[PL] Manchester United-Burnley (30-12-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply

Topic author
Deleted User 480

MANCHESTER UNITED vs BURNLEY
PREMIER LEAGUE
Torsdag 30.12.2021 kl. 21.15
Old Trafford
Dommer: Jonathan Moss


Av 132 oppgjør, har United vunnet 64, Burnley vunnet 45 og 23 har endt uavgjort. De fem siste møtene mellom klubbene har endt i 3 United-seiere, 1 uavgjort og ett tap. Lagene møttes første gang 10. september 1892. Da spilte Newton Heath og Burnley uavgjort 1-1.

Skader United: Paul Pogba (estimert tilbake i januar)
Victor Nilsson Lindeløf: Har fått påvist korona rett før Newcastle-kampen (estimert tilbake i januar.)



Suspensjoner United: Bruno Fernandes. (5 gule kort.)



The Clarets

Burnley FC er stiftet i 1892, og har kallenavnet The Clarets. Navnet spiller på klubbens farger som sammenfaller med vinfargen Bordeaux. Burnleys hjemmebane er Turf Moor, med en kapasitet på ca. 22.000 (til sammenligning såvidt større enn Lerkendal.) Burnely er en relativt liten by i Lancashire, med ca 73 000 innbyggere. Klubben har to ligamesterskap, en FA cup seier og to Charity Shield seiere som sine største meritter. Siste seriemesterskap var i 1959/60. Oppgjørene mot Manchester United er nærmest for "lokalderby" å regne (rent geografisk), da det bare er ca. 4 mil mellom de to byene. Burnley ligger pr. nå på nedrykksplass, a poeng med Newcastle. Det må dog sies at Burnley har hele fire kamper til gode på Newcastle. De kan altså fort klatre på tabellen med seier i et par av hengekampene. -Så får vi håpe og be til høyere makter (for de som tror på det) at det ikke blir mot oss de tar poeng.

Vi trenger å reise kjerringa, og vise hva vi er laget av. Det er ganske mørkt etter Newcastle-kampen, men vi får ha trua på at Ralf Rangnick tar de nødvendige grep,
og gutta som stiller fra start skjerper seg sånn ca. 10 hakk.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy, Buchan, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7572
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27042
Liker mottatt: 17613

Flott at du mekker kamptråder @Canto.
Har ikke fått fulgt så mye med den siste uka, og så heller ikke Newcastle matchen.
Bare sorgen minus keeper’n vår skjønner jeg.

Hva skjer med laget og spillerne våre?
Så som sagt ikke siste match, men forstår ikke hva som feiler oss.
Basis ferdigheter både teknisk og taktisk virker blåst bort.

Her møter vi et presumptivt nedrykkslag.
Som imidlertid er kjent for å fighte til siste stund.
De er vel laget som holder ballen mest i lufta, og som lager mest frispark i hele PL?
Slik var det i hvert fall i 20/21.
Tilnærmet lokal derby som du skriver @Canto.
Og følelsene er nok mye sterkere hos våre gjester.
Lille Burnley, den minste byen i England som har fostret en ligamester.
Mot mektige Manchester United fra nord Englands hovedstad.

Et par skråblikk eller digresjoner:
George Best nevner i boka si fra 1981 This is my life mora til Ralph Coates.
Hun mente sønnen hennes som spilte for Burnley begynte med langt hår og trøya utapå shortsen før Best.
Georgie Boy himself trakk bare på skuldrene.

Lou Macari - fansens mann - skriver i sin biografi:
Kun to ganger hørte jeg Stretford End bli utsunget.
Nei, det var ikke da The Kop tok turen fra Liverpool.
Den ene gangen var det Sunderland, og den andre gangen Burnley
.

I morgen kveld tror jeg Stretford End vinner kampen på tribuna.
Så håper jeg laget følger opp og vinner mot Burnley.
Med eller uten langt hår, og trøya enten utapå eller inni shortsen.
Det viktige blir at laget gir alt mot lille Clarets, slik at vi slår dem og deres manager med whisky stemmen 🥃
post liked by: Buchan, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Det er alltid spennende å se hvilke 11 som får sjansen fra start, men i morgen blir det ekstra spennende, sånn med tanke på hvor dårlige vi var sist kamp. Det er alt for mange som rett og slett ikke leverer for tiden.

