[PL] Norwich - Manchester United (11-12-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Synes RR analyserer fornuftig etter kampen; i dag er det først og fremst de fire offensive som gjør en for dårlig jobb - både med og uten ball. Manglende og ukoordinert press, dårlige valg og dårlig teknisk utførelse.

McFred gjør jobben sin godt, synes jeg. Backene ikke offensive nok, men det skyldes nok også at vi vinner ballen høyt for sjelden. Stopperne mer veike og nølende enn mot Palace, dessverre. Men settes under mer press enn nødvendig fordi frontlinja svikter.

Mine to favorittspillere på dagens lag, Bruno og Rashford, er begge i ræva form. Der må det skje noe skal vi fungere offensivt.
post liked by: red, Pink Final, andreas.finneide, Buchan, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14507
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22924
Liker mottatt: 18870

Steinar Stenseth wrote: 11 Dec 2021, 21:14
Blodfink wrote:11 Dec 2021, 20:49 en ganske formidabel økning i hjerteproblematikk, kollapser og dødsfall i idretten det siste året. Mye om dette i div. medier og plattformer.
Så en sånn oversikt for en tid tilbake og gikk gjennom den lange listen med navn som sto på den. Fant ikke én artikkel hvor det ble nevnt at personen av vaksinert eller ikke. Den inneholdt også navn/episoder som samme dag hadde blitt avvist hadde noe med hjerte/lunger å gjøre. Kun svimmelhetsanfall som personene hadde opplevd tidligere også.

Sier ikke at det er den du sikter til, men det er MYE som skrives om dette i div. medier og plattformer om dagen uten at det er et snev av bevis på at det er vaksine-relatert.

Symptomene på perikarditt og myokarditt kommer ila. de første 14 dagene etter vaksinen er tatt 2. dose, så da er svensken fryktelig sent ute, om han er vaksinert i det hele tatt.

Edit;

Bortsett fra det var kampen i dag grusomt svak, men 3 poeng er 3 poeng. Spesielt nå om dagen.. :D
Jeg bryter også et prinsipp i grunn ved å snakke om annet en fotball. Det er ingen vits å dra noen debatt om vacc her inne for min del.

Jeg sikter ikke til den lista for å svare deg på det. Det er ingen her som vet om VL er vacc. Eller når han evt. gjorde dette. Kun spekulasjoner. Jeg nøyer meg med å si at det er uenighet blant fagfolk/eksperter innen temaet. Og at det ikke er bevis for det ene eller det andre foreløpig. Men det er reist spørsmål om dette, og det er veldig bra…
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Skuffende match, men heldigvis seier. Det ser ut som vi alle sitter igjen med de samme tankene.
Canto wrote: 11 Dec 2021, 22:10 Jeg ser veldig fram til at Varane og Cavani er tilbake. De nærmer seg heldigvis begge to.

Enig med dere som sier at Bruno trenger å kjøle ned litt. Sliter innimellom med overtenning. Kanskje han hadde hatt behov for en kamp eller to på benken. Så hadde det jo vært interessant å se Van de Beek i mer enn 5 minutter med noen av de antatt beste rundt seg.
Jeg gleder meg også til Varane og Cavani er tilbake. De begge har visst vært med på deler av treningene, men skal forhåpentligvis være med for fullt fra og med mandag, så tirsdagens kamp kommer nok for tidlig for dem begge, men kanskje blir de begge involvert i lørdagens match mot Brighton? Jeg krysser fingrene. Rashford hadde nok en gang ingen god dag på jobben og kunne lett blitt erstattet om vi hadde hatt litt mer kvalitet på benken, men jeg tenker likevel at Lingard kunne hjulpet laget litt i sluttminuttene med friske bein.
Jeg ble også litt overrasket over at Sancho måtte av banen og ikke Rashford. Nå var Sancho litt mer anonym i gårsdagens match enn hva han har vært den siste tiden, men han har likevel vært friskere enn Rashford.. og på denne måten kunne vi også fått Greenwood på topp. Den gutten trenger bare 1 sjanse.. men virker som Rangnick liker å ha farten til Rashford på topp. Jeg håper sistnevnte klarer å spille på seg litt selvtillit i tiden fremover, for prestasjonene hans, etter at han kom tilbake fra skade, har vært syltynn.

