[PL] Aston Villa-Manchester United (15.01.22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Topic author
Deleted User 430

Lingard wrote: 15 Jan 2022, 22:20 Solskjær hadde vel som mål å gjøre oss til ligaens best trente lag..
Det var vel før covid'en snudde verden på hodet. United.no hadde en artikkel om hvor mye fordring av den fysiske kapasiteten som var mulig å gjøre ila en vanlig pre-season, etter den uttalelsen, og det var 3%, om jeg ikke husker helt feil.
Det er altså 2,5 år siden sist de hadde en vanlig pre-season. Siden United lå veldig lavt i utgangspunktet så er det ikke rart at situasjonen ikke har blitt mye bedre de siste årene.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eit rivjern av en defensiv midt fra å være ligaens nest beste lag.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Såpass? Ja ja. I fjor var vi en høyrekant unna. Året før en 10-er.

Vi har vunnet ligaen med John O’Shea, Phil Neville, Ji Sung Park, Darren Fletcher og Nicky Butt (ja protester gjerne, men de hadde alle sett middelmådig ut på dette laget). Vi trenger ikke toppklasse på alle plasser så lenge andre ting er på plass.
Vi trenger sårt en DM, men tror ikke det er noen trylleformel mot alt som er feil.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sjølvsagt ikkje.
Men dette laget med godt management og sjølvtillit og flyt, er meir enn godt nok.

Synd det ikkje stemmer i det heile tatt.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Enig i at byttene kom tregt, men akkurat i denne kampen hadde han ikke akkurat så mange gode alternativer på benken. VDB er en offensivt anlagt spiller, ikke akkurat et ideelt bytte for Matic, og ellers var det vel bare Jones som kanskje kunne ha bidratt noe særlig (men han har muligens en småskade, etter første kamp på over 700 dager nylig).

Det er jo dette vi sliter noe jævlig med. Vi har nær sagt ikke en midtbane. Og da særlig en defensiv midtbane. Vi har en eldre og "over the top" Matic, og det er det. McTominay og Fred er strengt tatt mer offensivt anlagt også, og vertfall ikke en mer klassisk "holding midfielder". Det kan fungere i en skikkelig toer (såkalte McFred), men det er en stor svakhet i troppen vår.

Jeg er kanskje mer kritisk til at han ikke endret ting taktisk, for å prøve å få kontroll over kampen igjen. Han kunne lagt litt om, endret til diamant eller noe slikt, for å gjøre det vanskeligere for Villa. I stedet fikk de kjøre på i samme stil, og da de fikk 1-2 fikk de naturligvis enda mer energi.

Godt mulig Rangnick håpte på en fin gjenvinning, kontring og 1-3, men det var risikabelt slik kampbildet ble. Aston Villa hadde også nesten 70% ballinnehav i andre omgang. Noe burde vært gjort tidligere, og da tenker jeg først og fremst taktisk, siden vi hadde få gode valg på benken.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

RR sa etter kampen at han vurderte å legge om til 3-5-2, men at han var redd for at det ville gi et signal til laget om å bli for defensive i hodet. Og at han ville endret formasjon om han hadde fått sjansen om igjen. Så det er jo en slags innrømmelse av at han gjorde feil.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Har lagt merke til at Matic får veldig mye skyld for denne her. For min del så er ikke det nødvendigvis helt korrekt. Etter 2-0 målet så burde RR gjort en justering i pressleddet. Vårt fremste pressledd var for det meste Bruno og Fred, Cavani mannmarkerte Luiz hos AV. Som følge av dette ble det veldig mye rom sentralt for Matic å dekke. RR burde ha justert pressleddet slik at vi lå med tre spillere sentralt. Mitt valg hadde vært å bytte Lingard inn for Cavani som så sliten ut, og VdB inn for Matic. Flytt Fred ned i den defensive posisjonen og spille 4-5-1 med Bruno og VdB som indreløpere. De tre er ikke så håpløst dårlig defensivt at de ikke klarer å flytte beina sammen for dekke rom. Lingard foran kunne fint ha presset stopperne til Aston Villa. Han er også en god kontringsspiller.

RR derimot kjørte en klassisk taktikk kalt strutsen. Han stakk hodet i sanda og håper på det beste. Det er simpelthen ikke godt nok som manager for United. Jeg har mistet absolutt alt tro på at RR er noe å satse på for vår del, i alle fall som trener. Kanskje han har mer å gjøre i den sportslige ledelsen, men som manager så er kampledelsen langt unna noe akseptabelt nivå. Jeg er mer eller mindre sjokkert over at han ikke gjør endringer når Villa spiller opp i mellomrommet gang på gang uten at vi klarte å gjøre noe.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Det er jo ikke kun Matic` skyld, men som nevnt så tåler jo ikke mannen mer enn 1 time, men OGS mente og RR mener han holder 90 min. Han skulle vært byttet ut som du nevner over her@messilingard , ville gjerne sett de byttene du skisserer. Så enig i kritikken av RR.
post liked by: messilingard
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i at det var utrolig svak kampledelse, noe han indirekte innrømmet etter kampen - men han skal få lov til å gå på den smellen og vise at han lærte av den før jeg ber ham ryke og reise. Han bør for eksempel vite nå at disse spillerne ikke klarer å tilrive seg initiativ når de først har gitt det fra seg.

Om jeg hadde vært RR på neste samling, ville jeg rost spillerne for førsteomgangen, og tatt på meg skylda for de siste 20.
post liked by: Blodfink, Pancho P, messilingard
Post Reply