[PL] Manchester United - Wolverhampton Wanderers (03-01-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg såg det ikkje før no; Ronaldo kaptein. Herrefred, hjelp meg!

Fekk ikkje bla han nettopp kritikk fra bla RR for dårlige haldninger..?!

Deleted User 430

Blodfink wrote:03 Jan 2022, 21:31 Når det er sagt så har noen statistikker bedret seg under RR leste jeg på United.no i dag.
Bladde raskt igjennom den, jeg også, men så så jeg at det var snakk om xG-skiten og deretter kom jeg på at vi har møtt CP, Norwich, Newcastle og Burnley... :hah:
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Otac wrote:03 Jan 2022, 21:33 Ronaldo kaptein. Herrefred, hjelp meg!
Ja, undrar meg kvifor ikkje DDG var kaptein for dagen.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

Kan noen forklare en stakkar - Hva er intensjonen bak 4-2-2-2?
Hva ønsker han å oppnå av fordeler med det oppsettet?
Dumt spørsmål - det blåser jeg i - er her bl.a for å lære mer fotball 😀.

For meg ser Greenwood ut som en ren høyreving.
Sancho spiller mye mer i midten.
Så den 4-2-2-2 må være skjev?
Den nest fremste 2’r rekka er skjev med vekt ut mot høyre om jeg forklarer meg forståelig?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

JørgenT wrote:03 Jan 2022, 21:38 undrar meg kvifor ikkje DDG var kaptein for dagen.
Han sa i intervjuet før kampen at valget sto mellom CR7 og DDG pga rutine og samlet fartstid i klubben, men han ville ha en utespiller som kaptein.
post liked by: Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5013

Her kan jeg ikke hjelpe deg, Pink:)
Personlig synes jeg det er større strekk i laget nå med store avstander, og med den dårlige pasningskvaliteten på mer enn 20 meter så blir det ikke noe bedre.
Midtbanen kommer ikke ordentlig etter på overganger/kontringer, og da blir frontmennene sørgelig alene
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Steinar Stenseth wrote: 03 Jan 2022, 21:34
Blodfink wrote:03 Jan 2022, 21:31 Når det er sagt så har noen statistikker bedret seg under RR leste jeg på United.no i dag.
Bladde raskt igjennom den, jeg også, men så så jeg at det var snakk om xG-skiten og deretter kom jeg på at vi har møtt CP, Norwich, Newcastle og Burnley... :hah:
Hahaha, ok, jeg leste bare overskriften :yikes: Det var xG ja...Hater jo det sjæl. Og motstanderne au, huff. Det er ikke første artikkel jeg da stusser over på den siden.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

Blodfink wrote:03 Jan 2022, 21:48 Det er ikke første artikkel jeg da stusser over på den siden.
En del av de statistikkene og oversiktene de lager er sånt vi kunne gjort her på forumet.
Skrev det i kommentarfeltet der en gang.
Få opp forumet på siden - så lager vi/jeg slike ting GRATIS.
(Som da en av dem lagde pausetabellen.
Men kun Uniteds matcher var regnet til pause.
De 19 andre var satt opp etter full tid.
Da blir det jo helt misvisende.
Tok meg 1,5 time å lage tabell med pauseresultat til alle 20 klubber
Skal man ha slikt stoff, må det utføres 100% likt for alle lag).
Vi kunne lagd slike type ‘artikler’.
Så kunne de konsa på dybdeartikkler.
Slik som den siste til Valen om Ferguson - den var kvalitet 👏.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Aner jo ikke hva hans tanker med 4-2-2-2 egentlig er, @Pink Final, men fra mitt ståsted (les. ufaglært sofaekspert) så ser det ut som et oppsett kan fungere bra om du har en samlet enhet som presser høyt.
Det skapes automatisk 3- og 4-kanter over alt på banen, både med og uten ball i laget, du har flere spillere sentralt og dermed flere spillere som kan ta raskeste vei mot målet.
Med offensive backer skaper disse også automatisk overtall mot motstanders back sammen med 10`erne og samtidig rom for 10`erne til å gå på løp mellom sideback og stopper (siden stopperne blir "stuck" med hver sin spiss). Stopperne trekker litt ut til hver sin side, 1 av de 2 dype på midten dekker rommet som en 3. stopper bak, mens den andre dekker "mellomrommet".