Heller ikke Bruno er til å kjenne igjen for tiden og er enig med @Canto om at han lett kunne fått flere minutter, spesielt når Bruno ikke leverer bedre enn det han gjør. Men det skal spilles nok av kamper i tiden fremover, så jeg regner med at det blir mer spilletid på van de Beek enn hva vi har vært vant til.

McTominay og Fred er selvfølgelig noe begrenset, men hjelpes for en innsats de legger ned i hver eneste match. Og i går hadde de begge en brukbar dag på jobben, faktisk.. men de fire i front skuffet.

Jeg må innrømme at jeg trodde på en aldri så liten storseier i går siden jeg ble litt imponert over den første halvtimen mot Palace sist, men det var tydeligvis bare Palace som var veldig dårlige. :D For det er ingen tvil om at Rangnick trenger litt tid for å få laget til å fungere bedre. Rashford må virkelig skjerpe seg, hvis ikke mister han plassen til Greenwood. Mason bør starte på topp sammen med Ronaldo på tirsdag..
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan

Vidar Dale Fjeld

Jeg er av den mening at vi ikke kan ha McT og Fred på banen samtidig om vi skal spille Rangnick-fotball...til det er de for ville og for dårlig på små flater...at ikke McT er blitt utvist i de siste kampene er for meg en gåte...han har samlet opp så mange forseelser at det er et under. Det som er bekymringsverdig er at kampene kommer så tett at det nesten ikke er mulig å forandre noe særlig på et lag som varierer så mye...får bare håpe at de vi kjemper med fjerdeplassen også roter det til...
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7519
Liker mottatt: 4292

Det var en skuffende svak forestilling av United.
Jeg er litt uenig her angående McFred. Bortsett fra De Gea så var disse to nest best mener jeg.
Men selvfølgelig, det finnes nok bedre alternativer, men ikke i United tror jeg.
Mc Tominay traff på 44 av 50 passninger 88% treffsikkerhet. To sjanser skapt. Hundre prosent på driblinger, og ble ikke driblet forbi. Syv ballgjenvinninger.
Fred slo 64 passninger og traff på 58. 90,6% treffprosent. Seks ballgjenvinninger. En sjanse skapt.
Problemet i går føler jeg ikke var disse to, men de fire på topp. Ingen av de bør være fornøyde etterkampen.
Tim Krul er en meget habil keeper på straffer, men etter noen minutter med ablegøyer så var det feil mann han prøvde å psyke ut. Det er nettopp slike situasjoner som trigger Ronaldo. Et mer kontant straffe kan man ikke få
post liked by: Pink Final, Ryder, Blodfink, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Gleder meg til den dagen da det blir allment forstått at Ronaldo er ein hemsko for United. Slik det spilles der Ronaldo skal være på bana fra start og 90 minutter. Samtlige framme spiller dårligere med Ronaldo på bana, spesielt Bruno.

Spesielt når da løysinga kunne ha vært å hatt Ronaldo som superinnbytter.

Han holder ikkje i 90 minutter heller. Og konserverer sjølvsagt krefter gjennom heile kampen for å kunne klare å holde sånn nokonlunde i 90 minutter. Vi kan ikkje ha spillere som ikkje gir alt.

