[PL] Manchester United-Burnley (30-12-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Pwint wrote: 30 Dec 2021, 23:00
Måns wrote: 30 Dec 2021, 22:54

Tror, eller rettere sagt, mener at RR fortjener mer enn 1 måned som manager før man trekker noen konklusjon
Ingen konklusjon nei, men mange managere får satt ett eller annet preg på laget mer eller mindre umiddelbart, men her syns jeg vi ser mer av det samme. Hadde tro på at enkelte endringer ville bli synlig raskt.
Da tror jeg bare vi kan slå fast at vi hadde ulike forventninger ;). Jeg så nok for meg at hvis vi skal legge om til gegenpressing så vil det kreve et litt annet spillermateriale enn det vi har i dagens stall. Hadde en tur innom det "alt vitende" wikipedia og så på spillerstallen Klopp hadde i sin første sesong i Liverpool, de fleste spillerne ble solgt påfølgende sesonger da jeg antar de ikke passet inn i spillestilen
post liked by: Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2811
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12967
Liker mottatt: 8327

Evig optimist jeg vet du @Måns 😁
post liked by: Måns, Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Pwint wrote: 30 Dec 2021, 23:32 Evig optimist jeg vet du @Måns 😁
Det blir nok det motsatte av meg, jeg har ventet på nedturen siden 1999 :hah:
post liked by: Pink Final, Pwint, Blodfink

Topic author
Deleted User 430

Likevel var det markant endring i spillestilen da Klopp tok over, @Måns. Han måtte bytte nesten hele stallen før han vant noe, men endringene var likevel synlige fra "dag 1".
Tror ingen forventet gull og full fest fra dag 1, men at det ikke er noen merkbar endring noe sted derimot...
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, Måns
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Må si at RR snakker ganske bra for seg, tenker han kan en del fotball. Så får vi se om spillerne går all in for ham fremover.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg likte laguttaktet i dag, ser det var en del her inne som stussa litt. Selv om det var noen uventa som fikk starte, mine 3 favoritter Bailly, Cavani og Greenwood fra start, det er jo ikke ofte. Jeg var usikker på duoene Bailly/Maguire og McT/Matic.

Cavani/Ronaldo har jeg masa litt om før. De har vel 2 kamper sammen fra start denne sesongen tror jeg. Synes det funker greit. De har jo en haug erfaring og scorer fort noen mål.
post liked by: Pink Final, Måns, Pwint, RedTrafford
LUHG!

Topic author
Deleted User 430

Tall er moro og forvirrende..
I følge sofascore.com hadde bla. mer ballinnehav, flere pasninger, bedre treffprosent på pasningene, skapte flere store sjanser og vant flere dueller mot Newcastle, enn vi gjorde i dag.

Vi var riktignok litt bedre defensivt i dag, men mål farger kanskje kamper litt mer enn man skulle tro..?

Bilde 1 er borte vs. Newcastle, mens bilde 2 er fra dagens kamp.
Image
Image
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

XG-en vår fra de to kampene er relativt lik (1,76 mot Newcastle, 1,83 mot Burnley).

Men vi hadde 1,7 allerede i pausen, og 2. omgang blir jo litt som den blir fordi vi allerede leder med to mål.

Det skal også sies at denne kampen er den første siden 4-1 mot Newcastle 11. september at motstanderen vår har under 1 xG (Burnley hadde 0,97).
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Ryder wrote: 31 Dec 2021, 01:07 XG-en vår fra de to kampene er relativt lik (1,76 mot Newcastle, 1,83 mot Burnley).

Men vi hadde 1,7 allerede i pausen, og 2. omgang blir jo litt som den blir fordi vi allerede leder med to mål.
Steinar Stenseth wrote: 31 Dec 2021, 00:28 Vi var riktignok litt bedre defensivt i dag, men mål farger kanskje kamper litt mer enn man skulle tro..?
Og om vi fjerner avslutningen til Ronaldo på åpent mål, xG på 0.58.. så er det ikke veldig mange store sjanser, men man må skyte for å skåre.. og det har tydeligvis McTominay forstått og godt er det. :D Elsker målfeiringene til Scott. Det varmer et United-hjerte. Han viser ordentlig glede hver eneste gang.

Sikkert litt vondt for Bruno, Fred og Rashford å se laget fungere så bra når de ikke spiller, men håper de klarer å glede seg over lagprestasjonen og kjempe på videre. Spesielt McTominay hadde en god dag på jobben og det skal sikkert Matic ha mye av æren for.

