[PL] Newcastle - Manchester United (27-12-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Topic author
Deleted User 429

Var litt oppkjøringskamp over dette. Juli-kamp.
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17207
Liker mottatt: 10997

Sjokkerende og flau forestilling i kveld. Vi ranet til oss ett poeng.
Dra tilbake til treningsfeltet og starte med å trene på enkle pasninger. Det er det værste jeg har sett det som var idag.
På en annen side skjønner jeg godt hvorfor Newcastle ligger i bunnen.
post liked by: Blodfink, Cola2, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13362
Liker mottatt: 5122

Da ble det ett heldig poeng for United. Ut ifra spill og sjanser så skulle en nesten tro at det var vi som lå nede i gjørma og sloss for videre eksistens i PL.
Strykkarakter til hele laget minus de Gea, Cavani og til dels Dalot.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Cola2, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14617
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23274
Liker mottatt: 19232

Det er absolutt ingenting som tyder på at dette blir en topp 4 sesong. Det er jo ikke et lag vi ser, jeg ser i hvert fall kun en gjeng frustrerte høns, som gjentar dårlige prestasjoner kamp etter kamp. Der noen utmerker seg mer enn andre, selv om det jevnt over er trist.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Cola2, Pink Final
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17207
Liker mottatt: 10997

For min del er De Gea allerede kåret til årets United spiller, uansett om han skulle finne på å sette seg bak mål og spise kebab mens målene trillet inn😬
post liked by: Blodfink, Pancho P, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

Han sjal være god den manageren som klarer å banke litt attityde i disse spillerene.
Se og lær av De Gea.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Cola2, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2890
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13448
Liker mottatt: 8610

Kan det være at Solskjær ikke var så dårlig som folk ville ha det til? Når til og med Mr. Gegenpress himself ikke klarer å få spillerne til å være påskrudd?
post liked by: Belfastboy, Buchan, Cola2, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14617
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23274
Liker mottatt: 19232

Joelinton får skryt i post match på Sky, har visstnok vært best av alle på trening i 2 år, Sean Longstaff snakket meget pent om ham, fikk det ut på banen i dag Joelinton. Howe sier bl.a at taktikken var å gi ballen mest mulig til Saint-Maxim, det funka jo greit.

Neville og Carragher snakker mye om Bruno/Ronaldo og kroppsspråk, snakker også en del om Maguire. De er ikke veldig imponert. Cavani får skryt. Men United fremstår ikke som et lag i det hele tatt, vanskelig å være uenig. Det er bare en haug med sutring utpå der, fra spillere som bør vite bedre...
post liked by: RedTrafford, Otac, Cola2
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13362
Liker mottatt: 5122

Rashford burde bli benket en stund nå. Han er inne i en forferdelig dårlig periode, og den har vart en stund.
Vil mye heller se Martial på banen enn han for tiden.
Bruno med karantene for gule kort mot Burnley. Er det da tid for Donny?
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14617
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23274
Liker mottatt: 19232

Pwint wrote: 27 Dec 2021, 23:32 Kan det være at Solskjær ikke var så dårlig som folk ville ha det til? Når til og med Mr. Gegenpress himself ikke klarer å få spillerne til å være påskrudd?
Jeg tror ikke Rangnick kan trylle noen arbeidslyst inn i denne gjengen, men Solskjær hadde vel ikke mer å tilføre, av det man kunne lese ut av hans siste måneder så mista prosjektet farten og flyten, i tillegg er jeg ganske sikker på at visse spillere ikke trodde på ham. United har virkelig trøbbel. Men nå leter de etter ny manager da, Rangnick er jo midlertidig, blir vel Pochettino fra sommeren, aner ikke om det er rett mann heller...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Belfastboy wrote: 27 Dec 2021, 23:35 Rashford burde bli benket en stund nå. Han er inne i en forferdelig dårlig periode, og den har vart en stund.
Vil mye heller se Martial på banen enn han for tiden.
Bruno med karantene for gule kort mot Burnley. Er det da tid for Donny?
Veldig enig, Rashford er totalt ute av det, det er jo mange alternativer, ikke kun Martial.