Du syns Greenwood spiller høyreving, @Ryder syns vi spiller med 2 vinger og jeg syns vi spiller smalt, men kanskje med Sancho som mer breddeholder enn Greenwood (i dag, vel og merke). Dette er vel en av de, i utgangspunktet, positive tingene. At det er mer hybrid og "free flow" når de er en samlet enhet. Det justeres, altså hvilken 10`er som trekker ut/skjærer inn, alt ettersom hvilken side vi angriper på.

Alt fint og flott.. Helt til du senker presshøyden og ikke er en samlet enhet, men begynner med individuelt press. Dette kombinert med at det mangler en ballspiller på midten. Da ser det ut som det gjør for oss om dagen.. Full fest langs kantene, lett å overspille oss og alle havner på halvdistanse.
Alt blir halvveis og u

Problemet vårt offensivt, som jeg har ment i mange år nå, er at vi er veldig enten/eller. Det angripes enten fra venstrekant eller høyrekant i 90 min. Sjelden en god blanding som gjør oss uforutsigbare.
Under OGS var det nesten konstant langs venstrekanten, men nå i det siste har det vært langs høyresiden.

Så ja.. Kort oppsummert skjønner jeg ikke hva han ønsker å oppnå med 4-2-2-2 uten det jeg anser som den viktigste detaljen i et slikt oppsett og jeg er fryktelig usikker på om at funker i en høy-tempo-liga som PL i det hele tatt, men heldigvis er jeg bare en sofaekspert.. :D
Last edited by Deleted User 430 on 03 Jan 2022, 22:52, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Ryder, Pangaea, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

Takk for utførlig svar på mitt åpne spørsmål @Steinar Stenseth 👏
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Merker at hovedproblemet mitt etter kampen ikke er at United spilte dårlig, men at de begynner å fremstå som en stadig mindre samlet spillergruppe. Hvilket gjør veien videre veldig mye vanskeligere.

Det er selvfølgelig forståelig at det blir ekstra gnisninger i en periode med motgang.

Men bare se på kroppsspråket til spillerne her før kamp (minus Jones), det er noe alvorlig galt:
Image Og ikke for å unnskylde spillerne. Men jeg mener at ledelsen i tillegg har sviktet her ved at (1) det ble hentet inn en spiller med en mye større kortsiktig ambisjon enn det resten av laget var klar for. Og (2) At klubben ikke i større grad har kvittet seg med spillere som egentlig ikke har noen fremtid i klubben, det være seg pga lite spilletid, ikke holder nivået som skal til, generelt ønsker seg en ny utfordring, osv. Og heller erstattet disse med unge mer sultne spillere som føler de har noe å bevise.
post liked by: Ryder, JørgenT, Pink Final, Pancho P, Belfastboy

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Utan å slakte heile klubben og alle saman så er det heilt uforståelig for meg at nokon med handa på hjarta (eller andre stadar) kan påstå at først no er det spelarane som må prestere og at dei er for dårlige, medan då OGS var i klubben var det trener og taktikk som var heilr feil of ikkje haldt mål. Det må vere klinkande klårt at problemet går mykje djupare enn han. Det er noko med heile klubben og i sær spelarane som skal prestere på banen. Eg skulle ønske at dei stakkarene som har veke ut og inn klaga over trenarar og taktikk kan innsjå det no.
Men for å snakke om det positive med kampen var det fantastisk å sjå Jones tilbake i godt gamalt slag. Viser klasse og styrke å komme tilbake slik. Ja, me veit ikkje kva framtida bringer for han, men har alltid hatt trua på han. Varane var også god, men det var mykje rusk i maskineriet. Litt uflaks var det dog med "stolpe ut" og ikkje eit par cm ned for Bruno, men ein skal ikkje vere avhengig av flaks for å vinne kvar gong.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4929

JørgenT wrote:04 Jan 2022, 03:17 medan då OGS var i klubben var det trener og taktikk som var heilr feil of ikkje haldt mål. Det må vere klinkande klårt at problemet går mykje djupare enn han.
Helt enig. Solskjær gjorde en fantastisk jobb som lynavleder, og beskyttet spillerne eksternt uansett hva som skjedde eller hva han egentlig mente. Ser Rangnick har en ganske annen tilnærming, og jeg er usikker på om det er lurt å være såpass ærlig i media.