Ellers så må man jo bare elske lidenskapen til Cavani. Skulle virkelig ønske at han var 10 år yngre (og selvfølgelig Matic og Ronaldo også).
Likte derfor ikke at det så ut som han vinket farvel til Old Trafford før han gikk av banen, men om han forsvinner i januar så drar han vel ikke før Wolves-kampen? Det hadde virkelig gjort seg med tre poeng på mandag siden Arsenal mest sannsynlig taper mot City og Chelsea sikkert taper mot Liverpool.

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Får en følelse av at de fleste synes at middelmådighet er godt nok for Manchester United. Slik er ikke jeg skrudd sammen og jeg er mye mer utålmodig enn de fleste kan det synes som. En snakker om 3 poeng og så får resten komme etter hvert. Vi satt og ventet at Jose skulle fikse det, vi satt og ventet på at Ole skulle fikse det og nå sitter vi og venter på at RR skal fikse det. Nå skal vi kjempe om å komme oss til CL, det er målet for "alle" kan det synes som...akkurat som Norge. som skal kjempe om å komme til et mesterskap, liksom bare for å ha klart det. Det er målet. Per nå har jeg IKKE sett RR-fotball, kun i små glimt, og det har vi sett i snart 10 år under forskjellige managere. RR skal spiller RR-fotball med spillere som ikke behersker dette, og i følge ham selv kommer det ikke forsterkninger i januar om ikke det er en vesentlig forsterkning. Det får meg til å lure på hele ansettelsen av RR som manager ut sesongen, for så å gå over i en konsulentjobb i klubben. Hvem blir da vår nye manager, for det MÅ vel bli en som har RR-fotball som hovedbasis? Det virker som om klubben har en hel haug med gode spillere som ikke passer sammen...håpet synes å ligge i at en bare kaster de opp i en gryte, rører litt rundt og voilà. Blir spennende å se fortsettelsen på sirkus United...der fotballen kommer i andre rekke.
post liked by: Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Gode poenger @Vidar Dale Fjeld
Manager etter manager og spiller etter spiller har blitt grisekritisert. Alle spillerene utenom kanskje Sancho og Varane har blitt idioterklært.

Feilen i United ligger høgare opp i systemet. Troppen består av veldig gode, ganske tilfeldige, spillere. Slik som kjøpet av Ronaldo. Heilt forferdeleg. Men sjølvsagt ikkje Ronaldos feil.

Kritikken bør generelt rettes mot lederene i United, ikkje manager, og i hvertfall ikkje spillere. Det må vi ha lært etter 4-5 managere som har mislykkes.

Topic author
Deleted User 108

Jeg er så glad for å ha støttet Manchester United i mange, mange år jeg @Vidar Dale Fjeld .
Mye av min supportertid har Manchester United vært en middelmådighet. Skjønner at medgangssupportere sliter i tider som dette. Men for de som har fulgt med i noen år så vet man at det går opp og ned i idretten også. City, Liverpool, Arsenal osv har vært middelmådig de også. Ikke mange lag har vunnet serien hvert år de siste 30 årene. Men er det så tragisk å se på dette, så finn på noe annet og kom tilbake når vi er best igjen.
post liked by: Belfastboy, pixma, Pink Final, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

For meg handler det om ønsker og ambisjoner på kort og lang sikt. På kort sikt må vi stikke fingeren i jorda og innrømme at laget og klubben sliter, og ut fra det ta til takke med enhver trepoenger og topp 4-plassering.

På lengre sikt er det selvsagt ikke godt nok - ikke fordi vi har større rett til å vinne enn andre, men fordi både størrelsen på klubben og ikke minst pengebruk på transfers og lønninger tilsier at vi skal være en av verdens 3-5 beste fotballklubber.

Om dette gjør noe med mitt forhold til klubben, innerst inne? Nei. Ser alltid fram mot hver kamp på sitt vis, håper alltid selv om hodet kanskje sier noe annet. Sånn er det, sånn var det de første 12-13 årene mine som United-supporter, og sånn vil det bli resten av livet, selv om det har vært mer slitsomt og frustrende enn jeg liker de siste årene.
post liked by: Blodfink, pixma, messilingard, Pancho P, Pink Final, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Personleg sit eg ikkje med følelsen av at United-fans godtar middelmådigheit. Eg har sjeldan sett så mykje frustrasjon over laget og prestasjonane deira som akkurat no, det til tross for at resultata har vore gode under Rangnick. Eg hadde sjølv håpa på langt betre spel under tyskaren enn det vi har blitt servert, inkludert kampen mot Burnley.

Likevel er det viktig å vere nokolunde realistisk. Er det eigentleg å forvente at RR skulle fått implementere ein heilt ny spelestil på så kort tid, særleg med covid-utfordringane?