Eg trur RR har skjønt dette, og vil etterkvart spille annerledes framme. Litt av problemet er sjølvsagt at Cavani er ein del utilgjengeleg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14507
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22924
Liker mottatt: 18870

Vanskelig å være uenig i det @Otac, det er ingen tvil om at Ronaldo har forandret strukturen. Samtidig er det også nedadgående kurve for Rashford og Bruno. Som andre har nevnt kan vi kanskje ikke skylde på Ronaldo for at f.eks Rashford er en skygge av seg selv. Men CR7 tar jo plass, og at det kan påvirke negativt er nok sannsynlig.
Det er mange på dette laget som må opp i kvalitet, jeg synes det er veldig ujevnt fra nesten samtlige i hver kamp. Forsvaret i går var ikke stødig, og det fokuseres på at de 4 fremme sviktet, det er jo sant. Samtidig vil jeg gjerne at vi har såpass gode forsvarere som kan levere uten at de blir 100% beskyttet til enhver tid.
post liked by: RedTrafford, Otac
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Jeg blir stadig forundret over hvor utrolig lite ballsikre vi er. Så mye lurvete nærteknikk og enkle tekniske feil i avgjørende situasjoner. Dette er spillere som skal ha et høyere nivå inne på ballbehandlingen sin. Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn, men det ødelegger veldig mange gode potensielle muligheter.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7518
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26828
Liker mottatt: 17332

Ja pasningskvaliteten er skremmende.
For løst, for hardt, 1 meter til side for mottaker, 1/2 meter bak lagkamerat på løp inn i feltet…frustrerende.

Ser ikke den store forskjellen fra Ole til Ralf.
Det sagt, Ralf skal få tid og støtte.
Som Ole fikk.
Man fikser ikke dette på 14 dager.

Vi må opp i intensitet, vi må opp i presisjon med ball, vi må faktisk opp i press også.

Av det positive:
David de Gea står som en levende vegg.
David de Gea plukker t.o.m tre cornere, ja det var ingen dueller der - allikevel.
David de Gea setter raskt i gang spillet.
David de Gea tar ingen sjanser med ball, pasningssikker.

Diogo Dalot - Synes han var grusom de første 45 v Arsenal.
Spilt seg stort opp, fint med framover i banen.
Men fremdeles ett hakk under Wan-Bissaka 1v1 defensivt.

Fred: Beste utespiller, ballvinner og gode pasninger - ja gode pasninger.
Scott: Et lite hakk under, men god han også.
Harry Maguire: Bedre enn på lenge, uten å overbevise.

Jeg ser ellers liten grunn til å legge problemene på enkeltspillere.
Jo, Fernandes og Rashford trenger en pause.

Ellers forstår jeg lite av hvorfor vi ofte må ha enkelt spillere å legge skylda på.
Dette er ikke Ronaldo’s skyld.
Akkurat som at tidligere tabber i forsvar ikke alltid var Lindelöf’s eller de Gea’s skyld.
Det blir litt for enkelt å si at de som blir benket hadde gjort det bedre.
De gjør jo ikke det, når de kommer på.
Matic, van de Beek med flere.
Det sagt, nå synes jeg van de Beek kan få plassen til Bruno mot Brentford.
post liked by: Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Jeg vil ikke ha altfor store innsigelser dersom Bruno droppes, han har hatt en svak høst og må skjerpe seg.
Men tror vi skal ha meget lave forventninger til at det blir noe bedre av den grunn, en svak Bruno bidrar som regel med minst like mye som en "normal" utgave av f.eks Lingard eller Donny.
I tillegg er Bruno på mange måter den perfekte Rangnick-spilleren - aggressiv og spiller så å si alltid hurtig i lengderetning. En Bruno i form vil være den viktigste garantisten for at RRs spillestil kan fungere.
post liked by: Blodfink, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 12 Dec 2021, 13:01
Man fikser ikke dette på 14 dager.


Ellers forstår jeg lite av hvorfor vi ofte må ha enkelt spillere å legge skylda på.
Dette er ikke Ronaldo’s skyld.
Akkurat som at tidligere tabber i forsvar ikke alltid var Lindelöf’s eller de Gea’s skyld.
Det blir litt for enkelt å si at de som blir benket hadde gjort det bedre.