Beek burde jo kunne få en mulighet i Brunos fravær ja
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Cola2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10673

Rangnick adresserer i alle fall de riktige tingene i etterkant - manglende duellkraft, intensitet og utførelse med ball - og den etter hvert altfor kjente manglende evnen til å kontrollere kamper.

Det er så basiske ting som utføres så dårlig at jeg blir helt matt. Dette er spillere som bør - og som jeg er helt sikker på kan når de er trygge - men som feiler på tekniske detaljer som skal være instinktive for spillere på dette nivået. Mulig det handler om en kollektiv selvtillit helt på bånn, muligens handler det om de blir så oppjaget av å få beskjed om å skulle spille hurtig og framoverrettet at det går helt i surr. Eller at de er så kørka/taktisk uskolerte at de ikke skjønner de enkleste prinsipper. Det siste tror jeg vel egentlig ikke på, selv om det kan se sånn ut.

Som RR sier må det uansett bunne i en evne til å vinne den fysiske kampen. Med hans tilnærming blir vi avkledt dersom vi blir løpt og duellert i senk.
Er du ikke villig til å slåss, taper du.
post liked by: red, Pwint, PAK, RedTrafford, Buchan, Cola2, Blodfink

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Spillerne har et holdningsproblem, for mange med for dårlig nærteknikk, og for mange uintelligente fotballspillere. Men de har et stort ego, det skal de ha.
post liked by: Pwint, Buchan, Cola2, JørgenT, Blodfink, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17207
Liker mottatt: 10997

Ja @Ryder , har vært inne på tanken lenge om at de fleste spillerne er rett og slett fotballdumme.
Enn så lenge velger jeg også å ikke tro det.
Selvom det ser sann ut.
post liked by: Pwint, Buchan, JørgenT, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

Fortsetter spillerne med dette, så havner de i gapestokk, ikke bare ovenfor egne fans. Men en hel fotball verden.
For hvem skal de gjemme seg bak nå.
For han som talte deres sak er borte.
Forhåpentligvis så klarer RR å gjennomskue dem, selv om akkurat nå, så har jeg mine tvil om at det hjelper.
post liked by: Cola2, JørgenT, Ryder, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10673

Vi har noen spillere som helt åpenbart er ute av form - verken Rashford eller Ronaldo har levert i nærheten de siste kampene, det har heller ikke Fernandes. I tillegg kommer de som har underprestert lenge og/eller må oppgraderes. Ny grusom kamp av Maguire i går, McTominay avslører også stadig sine mangler. Fred har vært god under RR, men elendig i går. Telles holder rett og slett ikke nivået vi trenger, og det er på tide å hente Shaw ut fra fryseboksen.

Synes det er vanskelig å vurdere eller angripe mentaliteten til spillere, det går an å prøve knallhardt og likevel mislykkes, og da er det ikke viljen det står på. Men det har vært et mønster i LAAAANG tid at vi starter kamper dårlig og havner under i løpet av det første kvarteret. Det kan ikke handle om annet enn en mental brist, en slags sløvhet og selvtilfredshet som har fått feste seg. Vi har for få krigere og drittsekker, for mange snille gutter. Det er ingen på dette laget du ikke vil kødde med, ingen som setter seg i respekt. Først må vi lære oss å krige, så kan vi begynne å finspille.

Nå er jeg likevel ganske sikker på at det vil bli bedre, sakte men sikkert vil de taktiske instruksjonene sette seg og sakte men sikkert vil RR finne spillerne han kan stole på og identifisere de som gang etter gang ikke gidder å utføre det de får beskjed om. Vi bør heller ikke glemme at halve troppen har vært ute med sykdom - selv et mildt Covid-forløp går ut over den fysiske yteevnen.
post liked by: Buchan, Blodfink, RedTrafford, Pink Final
Post Reply