Vi har en tendens til å lese for mye i det lille innblikket vi får vi korte intervjuer osv, men ser folk (andre steder) har fokusert på hva Shaw sa etter kampen, ang. motivasjon og hint om splitt i troppen. Umulig for oss å vite hva som skjer, men jeg tipper journalister sitter på veldig mye mer info enn hva det blir skrevet om. Så kan det jo smelle en dag hvis det blir ille nok, eller som på slutten for Solskjær, så blir det en slegge for å slå han med.

Uansett splitt, personligheter osv, så er det noe jeg rett og slett ikke klarer å fatta: hvordan i svarte helvete er det mulig for profesjonelle fotballspillere på det absolutte øverste nivået å gjøre en så sabla LAT jobb utpå den matta? Uke inn og uke ut. De lusker rundt halvinteresserte, tar ikke løp, følger ikke motspillere på løp, går ikke i press, følger rett og slett ikke med. Jeg blir helt matt av å se på. Det er så trist at vi har falt så dypt etter Sir Alex ga seg. Tenk at jeg faktisk var genuint optimistisk før sesongen (ikke om gull, men å gjøre det bedre enn sesongen før, komme nærmere). Og nå sitter vi her med halvspilt sesong, og vi er over 20 poeng bak ligalederen.

Solskjær gjorde mye for å renske opp i troppen og få ut uromomenter, men det er tydelig, og blir tydeligere for hver kamp, at Rangnick har en stor jobb foran seg, kanskje større enn han hadde forventet. Klarer de ikke å forstå hva han vil oppnå taktisk? Har de ikke nok fotball-"intelligens" eller -forståelse, eller gidder de ikke?

Klart det er lett for oss forståsegpåere å være skuffet og si ditt eller datt, og fotball handler mye om taktikk nå, og det er selvsagt mye motspill. Det er ikke bare å møte opp med en plan om å presse hardt. Det må gjennomføres, og motstander kan spille rundt, langt, raskt osv som gjør det vanskelig. PL er tross alt den tøffeste ligaen i verden. Men likevel må det være lov å sukke oppgitt her om hva jeg ser på banen. Vi er ikke Watford akkurat, og har spillere som burde kunne hamle opp med alt av hva fotballverden kan by på. Det er godt betalte og ettertraktede spillere, som er på de beste landslagene i verden. Vi både kan og skal forvente mer enn hva de viser akkurat nå. Det er så lett å skylde på treneren (eller klubbledelsen for den del), men nå har vi vært gjennom ørten trenere på kort tid. Topp fotballhoder det også, alle sammen (ja, til og med Moyes), men ingen fikk det i realiteten til.

Tungt å si, men vi har blitt det Liverpool var i mange år. Rotet rundt i mørket og skuet tilbake til storhetstiden. Og vi har blitt det negative aspektet med kjøp- og kast kulturen til Chelsea. Vi brukte å le av spillere som gjorde opprør og managere som forsvant ut nær sagt flere ganger i sesongen. Men nå er dette oss. Manchester United. United?