Eg har prøvd å heile tida være klar på at det ikkje er Ronaldos skuld, men de som kjøpte han.
Eg har også vært klar på at Ronaldo fremdeles er en glimtende spiller, men da i en annen liga med mindre fart eller som superinnbytter.

Og så må du også legge merke til at det er ok å kritisere spillere, men ikkje Ronaldo.

Eg tør påstå at kjøpet av Ronaldo blir OGS sin bane.
Les kjøpet, ikkje Ronaldo.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7518
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26828
Liker mottatt: 17332

Det er både plusser og minuser med Ronaldo.
Han klarer nok ikke å være like intens som han var for noen år siden.
Virker litt stivere i kroppen.
Men fremdeles god teknisk, gode finter, målfarlig og sterk fysisk, for ikke å si psykisk.
Poenget mitt er ikke at det er forbudt å kritisere.
Må jo være lov å gjengi virkeligheten.
Når en spiller gjør det dårlig må det gjerne kommuniseres.
Men ikke når kritikken går på autopilot.
Sorry @Otac ✋🤚😊

Uniteds problemer er sammensatte.
De kan ikke legges på Ronaldo, ikke på Pogba, ikke på Martial, ikke på Fred.
Det er kollektivet som må bli bedre.

Kanskje hadde Solskjær lykkes uten Ronaldo?
Jeg vet ikke.
Nå er det Rangnick.
Jeg tror ikke han er noen mirakelmann.
Men han skal få tid.
Og trolig er han flinkere enn Solskjær taktisk.
Vi må bare ønske oss at hele gruppa utvikler seg i retning av å bli et bedre LAG.
post liked by: Ryder, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Pink Final wrote: 12 Dec 2021, 13:01
David de Gea står som en levende vegg.
David de Gea plukker t.o.m tre cornere, ja det var ingen dueller der - allikevel.
David de Gea setter raskt i gang spillet.
David de Gea tar ingen sjanser med ball, pasningssikker.
Veldig enig!

Selv om Henderson sto en grei kamp sist, synes jeg Dean's seneste opptreden tidvis var litt "riski". Det gikk jo greit, men når han innimellom var både høyre back og DM, så er det et sjansespill. Vi blir jo veldig blottlagt hvis Henderson's inngripner ikke lykkes. Det er en viktig grunn til at jeg foretrekker de Gea, selv om Henderson er en bedre sweeper.

I høst har David vært eksepsjonelt god. MOM i ganske mange kamper. Jeg tror han dekker over hvor dårlig vi kunne vært med en mer ordinær keeper. Som du er inne på @Pink Final bare det å "fange" tre cornere er helt ekstraordinært.

Jeg er opptatt av å gi folk tid, jeg også. Har også sett at vi er marginalt bedre med Rangnick enn med Solskjær så langt. Synes f.eks at vi VELDIG fort kunne avgitt poeng mot Crystal Palace, men at David igjen hadde matchavgjørende inngrep.


Jeg tenker også at det burde ha vært greit å gi Van de Beek, Lingard og Cavani 45-60 minutter. De har fått (for) få muligheter til å vise sitt toppnivå. Cavani selvsagt pga skader.
Kanskje må det til i noen kamper at Bruno, Marcus og Christiano spares fra start.
post liked by: Buchan, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

United kjem ALDRI til å bli eit topp lag med Ronaldo som fast spiller, igjen.

Mange sliter med å sitte fast i det gamle. Litt sånn som United sliter med. Henger att i det gamle. Arven.

Deleted User 108

Tror vi har forstått poenget ditt nå @Otac.
Du kan vel heller fortsette Ronaldo slakten under Ronaldo tråden så får de lese det de som er interessert.
Jeg var på jobb under kampen i går. Gikk vel ikke glipp av så mye. Fornøyd med tre poeng så da er det bare å stille inn kampmodusen og begynne å tenke Brentford.
post liked by: red, Buchan
Post Reply