Bruno er suspendert og det er faktisk helt supert, og det føles litt rart å skrive, men sånn er det.
Ronaldo virker tent og ivrig på å skåre mål, som alltid, men får ikke de ballene han trenger. Han var ikke spesielt god sist match, dessverre, men det ligger flere videoer på Twitter og Youtube der man kan se at han tar gode løp, men at medspillerne ikke klarer å slå gode nok pasninger. Spesielt Fred og muligens Rashford hadde flere muligheter til å finne han, men pasningene var rett og slett for dårlig. La også merke til at både Ronaldo og Rashford gikk av banen uten å takke supporterne på tribunen - og det samme skjedde visst kampen før der også, med i alle fall Rashford. Hva er det som skjer med den gutten? Skal han virkelig ende opp som en ny Danny Welbeck? Det går bare ikke.

Cavani må selvfølgelig starte i morgen, så får vi se om det blir sammen med Greenwood eller om Ronaldo får fornyet tillit. Det er egentlig i denne posisjonen jeg vil se Rashford, men det spørs om han ikke blir vraket helt i morgen.. men Cavani & Rashford bør utvilsomt klare å få til noe sammen på topp.
Sancho inn bak spissene, + van de Beek, Rashford eller Lingard. Eller kanskje Elanga? Her er det flere muligheter. Jeg ser gjerne at van de Beek får muligheten på midtbanen, men typisk at spillere med litt fysikk får sjansen mot Burnley.. så derfor kanskje Matic og McTominay som begge blir viktige på defensive dødballer.

I tillegg er det på tide å gi Shaw sjansen igjen..
post liked by: Pancho P

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Det legges opp til krig sentralt i banen...er usikker på om svaret er McT og Matic, og hvem skal jobbe defensivt av Cavani og Ronaldo? Her savner jeg sårt en10er...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7572
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27042
Liker mottatt: 17613

Manchester United:

De Gea
Wan-Bissaka ~ Bailly ~ Maguire ~ Shaw
McTominay ~ Matic
Greenwood ~ Sancho
Ronaldo ~ Cavani

Reservebenken:
Henderson, Telles, Dalot, Varane, Fred, Lingard, Van de Beek, Elanga, Rashford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8562

Har Donny hatt Covid? Om ikkje, er det snodig at han ikkje får sjansen.
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Deleted User 108

Hvordan presterer van de Beek på treningsfeltet monn tro? Rart at en ny manager heller ikke bruker han. Vet de så mye mindre om van de Beeks kvaliteter enn hva vi gjør?
post liked by: Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

:/ Får RR sparken med tap i dag, synes ikke det ser ut som et vinner lag MU stiller med i kveld.

Topic author
Deleted User 430

Mcilroy wrote:30 Dec 2021, 20:29 Vet de så mye mindre om van de Beeks kvaliteter enn hva vi gjør?
Nærmer seg skandale at 2 forskjellige managere ignorerer oss sofa-eksperter, ja..
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7572
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27042
Liker mottatt: 17613

Hehe @Mcilroy og @Steinar Stenseth.
Rart hvor lite disse managerne våre vet om spillerne vi har.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 480

Det må jo være en grunn til at Lingard og de Beek aldri får en ordentlig sjanse, men ser jo rart ut "på papiret". Som sofaekspert synes jeg det er rarere at Varane blir benka etter en dårlig kamp. Kan selvsagt hende han fikk føling med noe før kamp.
post liked by: Pancho P

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Det er vel derfor de snart skifter manager igjen...ikke imponert over det RR har fått ut av laget...

Topic author
Deleted User 480

Jeg mener det ville vært lettere spinnvillt å sparke Rangnick allerede.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8562

Steinar Stenseth wrote: 30 Dec 2021, 20:38
Nærmer seg skandale at 2 forskjellige managere ignorerer oss sofa-eksperter, ja..
Nei, for all del. Eg har ikkje vore den som har masa mest om Donny og forlangt at han bør spele. Likevel har Ragnaralf meir enn antyda at han ville rullere på laget i denne perioden, noko laguttaket i dag også tyder på. Dermed rart at Donny ikkje får starte, særleg når mange av konkurrentane hans heller ikkje er i form.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4660
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2589
Liker mottatt: 10528

Spesielt ettersom jeg ikke helt ser hva Greenwood kan tilføre oss fra rollen som midtbanespiller.

Kjenner at forventningene er ekstremt lave nå, taper vi poeng blir jeg ikke overrasket. Men kanskje er det i dag poletten ramler ned hos spillerne, man kan alltids håpe.
Last edited by Ryder on 30 Dec 2021, 20:57, edited 1 time in total.
Post Reply