[FA] Manchester United - Aston Villa (10-01-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 11 Jan 2022, 08:52 Tror jeg skjønner din tilnærming @Otac.
Du mener at selve kjøpet av Ronaldo var feil.
Ikke så mye spilleren selv, men kjøpet.
Stemmer det?

Følger deg noe av veien der.
Ronaldo kjøpet ble en refleks av at City kom på banen.
Njaei.
Kjøpet som har resultert i kva effekt spilleren og personen Ronaldo har på laget.

Og eg ønsker å kritisere kjøpet heller enn spilleren, fordi dette, meiner i hvertfall eg, at var enkelt å forutsjå.
Og i hvertfall en gigantisk sjangse å ta i eit lag som ellers fungerte greit.

Eg spekulerer også i no at managementet har ein stående ordre i fra Glazers at Ronaldo skal spille når han kan.
Ronaldo er vel verdens mest kjente idrettutøver uansett sport?
Klart det har sin effekt på økonomien.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Jeg er ikke enig at Villa var bedre enn oss. Vi hadde hver våre gode og dårlige perioder. Vi hadde flere brudd og gjenvinninger enn flere av de andre kampene under Rangnick. Visst var vi griseheldig at Villa ikke scoret, flere gode redninger av De Gea og den albuen fra Shaw burde i rettferdighetens navn ført til Villa straffe. VAR-situasjonen var jo frispark i forkant. Avgjørelsen der var derfor riktig. Dog enig med de som sier at 3 1/2 minutt på en slik avgjørelse er latterlig.

Villa hadde et par veldig gode sjangser, men det hadde vi også. Flere skudd mot mål enn i det siste, og hvorfor Rashford ikke går etter ballen når den ligger stille på 16-meteren, kan jeg ikke fatte og begripe.

Der var noen positive ting i går, og noe det kan jobbes videre på. Jeg ser at Bruno får en del kritikk i går, men han var etter min mening en primus motor for de positive tingene som skjedde i går. Jeg opplever at vi er klart dårligere uten Bruno. I tillegg mener jeg at De Gea, Varane, Scott og Greenwood gjorde mye bra. Utover det, var det for mye som var under pari.

Ser at Stretford End greier å glede seg over seier og synge om Wembley. Det greier faktisk jeg også.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Likte veldig godt det vi fikk se av Bruno etter at Cavani ble byttet ut, og han fikk spille enda lengre frem. Synes det er en generell tendens til at vi kanskje burde ofret en av de offensive mot en midtbanespiller til for å klare å kunne kontrollere spillet litt bedre (og gjerne litt mindre avstander/strekk i laget).
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Nok en skuffende match.

Hvor mange kamper har vi vunnet denne sesongen, der vi ikke har tenkt at vi egentlig ikke fortjente å vinne? Eller tenkt at vi ikke fortjente bedre de gangene vi har tapt eller spilt uavgjort. :( Men seier og avansement i FA-cupen klarte jeg uansett å glede meg over. Nå skal vi feie over Middlesbrough på Old Trafford 5. januar og være heldig med trekningen også i runde 5. :D
post liked by: Pink Final
Post Reply