Vidare verkar det å vere noko 'feil' i spelargruppa. Veit ikkje om det er noko kollektivt eller om det går på enkeltspelarar, om det er fysiske/tekniske eller mentale utfordringar. Trur uansett at det kan ta tid å løyse opp i dette.

Til slutt må eg innrømme at eg fortsatt 'slit' litt med ettervirkningane etter at Solskjær fekk sparken. Eg hadde, som mange andre, stor tru på at vi endeleg skulle nærme oss dei andre topplaga denne sesongen. Men i staden for fortsatt framgang, blei det eit gigantisk steg tilbake. På ein måte kjennes det ut som å gå tilbake til teiknebrettet endå ein gong.

Uansett om ein er kritisk, optimistisk, realistisk eller pessimistisk, håpar eg at fansen av verdas flottaste klubb klarer å halde seg United.

Godt Raudt Nytt År til alle saman!
post liked by: Ryder, pixma, Pink Final, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Pancho P wrote: 31 Dec 2021, 13:00
Vidare verkar det å vere noko 'feil' i spelargruppa. Veit ikkje om det er noko kollektivt eller om det går på enkeltspelarar, om det er fysiske/tekniske eller mentale utfordringar. Trur uansett at det kan ta tid å løyse opp i dette.

Til slutt må eg innrømme at eg fortsatt 'slit' litt med ettervirkningane etter at Solskjær fekk sparken. Eg hadde, som mange andre, stor tru på at vi endeleg skulle nærme oss dei andre topplaga denne sesongen. Men i staden for fortsatt framgang, blei det eit gigantisk steg tilbake. På ein måte kjennes det ut som å gå tilbake til teiknebrettet endå ein gong.
Det er dette som er verst akkurat nå. Vi hadde et lag som presterte ok i fjor (selv om vi strengt tatt neppe var det nest beste laget EGENTLIG), og som forsterket betydelig i sommer. Tror selv ikke de mest pessimistiske blant oss ville tippet at vi skulle slite med å nå topp fire og være milevis bak de beste.

Selv om de fleste var enige om at det fortsatt er to-tre posisjoner som kunne forsterkes, trodde vel samtidig de fleste at størsteparten av stallen holdt mål til å kjempe om tittelen. Vi trengte kanskje bare en litt taktisk bedre manager. Håpet var der, vi trengte bare det lille ekstra.

Mens nå ser det rett og slett ut som spillerne rett og slett ikke er gode nok, verken teknisk eller taktiske. Og det er tyngre å svelge, for da har vi en ny oppbyggingsperiode på flere sesonger foran oss.

Jeg er fortsatt ikke der at jeg har gitt opp troppen - de aller, aller fleste av dem har vist tidligere at de er bedre individuelt enn dette. Mye sitter nok i hodet, i tillegg trenger manager og tropp å «finne hverandre».
post liked by: Pancho P, pixma, Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Otac wrote:31 Dec 2021, 10:49 Feilen i United ligger høgare opp i systemet. Troppen består av veldig gode, ganske tilfeldige, spillere.
Kritikken bør generelt rettes mot lederene i United
Her er vel alle vi United fans enige?
Vi har ikke ideelle eiere, langt i fra.
Og ledelsen på Mayfair kontoret i London har tenkt mest penger og merkevare.
Håper jo at Murtough og Fletcher er et steg i riktig retning.

Klubbledelsen fortjener mye kritikk.
Men det fritar ikke andre i klubben for feil de gjør.
Selv om jeg ofte går i forsvarsmodus på vegne av manager og spillerne er det noe galt et sted, som @Pancho P skriver.

Jeg tror ikke de fleste av oss er så uenige med deg heller @Vidar Dale Fjeld.
Det går nok mest på skrive måte, og fokus på hva man poster her.

Manchester United skal selvsagt kjempe om de største troféene.
Ingen er vel fornøyd med middelmådighet.
Men vi holder med en klubb som er skakkjørt fra toppen, borte i Florida og på Mayfair kontoret.
Derfor blir ting ekstra vanskelig for manager i United.

Matchen i går var ingen friskmelding.
Men jeg gledet meg i hvert fall over en morsom første omgang.
Der jeg velger fokuset at vi kunne ledet 6-1 til pause.
Men, det kunne jo også stått 3-3 med maks utur.

Jeg trodde virkelig vi var på rett vei under Solskjær.
At han var den motvekten vi trengte mot Glazer’s og Woody.
Det er leit det som har hendt i høst.
Mister litt trua på noe ligagull de nærmeste åra.

På tross av en klubb som er dårlig driftet synes jeg det er gøy å følge United.
Stolt over at vi i det minste holder på noen tradisjoner.
Akademi historien vår er det ikke en klubb i hele verden som matcher ❤️
post liked by: Buchan, pixma, Ryder, Pancho P, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply