[FA] Manchester United - Aston Villa (10-01-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Ja ja, vi humper videre. Mye lovende angrepsspill med en plan før pause, andre omgang var nær krise. Veldig bekymringsfullt at vi ikke klarer å stramme opp bedre defensivt. Igjen handler det om at vi stresser, mister hodet, mister kontroll og begynner å gjøre tåpelige feil både med ball og i valgene. Det er skremmende lett å vippe oss av pinnen.
Fortsatt veldig langt unna at presset sitter, vi presser en og en og ikke som et lag. Skjønner at det ikke er bare å trykke på en knapp, men SÅ vanskelig skal det ikke være å skjønne hva du skal gjøre når presset trigges.
Vi løp i alle fall mye, synd det ble så mye imellom.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18966

Selv om dette ikke var noe vendepunkt, så er det noe "Unitedsk" over kampen, dommere og annet spillemessig kaos, men seier til slutt. Hadde noen sånne under Fergies 26 år au.
post liked by: Pink Final, Ryder, Buchan, JørgenT, Pancho P, Salte25, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

Én ting er ved ballmist i seg selv, @Pancho P, men de virker ikke å ha taktisk forståelse, i form av å lese kampbildet, til å roe ned når de først har ball. De har ett nivå og det er "full pupp" innenfor de taktiske rammene som er gitt og når det funker er de gull å ha, men så fort kampbildet endrer seg blir det, som du sier, bare bølger av angrep imot.

Trodde at tanken bak kjøpet av DvdB var å få inn en ren dm (også) og en mer 433-lignende formasjon, noe jeg også tror ville ha funket, men etter å ha lest at Thiago ble avslått så innser jeg at hovedplanen til OGS var noe annerledes (og enda mer spennende) enn som så, men ja. Det er en avsporing av store dimensjoner.. 😂

Uansett hva fremtiden bringer så MÅ det inn en stabiliserende ballspiller på midten. Om det er en rendyrket dm/ballvinner eller dyptliggende playmaker driter jeg i nå. Eneste krav er at han kan kontrollere ballen ved behov😁
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote:10 Jan 2022, 23:13 Verratti som DM hadde hjulpet mye
Veldig enig. Lages dessverre få av den typen om dagen, som er både bikkje og spiller, men hadde gjerne tatt han i det par år.
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18966

Rangnick blir ikke overrasket om McTominay er kaptein om et par år, her sier jeg meg enig med trønderen i studio, da må han løfte nivået med ball...
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Når McTominay og Fred blir pressa som dei blei i andre omgang, ser det ut til at dei mister oversikten og konstant blir feilposisjonert. Likevel må også dei fire fremste ta ein del av ansvaret. Avstanden mellom ledda fram til Donny kom inn var skremmande store. Du nemnde E6, men lenge såg det ut som Autobahn.

Men oppe i all kritikken. Tenk når overgangane sit perfekt. Eg har ikkje tal på kor mange overgangssjansar som blei skusla bort med direkte feilval.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Joda. Vi kunne fort ha tapt. Vi var altfor dårlige i lengre perioder. Halve førsteomgangen og slutten av kampen var bedre enn et par av de foregående. Varane er ett hakk opp i midtforsvaret, Bruno og Mason bedre enn på en stund, og Scott ble kåret til Uniteds beste på Old Trafford.

-Og som nevnt lenger oppe; vi hadde slike kamper "back in the day" også. Det er åpenbart minuser, men noen plusser også.
post liked by: Pwint

Deleted User 430

Pancho P wrote:10 Jan 2022, 23:35 Likevel må også dei fire fremste ta ein del av ansvaret. Avstanden mellom ledda fram til Donny kom inn var skremmande store. Du nemnde E6, men lenge såg det ut som Autobahn.
Helt klart. Skrev om det i pausen. Avstanden er helt horribel.
Bruno virker å ha fått instruks om å presse høyt, men når resten av laget, og spesielt duoen bak, ikke følger på så blir det enorme rom. Bruno presser på alt og alle, i tide og utide, så han er i så måte like skyldig som de andre. Greit nok at han eventuelt følger instruksene, men han må også lese at de 9 andre ikke henger med på hva han gjør.

"Tenk når overgangene sitter" er en tanke jeg har hatt i 8 år nå.. 😂
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Canto wrote:10 Jan 2022, 23:43 Og som nevnt lenger oppe; vi hadde slike kamper "back in the day" også. Det er åpenbart minuser, men noen plusser også.
Forskjellen for meg et at da var det hederlige unntak i prestasjonene, ikke regelmessige repeterende opptredener.
Selv om det selvfølgelig er et par positive ting å trekke ut fra kampen i dag også så kan ikke disse situasjonene sammenlignes engang, slik jeg ser det.
post liked by: Pancho P, Pwint, Pink Final

Deleted User 429

Jeg fikk bare med meg noen små minutter innimellom, men virket som at det var bra innsats i dag i det minste. Greier alle å løpe like mye og like lenge i hver kamp så er det noe å bygge videre på. Mulig at jeg bare var heldig med de minuttene jeg fikk med meg, men så ut som at vi var veldig flinke til å lage brudd i dag også. Blir bra hvis de siste pasningene blir litt mer presise.
post liked by: Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

