
Vidar Dale Fjeld wrote: 15 Jan 2022, 19:23

OK, da har vi sett to forskjellige omganger når det kommer til hvordan Villa har spilt fra 1 minutt.
Som alltid, så er jeg litt imponert av selvtilliten din, Vidar. Gjentatte ganger så ser du noe helt annet enn resten, men du slutter aldri å tenke at det er du som ser det rett og resten som ser det feil. 😂
Trøster meg med at de i studio i pausen synes at Villa lå trangt...
post liked by: Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hadde vi kontrollert 0-2 inn, kunne dette vært en slags ny start. Nå blir det bare en runde til med det samme og alt det positive som tross alt var der blir glemt.
Mentalt er vi laget av papp, tåler null motgang.
post liked by: Pwint, Pangaea, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Trøster meg med at de i studio i pausen synes at Villa lå trangt...
Jaja. Jeg syns det er kult at du står for det du mener uavhengig av hva andre sier, selv om jeg ikke alltid er enig med deg.
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det lå i kortene når Coutinho kom inn, slik er det dessverre blitt.
Men sånn generelt så var dette et skritt fremover, selv om jeg er utrolig skuffet nå.
Men Matic og Cavani kan ikke spille så mye som de gjør nå. Det klarer de rett og slett ikke. Ellers så føler jeg Fred oftes er bedre sammen med McTominay.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Syns det er flott at dere klarer å se dette som et skritt i riktig retning. For min del så er jeg bare skuffet nå. Ikke i stand til å tenke postitivt. Men det kommer sikkert. Syns bare det er tragisk å se klubben, som var Englands beste, og en av Europas beste, være middelmådig. Slite med å klare topp fire, når vi en gang kjempet om tittelen.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lurer veldig på hvor godt trent vi egentlig er. Påfallende ofte vi blir mer og mer fraløpt og rundløpt jo lenger ut i kampen vi kommer.
post liked by: Pwint, Lingard, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Helt enig med deg, @Ryder.
Jo lenger ut i kampen vi kommer, jo mer på etterskudd kommer vi. Avstanden opp til motstanderne blir større og større. De får vendt opp og orientert seg da vi løper rundt med tunga ut av kjeften.
Hvis laget er så dårlig trent så må de posisjonere kreftene sine noe annerledes slik at de klarer å stå løpet ut.

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Pwint wrote: 15 Jan 2022, 20:48
Trøster meg med at de i studio i pausen synes at Villa lå trangt...
Jaja. Jeg syns det er kult at du står for det du mener uavhengig av hva andre sier, selv om jeg ikke alltid er enig med deg.
Hadde alle vært enig hadde det vært kjedelig :-|
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Martial ikke i troppen fordi han ikke ønsket å være med, ifølge RR.

Da er det bare å sparke Martial på huet og ræva ut.
post liked by: Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Var litt positiv etter 1 omgang, men totalt sett ble høydepunktet for meg som jeg skrev før kampen at Maguire satt på benken. Dvs også at vi hadde en kaptein idag også. Noe mer ble ikke denne kampen for min del.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ryder wrote: 15 Jan 2022, 21:18 Martial ikke i troppen fordi han ikke ønsket å være med, ifølge RR.

Da er det bare å sparke Martial på huet og ræva ut.
For min del så ser Elanga ut som en spiller med større potensiale enn Martial. Det er på tide å sende han videre. RR trenger uansett ikke trippel dekning i alle posisjoner. Han bruker jo bare 11 spillere uansett.
post liked by: Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 15 Jan 2022, 21:06 Lurer veldig på hvor godt trent vi egentlig er. Påfallende ofte vi blir mer og mer fraløpt og rundløpt jo lenger ut i kampen vi kommer.
Det ser ikke helt bra ut, nei. Solskjær hadde vel som mål å gjøre oss til ligaens best trente lag..

Nå tror jeg flere av spillerne løper mer enn nok, men det blir selvfølgelig vanskelig når de samme spillerne må spille hver eneste match. Og det bare er de samme 2-3 spillerne som får sjansen helt på slutten av kampene, gjerne 3-4 minutter når det selvfølgelig er for sent. Fred kriget som en helt på midtbanen gjennom hele kampen, mens Matic var fullstendig kjørt etter sikkert halvtimen. Vi har et enormt behov for en ny midtbanespiller allerede nå i januar, hvis ikke er det bare å vinke farvel til 4. plass og Champions League til neste år. Snart er det faktisk for sent..

Vi trenger et par trepoengere på rappen nå - og flere bør det bli mtp det fine kampprogrammet vi går inn i.
post liked by: Pwint, Pink Final

Topic author
Deleted User 480

Helt enig med dere som mener byttene kom for sent og ikke nødvendigvis var fornuftige. Akkurat denne svakheten deler RR med Solskjær. Det som kunne være en årsak til at Elanga ble tatt av, var at han muligens hadde pådratt seg noe. Så litt smertepreget ut der han satt. Håper i såfall det er kortvarig. Van de Beek var frampå på slutten der. Svært begrenset hva man kan oppnå på to minutter, eller hva det var.

Siste del av kampen hang vi ikke sammen i det hele tatt. Som noen av dere er innepå; vi holder ikke i 90 minutter - og ihvertfall ikke med de samme elleve. Lurer på om Ole Gunnars "Vi skal løpe mest"/trene best som @Lingard nevner, ble borte med flyttelasset.

Litt etter kampen nå, så er der man kan ta med seg av pluss, at vi er kjempeskuffet over 1 poeng. Det betyr at noe faktisk var bra, og der har vi ikke vært så ofte denne sesongen.
post liked by: Pwint, Pink Final

Topic author
Deleted User 429

Vidar Dale Fjeld wrote: 15 Jan 2022, 20:35
Pwint wrote: 15 Jan 2022, 19:40

Som alltid, så er jeg litt imponert av selvtilliten din, Vidar. Gjentatte ganger så ser du noe helt annet enn resten, men du slutter aldri å tenke at det er du som ser det rett og resten som ser det feil. 😂
Trøster meg med at de i studio i pausen synes at Villa lå trangt...
Villa ligger alltid trangt, som var en av grunnene til at jeg trakk fram hvor flinke vi var til å presse dem ut på kantene i begynnelsen.
Post Reply