:(
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Salte25, JørgenT

Vidar Dale Fjeld

Vi har en drøss med spillere som ville forsvart en plass på ca 14-15 av alle lag i PL, de får ikke spille på Manchester United, foruten i et innhopp i ny og ne...de er høyt lønnet, men ser og skjønner at noe særlig med spill blir det ikke. Da faller motivasjonen på trening som igjen går utover kvaliteten på treningene for hele gruppen. Sett utenfra så lager klubben ris til egen ræv med å tviholde på spillere som ikke får spille. Er klassisk eksempel på noe som råtner fra innsiden. En % ned her og en % ned der...så legges dette sammen og en har en klubb der konkurransen ikke er god nok. Og midt opp i dette kommer CR7 inn med sin faste plass i startelleveren, ergo en mindre plass for de andre til å kjempe om. Vitner om at fotballen kommer i andre rekke og at pengene generert inn for markedsavdelingen betyr mer. Klubben er råtten og har vært det i 10 år minst. Jeg mister gradvis blodfansfølelsen jeg hadde i tidligere tider...nå er det på det laveste jeg kan huske. Og den vil bare falle så lenge iglene fra Florida er der...de har langt på vei ødelagt klubben for min del. Kanskje det er derfor jeg er i overkant negativ til alt som skjer i klubben...og hold dere fast, jeg er nesten likegyldig om vi taper eller vinner. For jeg vet at vi vil forbli en jojo...
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17372

Gode poster over her.
Ikke enkelt å sette fingeren på hvor skoen trykker.
Nå har vi skyldt på Moyes, van Gaal, Mourinho og Solskjær.
Vi har lagt skylda på:
De Gea.

Rafael, Valencia, Young, Darmian, Shaw, Fosu-Mensah, Dalot, Wan-Bissaka.

Evans, Blind, Smalling, Jones, Rojo, Lindelöf, Bailly, Maguire, Tuanzebe.

Fletcher, Cleverley, Anderson, Schneiderlin, Schweinsteiger, Matic, Herrera, POGBA!, FELLAINI, Januzaj, Mkhitaryan, Pereira, Lingard, Depay, Sanchez, Mata, McTominay, FRED.

Rooney, Zlatan, Martial, Lukaku, James, Ighalo, Rashford, Greenwood, Ronaldo.

Vi har stort sett lagt skylda på alle.
Med unntak av en håndfull som Henderson, van de Beek, Cavani og noen få til som har spilt lite.
Og dermed ikke har fått øksa.

Kan det være at problemet er mentaliteten helt i toppen?
Hos klubbledelsen.
De som ikke har noen ambisjon om å vinne.
Men som har ambisjon om å tjene penger.

Kan det være at de lenger ned i systemet - altså spillerne blir et speilbilde av ledelsen?
Der de gir beng bare penga ruller inn.

Mange gode spillere som har fått øksa.
Ser egentlig mye potensiale i dagens stall.
Redd det er mentaliteten som er feil.
En organisasjon blir gjerne et speilbilde av ledelsen.

Jeg mener jo at Solskjær - som beviselig ELSKER klubben - var viktig.
En motvekt mot ukulturen.
Nå er han borte, og jeg er redd Cultural reboot med ham.
Rykk tilbake til start.
Det er NULL mentalitet i denne klubben.
Det handler bare om å grabbe til seg penger 🤮

Ferguson vant de siste to gullene, i hvert fall det siste på ren og skjær mentalitet.
Han fikk fram det beste i hver spiller.
Nå kan det se ut som vi får fram det verste i hver enkelt,,,,,,,,
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Man kan si mye rart (og bra) om Mourinho.
Men han fikk ikke støtte av ledelsen sommeren 2018.
Han ville ha Maguire, kostet £50-60m den sommeren.
Ingen ambisjon hos ledelsen.
Året etterpå - da vi nok engang har rykket tilbake til start - DA hentes Maguire - til £80m.
Jeg skjønner meg ikke på Edward og Avram og Joel.
Hva er planen?
Hvorfor vil man aldri ta det siste steget?
Skjønner om spillerne blir desillusjonert.
Vi supportere blir det.
Spillerne er også bare mennesker, unge mennesker,

Glazer’s er det verste som har hendt klubben på denne siden av flyulykken.
Ferguson var en tilstrekkelig motvekt.
Solskjær kunne blitt en tilstrekkelig motvekt - om han var bittelitt tøffere.
post liked by: Pwint, Pancho P, Belfastboy, red, Salte25, JørgenT, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply