[PL] Manchester United - Wolverhampton Wanderers (03-01-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Wolves rundspilte oss i den første kampen, og kontrollerte fullstendig i denne kampen. Sesongen til nå syns jeg at Wolves er ett bedre lag enn oss.
Det vi så idag er bare nivået på årets United lag.
Virker som det er en uhelbredelig sykdom over denne klubben.
Selvom det er overkommelig poengmessig for en 4 plass, så syns jeg det er altfor mange lag som er bedre enn dette laget her for at jeg har troen på det.
Det er bare rett og slett trist.

Og Jones fikk vel ikke mange til å savne Maguire. Sier jo litt.
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Har hatt mange slike øyeblikk i snart 10 år nå synes jeg. Men forvirringen øker for hver sesong. Bruno var jo et friskt pust også i dag.

Thorstvedt faktisk inne på noe, RR har jo hatt unge sultne spillere på lagene sine før. Det er jo ikke helt sånn i United. Selv om det er ungfoler også utpå der.

Og så er nok MUFC ei tyngre skute for RR å snu, enn det å ta total styring i RB-systemet. Klubber som var under oppbygging på sett og vis. Bare unge ukjente spillere osv.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote:03 Jan 2022, 20:46 Wolves rundspilte oss i den første kampen, og kontrollerte fullstendig i denne kampen. Sesongen til nå syns jeg at Wolves er ett bedre lag enn oss
Ja, jeg har lansert manageren deres som ny sjef hos oss før jeg, hehe.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

Det store spørsmålet for meg er rett og slett; hvor sta er Rangnick?

Young Boys, Norwich, Newcastle og nå Wolves har kledd av han taktisk ved å spille bredt. For et par mnd siden handlet det om å ligge dypt, og ta kontringer, for å kneble United, men nå er det bare å spille rundt dem.
Vi har jo null bredde i overgangsfasen eller defensivt med 2 spisser og 2 10'ere.

Neville og Carragher virker å være farlig spot on da de pratet om dette for et par uker siden.

Edit; Bruno Lage bekreftet nettopp mistanken min i intervjuet sitt også. Spill i bredden og sjanser skapes..
Last edited by Deleted User 430 on 03 Jan 2022, 20:52, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, messilingard
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Er vel også et lite problem i United er at laget vårt består av spillere som har blitt hentet av forskjellige managere. Ulike syn og filosofier. Ikke en komplett enhet.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Dette minner mer om blokkfløyte fra ett nash enn rock and roll for meg.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Jeg likte Solskjær ❤️
Men Rangnick skal få MYE mer tid enn fem matcher fra meg.
Liker måten han forklarer matchen på nå.
Han har TEORETISK peiling.
Håper det materialiserer seg praktisk ute på bana.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pwint, offside, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Tenker jo også at hvis ikke tysk jerndisiplin skal hjelpe, hvem skal gjøre det da? (Med forbehold om at ikke alle spillerne er fotballdumme da.)
Skjønner ikke selv hvordan det går ann å tenke positivt over dette, men har litt troen på RR også.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13105
Liker mottatt: 5013

Pink Final wrote:03 Jan 2022, 20:54 Men Rangnick skal få MYE mer tid enn fem matcher fra meg.
Det er jeg helt enig i. Det tar lang tid å få skikk på dette laget, men det kan egentlig definere hvordan sesongen ender også.

På papiret skal dagens United lag være fullt på høyde med de aller beste, men nå ser vi mer ut som et lag i Championship (hvor vi ville fått bank alle dager i uken pga manglende innsats).
post liked by: Pink Final, Pwint, Buchan, RedTrafford, Blodfink

Deleted User 430

Er vel ingen som har sagt at Rangnick sparkes, @Pink Final? Siden du snakker om mer tid, mener jeg..
Det at han er flink til å prate betyr da null og niks. Blir som den berømte dritten og sølvpapiret :hah:

Som jeg skrev over her så er jeg spent på hvor sta han er når det gjelder taktisk tilnærming. Siden press osv tydeligvis har blitt lagt på hylla inntil videre til fordel for å prøve å stramme opp defensivt, så burde det være en viss bedring i det.

Uavhengig av hva manageren heter eller hvor lenge han har vært der så skal ikke et lag slippe til 63 avslutninger mot mål, og 25 på mål, de 5 siste ligakamper hvorav 3 av dem er mot lag på plass 18 til 20 på tabellen og det må det være lov å være ekstremt kritisk til. :)

Anbefaler forresten alle å søke opp Shaw sitt post match intervju på yt etterpå. Skremmende saker
Last edited by Deleted User 430 on 03 Jan 2022, 21:14, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Blodfink, Pink Final, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Steinar Stenseth wrote: 03 Jan 2022, 20:51 Det store spørsmålet for meg er rett og slett; hvor sta er Rangnick?

Young Boys, Norwich, Newcastle og nå Wolves har kledd av han taktisk ved å spille bredt. For et par mnd siden handlet det om å ligge dypt, og ta kontringer, for å kneble United, men nå er det bare å spille rundt dem.
Vi har jo null bredde i overgangsfasen eller defensivt med 2 spisser og 2 10'ere.

Neville og Carragher virker å være farlig spot on da de pratet om dette for et par uker siden.

Edit; Bruno Lage bekreftet nettopp mistanken min i intervjuet sitt også. Spill i bredden og sjanser skapes..
Veldig enig. Vi forsvarer oss i praksis med 6 mann til tider. Spør du meg så burde vi heller ha lagt om slik at vi får tre spillere sentralt. Ragnick har snakket mye om at vi skal ha kontroll, det blir vanskelig når man stort sett alltid er i undertall sentralt.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Jeg tenker mye på hva Arsenal/Arteta har gjort, de ser mer ut som Rangnick enn MUFC. Unge sultne spillere. Ser ikke bort fra at RR kunne lykkes godt med stilen sin der.
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Prøver meg med en børs fra 3-10 Shoot style/United.no

De Gea - 8 - Redder det han kan ta, setter i gang angrep, er t.o.m opp på corner.
Wan-B - 6 - Har et par høyst brukbare innlegg.
Jones - 7 Herlig innsats, og god kvalitet minus en fæl pasning.
Varane - 6
Shaw - 6 Har noen viktige inngripener i forsvar.
Matic - 5
McTominay - 4
Greenwood - 7 Blitt en SPILLER, vender spillet og har en super langpasning.
Sancho - 5 På det jevne, ble for ego der i starten.
Ronaldo - 5 Gjør seg spillbar, lykkes ikke med noe.
Cavani - 4 Svakeste jeg har sett ham, løse pasninger.
Fernandes - 6 Godt innhopp, skulle scoret på skuddet, godt frispark.

@Steinar Stenseth.
Var ikke ment som et stikk til noen.
Er skuffet over spillet under vår nye sjef.
Var ment som det står - han skal få mer tid.
Slik jeg argumenterte for at Solskjær skulle få.
Så håper jeg spillet retter seg.
Har ikke tatt noe standpunkt til RR enda.
Jeg visste veldig lite om ham før han ble United sjef.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

messilingard wrote: 03 Jan 2022, 21:13
Steinar Stenseth wrote: 03 Jan 2022, 20:51 Det store spørsmålet for meg er rett og slett; hvor sta er Rangnick?

Young Boys, Norwich, Newcastle og nå Wolves har kledd av han taktisk ved å spille bredt. For et par mnd siden handlet det om å ligge dypt, og ta kontringer, for å kneble United, men nå er det bare å spille rundt dem.
Vi har jo null bredde i overgangsfasen eller defensivt med 2 spisser og 2 10'ere.

Neville og Carragher virker å være farlig spot on da de pratet om dette for et par uker siden.

Edit; Bruno Lage bekreftet nettopp mistanken min i intervjuet sitt også. Spill i bredden og sjanser skapes..
Veldig enig. Vi forsvarer oss i praksis med 6 mann til tider. Spør du meg så burde vi heller ha lagt om slik at vi får tre spillere sentralt. Ragnick har snakket mye om at vi skal ha kontroll, det blir vanskelig når man stort sett alltid er i undertall sentralt.
Det jeg ikke skjønner, og som RR må ta sin del av skylda for, er at vi i de siste tre har spilt mer 4-4-2 med rene vinger enn 4-2-2-2. Blir i undertall sentralt på grunn av dette, og det hemmer også feks Bruno. Backene sto høyt og fungerte som kanter de første kampene under RR, i dag var Shaw knapt over midtstreken.

Deleted User 430

messilingard wrote:03 Jan 2022, 21:13 Veldig enig. Vi forsvarer oss i praksis med 6 mann til tider. Spør du meg så burde vi heller ha lagt om slik at vi får tre spillere sentralt. Ragnick har snakket mye om at vi skal ha kontroll, det blir vanskelig når man stort sett alltid er i undertall sentralt.
Pasningsbrudd på vei fremover gjør at vi ofte forsvarer oss med 2-4 spillere også, siden backene skal sørge for bredden offensivt. Var sikker på at det ville bli 433 under han, nettopp fordi han har det ryktet om taktisk kunnskap som han har, men den gang ei. Sånn det ser ut nå så sliter jeg med å så hvordan den smale stilen skal funke i PL for, som du sier, så er det vanskelig å få kontroll i undertall, men krysser alt jeg har for at jeg tar feil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote:03 Jan 2022, 21:18 Backene sto høyt og fungerte som kanter de første kampene under RR, i dag var Shaw knapt over midtstreken.
Det gjorde AWB i dag også. Sto høyt, altså. At Shaw ikke gjorde det tror jeg var fordi Wolves bare skuffet på langs kantene og Shaw aldri kom seg opp i banen. Både Sancho og Greenwood spilte smalt i dag også, slik jeg så det, så det er mulig han forsøkte en hybrid mellom smalt og bredt. Sancho kanskje litt bredere, men likevel. Halvveis er sjelden suksess, uansett hva det er snakk om :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Spillerne er omstendelige og flytter seg ikke fort nok utpå der heller? Det er mye 1 av gangen, ikke noe kollektiv. Når det er sagt så har noen statistikker bedret seg under RR leste jeg på United.no i dag.

United har jo presset høyt mot bl.a Liverpool under OGS, de kan det jo. Men ikke så lenge av gangen muligens, og ikke i kamp etter kamp. Veldig opp og ned.
LUHG!
Post Reply