For å sitere Rangnick selv:
«United fremstår som litt gravide» i presset.
Det er enkeltspillere som presser, ikke laget.
Jeg tror vi kan legge Ronaldo forklaringen litt lenger ned i «skylde på» bunken etter i går.
Pasningsspillet er av og på.
Gjør ofte for egoistiske valg når vi nærmer oss straffe feltet.
Det sagt, de siste 10 av første omgang i går var bra.
Men, som jeg skrev i en post for noen dager siden - Vi United fans har skyldt på 4 managerer, trenerne og omtrent hele laget i 8 år.
Det er ikke enkelt personer dette ligger på.
Vi har dessverre ikke vært i nærheten spillemessig i store perioder helt siden vi skyldte på Cleverley og Welbeck.
Når det gjelder hele Fergie epoken er jeg enig med @Steinar Stenseth.
Slike prestasjoner var ikke hva som kjennetegnet United.
Det var unntakene.
Det var like ofte eller oftere motsatt slik jeg husker.
Vi spilte ut motstander uten å vinne.
FA cup finalen 2005.
Semifinalen mot Leverkusen 2002.
Semifinalene mot Dortmund 1997, bare for å nevne 3 raske.
I flere av Fergie time seierne hadde vi presset motstander helt inn i eget straffe felt, feks Liverpool i FA cupen 1999.
Ja, vi vant den CL finalen i 1999 etter å ha spilt svakt i 87 minutter.
Og vi spilte en del svake matcher de siste 2-3 årene under Ferguson.
Som jeg ser det har United spilt svak fotball i store perioder siden årsskiftet 2011-2012.
Vi hadde en veldig kort god periode under van Gaal våren 2015.
Vi spilte gode hjemme kamper med Mourinho høsten 2016 og litt inn i 2017.
Vi var gode under Solskjær våren og sommeren 2020, samt vinteren 2020/21.

Ellers har vi vært spillemessig svake i 10 år.

Vi må bare håpe dette trener regimet er på rett vei.
Manchester United har ikke bygget sin popularitet på spill slik vi har blitt vant med det siste decennium.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Det er en grunn til at McFred blir kritisert...så enkelt og brutalt er det. Underholdende kamp...men prestasjonene er langt under pari...
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Langt fra alle kamper det gikk på skinner under SAF, men vi klarte som regel alltid å sette trøkk på motstanderen og lot oss ikke kjempe helt ut av stilen slik normalen er blitt nå. Da hadde vi ikke minst en helt annet mental styrke.
Last edited by Ryder on 11 Jan 2022, 08:39, edited 1 time in total.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 11 Jan 2022, 06:06 Jeg tror vi kan legge Ronaldo forklaringen litt lenger ned i «skylde på» bunken etter i går.
Då har du i misforstått i hvertfall min kritikk av kjøpet av Ronaldo.
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Steinar Stenseth wrote: 10 Jan 2022, 23:55
Pancho P wrote:10 Jan 2022, 23:35 Likevel må også dei fire fremste ta ein del av ansvaret. Avstanden mellom ledda fram til Donny kom inn var skremmande store. Du nemnde E6, men lenge såg det ut som Autobahn.
Helt klart. Skrev om det i pausen. Avstanden er helt horribel.
Bruno virker å ha fått instruks om å presse høyt, men når resten av laget, og spesielt duoen bak, ikke følger på så blir det enorme rom. Bruno presser på alt og alle, i tide og utide, så han er i så måte like skyldig som de andre. Greit nok at han eventuelt følger instruksene, men han må også lese at de 9 andre ikke henger med på hva han gjør.
De viste jo noen grelle eksempler på det fra studio - de tre fremste presser, for så vidt ganske koordinert seg imellom, men så er det 30-40 meter ned til neste ledd og masse plass til å spille seg rundt og gjennom det fremste presset. Så prøver McFred å starte nytt press, men er da på halvdistanse i ingenmannsland, blir vendt bort og etterlater rom bak seg igjen.
Jeg klarer ikke å fatte hvorfor det er sånn, det er ABC å skyve etter og holde laget kompakt. Skal ikke være komplekst å utføre heller, i alle fall bedre enn i går. Når lagkameratene mine der foran løper framover i press, løper jeg også framover i samme retning. Hva er vanskelig med det? Rommene som oppstår skal finnes helt på andre siden av banen, ikke mellom leddene våre. Nekter å tro at ikke RR har snakket masse om dette (han gjør det jo til og med i de korte intervjusnuttene på nettet), så hvorfor skjer det ikke?
Last edited by Ryder on 11 Jan 2022, 09:16, edited 4 times in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Tror jeg skjønner din tilnærming @Otac.
Du mener at selve kjøpet av Ronaldo var feil.
Ikke så mye spilleren selv, men kjøpet.
Stemmer det?

Følger deg noe av veien der.
Ronaldo kjøpet ble en refleks av at City kom på banen.

Tilbake til matchen i går.
Problemer i samhandling både i press, i bevegelse uten ball og pasningskvalitet er et lagproblem.

Som faktisk ser ut til å vokse seg større.
Litt bedring i perioder i går.
Så jeg for min del håper nå at det er en sånn «det blir verre før det blir bedre».
Jeg må gi meg selv det håpet som supporter.
(Selv om jeg blir med United ned i non league om så er.
Forelsket i denne klubben ❤️)
post liked by: Ryder, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Vi får være ærlige å si at vi hadde griseflaks i går! Vi ble rundspilt av Villa store deler av kampen, spesielt i 2.omg.
Men uansett ser jeg små forbedringer og at spillerne er på vei til å lære seg Ralpball.

Tror dessverre Villa får sin ravansje til lørdag.
post liked by: RedTrafford
Glory Glory Manchester United!!!!
Post Reply